• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mannheller przekazany, Coey Viking na próbach

VIK
19 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Oficjalne przekazanie promu Mannheller odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.
  • Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.
  • Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.

Remontowa Shipbuilding SA przekazała trzeci prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled, a jedną z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, wysłała na kolejne próby morskie. Pandemia zahamowała gospodarkę, ale nie pracę w zakładach Grupy Remontowa.



Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie jednostki odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.

Pod koniec czerwca br. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Pod koniec lipca br. odbyło się wodowanie ostatniej jednostki z tej serii o numerze B619/4.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Jednostka B619/4 zbliża się do końca prac związanych z okablowaniem, jesteśmy na półmetku z podłączeniami. Podanie napięcia i pobranie paliwa zaplanowano na początek grudnia, co zapoczątkuje próby stoczniowe - HAT (Harbour Acceptance Test). Przed nami jeszcze jedno dokowanie w tym roku - przegląd finalny jednostki, który odbędzie się przed świętami, a w połowie stycznia 2021 planujemy rozpoczęcie prób morskich - mówił Piotr Alboszta, kierownik projektu.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.


Z kolei Coey Viking, jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB, przechodzi właśnie kolejny etap prób morskich.

Na obecnym etapie prób statku sprawdzane jest między innymi działanie systemów - napędowego oraz Pozycjonowania Dynamicznego DP - jak również systemów do zwalczania pożarów Fi-Fi oraz do zwalczania rozlewów olejowych. Wcześniej Coey Viking przeszedł pierwszy etap prób, obejmujący między innymi: testy prędkości, określanie charakterystyk manewrowych oraz zdawanie systemów statkowych (łódź ratownicza, urządzenie kotwiczne).

Oba statki PSV przeznaczone są do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Od października ubiegłego roku trwały na nich intensywne prace wyposażeniowe. Coey Viking ma hybrydowy system napędowy składający się z dwóch pędników azymutalnych firmy Steertroop o mocy 2 x 2200 kW. Są one zasilane przez cztery silniki Wartsila przystosowane do spalania zarówno LNG, jak i lekkiego oleju napędowego. Paliwo gazowe w stanie ciekłym przechowywane jest w zainstalowanym na statku zbiorniku kriogenicznym o objętości 230 m sześc . Dodatkowo statek wyposażony jest w system baterii elektrycznych o mocy projektowej 625 kWh.
  • Coey Viking to jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime.
  • Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding.
  • Coey Viking przeznaczony jest do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego.

W trakcie prób morskich system pracy elektrowni statku jest sprawdzany we wszystkich możliwych konfiguracjach, uwzględniając zasilanie paliwem konwencjonalnym, jak i gazowym. Dodatkowo system zasilania bateriami musi spełnić wymagania pełnej operacyjności wraz z jednym agregatem prądotwórczym. Podczas prób morskich określony zostanie funkcjonalny zakres działania statku na samej baterii.

Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Coey Viking wyposażony został w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych. Harmonogram prób obejmuje łącznie kilkadziesiąt pozycji, w których zaangażowanych jest ponad 40 specjalistów zarówno z wydziałów stoczniowych, jak i serwisów odpowiedzialnych za poszczególne systemy. Wszystkie próby i testy odbywają się pod okiem przedstawicieli towarzystwa klasyfikacyjnego DNVGL, jak i armatora.
VIK

Miejsca

Opinie (86) 3 zablokowane

  • Szkoda tylko że w grupie Remontowa... (3)

    ..... proponują pracownikom stawki mniejsze niż w Biedronce czy Lidlu o czym media zresztą nie napiszą....

    • 31 10

    • To idź do pracy w Biedronce. (2)

      • 17 5

      • dobrze mówi...

        Tylko że nie pójdzie do Biedronki bo tam trzeba pracować a nie....
        Pracuję w RSB i widzę że są i pracujący i statyści...
        Ja nie zarabiam kokosów ale robię swoje i na pewno zarabiam więcej niż w biedronce:]

        • 5 0

      • Byłem w Castoramie

        Dostałem stawkę większą niż w RSB..

        • 16 2

  • (3)

    Czy na stoczni dalej kierownikiem w jednej z firm z rusztowaniami jest paker Rafi? Pamiętam, że potrafił wyczyniać cuda :)

    • 1 0

    • Olcia ja tez pamiętam (2)

      co prawda nie jestem juz kierownikiem ale cuda nadal wykręcam

      • 4 1

      • I dalej jesteś z tą żmiją, co Cię bez kasy pogoniła?

        • 2 0

      • Gdzie jesteś mój pytonie?

