• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku

VIK
10 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w porcie Gdańsk staje się faktem. Konsorcjum Grupy Strabag, które wygrało przetarg, już w styczniu rozpoczyna prace budowlane. W ramach kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad kilometra.



Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska obejmuje remont niemal 1200 m linii przeładunkowej. Ma być zrealizowany do 2020 roku. Główną grupą towarową przeładowywaną na tym nabrzeżu jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża. Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania.

Czytaj też: Zobacz, jak się zmienia Port Wewnętrzny

Łącznie, w tzw. "szczycie budowy" na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do Strabagu, m.in. dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.
 
- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.

Port Wewnętrzny w Gdańsku.

VIK

Miejsca

Opinie (44) 5 zablokowanych

  • (1)

    Dla wyjasnienia-Strabag jest austriackim koncernem,a nie niemieckim jak wielu mysli

    • 5 2

    • A co za roznica?

      Nie tylko to przyszlo z Austrii. Jeden gosci z wasikiem tez...

      • 2 0

  • (2)

    Jak można modernizować I betonować te piękne nabrzeża. Nawet niemieccy ekolodzy tego nie robili przed 45' wiedząc jakim to jest zagrożenie dla populacji babki byczej. Pisoski kraj i bezmuzgie Pisoski zarządzanie. Misiewicze rozwijają portu a po co jak są świetne porty w Hamburgu czy Rostocku. U nas zawsze tak, niby rozwijają a chodzi o to żeby depopulować watachy dzików w Nowym Porcie! Nie damy się! Dzik jest dziki, PiS jest z zły!

    • 3 9

    • Czekiem przelac ci czy gotowka jak zwykle?

      • 1 0

    • Źenada

      Bredzisz chłopie!

      • 0 1

  • Buddo chroń mnie i innych ..

    ..od tej szemranej firmy ..

    • 7 0

  • Po co?

    Przeciez te tereny ma przejac miasto.

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Piotr Maria Śliwicki

Od 1991 był prezesem Grupy Ergo Hestia, odszedł ze stanowiska pod koniec 2022 roku. Kierował...

Najczęściej czytane