• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka Optima znika z rynku. Lotos inwestuje w stacje

erka
13 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.

Marka Optima znika z rynku. Nie oznacza to jednak, że blisko 200 stacji paliw z logo Lotosu przestanie działać. Stacje własne spółki w segmencie ekonomicznym zostaną podniesione do standardu premium. Zgodnie z planami marka Optima zostanie całkowicie zlikwidowana do 2024 roku.


Na co zwracasz uwagę przy wyborze stacji paliw?


W 2018 roku Lotos przeprowadził standaryzację na 14 stacjach. W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów. W sumie do 2020 r. zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.

- Marka Lotos jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje Lotos - mówi Jacek Puchniarz, szef Biura Infrastruktury Lotos Paliwa.
Pierwsze stacje należące obecnie do sieci Lotos działały pod szyldem Rafinerii od 1992 roku. Ich wygląd i wyposażenie zmieniały się przez blisko 30 lat. Spółka ma także stacje przejęte z rynku (sieciowe oraz prywatne, do największych akwizycji można zaliczyć przejęcie sieci Slovnaft oraz Esso w 2005 r.). Jednocześnie budowane były nowe własne obiekty. Zróżnicowanie wyglądu i funkcji stacji paliwowych w sieci było więc duże, dlatego jednym z kluczowych celów strategicznych rozwoju Lotosu jest m.in. dalsza standaryzacja na stacjach paliwowych.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (95) 1 zablokowana

  • wreszcie w Lotosie są pieniądze na rozwój i inwestycje (6)

    za Olechnowicza tak nie było, ciągłe straty.

    • 41 153

    • Onet w artykule przytacza tylko niektóre fragmenty nagrań, lecz wiele z prawie 3,5 h rozmów pomija. Jednym z tych fragmentów jest rozmowa o państwowej spółce pll lot, jej problemach finansowych i ogromnej dotacji za rządów Donalda Tuska. Miała ona zgodnie ze słowami nagrania zostać najpierw wypłacona na premie dla kilkuset osób, a później dopiero przeznaczona na zaspokojenie roszczeń finansowych wierzycieli spółki.

      • 9 5

    • przypomnijmy plany sprzedaży lotosu (1)

      Nie ma żadnej ideologicznej przesłanki, by mówić kategorycznie "nie" inwestorom z jakiegokolwiek kraju, także z Rosji. Nasi sąsiedzi są również od tego, abyśmy robili z nimi wspólne interesy" - oznajmił Donald Tusk.

      Premier zagwarantował, że wspólnie z ministrem skarbu Aleksandrem Gradem i prezesem Grupy Lotos Pawłem Olechnowiczem będą czuwać nad prawidłowym przebiegiem transakcji. To nie będzie rewolucyjna czujność, ale wystarczająca, żeby nie popełnić żadnego błędu - podkreślił Tusk.

      Dodał, że pieniądze są w dzisiejszym świecie najbardziej poszukiwanym towarem i wszędzie tam, gdzie można sprowadzić inwestora do Polski - rząd to zrobi. Nie ma kraju, który wzgardziłby pieniędzmi inwestorów i Polska nie jest krajem, który może się od inwestorów odwracać - zaznaczył Tusk.

      • 5 5

      • i co że LUKoil?

        byłaby konkurencja i tańsza benzyna ... i nie dokładalibyśmy do Możejek i zabaw Orlenu na niemieckim ryku ... gdzie dokładaliśmy Niemcom do paliwa "by nasze ceny były konkurencyjne"

        • 4 3

    • na 246k spółka nie podniesie się ;) (1)

      • 0 3

      • chodzi o firmę jakie przynosiła zyski a nie o jednorazowy przekręt

        • 2 0

    • kas

      Pajacu trolu pisowski za Olechnowicza Lotos robił inwestycje na miliardy złotych nie znasz się to się nie wypowiadaj. Od tamtego czasu nie wydano na inwetycje nawet 1% tego co wydał Olechnowicz a standaryzacja stacji była dokonywana na 4 razy większa skalę.

      • 0 0

  • Po woli powolutku zniknie cały Lotos (10)

    Przecież to już Orlen. Rząd będzie Wam w TV serwował inne newsy typu 14 luty walentynki a po ciuchu przejęcie stało się faktem i to już jest klepnięte moi drodzy.

    • 68 25

    • (1)

      I bardzo dobrze .....

      • 5 19

      • dobrze?

        koszty pójdą w paliwo ... a i brak jakiejkolwiek konkurencji dodatkowo wywinduje ceny !!!

        • 7 0

    • (3)

      A kiedy nastąpiło przejęcie? Podaj datę trollu.

      • 3 9

      • Podali datę to nie szkoła (2)

        Mój znajomy pracuje w wawie w Orlenie i powiedział że to pewniak.po za tym gdybyś był spostrzegawczy to byś poukładał pewne klocki. Zobacz co teraz się dzieję w Orlenie i lotosie z byłymi prezesami zaczęło się polowanie na czarownice domysł się czemu ? Przeglądane są dokumenty obywdu spółek pod kątem fuzji. Wyłącz TV i zacznij myśleć

        • 4 2

        • (1)

          a mój znajomy ,który ma znajomego a tamten też ma znajomego powiedział..... "ziemia jest płaska"

          • 4 2

          • Ziemia jest kwadratowa

            • 3 0

    • To, że coś działa w ramach jednego przedsiębiorstwa (3)

      nie oznacza, że musi działać pod jedną marką - patrz Daewoo czy Hyundai - w PL 99% kojarzy te firmy z samochodami, w rzeczywistości to olbrzymie firmy, które produkują od samochodów przez największe tankowce na świecie po części do silników lotniczych / całe samoloty.

      • 1 1

      • i wiatraczki na stół

        i żaróweczki na choinkę ... no aż dziw, że nie pineski i prezerwatywy :D

        • 0 1

      • Zupełnie chybiona analogia. Czy Hyundai lub Daewoo miały każdy po kilka konkurencyjnych marek samochodowych? (1)

        Poza tym już, że rafinerie przetwarzają surowce dla uzyskania produkt, który jest mało odróżnialny od produktu konkurencji.

        • 0 0

        • Hyundai i Daewoo lacza sie, wiec bedzie teraz tylko HHI.

          • 0 0

  • A co z moją kartą ns punkty? (7)

    Tyle przepłacam za paliwo by mieć punkty przez lata i co?

    • 28 10

    • Rozwiązanie (1)

      Włóż ją do paszportu Polsatu

      • 18 0

      • i razem przygarną kropka

        • 9 0

    • (1)

      To może w końcu coś wykup za te punkty dzbanie.

      • 4 5

      • A co?

        Zestaw noży czy album z aresztowanymi prezesami spółek paliwowych?

        • 2 0

    • PoLicja też rozdaje punkty (1)

      a jak dają to biorę ... ile mogę :D

      • 0 0

      • Ja wolę pieniądze, punktów nie zbieram ;)

        • 0 0

    • Możesz wykupić dwa hot dogi :-D

      • 1 0

  • nie pisz głupot (6)

    Komisja Europejska nie wyda zgody na połączenie i po temacie

    • 34 13

    • komisja europejska moze nas w d*pe pocalowac (1)

      w uni problem z nord stream 2 maja ,co ich nasza rafineria?

      • 5 8

      • w UE kasę Niemiec daje... i odbiera !!!

        i tani gaz i tani węgiel od Rosji se odbiera !!!

        • 4 0

    • A to dobre (1)

      Kolejny pro europejski leming

      • 2 8

      • przecież Polska zasiada w tej komisji

        • 4 1

    • A dlaczego niby nie wyda? Mało jest w Europie większych koncernów o dominującej pozycji rynkowej?

      • 0 1

    • Za miesiąc

      Nie bedzie juz tej komidji

      • 0 1

  • Lotosipaliwa (2)

    Panie...zamiast tych wszystkich inwestycji dajcie ludziom więcej zarobić i nie kombinujcie za przeproszeniem jak konie pod gorę...

    • 37 14

    • No właśnie!

      Rozdajcie ludziom kasę i zamknijcie to w cholerę.... a nie czekaj...

      • 3 0

    • Kaczyński obiecał przed wyborami obniżyć podatki najbiedniejszym

      a po wyborach co? jajco!

      • 0 0

  • rebranding

    Najlepszy biznes i najlepsza wyciągarka pieniędzy.

    • 42 6

  • Rafineria - duma Pomorza. (6)

    Komuniści zbudowali, Rudy rozbudował. A PISiaki zabiorom.

    • 63 39

    • Tak wybrali obywatele (2)

      W Polsce wygrywa ten co dostaje więcej głosów. Naród wybrał

      • 3 16

      • (1)

        Jak 18% głosujących zacznie decydować konsekwentnie wbrew pozostałym 82%, to te 18% zawiśnie na drzewach. Zawsze tak było w historii i tak też będzie. Więc bym uważał.

        • 11 4

        • Mowa nienawisci?

          • 4 1

    • kolego co fakty pomieszales

      komuna -zbudowala
      rudy z olechnowiczem kolegom z rosji probowali sprzedac za 10 rubli ,cale szzescie ze pisiory nie dopuscily ,bo bys mial lukoil a nie lotos.
      polacza z orlenem i bedzie jeden i dobrze ,najwiecej ci z biura i dyrekcja krzyczy bo stolki im pozabieraja.

      • 10 8

    • Tak to było

      Komuniści, a właściwie dzięki Fiszbachowi i Kołodziejskiemu zbudowali. Nie licząc Portu Północnego i lotniska. Rudy nic nie budował. Rudego wyrzucił z terenu Rafinerii inspektor BHP, kiedy ten malował rurociąg bez zachowania ostrożności z ogniem.

      • 6 3

    • Rudy chciał ja opchnąć - więc nie pisz głupot.

      • 3 3

  • Działowi marketingu firmy i osobom decydującym

    dedykujemy ankietę, w której duży asortyment oraz miła obsluga mają najmniejszy udzial procentowy... właśnie na to stawiacie.

    • 28 3

  • donald chciał sprzedać lotos w 2009 roku, podobnie było z lotem. (1)

    dobrze, że te firmy nadal są nasze

    • 55 27

    • Tu się mylisz

      • 8 11

  • przypomnijmy jak za PO chcieli sprzedac Lotos za pare groszy i jak spekulacyjne zachodnie banki wycenili go na grosze!

    i jak się okazało prowadzili interesy z firmą która była na czarnej liście.

    • 44 17

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Podleśny

Sprawował funkcję Prezesa ATENY w latach 2007-2014. Doskonale zna branżę ubezpieczeniową -...

Najczęściej czytane