Mannheller przekazany, Coey Viking na próbach


Remontowa Shipbuilding SA przekazała trzeci prom hybrydowy o napędzie elektrycznym dla norweskiego armatora Norled, a jedną z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, wysłała na kolejne próby morskie. Pandemia zahamowała gospodarkę, ale nie pracę w zakładach Grupy Remontowa.



Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku. Oficjalne przekazanie jednostki odbyło się całkowicie zdalnie poprzez wideokonferencję.

Pod koniec czerwca br. stocznia przekazała armatorowi pierwszy prom, który na linię Festøya - Solavågen wszedł w połowie lipca br., drugi zaś wypłynął do Norwegii w połowie sierpnia. Oba bezawaryjnie kursują pomiędzy portami. Pod koniec lipca br. odbyło się wodowanie ostatniej jednostki z tej serii o numerze B619/4.

Gospodarka morska w Trójmieście



- Jednostka B619/4 zbliża się do końca prac związanych z okablowaniem, jesteśmy na półmetku z podłączeniami. Podanie napięcia i pobranie paliwa zaplanowano na początek grudnia, co zapoczątkuje próby stoczniowe - HAT (Harbour Acceptance Test). Przed nami jeszcze jedno dokowanie w tym roku - przegląd finalny jednostki, który odbędzie się przed świętami, a w połowie stycznia 2021 planujemy rozpoczęcie prób morskich - mówił Piotr Alboszta, kierownik projektu.

Projekt promów wykonało biuro projektowe LMG Marin, zaś dokumentację roboczą Remontowa Marine Design & Consulting z grupy Remontowa Holding. W ich budowę zaangażowane są także inne spółki tej grupy (Remontowa Electrical Solutions, Remontowa Hydroster Systems, Remontowa Coating & Equipment i Remontowa Lighting Technologies).

Mannheller to trzecia z serii czterech jednostek zamówionych w polskiej stoczni w 2018 roku.


Z kolei Coey Viking, jedna z dwóch specjalistycznych, wielozadaniowych jednostek PSV, zamówionych przez firmę Borealis Maritime, współpracującą ze szwedzkim armatorem Viking Supply Ships AB, przechodzi właśnie kolejny etap prób morskich.

Na obecnym etapie prób statku sprawdzane jest między innymi działanie systemów - napędowego oraz Pozycjonowania Dynamicznego DP - jak również systemów do zwalczania pożarów Fi-Fi oraz do zwalczania rozlewów olejowych. Wcześniej Coey Viking przeszedł pierwszy etap prób, obejmujący między innymi: testy prędkości, określanie charakterystyk manewrowych oraz zdawanie systemów statkowych (łódź ratownicza, urządzenie kotwiczne).

Oba statki PSV przeznaczone są do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego. Od października ubiegłego roku trwały na nich intensywne prace wyposażeniowe. Coey Viking ma hybrydowy system napędowy składający się z dwóch pędników azymutalnych firmy Steertroop o mocy 2 x 2200 kW. Są one zasilane przez cztery silniki Wartsila przystosowane do spalania zarówno LNG, jak i lekkiego oleju napędowego. Paliwo gazowe w stanie ciekłym przechowywane jest w zainstalowanym na statku zbiorniku kriogenicznym o objętości 230 m sześc . Dodatkowo statek wyposażony jest w system baterii elektrycznych o mocy projektowej 625 kWh.

W trakcie prób morskich system pracy elektrowni statku jest sprawdzany we wszystkich możliwych konfiguracjach, uwzględniając zasilanie paliwem konwencjonalnym, jak i gazowym. Dodatkowo system zasilania bateriami musi spełnić wymagania pełnej operacyjności wraz z jednym agregatem prądotwórczym. Podczas prób morskich określony zostanie funkcjonalny zakres działania statku na samej baterii.

Statek posiada dwa potężne hydromonitory do zwalczania pożarów na morzu o zasięgu projektowym 180 m. Coey Viking wyposażony został w elektroniczny system do identyfikacji rozlewów olejowych. Harmonogram prób obejmuje łącznie kilkadziesiąt pozycji, w których zaangażowanych jest ponad 40 specjalistów zarówno z wydziałów stoczniowych, jak i serwisów odpowiedzialnych za poszczególne systemy. Wszystkie próby i testy odbywają się pod okiem przedstawicieli towarzystwa klasyfikacyjnego DNVGL, jak i armatora.

Opinie (86) 3 zablokowane

  • Remontowa

    Super oby tak dalej trzymam kciuki

    • 9 2

  • a pisiaki mówiły w reżimowej, że stocznie upadły. (1)

    Niech nie oceniają wszystkich podług siebie

    • 7 1

    • Padają ludzie w domu siedzą

      • 1 0

  • A kto vikinga robi? (5)

    Nie RSB która nie dala rady A remontowa.
    Śmietankę jak zwykle spija zadluzona polnocna

    • 2 2

    • GSR (3)

      GSR robi, jakbyś nie wiedział. Kolejny znawca się znalazł. Po to jest grupa, żeby sobie pomagali. Skąd w Was tyle hejtu i jadu. Wtopili, wychodzą. Kajdankami Was tam trzymają, kijem walą???
      To już jest masochizm poziom master

      • 2 0

      • To moze jak cos zaczniecie to skonczcie (1)

        • 0 1

        • 9 statkow w tym roku skończyliśmy

          • 1 0

      • Robi

        bo im RSB zleciła dokończenie tych statków. Mało tego to część ludzi przeszła do GSR aby przy tym projekcie pomóc bo pojęcia o nowych budowach to tam nie ma zbyt wiele. Dowodem są średnie RALe co to się GSR chciała popisać i popłynęła na tym, że ...
        Drugie wyjście w próby tak długo po pierwszym tez podejrzane. Co taki odstęp między kolejnymi wyjściami spowodowało ?

        • 0 0

    • Zrobili jak B201 i B202?

      • 1 0

  • Eee tam! A państwowe stocznie mają położoną stępkę pod prom i wyremontowały Orła, o!

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Włodzimierz Ziółkowski

W latach 1988-98 piastował stanowisko prezesa zarządu i dyrektora w spółce Morskie Domy Składowe...