- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (58 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 5 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 6 Zmiany w zarządzie Energi (133 opinie)
Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku
Rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w porcie Gdańsk staje się faktem. Konsorcjum Grupy Strabag, które wygrało przetarg, już w styczniu rozpoczyna prace budowlane. W ramach kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad kilometra.
Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego obejmuje remont niemal 1200 m linii przeładunkowej. Ma być zrealizowany do 2020 roku. Główną grupą towarową przeładowywaną na tym nabrzeżu jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.
Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża. Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania.
Czytaj też: Zobacz, jak się zmienia Port Wewnętrzny
Łącznie, w tzw. "szczycie budowy" na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do Strabagu, m.in. dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.
- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.
Port Wewnętrzny w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (44) 5 zablokowanych
-
2019-01-10 09:48
Czyli do tej pory Polska ekportowala na swiat nasze zlote klosy zboz bez GMO a teraz pedzie hurtowo sciagac kontenery z Chin? (16)
Nie no to super ,super naprawde super.
- 15 29
-
2019-01-10 09:53
w czasach kiedy Polak zarabiał 20 dolarów (3)
świat kupował tanie zboże i węgiel.
Teraz czasy się zmieniły.- 5 0
-
2019-01-10 10:08
Ludzir jeszcze zapragna niezmodyfikowanego zboza warzyw i owocow. (2)
Masowa depopulacja przez zmodyfikowane jedzenie i niewidzialna fale elektromagnetyczna w ogolnodci zalatwia sprawe.
- 5 6
-
2019-01-10 10:16
cała Afryka jedzie na GMO i GSM (1)
a mnożą się jak króliki
- 6 1
-
2019-01-10 10:41
Mozesz dolaczyc do nich ..
Kroliki na ktorych sie robi doswiadczenia bez ich zgody...W imie jakiej idei mamy isc pod topor globalistow?W imie ich zyskow i eugeniki?
- 4 2
-
2019-01-10 10:02
Przystosujcie lepiej nabrzeze pod Ruski kradziony wegiel z Donbasu. (3)
Morawiecki bredzi cos o samochodach elektrycznych a nie moze wycofac Polski z umowy na limity emisji C02 ..Jednoczednie uwala sie inne alternatywne projekty energoszczednosci i zirlonej energi.W Polsce zsmiast skwerow i rond z nazwiskiem kartofla powinny stac pomniki Lukasiewicza i Olgi Malankiewicz .Niestety technologie domow pokrywanych Pereskitem kupila Skanska bo Zlotousty Mateusz i jego tesorty nie rozwinely nie wsparly na odpowiednia dkale tej rewolucji jaka dala by ta technologia.Uderzyc kobiete jedrn rax to nie przestepstwo,wyyluc dziki w lasach aby nie moc pozniek odtwozyc swin bez sztucznych genow wzrostu,wprowadzac genetyczne mutanty jablek,warzyw i owocow aby zniszczyc polskie rolnictwo to pisowska banda pierwsza.Kim naprawde jest ministercsrofowiska?To na pewno Polak?
- 23 4
-
2019-01-10 10:56
stek bzdur oprócz tego, że Maowiecki to deb!l
- 1 3
-
2019-01-10 14:44
(1)
A po Polsku da radę ?
- 1 1
-
2019-01-11 09:04
Po co ci po Polsku moze sam przetlumacz sobie na Rosyjski.
- 0 0
-
2019-01-10 11:10
Wprowadzajcie dalej internet bezprzewodowy i smog magnetyczny. (4)
Rozwiaze sie problem meskiej plodnosci...Czy ktos przebada w koncu technologie 5G i ppkrewne?Za duzo nasajnikow gsm,roiterow w naszym srodowisku.Pora wrocic do poczciwego kabla do internetu....
- 6 4
-
2019-01-10 11:47
męska płodność to brak ruchu i ciasne spodnie (1)
- 5 1
-
2019-01-10 12:50
Ale nie tylko.
