• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strabag zmodernizuje Nabrzeże Oliwskie w Gdańsku

VIK
10 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych. Atutem Nabrzeża Oliwskiego jest dogodne połączenie z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w porcie Gdańsk staje się faktem. Konsorcjum Grupy Strabag, które wygrało przetarg, już w styczniu rozpoczyna prace budowlane. W ramach kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad kilometra.



Projekt rozbudowy i modernizacji Nabrzeża Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska obejmuje remont niemal 1200 m linii przeładunkowej. Ma być zrealizowany do 2020 roku. Główną grupą towarową przeładowywaną na tym nabrzeżu jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz ro-ro. Jego atutem są dogodne połączenia z siecią dróg kołowych, kolejowych i wodnych.

Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, przypadającego na etap 3 i częściowo etap 2, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża. Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania.

Czytaj też: Zobacz, jak się zmienia Port Wewnętrzny

Łącznie, w tzw. "szczycie budowy" na kontrakcie będzie pracować ok. 150-osobowy zespół. Przy realizacji prac hydrotechnicznych wykorzystywany zostanie specjalistyczny sprzęt pływający należący do Strabagu, m.in. dźwigi oraz palownice ustawione na pontonach, pontony transportowe o nośności do 500 T i holowniki. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie będzie bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.
 
- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie - tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.

Port Wewnętrzny w Gdańsku.

VIK

Miejsca

Opinie (44) 5 zablokowanych

  • (1)

    Dla wyjasnienia-Strabag jest austriackim koncernem,a nie niemieckim jak wielu mysli

    • 5 2

    • A co za roznica?

      Nie tylko to przyszlo z Austrii. Jeden gosci z wasikiem tez...

      • 2 0

  • (2)

    Jak można modernizować I betonować te piękne nabrzeża. Nawet niemieccy ekolodzy tego nie robili przed 45' wiedząc jakim to jest zagrożenie dla populacji babki byczej. Pisoski kraj i bezmuzgie Pisoski zarządzanie. Misiewicze rozwijają portu a po co jak są świetne porty w Hamburgu czy Rostocku. U nas zawsze tak, niby rozwijają a chodzi o to żeby depopulować watachy dzików w Nowym Porcie! Nie damy się! Dzik jest dziki, PiS jest z zły!

    • 3 9

    • Czekiem przelac ci czy gotowka jak zwykle?

      • 1 0

    • Źenada

      Bredzisz chłopie!

      • 0 1

  • Buddo chroń mnie i innych ..

    ..od tej szemranej firmy ..

    • 7 0

  • Po co?

    Przeciez te tereny ma przejac miasto.

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej....

Najczęściej czytane