• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marzysz o własnej kawiarni? Otwórz So! Coffee

26 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Kawiarnie So! Coffe to miejsce spotkań, w którym panuje wyjątkowa atmosfera.
  • Kawiarnie So! Coffe to miejsce spotkań, w którym panuje wyjątkowa atmosfera.
  • Kawiarnie So! Coffe to miejsce spotkań, w którym panuje wyjątkowa atmosfera.

So! Coffee. Tylko kawa? Zdecydowanie więcej. To miejsce spotkań o wyjątkowej atmosferze, otwarte na gości. W Polsce działa 58 lokali tej marki. Od dwóch lat sieć rozwija system franczyzowy. Teraz szuka partnerów w Trójmieście i oferuje duży rabat.



- W Gdańsku działają dwa nasze lokale, w Gdyni jeden. Mają stałych bywalców i fanów. Mieszkańcy dużych miejscowości coraz częściej umawiają się na kawę "na mieście". Kolejna kawiarnia w Trójmieście miałaby więc potencjał rozwojowy - mówi Anna Szcześniak, kierownik marki So! Coffee.
Do tej pory w ramach franczyzy sieć uruchomiła siedem lokali, trzy kolejne zostaną otwarte w najbliższych miesiącach. So! Coffee należy do Międzynarodowej Grupy Lagardere, która w portfolio posiada takie marki jak Inmedio, Relay, Virgin, Discover oraz sklepy Duty Free na lotniskach.

Podstawą menu kawiarni jest kawa, gatunkowe herbaty, świeżo wyciskane soki oraz przekąski - słone typu kanapki czy quiche i słodkie: ciasta, gofry i lody Furore!

- Tworzymy miejsca, do których chce się wracać, odpowiednie na różne okazje: prywatne i zawodowe - zaznacza Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego w So! Coffee. - Wyróżnia nas wystrój - nowoczesny i elegancki. Dużą wagę przykładamy do szkolenia baristów.
Co trzeba zrobić, żeby wejść do So! Coffee i zacząć realizować marzenie o własnej kawiarni? Po pierwsze znaleźć odpowiedni lokal. Marka wychodzi z założenia, że to Franczyzobiorca zna miejscowy rynek. W idealnym wariancie lokal powinien mieć ok. 70 m. kw. (wyspa 40 m. kw.), ale projektanci So! Coffee są w stanie w niemal każdym metrażu stworzyć oryginalne wnętrze.
Inwestorom z Trójmiasta So! Coffee oferuje obecnie 50 proc. rabatu na opłatę wstępną, która teraz wynosi tylko 15 tys. zł. Franczyzobiorca powinien też posiadać kapitał na inwestycję - około 290 tys. zł (kwota uzależniona jest od formatu i wielkości lokalu). Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. netto od obrotu. W zamian inwestor zyskuje: pomoc w ocenie ryzyka finansowego, w wyborze lokalu, jego aranżację (w tym projekt technologiczny). Dostaje też know-how dotyczące zarządzania biznesem, atrakcyjną ofertę produktową, kontakty do sprawdzonych dostawców z preferencyjnymi warunkami handlowymi oraz wsparcie marketingowe i promocję.

Nie musi posiadać doświadczenia, marka zapewnia załodze pełen pakiet szkoleń. Wymagane jest przede wszystkim zaangażowanie w pracę. Jeśli więc marzysz o własnej kawiarni, w której będziesz z radością przyjmował gości, a pracując dobrze się bawił - So! Coffee.

Kontakt w sprawie franczyzy kawiarni So! Coffee:

Grzegorz Łyczak
Z-ca Dyrektora Operacyjnego Non Travel Retail - Locations/Franczyza • Lagardere Travel Retail Polska
T: +48 225723200 M: +48506015368
e-mail: g.lyczak@lagardere-tr.pl

* możliwość dodania komentarzy lub jej brak zależy od decyzji firmy zlecającej artykuł

Miejsca

Opinie (14) 7 zablokowanych

  • "Jeśli więc marzysz o własnej kawiarni..." (3)

    To nie będzie Twoja kawiarnia. Nie można w niej podawać własnych wyrobów, ani realizować swoich przepisów. Ścisłe wytyczne co do wyglądu wnętrza i klimatu również ograniczają Twoją inwencje. Tak na prawdę tylko siedzisz i patrzysz co się dzieje, za swój własny hajs. Smutne jest tylko to że cały proces założenia własnego interesu gastronomicznego jest tak żmudny i skomplikowany, że ludzie z lenistwa decydują się na takie zagraniczne franczyzy które reprezentują tylko siebie i są skrojone identycznie do reszty, bez wyrazu, bez klimatu, bez sensu.