- 6 1
-
2019-01-10 14:34
faktycznie, w Sreberku internet powinien być niedostępny
więc dla dobra ludzkości zamilknij
- 1 0
-
2019-01-10 14:46
Dramat, powinna wrócić cenzura na wypisywanie takich głupot
- 0 0
-
2019-01-10 13:17
Jakie są zboża bez GMO ? Widziałeś gdzieś w lesie dziko rosnącą pszenicę ? (1)
KAŻDE zboże które spożywamy jest zmodyfikowaną genetycznie dziko żyjącą rośliną.
- 5 3
-
2019-01-11 09:06
A ty jakis normalny/ajestes? Kto ci cos o lesie pisal?
- 1 1
-
2019-01-14 21:27
Czyli do tej pory Polska ekportowala na swiat nasze zlote klosy zboz bez GMO a teraz pedzie hurtowo sciagac kontenery z Chin?
Ignorancie ,przeładunek ro-ro to nie to samo co przeładunek kontenerów ,od tego jest terminal kontenerowy ,nie znasz się na przeładunkach w porcie to nie zabieraj głosu ,no chyba że z PiS jesteś ,a to znaczy że myślący inaczej
- 0 0
-
2019-01-10 09:49
znowu niemiecka firma będzie budować (5)
zyski pójdą do Niemiec
- 26 33
-
2019-01-10 12:56
to sie nazywa kapitalizm (1)
przetarg wygrywa najtańsza oferta
- 5 3
-
2019-01-10 15:09
oliwskie
najtańsze było kb doraco :)
- 5 0
-
2019-01-10 14:30
yes cannons slow market
Król powiada: "Zausz firme!" i sam zrób
- 7 1
-
2019-01-10 21:07
Do Austrii,to nie jest niemiecki koncern
- 6 1
-
2019-01-10 22:04
mogłeś się zgłosić do przetargu.
- 4 2
-
2019-01-10 09:52
To w końcu w Gdańsku czy w Gdyni?
- 2 14
-
2019-01-10 09:52
Błąd- to Gdańsk
A może się mylę???
- 6 3
-
2019-01-10 10:00
dlaczego w porcie w Gdańsku są dużo, dużo wyższe inwestycjie niż w Gdyni? (2)
- 17 8
-
2019-01-10 18:54
Proste! (1)
Bo Gdynia nie ma takiego potencjału portowego co Gdańsk więc nie dziwne jest że w Gdańskim porcie będzie więcej inwestycji.
- 5 2
-
2019-01-13 15:35
Ten potencjal to glownie "Gdanska spoldzielnia"
A sam port jest znacznie bardziej zapuszczony niz Gdynia. Za Polnocny podziekuj Gierkowi i Mittal. Rowniez jeden DCT wiosny nie czyni.
- 1 0
-
2019-01-10 10:19
A gdzie polskie firmy? (2)
Tak dużo teraz się w porcie buduje, szkoda tylko, że zyski wyjadą za granicę. A Polak dalej biedny
- 15 15
-
2019-01-10 14:26
A jak będzie strata? (1)
- 2 1
-
2019-01-12 08:55
Zyski ?
Zyski za granicę, ciekawe ? Strabag czy Skanska na Pomorzu na ostatnich inwestycjach drogowych ma takie straty, że śmiało można powiedzieć, że współfinansuje je razem z Unią.
- 1 1
-
2019-01-10 12:01
Mandu natomiast zaserwuje pyszne pierogi
- 6 2
-
2019-01-10 14:49
nieh buduja ! zobaczymy jaki bedzie efeckt !
- 4 0
-
2019-01-10 16:29
A doraco?
O to nie doraco? Beda niepocieszeni ha ha
- 4 0
-
2019-01-10 19:37
Ciekawe (2)
Ciekawe, jak wbijanie ścianek Larsena wytrzymają ościenne kamienice? Czy ktoś o tym pomyślał? Prawnicy pewnie już zacierają ręce....
- 8 12
-
2019-01-10 20:03
My przy zakręcie pięciu gwizdków już odczuwamy wbijanie larsenów i to upierdliwe walenie od rana albo po 16tej jak paniostwo opuści ZMPG żeby ich główki podczas ciężkiej pracy nie bolały.
- 5 2
-
2019-01-12 14:14
trzeba się przyjrzeć temu Larssenowi
nazwisko jakieś niepolskie, pewnie dziadka miał w wermachcie, a ojca w ub!
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.