• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa statki czekają w kolejce

Wioletta Kakowska-Mehring
23 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków.


Dziś w Gdańskiej Stoczni Remontowa rozpoczął się remont 228-metrowego samochodowca Manon. Dziś, choć jednostka jest w Gdańsku już od kilku dni. Musiała jednak poczekać na swoją kolej przy nabrzeżu wynajętym od Stoczni Gdańsk. Dlaczego? Bo styczeń jest rekordowy dla GSR. Stocznia ma tyle pracy, że statki muszą czekać w kolejce.



W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków, a stocznia pęka w szwach. Taki poziom utrzymuje od kilku tygodni. Były dni, gdy naraz remontowano 23 jednostki. W większości są to potężne promy renomowanych armatorów. Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Stocznia wykorzystała nadarzającą się okazję rynkową i dziś przoduje w montażu płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Zmiany wymusiła wprowadzona przez Międzynarodową Organizację Morską od 1 stycznia br. norma stosowania obniżonej do 0,1 proc. zawartości siarki w paliwie okrętowym przez statki, pływające w tzw. obszarze SECA, czyli m.in. na Morzu Bałtyckim i Północnym.

Wzmożone zainteresowanie armatorów montowaniem płuczek, czyli systemu oczyszczania spalin z silników głównych i pomocniczych wskazuje na to, że bardziej opłaca się zainwestować, niż korzystać z drogiego paliwa. Choć koszty montażu też wcale nie są małe. Zakup i montaż tych urządzeń, np. w przypadku promów morskich, to koszt ok. 5 mln dolarów na jednostkę.

Czytaj też: Grupa Remontowa już zarabia na wprowadzeniu dyrektywy siarkowej

Gdańska Stocznia Remontowa już w 2013 roku wprowadziła do swojej oferty montaż tych urządzeń. Wówczas płuczki zostały zainstalowane na trzech towarowych statkach typu ro-ro - "Petunia Seaways", "Magnolia Seaways" i "Selandia Seaways". W ubiegłym roku z kolei w stoczni zainstalowano 23 takie urządzenia. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Tylko w styczniu zamontowano scrubbery m.in. na statkach: "Superspeed 1" (armatora Color Line), "Prins Richard" (Scandlines), "Crown Seaways" i "Sirena Seaways" (DFDS Seaways) oraz "Finnstar" (Finnlines).

Czytaj też: Stena Germanica będzie pływać na metanolu. Remontowa przebuduje prom

Płuczki to nie wszystko. Prawdopodobnie już 28 stycznia do GSR wpłynie prom ro-pax "Stena Germanica" należący do Steny Line. Gdańska Stocznia Remontowa wykona montaż instalacji paliwowej na tej jednostce. Dzięki temu prom będzie pierwszym w historii statkiem zasilanym metanolem. Prace w stoczni potrwają ok. dwóch miesięcy. Całkowity koszt projektu wynosi ok. 22 mln euro. Jeśli operacja powiedzie się, Stena Line przeprowadzi podobną operację na pozostałych swoich statkach, czyli ok. 40 promach.

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

  • Kto to jest ów Remontow??

    "Na remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa statki czekają w kolejce" Co to typ ten Remontow bo go nie znam?
    Czy to tak jak Iwan Schodow, którego wynalazek zwie się Klatka Schodowa?

    • 1 17

  • Prawdziwą szansą...

    dla Stoczni Remontowej jest budowa platform /nie wiertniczych , nie wydobywczych tylko takich , jak ta , która obecnie jest w stoczni , ,,pod klucz,, z e wszystkim, wtedy w ciągu 3-5 lat stocznia ta będzie swiatowym potentatem

    • 5 7

  • Czyli konkurencja z Marsjanami wyszła na dobre - spieli sie i napędzili sobie roboty. (1)

    Polak potrafi.

    • 11 1

    • Mars to zadna konkurencja-mars-to pijawka,pasozyt na zdrowej tkance-do usuniecia.

      • 3 0

  • A bydło poMAGDALENKOWE rozpirzyło poLSKĄ GOSpoDARKĘ, likwidując stocznie, (1)

    huty, cementownie, cukrownie, garbarnie, rybołówstwo, zakłady pracy...Czy ta "płemieł" i jej miniS.RY chociaż wiedzą, po ile są choćby sery, masło czy ryby???!!!

    • 18 14

    • to jedz na Bialorus i Ukraine, tam Balecerowicza i okraglego stolu nie bylo.

      • 8 3

  • Ekologia a pluczki (1)

    Dyrektywy unijne nakladaja na armatorow instalowanie pluczek odsiaraczajacych spaliny. Do tej pory siarka "szla" kominem do atmosfery i opadala wraz z deszczem do morz i oceanow, tudziez na lad. Teraz jednakze siarka wyplukana ze spalin trafia do zbiornika a nastepnie do morza... Gdzie w tym sens? Koszt instalacji to ok. 20 mln zl...

    • 6 5

    • Poczytaj trochę o tym, zanim sie wypowiesz...

      • 4 3

  • znowu PO winna.... (1)

    ja się cieszę, że mają robotę....

    • 4 5

    • Tu akurat zasluga plazynskiego sp i lewandowskiego siedzacego w brukseli

      • 0 1

  • potencjalny podwykonawca (2)

    niech mi ktoś podpowie do kogo zapukać w sprawie podwykonastwa?? jestem monterem rurociągów.
    pytam poważnie, zalezy mi na dobrym kontakcie

    • 6 1

    • rsb

      • 3 0

    • Pytaj o Wydział W5

      Tel. wewnętrzny bodajże 18-34

      • 1 0

  • stocznia prosperuje. Brawo!

    bo tam nie ma Guzikiewicza i jemu podobnych związkowych pasożytów

    • 26 4

  • stocznia

    a gdzie nasza flota handlowa i rybacka wszystko sprzedane a teraz jestescie wyrobnikami calej europy i robolami za pare groszy wstyd i hanba

    • 12 10

  • bez napinki (2)

    sorki pozdrawiam ale gdansk i ich remontowa serwisowalem ich nowe promy roczne w norwegi zalamka dla swiata i norwegi silniki lpg statki przez rok maja po dziesiec rejsów

    • 3 17

    • Napisz to jeszcze raz, po polsku.

      • 13 0

    • Taaaa serwisowałeś ale chyba po %. RSB nie budowałą promów na LPG tylko LNG a to spora różnica.....

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane