Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku

Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.
Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. fot. materiały prasowe

Rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w porcie Gdańsk staje się faktem. Konsorcjum Grupy Strabag, które wygrało przetarg, już w styczniu rozpoczyna prace budowlane. W ramach kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad kilometra.



Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska obejmuje remont niemal 1200 m linii przeładunkowej. Ma być zrealizowany do 2020 roku. Główną grupą towarową przeładowywaną na tym nabrzeżu jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża. Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania.

Czytaj też: Zobacz, jak się zmienia Port Wewnętrzny

Łącznie, w tzw. "szczycie budowy" na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do Strabagu, m.in. dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.
 
- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.

Port Wewnętrzny w Gdańsku.

Opinie (44) 5 zablokowanych

  • Czyli do tej pory Polska ekportowala na swiat nasze zlote klosy zboz bez GMO a teraz pedzie hurtowo sciagac kontenery z Chin? (16)

    Nie no to super ,super naprawde super.

    • 15 29

    • w czasach kiedy Polak zarabiał 20 dolarów (3)

      świat kupował tanie zboże i węgiel.
      Teraz czasy się zmieniły.

      • 5 0

      • Ludzir jeszcze zapragna niezmodyfikowanego zboza warzyw i owocow. (2)

        Masowa depopulacja przez zmodyfikowane jedzenie i niewidzialna fale elektromagnetyczna w ogolnodci zalatwia sprawe.

        • 5 6

        • cała Afryka jedzie na GMO i GSM (1)

          a mnożą się jak króliki

          • 6 1

          • Mozesz dolaczyc do nich ..

            Kroliki na ktorych sie robi doswiadczenia bez ich zgody...W imie jakiej idei mamy isc pod topor globalistow?W imie ich zyskow i eugeniki?

            • 4 2

    • Przystosujcie lepiej nabrzeze pod Ruski kradziony wegiel z Donbasu. (3)

      Morawiecki bredzi cos o samochodach elektrycznych a nie moze wycofac Polski z umowy na limity emisji C02 ..Jednoczednie uwala sie inne alternatywne projekty energoszczednosci i zirlonej energi.W Polsce zsmiast skwerow i rond z nazwiskiem kartofla powinny stac pomniki Lukasiewicza i Olgi Malankiewicz .Niestety technologie domow pokrywanych Pereskitem kupila Skanska bo Zlotousty Mateusz i jego tesorty nie rozwinely nie wsparly na odpowiednia dkale tej rewolucji jaka dala by ta technologia.Uderzyc kobiete jedrn rax to nie przestepstwo,wyyluc dziki w lasach aby nie moc pozniek odtwozyc swin bez sztucznych genow wzrostu,wprowadzac genetyczne mutanty jablek,warzyw i owocow aby zniszczyc polskie rolnictwo to pisowska banda pierwsza.Kim naprawde jest ministercsrofowiska?To na pewno Polak?

      • 23 4

      • stek bzdur oprócz tego, że Maowiecki to deb!l

        • 1 3

      • (1)

        A po Polsku da radę ?

        • 1 1

        • Po co ci po Polsku moze sam przetlumacz sobie na Rosyjski.

          • 0 0

    • Wprowadzajcie dalej internet bezprzewodowy i smog magnetyczny. (4)

      Rozwiaze sie problem meskiej plodnosci...Czy ktos przebada w koncu technologie 5G i ppkrewne?Za duzo nasajnikow gsm,roiterow w naszym srodowisku.Pora wrocic do poczciwego kabla do internetu....

      • 6 4

      • męska płodność to brak ruchu i ciasne spodnie (1)

        • 5 1

        • Ale nie tylko.

          • 6 1

      • faktycznie, w Sreberku internet powinien być niedostępny

        więc dla dobra ludzkości zamilknij

        • 1 0

      • Dramat, powinna wrócić cenzura na wypisywanie takich głupot

        • 0 0

    • Jakie są zboża bez GMO ? Widziałeś gdzieś w lesie dziko rosnącą pszenicę ? (1)

      KAŻDE zboże które spożywamy jest zmodyfikowaną genetycznie dziko żyjącą rośliną.

      • 5 3

      • A ty jakis normalny/ajestes? Kto ci cos o lesie pisal?

        • 1 1

    • Czyli do tej pory Polska ekportowala na swiat nasze zlote klosy zboz bez GMO a teraz pedzie hurtowo sciagac kontenery z Chin?

      Ignorancie ,przeładunek ro-ro to nie to samo co przeładunek kontenerów ,od tego jest terminal kontenerowy ,nie znasz się na przeładunkach w porcie to nie zabieraj głosu ,no chyba że z PiS jesteś ,a to znaczy że myślący inaczej

      • 0 0

  • znowu niemiecka firma będzie budować (5)

    zyski pójdą do Niemiec

    • 26 33

    • to sie nazywa kapitalizm (1)

      przetarg wygrywa najtańsza oferta

      • 5 3

      • oliwskie

        najtańsze było kb doraco :)

        • 5 0

    • yes cannons slow market

      Król powiada: "Zausz firme!" i sam zrób

      • 7 1

    • Do Austrii,to nie jest niemiecki koncern

      • 6 1

    • mogłeś się zgłosić do przetargu.

      • 4 2

  • To w końcu w Gdańsku czy w Gdyni?

    • 2 14

  • Błąd- to Gdańsk

    A może się mylę???

    • 6 3

  • dlaczego w porcie w Gdańsku są dużo, dużo wyższe inwestycjie niż w Gdyni? (2)

    • 17 8

    • Proste! (1)

      Bo Gdynia nie ma takiego potencjału portowego co Gdańsk więc nie dziwne jest że w Gdańskim porcie będzie więcej inwestycji.

      • 5 2

      • Ten potencjal to glownie "Gdanska spoldzielnia"

        A sam port jest znacznie bardziej zapuszczony niz Gdynia. Za Polnocny podziekuj Gierkowi i Mittal. Rowniez jeden DCT wiosny nie czyni.

        • 1 0

  • A gdzie polskie firmy? (2)

    Tak dużo teraz się w porcie buduje, szkoda tylko, że zyski wyjadą za granicę. A Polak dalej biedny

    • 15 15

    • A jak będzie strata? (1)

      • 2 1

      • Zyski ?

        Zyski za granicę, ciekawe ? Strabag czy Skanska na Pomorzu na ostatnich inwestycjach drogowych ma takie straty, że śmiało można powiedzieć, że współfinansuje je razem z Unią.

        • 1 1

  • Mandu natomiast zaserwuje pyszne pierogi

    • 6 2

  • nieh buduja ! zobaczymy jaki bedzie efeckt !

    • 4 0

  • A doraco?

    O to nie doraco? Beda niepocieszeni ha ha

    • 4 0

  • Ciekawe (2)

    Ciekawe, jak wbijanie ścianek Larsena wytrzymają ościenne kamienice? Czy ktoś o tym pomyślał? Prawnicy pewnie już zacierają ręce....

    • 8 12

    • My przy zakręcie pięciu gwizdków już odczuwamy wbijanie larsenów i to upierdliwe walenie od rana albo po 16tej jak paniostwo opuści ZMPG żeby ich główki podczas ciężkiej pracy nie bolały.

      • 5 2

    • trzeba się przyjrzeć temu Larssenowi

      nazwisko jakieś niepolskie, pewnie dziadka miał w wermachcie, a ojca w ub!

      • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...