stat

Marka Optima znika z rynku. Lotos inwestuje w stacje

Marka Optima znika z rynku. Nie oznacza to jednak, że blisko 200 stacji paliw z logo Lotosu przestanie działać. Stacje własne spółki w segmencie ekonomicznym zostaną podniesione do standardu premium. Zgodnie z planami marka Optima zostanie całkowicie zlikwidowana do 2024 roku.


Na co zwracasz uwagę przy wyborze stacji paliw?

cenę paliwa

64%

miłą i fachową obsługę

3%

duży asortyment sklepu

2%

znaną markę

24%

tankuję na najbliższej stacji

7%

W 2018 roku Lotos przeprowadził standaryzację na 14 stacjach. W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów. W sumie do 2020 r. zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.

- Marka Lotos jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje Lotos - mówi Jacek Puchniarz, szef Biura Infrastruktury Lotos Paliwa.
Pierwsze stacje należące obecnie do sieci Lotos działały pod szyldem Rafinerii od 1992 roku. Ich wygląd i wyposażenie zmieniały się przez blisko 30 lat. Spółka ma także stacje przejęte z rynku (sieciowe oraz prywatne, do największych akwizycji można zaliczyć przejęcie sieci Slovnaft oraz Esso w 2005 r.). Jednocześnie budowane były nowe własne obiekty. Zróżnicowanie wyglądu i funkcji stacji paliwowych w sieci było więc duże, dlatego jednym z kluczowych celów strategicznych rozwoju Lotosu jest m.in. dalsza standaryzacja na stacjach paliwowych.

Opinie (95) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Józef Popławski

były prezes zarządu Mostostal Pomorze SA. To inżynier mechanik, który dyplom zdobył na...