    • 38 2

    • Dokladnie

      Akceptacja sztywnej formuly, niekoniecznie pasującej do realiów.

      Nie wiem kto normalny w cos takiego wchodzi. Chyba jakis marzyciel, albo ktoś niedostosowany społecznie

      • 8 0

    • Właśnie dlatego podziwiam "Prasówkę" na Dmowskiego we Wrzeszczu

      Jest żarcie, jest kawa, fajny klimat, samorobne ciasta. Mam tylko nadzieje że im sie powodzi, i nie zwiną interesu bo nie znam innych "nie franczyzowych" kawiarni we wrzeszczu.

      • 9 0

    • To specyfika franczyzy

      Uruchomienie kawiarni to spory wydatek a z tym wiąże się ryzyko. A takie jest minimalizowane poprzez franczyzę - jak wczytasz sie w artykuł to dostrzeżesz to. Franczyza to dobry sposób na uruchomienie biznesu bo dostajesz od firmy gotowe rozwiązanie na to jak prowadzić lokal czyli minimalizujesz ryzyko, że ci biznes nie wypali. Jasne - będąc w sieci masz ograniczone możliwości jeśli chodzi o własne pomysły w menu. Ale taka już jest specyfika sieci. Tylko trzeba zdać sobie sprawę z tego, że inaczej sieć nie mogłaby działać gdyby każdy chciał robić wszyskto jak mu się podoba - czemu? To proste jeśli ktoś potruje klientów w punkcie A to smród się rozniesie na całą sieć. A tak - sieć dbając o standardy jest pewność, że niezależnie od tego gdzie się udasz do lokalu tej samej sieci dostaniesz gwarancję, że wszytko będzie podane tak jak należy. A kwestia klimatu i wyrazu to rzecz gustu.

      • 3 3

  • Z takim artykułem do działu reklam i ogłoszeń. (1)

    Beszczelne reklamowanie...

    • 15 6

    • owszem reklamowanie, ale czemu od razu bezczelne? Przecież to reklama wiec nie wiem po co ta napinka ;) więcej luzu :)

      • 5 0

  • Wpisowe 15 tysięcy, a adaptacja 300 tysięcy.

    Trzeba być już nieźle bogatym, żeby móc zarabiać z wami. Ciekawe czy i kiedy taka inwestycja się zwróci ?

    Za pewne ceny w lokalu dla klasy średnio-wyższej a tej u nas w Polsce na lekarstwo.

    Wolę już polegać na sobie i własnych pomysłach.

    • 18 2

  • Co to za przyjemność siedzieć w galerii handlowej?

    Zero klimatu.

    • 11 1

  • za 300 tysi to się obłowią jak sie patrzy (1)

    bo mebelki i wyposażenie musisz od nich kupić ,łacznie z farbą i płytkami. No i firma wykonawcza też od nich. Strzyżenie baranów

    • 9 1

    • A gdybyś sam otwierał kawiarnie to wyposażenie przyniósłbyś z domu? Też musisz kupić. Nie wiem jak działa ta franczyza bo nie znam zasad działania akurat tej sieciówki ale mój brat ma kebabownię we frnaczyzie i to normalne że kupujesz wyposażenie zgodnie z sieciowym standardem a jak policzył to koszt dostawy wyposażenia za pośrednictwem sieci wyszła taniej niż kupować samemu - a czemu? bo jak sieć jest dogadana z dostawcą to może wynegcojować inne ceny niż kowalski który kupuje jednorazowo. Proste i logiczne. Wystarczy trzeźwo na sprawę popatrzeć. Gdyby franczyzy były nieopłacalne to by ich tyle na rynku nie było. Ludzie - ogarnijcie się - jak ktoś ma hajs i chce zainwestować w biznes a nie ma pomysłu to akurat franczyza jest idealna...

      • 4 3

  • Ciekawe gdzie jest punkt z dworca PKP Gdynia Główna ????

    Przecież to taki dochodowy biznes !

    • 5 1

  • Za tyle kasy można

    Się minimalistycznie obkupic w ikei, kupić super maszynę do kawy i kilka kursów baristy, starczy tez na kilka czynszów... a można podawać i robic co sie chce. Tym bardziej ze so coffee to żadna marka

    • 2 0

  • 290 tys??? Oj ktoś się chce szybko wzbogacić.

    • 1 0

  • Fajny POmysł

    Nie trzeba kupować ferrari aby zaszaleć za trzy stówki.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane