• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największe wycieczkowce powstają także dzięki stoczni Crist

VIK
19 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

W stoczni Crist zwodowano kolejny blok, czyli element statku pasażerskiego, który będzie częścią potężnego wycieczkowca, jaki powstanie w stoczni Saint-Nazaire we Francji. Gdyński zakład już od pięciu lat buduje sekcje dla tego odbiorcy.



Gdyńska stocznia Crist nie buduje całych "pływających hoteli", ale od lat specjalizuje się w budowie tzw. megabloków, z których montowane są te potężne statki. Właśnie poinformowano, że zwodowano kolejny blok wybudowany dla francuskiego CDA. To już siódmy element, z którego powstanie statek pasażerski o roboczej nazwie M34. Powstaje on na zamówienie grupy armatorskiej Royal Caribbean Cruises Ltd dla operatora Celebrity Cruises Inc ze Stanów Zjednoczonych.

Czytaj też:

Wycieczkowce omijają Petersburg, skorzysta Trójmiasto



Blok został przekazany do stoczni w Saint-Nazaire, gdzie zostanie połączony z poprzednimi zbudowanymi dla CDA. Blok o długości 175 m został w pełni wyposażony w urządzenia, rurociągi oraz elektrykę.

Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist. Wycieczkowiec "The Wonder of the Seas". W tym projekcie udział miała stocznia Crist.
Pomimo spadku aktywności linii wycieczkowych w 2020 r. portfel zamówień stoczni w Saint-Nazaire nie został zmniejszony. W ub. roku stocznia ta przekazała zamawiającemu największy na świecie statek pasażerski The Wonder of the Seas. Wycieczkowiec ma 362 m długości oraz 64 m szerokości i 236 857 GT (tonaż brutto). W tym projekcie udział miała też stocznia Crist. Do 2025 r. stocznia w Saint-Nazaire ma dostarczyć sześć liniowców. W tej sytuacji kooperanci tej francuskiej stoczni, w tym Crist, mogą liczyć na kolejne zamówienia.

Crist specjalizuje się w budowie bloków i wykonuje je także dla innych podmiotów. W ub. roku rozpoczęto pracę nad budową elementów nowoczesnego i luksusowego statku wycieczkowego dla Swan Hellenic. Stocznia z Gdyni odpowiedzialna jest za wykonanie bloków kadłuba całej jednostki, która ostatecznie powstanie w stoczni w Helsinkach. Statek ma zostać dostarczony klientowi pod koniec 2022 r.
VIK

Miejsca

Opinie (70) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ehhh (7)

    Przecież najwieksza kasa jest na wyposażeniu... Czarna robotę panowie robicie...

    • 44 14

    • maruda

      Długo nie musiałem czekać, aż pojawiła się pierwsza maruda ze standardowymi tekstami. Pomijasz, że sporo wyposażenia, szczególnie stolarki do tych statków również powstaje w Polsce.
      No i zawsze lepiej mieć jakiś udział w produkcji przemysłowej, niż być przysłowiowym konsumentem chińszczyzny.

      • 20 4

    • (2)

      Przecież blok jest w pełni wyposażony...
      Ehhh czytanie ze zrozumieniem...

      • 10 7

      • (1)

        nie o takim wyposażeniu kolega pisał...

        • 4 4

        • kolega to raczej nie wiedział o czym pisał.... we wszystko co najważniejsze blok został wyposażony...

          • 8 2

    • Czasem warto coś przeczytać poza nagłówkiem. Blok jest w środku w pełni wyposażony.

      • 8 5

    • Powtarzasz obiegową opinię, która ma niewiele wspólnego z rzeczywistością - nie zawsze kontrakty na statki na gotowo są najbardziej dochodowe.

      • 6 4

    • czarna nie czarna ale robota jest robiona, a nieudacznikom pozostaje tylko pisanie bezsensownych komentarzy....

      • 11 2

  • O, nie przechwalajmy się tak bardzo.
    To jest nieskromne tak się przechwalać.
    Reklama stoczni czy jak?
    Może warto zwrócić uwagę na te mniejsze stocznie, które też swój udział w produkcji mają?

