Morski transport ropy dla sieci Moya trafił do Portu Gdynia

Najnowszy artukuł na ten temat

Nowy terminal promowy. Port Gdynia szuka przewoźników

Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni.
Pierwszy morski transport oleju napędowego trafił do portu w Gdyni. źródło: Anwim

Do portu w Gdyni zawitał tankowiec "Rystraum" o całkowitej nośności 10 tys. ton z pierwszym transportem oleju napędowego sprowadzonym z zagranicy przez Esppol Trade. Z Gdyni, transportem kolejowym, część produktu zostanie przewieziona do kilku baz na terenie Polski. Spółka szykuje się na przyjęcie kolejnych dostaw drogą morską.



- Cieszymy się, że pomimo trudnych okoliczności z powodu panującej epidemii plany operacyjne Esppol Trade są realizowane zgodnie z przyjętymi założeniami. W tym roku chcemy udrożnić wszystkie możliwe kierunki importu paliw. Jest to pierwsza dostawa zrealizowana drogą morską przez naszą firmę. Cała logistyka dostawy została perfekcyjnie przygotowana, za co podziękowania należą się całemu zespołowi Esppol Trade. Jest to ważny krok w rozwoju naszej grupy. Tym samym realizujemy przyjęty plan na rok 2020. W następnych miesiącach należy spodziewać się kolejnych dostaw z wykorzystaniem drogi morskiej - zapewnia Artur Krzyk, członek zarządu Esppol Trade.
Esppol Trade, wchodząca w skład grupy kapitałowej Anwim, została powołana do życia w 2019 roku. W styczniu 2020 r. otrzymała koncesje na obrót paliwami oraz na obrót paliwami z zagranicą. Od 1 lutego 2020 r. rozpoczęła działalność operacyjną w zakresie handlu międzynarodowego paliwami. Podstawowym celem działalności Esppol Trade jest zapewnienie dywersyfikacji oraz poprawa ekonomii zaopatrzenia szybko rozwijającej się sieci stacji paliw Moya w Polsce.

Właścicielem Esppol Trade jest Anwim SA. To jedna z największych niezależnych firm sektora paliwowego w Polsce. Anwim to przedsiębiorstwo zajmujące się hurtową sprzedażą oraz transportem paliw na terenie całego kraju. Spółka prowadzi także własne stacje benzynowe i jest właścicielem ogólnopolskiej sieci stacji paliw Moya.

Opinie (59) 3 zablokowane

  • ropa tania to ciagna na potege (1)

    te tak robilbym :D

    • 27 1

    • Na jaką potęgę?

      Jeden tankowiec - potęga że hej...
      Przypłyną inne, to rozumiem. Póki co to jest to jeden tankowiec.
      Kupując w piątek wieczorem flaszkę na weekend mówisz "nakupiłem wódki na potęgę"?
      No chyba że tak, to wtedy tak - ciągniemy na potęgę (ropę z zagranicy oczywiście).

      • 8 5

  • Zazwyczaj... (3)

    Materiały reklamowe są odpowiednio oznakowane. Ta wiadomość jest tego rodzaju, że producent cukru przyjął transport buraków z Żuław. Przy okazji, 10 tys. ton ON rafineria w Gdańsku produkuje w ciągu 16 godzin.

    • 55 5

    • (2)

      no i?

      • 4 5

      • (1)

        "no i?" Jest typowym znakiem braku intelektu. Nie potrafisz sam wyciągnąć wniosków z cudzej wypowiedzi i czekasz na interpretację? Idź poczytać gazetę wybiurczą tam ci powiedzą co masz myśleć na dany temat.

        • 7 8

        • Nie to co w tvpis

          Tam to przekaz jest jasny jak rozkaz i nie pozostawia nawet cienia szansy na własną interpretacje

          • 3 2

  • A od kogo z jakiego kraju zakupina? (8)

    • 16 0

    • Słuznie aby nie być skazanym na rosyjski gaz i ropę, w dodatku gaz najdroższy rosyjski dla Polski był! (2)

      Płaciliśmy pośrednio Putinowi na zbrojenie się.

      • 14 14

      • A kiedy to było? (1)

        • 0 4

        • Nawet nadal ceny gazu z Rosji są najdroższe dla Polski z umowy podpisanej przez Pawlaka.

