• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marka Optima znika z rynku. Lotos inwestuje w stacje

erka
13 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.
  • W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów.

Marka Optima znika z rynku. Nie oznacza to jednak, że blisko 200 stacji paliw z logo Lotosu przestanie działać. Stacje własne spółki w segmencie ekonomicznym zostaną podniesione do standardu premium. Zgodnie z planami marka Optima zostanie całkowicie zlikwidowana do 2024 roku.


Na co zwracasz uwagę przy wyborze stacji paliw?


W 2018 roku Lotos przeprowadził standaryzację na 14 stacjach. W 2019 roku spółka planuje wydać kilkaset mln zł na dalszy rozwój, czyli budowę nowych oraz modernizację istniejących obiektów. W sumie do 2020 r. zmodernizowanych ma być kilkadziesiąt stacji.

- Marka Lotos jest dobrze rozpoznawalna. Robimy wszystko, aby wygląd i oferta były spójne. Klient wjeżdżając na stację powinien oczekiwać w każdym miejscu w Polsce podobnych usług, wysokiej jakości obsługi i schludnego wyglądu. Podczas procesu standaryzacji staramy się nie tylko wprowadzić jednolitą kolorystykę, ale również unowocześnić każdą stację. Modernizujemy systemy nalewu i magazynowania paliw. Zmieniamy oświetlenie w sklepie i pod wiatą. Wymieniamy meble sklepowe. Zwiększamy ofertę gastronomiczną. Pojawiają się nowe nośniki wizualne. Chcemy, żeby każdy klient z zadowoleniem wracał na stacje Lotos - mówi Jacek Puchniarz, szef Biura Infrastruktury Lotos Paliwa.
Pierwsze stacje należące obecnie do sieci Lotos działały pod szyldem Rafinerii od 1992 roku. Ich wygląd i wyposażenie zmieniały się przez blisko 30 lat. Spółka ma także stacje przejęte z rynku (sieciowe oraz prywatne, do największych akwizycji można zaliczyć przejęcie sieci Slovnaft oraz Esso w 2005 r.). Jednocześnie budowane były nowe własne obiekty. Zróżnicowanie wyglądu i funkcji stacji paliwowych w sieci było więc duże, dlatego jednym z kluczowych celów strategicznych rozwoju Lotosu jest m.in. dalsza standaryzacja na stacjach paliwowych.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12
  • MOL Polska Gdańsk, al. Grunwaldzka 48/50

Opinie (95) 1 zablokowana

  • jesli przez przypadek urząd antymonopolowy zgodzi się na wchłoniecie Lotosu przez Orlen, to kierowcy maja prze....

    bo już teraz Orlen ma najwięcej stacji benzynowych w Polsce

    • 14 1

  • Nigdy nie tanknowale mna Lotos (1)

    Brzydkie kolory i jakos tak czuje sie biednie na tej stacji, duzo bardziej wole zachodnie koncerny, przynajmniej ceny maja nizsze

    • 7 17

    • Ceny mają niższe? To chyba tankujesz w biedronce olejem rzepakowym.

      • 6 2

  • (3)

    Mam gdzies te ich stacje prwmium. Paliwo drogie, przy dystrybutorze atakuje mnie ktos kto chce mi nalac paliwa ale zaplacic mu nie moge. Potem wielka kolejka bo ludzie kupuja bulki, hotdogi i inne bzdury. Przy kasie tysiac pytan o karty, promocje, czy chce plyn do spryskiwaczy w cenie 4x wyzszej niz rynkowa. Omijam szedokim lukiem

    • 40 3

    • (2)

      Przecież tak się dzieje na każdej stacji. Kup miesięczny na tramwaj. Nie będziesz skazany na tak wielki stres jakim jest tankowanie auta.

      • 3 9

      • (1)

        Nie jest. Wystarczy zatankować przy markecie i każdy kupuje tam paliwo, a nie bułki, gazetę, czekoladę i godzinę wybiera sos.

        • 8 1

        • A myślisz że przy markecie skąd masz paliwo? Hahahahhaha

          • 2 1

  • W ankiecie brakuje istotnego punktu: czystych toalet.

    • 14 1

  • Zmiany nazwy, wyglądu, kolejnych dyrektorów

    Karuzela trwa...to się nazywa napychanie sobie kabzy w białych rekawiczkach

    • 10 1

  • (2)

    Piękna cena paliw na obrazku. Już nie pamiętam kiedy tak było ale jak na stacje lotos premium mają powrócić takie ceny to jestem za :)

    • 3 0

    • (1)

      A na zachodzie maja po 1.5

      • 1 0

      • Ale erło

        • 0 0

  • Wieksze place dla pracowników!

    • 12 1

  • (2)

    Lotos powinien zainwestować w wyższe place, bo 2000,2100 zł ze świętami to kpina. Zlikwidować ajencje i podpiąć pracowników pod Lotos a nie pod franczyzne pod którą jesteśmy nie dostając nic. Nie mamy funduszu pracowniczego, dodatków, trzynastek, imprez organizowanych przez Lotos, dopłat dla dzieci do wakacji... Pracuje 10 lat na stacji i widzę jak my sprzedawcy ciągle stoimy w miejscu. Ciągle nowe wymagania, tajemniczy klienci i obcinanie wypłat za audyty. Modernizacja stacji, nowe wizualizacje na stacjach, wdrażanie kolejnych remontów... A gdzie nasze place.. Podwyżki.. Pracujemy po 12 godz na nogach.. Święta, weekendy nocki.... Dlaczego nas szarych pracowników nie stać na wakacje a ajenci jeżdżą po świecie?.. Wszystko zaczyna się od nas... Od pierwszego segmentu... Sprzedawcy. To od nas zależy czy dany klient wróci czy nie

    • 30 2

    • To może czas zmienić pracę jeśli chcesz się rozwijać. Przykro mi ale będąc sprzedawcą możesz awansować na kierownika placówki ale jeśli tak się nie dzieje to może po prostu masz za wysokie aspiracje w stosunku do swoich umiejętności. Warto by się zastanowić nad rozwojem we własnym zakresie a nie 10 lat tkwić na jednym stanowisku i oczekiwać że ktoś przyjdzie i Ci coś da z własnej woli. Abstrahując od tego że tak powinno to funkcjonować w zdrowej gospodarce, to uwierz mi tak na pewno nie będzie. Kapitalizm traktuje ludzi tak samo jak surowce czy produkty, kupić użyć wycisnąć ile się da a jak się zepsuje to wymieniamy na nowego bez sentymentu.
      Życzę sukcesów.

      • 1 0

    • lotos

      masz rację.Sam przepracowałem 16lat na stacji.Rozpoczynałem od Rafinerii,a potem jako Lotos.Pracowałem jako kierownik zmiany ze stawką Rafinerii.Potem kierownicy stacji zostali zmuszeni do przejęcia stacji jako ajenci.Z powodu moich zarobków i kosztów "mojego utrzymania" zostałem zwolniony.Młodzi pracownicy zatrudniają się nie wiedząc jakie stresy ich czekają

      • 0 0

  • Najdroższe paliwa w 3-mieście (1)

    • 8 6

    • Nie kłam.

      Inni mają drożej. Np BP.

      • 2 1

  • Rany..

    Ale ja tęsknię za Rafinerią Gdańską..

    • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane