Mannheller przekazany, Coey Viking na próbach


Remontowa Shipbuilding SA przekazała trzeci prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled, a jedną z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, wysłała na kolejne próby morskie. Pandemia zahamowała gospodarkę, ale nie pracę w zakładach Grupy Remontowa.



Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie jednostki odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.

Pod koniec czerwca br. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Pod koniec lipca br. odbyło się wodowanie ostatniej jednostki z tej serii o numerze B619/4.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Jednostka B619/4 zbliża się do końca prac związanych z okablowaniem, jesteśmy na półmetku z podłączeniami. Podanie napięcia i pobranie paliwa zaplanowano na początek grudnia, co zapoczątkuje próby stoczniowe - HAT (Harbour Acceptance Test). Przed nami jeszcze jedno dokowanie w tym roku - przegląd finalny jednostki, który odbędzie się przed świętami, a w połowie stycznia 2021 planujemy rozpoczęcie prób morskich - mówił Piotr Alboszta, kierownik projektu.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.


Z kolei Coey Viking, jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB, przechodzi właśnie kolejny etap prób morskich.

Na obecnym etapie prób statku sprawdzane jest między innymi działanie systemów - napędowego oraz Pozycjonowania Dynamicznego DP - jak również systemów do zwalczania pożarów Fi-Fi oraz do zwalczania rozlewów olejowych. Wcześniej Coey Viking przeszedł pierwszy etap prób, obejmujący między innymi: testy prędkości, określanie charakterystyk manewrowych oraz zdawanie systemów statkowych (łódź ratownicza, urządzenie kotwiczne).

Oba statki PSV przeznaczone są do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Od października ubiegłego roku trwały na nich intensywne prace wyposażeniowe. Coey Viking ma hybrydowy system napędowy składający się z dwóch pędników azymutalnych firmy Steertroop o mocy 2 x 2200 kW. Są one zasilane przez cztery silniki Wartsila przystosowane do spalania zarówno LNG, jak i lekkiego oleju napędowego. Paliwo gazowe w stanie ciekłym przechowywane jest w zainstalowanym na statku zbiorniku kriogenicznym o objętości 230 m sześc . Dodatkowo statek wyposażony jest w system baterii elektrycznych o mocy projektowej 625 kWh.

W trakcie prób morskich system pracy elektrowni statku jest sprawdzany we wszystkich możliwych konfiguracjach, uwzględniając zasilanie paliwem konwencjonalnym, jak i gazowym. Dodatkowo system zasilania bateriami musi spełnić wymagania pełnej operacyjności wraz z jednym agregatem prądotwórczym. Podczas prób morskich określony zostanie funkcjonalny zakres działania statku na samej baterii.

Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Coey Viking wyposażony został w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych. Harmonogram prób obejmuje łącznie kilkadziesiąt pozycji, w których zaangażowanych jest ponad 40 specjalistów zarówno z wydziałów stoczniowych, jak i serwisów odpowiedzialnych za poszczególne systemy. Wszystkie próby i testy odbywają się pod okiem przedstawicieli towarzystwa klasyfikacyjnego DNVGL, jak i armatora.

Opinie (86) 3 zablokowane

  • jestem zaskoczony (5)

    duża ilość zarażeń wirusem u górników a w stoczniach nie,ciekawe...

    • 15 1

    • COVID-19 (4)

      Bo:
      - Stocznia ma hopla na punkcie bezpieczeństwa przed wirusem
      - bo GSR przeszła certyfikację MyCare - zabezpieczenie przed wirusem (standard szpitali)
      - bo pracują na świeżym powietrzu w większości a nie w wilgotnych pomieszczeniach pod ziemią i wszyscy wyjeżdżają jedną windą
      - bo wysyłają ludzi na nieobecność usprawiedliwioną (100% płatną) jak mają tylko podejrzenie i nie patrzą przy tym na projekty
      - bo wydają kasę na dezynfekcję i zabezpieczenia
      - bo odpowiadają za to tam mądre chłopaki, którzy decyzje podejmują od ręki (pozdro Krzychu)
      - itd.