    • 12 17

  • Ale wspaniale ze jestesmy podwykonawca dla CDA (4)

    Kto wie, moze kiedys te bloki zlozymy do kupy i zbudujemy caly statek :)

    • 14 7

    • (1)

      stępka w Szczecinie ochrzczona lezy nadal w krzakach , jak przejdą od słów do czynów to może coś będzie , czcza gadanina i obiecane gruszki na wierzbie same z siebie nic nie wnoszą

      • 8 5

      • Jakbyś nie zauważył sytuacja od kilku lat na świecie odrobinkeeee się zmieniła i niektóre plany trzeba zmieniać....zawsze to lepsze niż wieczny brak planu jak tamci.

        • 2 5

    • Tak jak kiedys jak 90 tych latach pracowalem budowane byly samocjodowce wjezdzalo 6 tys samochodow na nie i wasnie w stoczni (1)

      • 1 0

      • No

        I do każdego samochodowca trzeba było dopłacać. Co nie?

        • 1 2

  • Autorowi artykułu proponuję (3)

    doszkolenie się w zakresie morskiego słownictwa. 236 857 ton ten statek z pewnością nie waży. Wg wikipedii jest to Gross Tonnage (GT), czyli pewnego rodzaju określenie pojemności statku, a nie jego wagi. Sam statek waży "zaledwie" 17 100 ton, czyli ponad 10 razy mniej niż podał autor. Dla porównania, tankowce o podobnej długości co ten wycieczkowiec, z pełnymi zbiornikami, ważą ponad 300 000 ton.

    • 14 1

    • Pożywka dla zielonych (1)

      Wszystkich fanów ekologii z pewnością ucieszy fakt, że przy pełnej prędkości, statek ten będzie spalał około 16 ton paliwa na godzinę.

      • 5 0

      • przelicz im ten ładunek na spalanie paliwa przez tiry 30 tonowe to osiwieją.

        • 0 0

    • Statki klasy Oasis ważą ok 100 000 ton.

      • 0 0

  • fajnie made in poland

    hahahahaah czarna i tania sila robocza jestesmy ale w hilfigierach i suvach na raty hahahahaah

    • 16 14

  • (2)

    Najcięższą,najprostrzą i mało płatną prace wykonują najczęściej kraje trzeciego świata

    • 16 11

    • coś o tym na pewno wiesz ;)

      • 9 3

    • szczególnie dla

      Francji...

      • 2 0

  • Na tym polega nam przydzielona rola UE (3)

    Polacy mają wykonywać prace proste i niskodochodowe.

    • 22 10

    • Nikt nikomu (1)

      roli nie przydzielał. Czy Remontowa Shipbuilding też ma przydzieloną rolę? A przecież budują jednostki kompletnie wyposażone.

      • 5 2

      • no tak robią

        a zarabiają na nich, bo robić to jedno a zarabiać drugie?

        • 0 1

    • Jaka nacja taki przydział

      • 0 0

  • Ale to jak? (2)

    Rynek wycieczkowców przez pandemię nie upadł ?

    • 0 5

    • (1)

      oczywiście, że nie. Teraz wychodzi jaką bzdurą była "pandemia" ...

      • 4 5

      • Bardzo musisz być inteligentny skoro po 2 latach manipulacji coś tam dostrzegasz. Ja bym się wstydził nawet to napisać. I jak tam szydzenie z ludzi którzy wiedzieli o tym wale od początku? Jak myślisz kto teraz jest płaskoziemcą?

        • 2 2

  • Super!!! (7)

    I oby tak dalej. Póki nie będą wtrącać się rządowe pasożyty Crist będzie się rozwijać

    • 38 24

    • meyer?

      to dlazcego Crist rezygnuje z Meyerów? za krotkie terminy czy brak pracowników?

      • 5 1

    • (2)

      Ja to widzę inaczej, od kiedy przy władzy nie ma totalnych pasożytów stocznia powoli budzi się do życia.

      • 10 10

      • Crist nigdy nie spał ;)

        • 4 4

      • Zwłaszcza ta w Szczecinie

        • 3 2

    • Rozwijać ?!?! (1)

      Śmieszny jesteś.............tak to skomentuję.

      • 3 2

      • Czyli niewiele rozumiesz z otaczającej się cię rzeczywistości. I do tego ubogi zasób słownictwa. To dziwne, jak na człowieka posługującego się tym językiem od urodzenia, nieprawdaż?

        • 1 2

    • Super pusty łeb masz

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...

Najczęściej czytane