          • 0 7

    • (2)

      sprawdź z jakiego portu wypłynął Rystraum

      • 2 0

      • Porvoo - Finlandia. Chyba dobrze? (1)

        • 0 0

        • A ty w swojej naiwnosci myslisz, ze Orlen czy Lotos nie kupuja z Rosji? Kupuja i to wiekszosc. Tak jak Polska kupuje wegiel z Rosji i ze wschodniej Ukrainy.

          • 5 0

    • Warto t e ż zapytać, SKĄD się wzięły miliony na powstanie tej "moy'ej"? (1)

      Czy z wcześniejszych cystern "wolnocłowych" przez granicę? Ciekawe...

      • 0 2

      • a skąs wiziął się Orlen, Lotos?

        Komuna w czystej postaci.

        • 0 0

  • to bunkierka (4)

    a nie tankowiec

    • 46 6

    • Dokładnie... (2)

      10 tys dwt to śmiech na sali a nie statek.

      • 5 1

      • (1)

        Śmiech na sali to 3-4 miesięczne kontrakty na vlcc. A o zejściu czy zobaczeniu lądu to możesz pomarzyć. To jest dopiero pływanie pełną gębą :)

        • 2 0

        • Co kto lubi, 28/28 dni czy krótsze tez maja swoje wady

          • 0 0

    • Że im się opłaca tak po kropelce sprowadzać.

      • 3 0

  • Jakie miasto taki port... (2)

    ...jaki port taki tankowiec

    • 27 26

    • (1)

      a gdzie niby jest lepszy?

      • 5 4

      • Chociażby w Gdańsku, patrz naftoport

        • 2 2

  • Dlaczego nie kupili w Polsce? Mamy dwie rafinerie. (2)

    • 19 7

    • cena ?

      • 8 0

    • obie są państwowe wiec jest drogo

      • 9 0

  • W tytule jest ropa (1)

    To na stacjach Moya będą sprzedawać surówkę?

    • 33 3

    • W restauracjach. Do obiadu :D

      • 3 1

  • (2)

    To tankowiec na miarę Gdyni .

    • 18 22

    • to nie tankowiec, ani nawet porządny statek

      to łupinka w porównaniu do tych, które praktycznie co dzień wpływają do Gdańska...

      • 1 1

    • To typowa tramwaj dojazdowka pewnie , mały shuttle

      • 0 0

  • Ciekawe ile płaciliśmy? Teraz niecałe 15 USD za baryłkę :) (2)

    Jak znam naszych to pewnie płacili po 70 USD - biznes życia :)

    • 12 8

    • za litr 95 są grosze, razem z transportem

      ale po co kupować benzynę jak można za jeszcze taniej kupić ropę naftową, wybudowac rafinerie. proste prawda ? po co kupowac coś co można lać do baków ze statków, ile by wtedy kosztował litr ?? złotówkę ? złoty i pięć groszy ? lepiej budować/remontować/rozwijać/inwestować a i ludzie mają pracę i środowisko się niszczy i ....i... to cała polityka a co za tym idzie K A S A

      • 1 1

    • głupol

      Przeczytaj co przyjechało. Olej napędowy a nie ropa naftowa. Gdyby rząd to kupił, to byłoby na pewno po 100 baksów za galon

      • 0 0

  • takie firmy powinny być pod szczególną kontrolą służb celnych (2)

    są tylko pośrednikami i tworzą konkurencję dla naszych rafinerii - wszystkie takie transporty powinny być monitorowane od wyjścia ze strefy celnej do dojścia do punktu docelowego na każdym możliwym korku.

    • 7 15

    • Co za komunizm. Metody stalinowskie

      Dzięki ludziom takim jak ty, mamy ceny roby najniższe od wielu lat, a paliwo na stacjach po cenach sprzed roku.
      Dzięki takim ludziom jak ty ten kraj nie funkcjonuje normalnie.

      • 8 1

    • ale moja to stacja patronacka lotosu tak bliska-orlenu

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Ryszard Krauze

Gdyński biznesmen. Karierę w biznesie zaczynał w latach osiemdziesiątych. Jego spółka Prokom...