      • 13 6

      • tak tak w stoczni higienicznie jak na sali operacyjnej (1)

        szczególnie w bufecie kolo w9

        • 8 0

        • Zabezpieczenie nie równa się sterylność
          tak jak inteligencja nie równa się mądrość

          • 3 2

      • Jakie 100 %platne ? (1)

        No chyba że budowniczych

        • 3 2

        • nie myl zwolnienia lekarskiego (80%) z nieobecnością (czekanie na test) - sprawdź najpierw kwitek z wypłatą

          • 4 0

  • I tam statki budować

    Opona trza palić!

    • 6 1

  • Bardzo mnie się podoba ten prom

    a jak jeszcze sobie przypomnę, w jakich okolicznościach przyrody te promy pływają - to aż żal d..ę ściska. Piękny kraj, mądre władze - no i znowu mi d..ę ścisnęło...

    • 15 0

  • Pracuję w tej Stoczni (2)

    I znowu mnie duma rozpiera.
    Prom bardzo ładny.
    Myślę, że klient będzie zadowolony.
    Życzę sobie i moim koleżankom i kolegom ze Stoczni wszystkiego dobrego

    • 27 5

    • Subtelnie

      ;)

      • 4 0

    • Zobaczymy jak będziesz zadowolony jak pójdziesz na postojowe praca się konczy

      • 2 3

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trzeci prom hybrydowy dla Norled

    ale filozof się trafił (1)

    • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Trzeci prom hybrydowy dla Norled

      Nie filozof

      To psycholog menadżer kadr

      • 1 0

  • Brawo (1)

    Dobra robota! Tu się pracuje., od szeregowego pracownika po zarząd wszyscy zapracowali na te sukcesy!

    • 9 4

    • Tak a najbardziej zarząd tylko nie wiadomo który ?

      • 0 0

  • (3)

    Czy na stoczni dalej kierownikiem w jednej z firm z rusztowaniami jest paker Rafi? Pamiętam, że potrafił wyczyniać cuda :)

    • 1 0

    • Olcia ja tez pamiętam (2)

      co prawda nie jestem juz kierownikiem ale cuda nadal wykręcam

      • 4 1

      • Gdzie jesteś mój pytonie?

        • 1 0

      • I dalej jesteś z tą żmiją, co Cię bez kasy pogoniła?

        • 2 0

  • Takie promy powinny pływać z Trójmiasta na Hel. Auta + ludzie, wiele osób skorzystałoby tylko po to żeby nie stać w korkach. (3)

    • 7 0

    • mysle ze lepiej byloby zeby pływał na tej trasie lotniskowiec

      wowczas w razie zbyt długiego oczekiwania na wejscie do portu moglbys odleciec z niego samolotem i wylądować prosto pod drzwiami biedronki

      • 0 3

    • opłacalność

      Świetnie kupić takie promy warte kilkadziesiąt milionów euro tylko po to aby w sezonie maj - wrzesień wozić polaków na Hel i z powrotem? Kto kupi promy, będzie je utrzymywał, remontował? Kiedy zwróci się tego rodzaju inwestycja?

      • 1 1

    • Samochody przewozić promem na Hel?

      A po co?

      • 0 1

  • No nareszcie

    Wreszcie będzie normalna przeprawa do Sogndal a nie te stare zgrzybiałe statki. Super wiadomośc :)

    • 4 0

  • Cyli jak ??

    Shipbuilding ..kontraktował.. kredytował..sprzedał za coś.. znowu buduje..czytaj podwykonawca..
    Zlecenie ..będzie opłacalne lub może nie...Zlecenniodawca.. zarobi ??
    A długi z kontraktu Siem zostaną w Shipbuildingu....

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Włodzimierz Ziółkowski

W latach 1988-98 piastował stanowisko prezesa zarządu i dyrektora w spółce Morskie Domy Składowe...