- 1 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 2 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (58 opinii)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 5 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (200 opinii)
- 6 Zmiany w zarządzie Energi (133 opinie)
Najcięższy w Polsce pociąg kontenerowy przyjechał do DCT
Pociąg o całkowitej masie 3335,73 ton przyjechał do gdańskiego terminalu DCT. Skład, który wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp), pobił rekord najcięższego pociągu intermodalnego w Polsce. Za transport odpowiadały spółki z Grupy PKP Cargo oraz globalny operator logistyczny A.P. Møller - Mærsk A/S.
Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków i wyruszył do Gdańska, gdzie ładunek trafił na kontenerowiec Maersk. Pociąg wiózł na platformach 90 TEU (90 kontenerów o długości 20 stóp) o całkowitej masie 3335,73 ton.
W Polsce tak ciężkich pociągów intermodalnych dotąd nie prowadzono, zazwyczaj ich masa jest znacznie niższa - poniżej 2 tys. ton. Do realizacji przewozu o tak dużej masie konieczne było zaangażowanie dodatkowych zasobów Grupy PKP Cargo, a także trzeba było uzyskać specjalne zgody od PKP Polskich Linii Kolejowych na przejazd pociągu na niektórych odcinkach trasy.
- PKP Cargo Connect we współpracy z PKP Cargo wykazuje bardzo elastyczne podejście do realizacji projektów istotnych dla klientów. Nie tylko projektów standardowych - średnie brutto składów eksportowych na tym korytarzu kształtuje się w granicach 1,6-1,8 tys. ton. Współpraca z tak dużym partnerem specjalizującym się w morskich przewozach kontenerów jest dla nas niezwykle cenna - podkreśla Ivan Ružbacký, prezes PKP Cargo Connect.
- W korytarzu Północ-Południe kluczowa jest obsługa ładunków wysyłanych do i z portów morskich. Dlatego bardzo sobie cenimy współpracę z Maersk, który jest jednym z największych operatorów logistycznych na świecie - stwierdza Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. - Mamy nadzieję, że dzięki inwestycjom, jakie wkrótce będą zrealizowane w polskich portach, znacznie wzrośnie potok kontenerów, które będą do nich trafiały, również tych przywożonych i wywożonych na statkach obsługiwanych przez Maersk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-09 09:07
3300 ton i jedna ET22? (10)
Ambitnie. Dodajmy ze takie pociagi i cięższe to norma w Polsce (w przypadku ładunków masowych). Wydarzeniem jest to, że udało sie złożyć tak ciężki pociąg z kontenerami, które jak na możliwości kolei są raczej lekkim ładunkiem.
- 48 2
-
2021-03-09 10:00
Poważnie jedna lokomotywa to ciągnęła ? (5)
Może druga pchała na końcu składu )
- 1 7
-
2021-03-09 16:18
(1)
Nie było problemu bo jechał spod Katowic czyli z górki.
- 4 1
-
2021-03-18 11:38
Pała z geografii.
Popatrz na mapę, nad morze jest do góry.
- 0 0
-
2021-03-09 10:13
Lokomotywy ET41 czy ET42 bez problemu radzą sobie z pociągami o masie 4000 ton. (2)
Norma przewidziana na ET22 to bodajże 3200 ton, więc dużo tutaj nie nagięli choć to już sporo jak na ten typ lokomotywy.
- 14 0
-
2021-03-09 10:20
Dlateog podejrzewam, że zdjęcie jest fejkowe (1)
Pociąg ze Sławkowa do DCT jest wytrasowany na 100 kmh, więc raczej ET22 wątpliwa.
Oczywiście mogłato być ET41 lub ET42, ale raczej obstawiam Traxxa/Vectrona/Dragona- 7 0
-
2021-03-09 11:06
Chyba że podmienili loka na końcu trasy, np. w Zającu.
- 4 0
-
2021-03-09 09:41
Nie na darmo nazywa się ten elektrowóz Bykiem (3)
Nie na darmo nazywa się ten elektrowóz Bykiem
- 23 0
-
2021-03-09 14:11
Byk to radziecki ET42 (2)
Tak dla jasności.
- 1 12
-
2021-03-09 14:53
ET42 to Czapajew, Byk to zawsze był ET22 (1)
Proponuje zaznajomić się z "ksywami" lokomotyw w PL.
- 14 2
-
2021-03-09 15:18
Na prądzie z węgla, a węgiel z kopalni rosyjskiej
- 0 7
-
2021-03-09 08:25
(3)
Kontenery dawać na tory a nie na drogi. PKP niby pissowe, ale zauważyłem, że akurat ta spółka państwowa jako chyba jedyna od kilku lat dobrze się rozwija i sobie radzi, do tego rozsądnie gospodarują unijną kasą, remontowano masę dworców, układano nowe torowiska, chociażby w ramach poprawy dojazdu do portów w Gdańsku, za chwilę też w Gdyni.
- 90 8
-
2021-04-08 12:26
PKP Cargo nie ma nic wspólnego z remontem dworców. To jest spółka stricte transportowa.
- 1 0
-
2021-03-09 13:30
Nie tylko tak
- 1 0
-
2021-03-09 11:42
remontowano masę dworców które były w dobrym stanie
jedynym celem tego było chyba uprzykrzenie życia pasażerom, najlepszy przykład to remont dworca w Tczewie trwający półtora roku - dworzec był czysty i estetyczny, były ławki, kioski i bary, jedynie wymagał naprawy i przebudowy wind a tymczasem przez półtora roku nie można korzystać z niczego bo sobie pkp remont wymyśliło, teraz w kolejce do utrudniania życia pasażerom czeka Wrzeszcz
- 6 9
-
2021-03-09 09:53
czy to aby nie przesada? (4)
Czy ktoś pomyślał o budynkach stojących przy torach? Czy ktoś sprawdził czy te często zamieszkałe przez ludzi domy wytrzymają te wibracje? Chcecie bić rekordy kosztem innych?
- 9 67
-
2021-03-11 04:54
Mieszkasz przy torach to jest hałas i drgania, mieszkasz przy lotnisku to jest większy hałas, mieszkasz koło wysypiska to śmierdzi; co cię w tym zaskakuje?
- 4 0
-
2021-03-09 14:22
Czy Ty masz pojęcie o czymkolwiek?
Człowiek czyta i nie wierzy. Ale zaczyna rozumieć dlaczego wygląda tu jak wygląda. Jak dookoła takie przychlasty. Aby tylko, aby tylko mieć coś do powiedzenia. Nieważne co, ważne żeby się wypowiedzieć.
- 12 0
-
2021-03-09 13:11
Lecz się na głowę!
- 10 0
-
2021-03-09 10:17
Przecież takie i cięższe pociągi z ładunkami masowymi jeżdżą tam codziennie. Gosiaczku, nie szukaj afery tam gdzie jej nie ma...
- 24 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.