        • 1 0

  • a pisiaki mówiły w reżimowej, że stocznie upadły. (1)

    Niech nie oceniają wszystkich podług siebie

    • 7 1

    • Padają ludzie w domu siedzą

      • 1 0

  • Pracuję w tej Stoczni (2)

    I znowu mnie duma rozpiera.
    Prom bardzo ładny.
    Myślę, że klient będzie zadowolony.
    Życzę sobie i moim koleżankom i kolegom ze Stoczni wszystkiego dobrego

    • 27 5

    • Zobaczymy jak będziesz zadowolony jak pójdziesz na postojowe praca się konczy

      • 2 3

    • Subtelnie

      ;)

      • 4 0

  • Remontowa

    Super oby tak dalej trzymam kciuki

    • 9 2

  • Cyli jak ??

    Shipbuilding ..kontraktował.. kredytował..sprzedał za coś.. znowu buduje..czytaj podwykonawca..
    Zlecenie ..będzie opłacalne lub może nie...Zlecenniodawca.. zarobi ??
    A długi z kontraktu Siem zostaną w Shipbuildingu....

    • 3 0

  • No nareszcie

    Wreszcie będzie normalna przeprawa do Sogndal a nie te stare zgrzybiałe statki. Super wiadomośc :)

    • 4 0

  • Pytanie (3)

    Co dalej ?
    Kiedy kasa dla podwykonawców ?
    Kiedy podwyżki ?
    Kiedy Prezes pójdzie do fryzjera ?
    Bo został jeden prom dla Norleda na ukończeniu, prom dla Kanady, holowniki -wszystko ze stratą finansową. A na samych Kormoranach daleko nie zajedziemy.

    • 24 15

    • Odpowiedzi (2)

      1. Kolejne kontrakty i robota
      2. Jak skończą swoją robotę, Stocznia zda statki i zapłaci Armator
      3. Mamy epidemię i kryzys gospodarczy - utrzymanie etatów to jest już sukces.
      4. Nie pójdzie - i co mu zrobisz?
      5. Stocznia zakończy rok z zyskiem. Na stracie są podobno Holowniki. Jak masz wiedzę o innych projektach, zapraszam na 5 członka zarządu.

      • 21 6

      • Proszę o napisanie czegoś więcej w dotyczącego punktu nr 1 (1)

        Bo z tego co wiem to od ponad roku stocznia nie podpisała żadnego nowego kontraktu i kolejnych zleceń nie widać pomimo tego że patrzy się daleko w przyszłość... Niby prowadzone są rozmowy z MON na temat budowy okrętów Miecznik które miały by dać prace na ok cztery lata. Ale to tylko plotki....

        • 7 2

        • Mieczniki to odległa perspektywa. Jeżeli budowa fizycznie rozpocznie się w 2025 to będzie sukces. Poza tym z uwagi na wartość projektu i względy polityczne MON będzie dążył do umieszczenia tego kontraktu w stoczniach państwowych nie zależnie od ich stanu organizacyjnego. inna szansa to Ratownik. bo wygląda na to, że tego PGZ jednak nie zrobi.

          • 4 1

  • jestem zaskoczony (5)

    duża ilość zarażeń wirusem u górników a w stoczniach nie,ciekawe...

    • 15 1

    • COVID-19 (4)

      Bo:
      - Stocznia ma hopla na punkcie bezpieczeństwa przed wirusem
      - bo GSR przeszła certyfikację MyCare - zabezpieczenie przed wirusem (standard szpitali)
      - bo pracują na świeżym powietrzu w większości a nie w wilgotnych pomieszczeniach pod ziemią i wszyscy wyjeżdżają jedną windą
      - bo wysyłają ludzi na nieobecność usprawiedliwioną (100% płatną) jak mają tylko podejrzenie i nie patrzą przy tym na projekty
      - bo wydają kasę na dezynfekcję i zabezpieczenia
      - bo odpowiadają za to tam mądre chłopaki, którzy decyzje podejmują od ręki (pozdro Krzychu)
      - itd.

      • 13 6

      • Jakie 100 %platne ? (1)

        No chyba że budowniczych

        • 3 2

        • nie myl zwolnienia lekarskiego (80%) z nieobecnością (czekanie na test) - sprawdź najpierw kwitek z wypłatą

          • 4 0

      • tak tak w stoczni higienicznie jak na sali operacyjnej (1)

        szczególnie w bufecie kolo w9

        • 8 0

        • Zabezpieczenie nie równa się sterylność
          tak jak inteligencja nie równa się mądrość

          • 3 2

  • Bardzo mnie się podoba ten prom

    a jak jeszcze sobie przypomnę, w jakich okolicznościach przyrody te promy pływają - to aż żal d..ę ściska. Piękny kraj, mądre władze - no i znowu mi d..ę ścisnęło...

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Krzysztof Stepokura

Prezes formy Eurotel. W 1994 roku założył firmę telekomunikacyjną Martel, która od 1996 roku była...

Najczęściej czytane