• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa statki czekają w kolejce

Wioletta Kakowska-Mehring
23 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa

W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków.


Dziś w Gdańskiej Stoczni Remontowa rozpoczął się remont 228-metrowego samochodowca Manon. Dziś, choć jednostka jest w Gdańsku już od kilku dni. Musiała jednak poczekać na swoją kolej przy nabrzeżu wynajętym od Stoczni Gdańsk. Dlaczego? Bo styczeń jest rekordowy dla GSR. Stocznia ma tyle pracy, że statki muszą czekać w kolejce.



W tej chwili w Gdańskiej Stoczni Remontowa należącej do Remontowa Holding remontowanych jest ok. 20 statków, a stocznia pęka w szwach. Taki poziom utrzymuje od kilku tygodni. Były dni, gdy naraz remontowano 23 jednostki. W większości są to potężne promy renomowanych armatorów. Prowadzone są na nich standardowe remonty, ale nie tylko. Stocznia wykorzystała nadarzającą się okazję rynkową i dziś przoduje w montażu płuczek spalin (scrubber'ów), które ograniczają emisję tlenków siarki do atmosfery. Dzięki płuczkom statki nie muszą pływać na droższym o ok. 40 proc. paliwie niskosiarkowym MGO. Zmiany wymusiła wprowadzona przez Międzynarodową Organizację Morską od 1 stycznia br. norma stosowania obniżonej do 0,1 proc. zawartości siarki w paliwie okrętowym przez statki, pływające w tzw. obszarze SECA, czyli m.in. na Morzu Bałtyckim i Północnym.

Wzmożone zainteresowanie armatorów montowaniem płuczek, czyli systemu oczyszczania spalin z silników głównych i pomocniczych wskazuje na to, że bardziej opłaca się zainwestować, niż korzystać z drogiego paliwa. Choć koszty montażu też wcale nie są małe. Zakup i montaż tych urządzeń, np. w przypadku promów morskich, to koszt ok. 5 mln dolarów na jednostkę.

Czytaj też: Grupa Remontowa już zarabia na wprowadzeniu dyrektywy siarkowej

Gdańska Stocznia Remontowa już w 2013 roku wprowadziła do swojej oferty montaż tych urządzeń. Wówczas płuczki zostały zainstalowane na trzech towarowych statkach typu ro-ro - "Petunia Seaways", "Magnolia Seaways" i "Selandia Seaways". W ubiegłym roku z kolei w stoczni zainstalowano 23 takie urządzenia. Ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Tylko w styczniu zamontowano scrubbery m.in. na statkach: "Superspeed 1" (armatora Color Line), "Prins Richard" (Scandlines), "Crown Seaways" i "Sirena Seaways" (DFDS Seaways) oraz "Finnstar" (Finnlines).

Czytaj też: Stena Germanica będzie pływać na metanolu. Remontowa przebuduje prom

Płuczki to nie wszystko. Prawdopodobnie już 28 stycznia do GSR wpłynie prom ro-pax "Stena Germanica" należący do Steny Line. Gdańska Stocznia Remontowa wykona montaż instalacji paliwowej na tej jednostce. Dzięki temu prom będzie pierwszym w historii statkiem zasilanym metanolem. Prace w stoczni potrwają ok. dwóch miesięcy. Całkowity koszt projektu wynosi ok. 22 mln euro. Jeśli operacja powiedzie się, Stena Line przeprowadzi podobną operację na pozostałych swoich statkach, czyli ok. 40 promach.

Miejsca

Opinie (98) 3 zablokowane

  • jak nazywa się ten przygłup z solidarnosci ze stoczni gdańskiej? (1)

    • 16 5

    • Nierob guzikiewicz chate pobudowal se trabkach wielkich za lapowke od ukrainca pisiory zjedzcie go bo to oszust

      • 7 0

  • Czekają w kolejce

    i płuczą instalacje.

    • 2 4

  • zly kaszub

    Wyslac link z artykulem do kampani weglowej. Niech zobacza jak moze prosperowac normalna, prywatna dzialajaca na zasadzie wolnorynkowej, bez rozbudowanych zwiazkow zawodowych firma. A branza stoczniowa byla w podobnej sytuacji jak gornicza ok 20 lat temu.

    • 15 3

  • a ja jestem informatykiem i zarabiam 1500zł (2)

    HAHAHA i co można , można:}

    • 1 4

    • (1)

      Jeżeli zarabiasz 1500 będąc informatykiem, to albo:
      a. Twój wpis to zwykle trolowanie
      b. mylisz "bycie informatykiem" z praca na kasie w dziale komputery

      • 7 0

      • hehe

        Bezkitu tyle zarabiam naprawa komp, obsługa serwera, strona internet, helpdesk i takie tam nie na kasie biały modzie.

        • 1 1

  • Śmieszne

    Śmieszne jest to co piszecie, nie macie zielonego pojęcia co się dzieje w tym zakładzie. BHP takie głupoty wymyśla że nigdzie na świecie by to nie zdało egzaminu. Mistrzowie wydziałów stosują mobing wobec pracowników którzy nie chcą pracować w CAŁE weekendy oni tam wychodzą założenia ze nikt nie ma domu i rodziny. Pracownicy nie widzą wniosków urlopowych na oczy bo wszystko za nich jest robione włącznie z podpisami. Urlopy nie są planowane. A ta śmieszna ochrona kamer nastwiała jakby ludzie non stop coś wynosili, mają ludzi za nic. A co do zarobków to zarabiam 20pln brutto to na rękę około 14pln razy średnio 168godzin. Czy to godna pensja za pracę w takich warunkach (piach, woda, farba i 8h na zewnątrz do tego ruchome śniadania) a do tego nie mamy 13 i 14 jak górnicy.

    • 21 11

  • A mówią, że stocznie poległy.

    • 3 5

  • Prywatnie = bez związków (1)

    Bez kradzieży, bez pijaństwa, za pieniądze pozwalające na normalne życie. Dopóki pani premier nie zmieni się w druga Thatcher w tym kraju nie będzie dobrze :)

    • 6 7

    • ja bym jednak wolał...

      żeby premier się nie zmieniała, ale żeby całkowicie odeszła

      • 0 0

  • Psują panoramę.

    do zlikwidowania

    • 0 4

  • kiedy plajta ?

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Leszek Pankiewicz

Od 2011 prezes zarządu Solwit SA. Aktywnie uczestniczył w rozwoju projektów inwestycyjnych w...

Najczęściej czytane