• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

LPP zainwestuje miliony złotych w badania i rozwój marek

Robert Kiewlicz
23 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat LPP z miliardowym zyskiem
Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie. Sieć sklepów LPP obejmuje ponad 1,7 tys. salonów w 20 krajach. Łączna powierzchnia salonów LPP na świecie to prawie 1 mln m kw. Na zdjęciu sklep marki Reserved w Londynie.

- Reserved to marka rodzinna, odpowiedzialna społecznie, a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki. Dlatego spółka chce inwestować w umocnienie pozycji Reserved jako polskiego przeboju eksportowego - zwiększy zatrudnienie i wyda 200 mln zł rocznie na badania i rozwój.


Co decyduje o zakupie odzieży danej marki?


Do 2018 roku LPP zamierza zatrudnić ponad tysiąc nowych pracowników oraz wydawać blisko 200 mln złotych rocznie w obszarze B+R (badania i rozwój). Ma być to zdaniem spółki sposób na zwiększanie globalnej konkurencyjności firmy W 2016 roku wartość eksportu LPP wyniosła 3 mld złotych.

- Jesteśmy firmą polską i tu są nasze korzenie. Tu zapadają strategiczne decyzje, projektowane są kolejne kolekcje, powstają koncepcje marek, tu płacimy należne podatki i tu mieszkają najwięksi akcjonariusze spółki - twierdzi Marek Piechocki, prezes LPP. - Marka Reserved to polski iPhone - polski projekt, polski produkt, marka, a najważniejsza jest przecież kreacja.
Czytaj też: Metki gdańskiej spółki LPP na gruzach fabryki w Bangladeszu

Jak twierdzi Piechocki, 65 proc. wartości produktu, jakim jest Reserved, powstaje w Polsce, w siedzibach LPP zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Składa się na to przede wszystkim wartość projektowania i przygotowania kolekcji, logistyki, marketingu, przygotowania i wdrożenia konceptów salonów czy standardów obsługi klienta, a także płacone przez LPP podatki, cła i innego rodzaju opłaty.

Sama produkcja odbywająca się w Bangladeszu czy Chinach, to według Piechockiego jedynie 35 proc. wartości produktu.

- To przede wszystkim wartość materiałów oraz samego uszycia produktu - twierdzi Piechocki. - W globalnej gospodarce wartość dodana produktu, mająca swe źródło w kreatywności firm, jest najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej. My tę wartość dodaną tworzymy tu, w Polsce, i eksportujemy ją dziś już do 19 krajów, w których obecne jest Reserved. W 2016 roku wartość naszego eksportu wyniosła 3 mld złotych. Te pieniądze wróciły do Polski i tutaj zostały zainwestowane.
Czytaj także: LPP uległo i przystąpiło do międzynarodowego porozumienia

Obecnie nad badaniami i rozwojem produktu pracuje w LPP 810 projektantów i innych osób zaangażowanych w przygotowanie produktu, które tworzą 40 tys. nowych projektów rocznie. Ponad 75 proc. z nich trafia następnie do produkcji. Drugi obszar związany jest z rozwojem doznań i doświadczeń zakupowych klientów. W Biurze Projektowym LPP w prace nad projektowaniem i wdrażaniem nowych rozwiązań wykorzystywanych w salonach poszczególnych marek zaangażowanych jest na co dzień 40 architektów i koordynatorów. Zespół ten wymyśla i testuje średnio 100 eksperymentalnych rozwiązań rocznie, wydatkując na ten cel ok. 10 mln złotych.

Trzecie pole działań firmy to nowe technologie i rozwój form sprzedaży, głównie e-commerce. Obecnie 250 programistów testuje i wdraża rozwiązania techniczne, mające podnieść skuteczność sprzedaży Reserved i innych marek w coraz szybciej zmieniających się realiach handlu detalicznego. Na ten cel LPP wydało w 2017 roku 60 mln złotych.

Więcej: Znaki towarowe LPP wracają z raju podatkowego do Polski

- Chcemy, aby do końca 2018 roku nad różnymi projektami badawczo-rozwojowymi pracowało u nas 2 tys. osób - mówi Piechocki.
Poza obszarem B+R LPP inwestuje również w rozwój swojej sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Do końca 2020 r. firma zamierza wydać na ten cel 1,5 mld złotych. Środki zostaną przeznaczone na utrzymanie i modernizację istniejących sklepów oraz otwarcia nowych salonów.

Miejsca

Opinie (169) 8 zablokowanych

  • poprawcie (8)

    jakosc ubran a nbie sprzedajecie syf gdzie po praniu szmaty nadaja sie do wywalenia

    • 133 22

    • (1)

      Jakby się nie sprzedawały, to by ich nie zamawiali. Proste.

      • 13 17

      • Prosty jest wpis powyżej. Najwidoczniej się nie sprzedają, stąd ta akcja.

        • 22 6

    • (4)

      Dokładnie, ja tak samo uważam. Jeszcze jakość Reserved ujdzie, ale za to materiały w Sinsay, Cropp i House są bardzo słabe (dominuje poliester), do tego po 2-3 praniach przekręcają się szewki. No i te pieniądze... Za co? Można też zauważyćciągłe podążanie Reserved za Zarą, ale daleko im do tego. Praktycznie, to chyba tylko Mohito jeszcze ma całkiem ładne ubrania, bardziej eleganckie i materiały też nie najgorsze.

      • 14 4

      • Mohito z dobrych materiałów ??

        Proszę Cię .. :D :D znajdz mi chociaz jedną rzecz w 100% z bawełny... albo z wełny... Jak się wchodzi do mohito to czuc polyester w powietrzu

        hehehe

        • 11 3

      • (2)

        Nigdy nie miałem na sobie gorszej jakości ubrań niż z Reserved. Często podobają mi się kroje, ale nie kupuje bo to strata pieniędzy. Spodnie po 5 praniach wyglądały jak by miał je 2 lata....Tragedia !!

        • 10 0

        • (1)

          Napisałam nie najgorsze, a nie dobre. Naucz się czytać kochana. Jestem osobą, która zwraca uwagę na metki. Jeżeli mam mówić, że to będzie dobry gatunek np. swetra to będę tu myśleć o swetrach nie w składzie z bawełną, nie wełną, a kaszmirem.

          • 2 3

          • bo kaszmir, to nie odmiana wełny, znaffffco?

            • 2 1

    • Ciekawy

      Czy tutaj same nieudaczniki, rodem z pisuaru piszą?

      • 2 4

  • no Rozwalił mnie ten tekst (8)

    "a co najważniejsze jest polskim odpowiednikiem amerykańskiego iPhone'a - twierdzi prezes LPP Marek Piechocki."

    Ludzie skąd wy bierzcie pomysły na takie teksty. Jedyne co łączy iPhona i LPP to to że produkują w krajach gdzie pracownik zarabia tyle co jedna bluzka kosztuje

    • 148 11

    • Czasami mam takie wrażenie że LPP i ich PR jest podobne do... (2)

      TVP Info i czerwonych pasków na dole. Kto wymyśla tam takie propagandowe teksty ?. Drogi zarządzie LPP przecież nie badajcie nic porostu róbcie lepsze ciuchy i to jest recepta na sukces

      • 39 9

      • bardziej tvn i wyborcza (1)

        • 13 7

        • Towarzysz płaszczak przysłał sms

          • 0 3

    • stwórz chociaż namiastkę takiej firmy i potem się wymądrzaj gimbazo (1)

      • 8 17

      • Nie teraz.Jak był dziki kapitalizm tak.

        • 5 0

    • Poczucie humoru na wysokim poziomie :) (1)

      Też się przez chwilę zastanawiałem... jakie proszki człowiek łyka. Przecież LPP to zwykły cichland z Bangladeszu.
      Wytrzymałość i jakość ubrań na poziomie Auchan, tylko ceny 4 x wyższe.

      • 30 5

      • Nie obrażaj Auchan

        W Auchan odzież jest o niebo lepsza niż w Reserved.
        Fajne mają płaszcze i dodatki w tym sezonie.

        • 20 3

    • Podobnie przewartościowane ego u wlascicieli :)

      • 5 0

  • Jakość na pewno lepsza niż w konkurencyjnym H&M (10)

    A przynajmniej kupując ich ciuchy ma się świadomość, że wspiera się gdańską firmę i pracowników.

    • 69 53

    • Wartość eksportu to 3 mld zł. Nieźle. (2)

      To kilka razy więcej niż eksportowały nasze stocznie produkcyjne.

      • 17 5

      • bo stocznie eksportują dla odbiorców zewnętrznych, a LPP - do swoich oddziałów

        Na tę wartość eksportu składają się towary handlowe i wyposażenie ich licznych "salonów" zlokalizowanych poza RP. Tu odliczają VAT i mają stawkę zerową (czyli dopłacamy ze Skarbu Państwa do ich działalności), a tam są normalnymi podatnikami, wspomagającymi lokalne budżety.

        • 6 0

      • Bzdury

        Według starego Forbesa sprzed dwóch lat: "w całym 2014 r. polski eksport jednostek pływających (statków, łodzi oraz konstrukcji pływających) osiągnął wartość 17,5 mld zł.".

        Tak było trzy lata temu, teraz jest zapewne jeszcze lepiej, bo sama wartość eksportu jachtów wzrosła z niecałego miliarda w 2013 do 1,3 miliarda dwa lata później. Tylko przemysł jachtowy w Polsce to około 900 przedsiębiorstw, gdzie zatrudnionych jest 35 tysięcy osób, a 95% procent produkcji idzie na eksport.

        I są to produkty naprawdę najwyższej jakości, z których możemy być dumni a nie jakieś ciuszki.

        • 2 0

    • nieuczciwa reklama - nie szkolą was tam w dziale co można pisać by się na pozwy nie narazić?

      • 13 6

    • Jakość to żenada, (5)

      a wspiera się przemysł azjatycki, bo w Polsce nic się nie szyje.

      • 19 6

      • (1)

        szyja szyją i to całkiem sporo, wystarczy poszukać i poczytać, a na znacznie więcej nie ma mocy przerobowych w Polsce, zawód szwacza nie jest zbyt popularny w naszym kraju

        • 6 7

        • A kto zniszczył ten przemysł odzieżowy w PL?

          Przypadkiem nie LPP i inni chciwi łatwego i szybkiego zysku? Od 20 lat zalecają szycie w Azji a potem się dziwią że zawód w Polsce upadł...

          • 5 1

      • Tak

        W Centrali na Łąkowej tez Azjaci pracują

        • 9 1

      • Logika taka sama, jak powiedzenie (1)

        że Microsoft czy IBM nie są amerykańskie, bo nie produkują tam sprzętu. Duża ilość Polaków tkwi w postsocjalistycznym przekonaniu, że tylko przemysł i wytwórstwo zarabia.

        • 5 3

        • tyle, że LPP swego czasu wykosiło polską konkurencję,

          a nawet część niemieckiej. Swego czasu po sąsiedzku przy Łąkowej odzież z czystego (polskiego) lnu szyły polskie krawcowe dla niemieckiej spółki OETV. Ktoś pamięta? I nie sądzę, żeby wspomniane firmy komputerowe transferowały zyski poza USA - a właściciele LPP od lat wyprowadzają dochody poza RP.

          • 6 2

  • (16)

    nie jestem ich klientem więc niewiele mnie to interesuje - ceny są absurdalne, jakość marna no i nie ma działu męskiego
    niestety wraz z likwidacją Marks&Spencer mężczyzna nie ma za bardzo gdzie się ubrać

    • 36 44

    • (1)

      Reserved a M&S to jednak trochę inna grupa docelowa z różnicą wieku 20-30 lat.

      • 15 3

      • tak się może wydawać jedynie osobie bez gustu w rurkach-biodrówkach i tenisówkach

        • 15 3

    • Powiem ci szczerze

      Idz do Szmateksu i dostaniesz 100 razy lepsze ciuchy, oczywiście wstyd i dumę zostaw na zewnątrz

      • 16 4

    • ? (2)

      nie ma dzialu meskiego? to ciekawe..
      bo zarowno na stronie internetowej, jak w kazdym z salonow jakim bylam (mysle ze okolo 15) znajdowal sie dzial meski :D

      • 12 7

      • Nie o to autorowi chodziło. (1)

        Ale ok ... jest "męski".

        • 15 3

        • Jeden zrozumiał, muj bosze ale intelekt

          • 2 0

    • Wybrałem rynek. (3)

      Jeansowe, męskie szerokie spodnie za 60 zł. Nie zamienię na żadne inne. A co najważniejsze "wyprodukowano w Polsce".

      • 5 9

      • I potem niestety faceci w Polsce (1)

        wyglądają jak menele. Styl zatrzymany gdzieś w latach '90, do tego czapka z reklamą jakiejś firmy, białe skarpety i AirMaxy.

        • 8 6

        • Każdy ma swój obraz menela....

          • 6 0

      • No tak

        Szerokie spodnie Janusza. Albo rurki albo worki na ziemniaki. Masakra.

        • 3 0

    • (2)

      Plecam sprawdzić sieciowke "carry". Wg mnie najlepsze rzeczy (spośród sieciowek) dla młodych mężczyzn, którzy nie są zniewiesciali.

      • 5 8

      • (1)

        Dla młodych emerytów ok. Akurat do Ciechocinka.

        • 7 4

        • Akurat Carry jest jedną z nielicznych sieciówek, które mają ubrania dla normalnych facetów, choćby fajne koszule. Z jakością też bywa lepiej niż przeciętnie.

          • 2 2

    • Typowe

      Nie jestem klientem ale się wypowiem :))))

      • 0 0

    • (1)

      Reserved nie ma działu męskiego?!

      • 0 0

      • Męskiego

        W sensie klasyki - nie rurki

        • 0 0

  • Jakie formy zatrudnienia i zarobki są spotykane w ich salonach? Piszę odnośnie "odpowiedzialności" społecznej;) (4)

    • 42 6

    • (3)

      Umowa o prace i stawka większa niż średnia krajowa

      • 7 23

      • To LPP ma już własnych troli (1)

        Dział tworzenia komentarzy

        • 28 4

        • ależ oczywiście że ma, widać że część pozytywów idzie z centrali w Gdańsku
          W końcu to nowoczesna firma
          I dba o branding w sieci

          • 22 3

      • to zacznijcie wykazywać te zarobki w zeznaniach podatkowych!

        • 6 0

  • Nie ma takiego miasta Londyn. (8)

    Jest Lądek Zdrój.

    • 44 12

    • (6)

      Z siebie się śmiejesz. Bareja brałby udział w manifestacjach KOD-u, a postaci z partii rządzącej byłyby niewyczerpalnym źródłem pomysłów.

      • 8 13

      • KOD to pośmiewisko (5)

        czerpał by z ich głupoty. :D

        • 14 3

        • (4)

          Przypatrz się uważnie misiewiczom i innym antkom. Mogliby grać w tych filmach bez przygotowania i charakteryzacji

          • 5 10

          • (3)

            Tak jak inne kopacze, schetyny, petry, jakubiaki czy kukizy. Największe i niewyczerpane polskie bogactwo naturalne

            • 5 3

            • (2)

              nie wspominając o zegarkach Nowaka (i kontroli rachunków bankowych jego połowicy), braku kasy na brakujące mieszkania Budynia, sprzedaży nieruchomości w stolicy dla pantofla HGW, stróżu niemieckiej posiadłości na polskich ziemiach pełniącym funkcję rzecznika rządu PO, setkach przelotów upadającym LOT-em miłośnika "haratania w gałę" i innych wynalazkach partii, która teraz chce dać 500+ na pierwszą pociechę i obniżyć podwyższone przez siebie POdatki...

              • 5 3

              • Ubecja walcząca o wolność (1)

                bareizm w czystej postać. :D

                • 4 3

              • Teraz z ubekami to tak trochę jak z kombatantami w PRL-u. Wtedy im więcej czasu minęło od zakończenia wojny, tym bardziej ich przybywało.

                • 2 0

    • Uwielbiam!

      • 2 1

  • A co tu badać ?? (3)

    Trzeba sprzedawać porządne krawiectwo, a nie szmaty. Rozmiary chyba dla liliputów, bo normalna osoba niż nie założy. Po pierwszym praniu nie nadaje się już do noszenia.
    Wolę wyrób krajowy, może mniej modny, za to dobrze skrojony i z dobrego materiału.

    • 41 20

    • przestań jadać kebaby i pić piwsko to w końcu wpasujesz się w rozmiarówkę! (1)

      • 9 19

      • Żałosny wpis

        Hejtujesz z własnej inicjatywy, czy na polecenie prezesa. Lepiej spisz uwagi, które tu dobrzy ludzie umieścili w komentarzach i będziesz miał gotowy wynik badań - Prezes zaoszczędzi kilka milionów.

        • 15 4

    • Zadbajcie lepiej o bezpieczenstwo swoich produktow

      Proponuje zbadac bezpieczenstwo tych produktow, zwlaszcza dzieciecych. Ubrania farbujaąąą, zawieraja niebezpieczne dla dzieci dodatki krawieckie. Na drugim miejscu mowiłbym o badaniach dotyczacych decyzji zakupowych czy ulepszania ekspozycji. Jesli nie zadbacie o klienta nie liczcie na to, ze bedzie czul dume, bo to polska firma i wypowiadal sie na jej temat pochlebnie. Z tego co widac doswiadczenoa klientów, ktorzy sie tu wypowiadają nie daja powodow do dumy.

      • 0 0

  • (1)

    W dobre materiały lepiej niech zaiwestują!

    • 41 4

    • po co skoro zarabiaja na tych, co sprzedaja

      popyt - podaz

      Jak sie zacznie oplacac szyc z lepszych materialow to pewnie zaczna.

      • 7 4

  • raz kupilem kurtke i po 3 msiacach wywalilem na smietnik. (8)

    jakość z d*py ceny z kosmosu. aaaa i rozmiarowka jakas ich wlasna bliżej nie okreslona.

    • 49 8

    • Tak...na pewno kupiłeś...Jedyne co zrobiłeś do trolling po południu (7)

      Jak Ci się rozwaliła kurtka to dlaczego jej nie zwróciłeś do sklepu? Masz dwa lata na zwrot...nie wiesz o tym? Ale nie Ty nie wiesz, bo jedyne co kupiłes ostatnio to kebab na dworcu nieprawdaż???? Dlatego rozmiarówka się nie zgadza jak się ma bebzon do łydek...

      • 7 16

      • (3)

        nie obrażaj klienta swego bo możesz już nie mieć żadnego
        to jest nowa polityka firmy - obrażanie w sieci?
        prezes o tym wie?

        • 12 1

        • Kocio...ty lepiej zobacz kto tu kogo obraża...zawistny Polak - bo firma się rozwija??? (2)

          najlepiej jest zazdrościć prawda? w oczy kole że komuś się udało, ze wyprowadził polskie marki w świat...Ale durny sebiks napisze że to szmaty, że rozmiar nie ten i powiela schemat zakompleksionego polaka co to w życiu tylko trolluje. A sam w życiu pewnie nigdzie nie byłeś, nic nie widziałeś a teraz jesteś światowcem hmmm?

          • 4 11

          • (1)

            czyli prezes jeszcze nie wie...

            • 9 1

            • Zastanawiam się co za kretyn pisze ten komentarz ? Przypuszczap ze to jakiś pracownik- obronca firmy Reserved. Ciekawe czy faktycznie prezes wie, jakich prostaków zatrudnil , chociaz nie ma co - lojalnych :D

              • 6 6

      • trzymasz wszystkie paragony? (2)

        bo mi zdarza sie je zawieruszyć.
        A co do cen i rozmiarówki- zgadza się.

        • 6 1

        • (1)

          wystarczy pokazać zdjęcie paragonu przy zwrocie czy reklamacji, nie trzeba ich kolekcjonować

          • 2 2

          • ja zawszę robię zdjęcia wszystkim paragonom
            i czeszę się tylko w lewo, bo tak jest na zdjęciu w dowodzie :D

            • 1 0

  • zainwestuje w rozwój? (1)

    czyli wyśle więcej ludzi na zachód na zakupy do sklepów spod szyldu zary?:)

    • 25 4

    • Nie, napiszę kilka maili jak ostatnimi czasy do wszystkich w lpp

      Odpowiedzialny społecznie hehe, kto czytał ten wie,

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Bereśniewicz - Kozłowska

Prezes zarządu firmy Aplitt. Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Gdańskiej, studiów...

Najczęściej czytane