- 1 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (75 opinii)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (157 opinii)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 4 Jest umowa na czarter FSRU (6 opinii)
- 5 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
- 6 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (188 opinii)
Największy Maersk już 21 sierpnia w Gdańsku
Największy i najnowocześniejszy na świecie kontenerowiec, należący do Maersk Line został ochrzczony w Korei Południowej i za miesiąc wyruszy w regularną trasę. 21 sierpnia zawinie do gdańskiego portu. Nowy statek ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości i może pomieścić aż 18 tys. TEU!
Jednostka otrzymała nazwę "Maersk Mc-Kinney Møller", w hołdzie dla syna założyciela grupy A.P. Møller - Maersk. Maersk Mc-Kinney Møller, będący przez dziesięciolecia ikoną firmy i całej branży, zmarł w 2012 roku w wieku 98 lat.
Nowy kontenerowiec to statek klasy Triple-E. Przeszedł już próby morskie i za miesiąc wyruszy w regularną trasę. Jest to pierwszy z dwudziestu zamówionych przez Maersk Line kontenerowców najnowszej generacji, które sukcesywnie będą zastępowały starsze jednostki kursujące na szlaku Azja-Europa (AE10). Do ich głównych atutów należą: większa wydajność, efektywność kosztowa i energetyczna oraz mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Unikalna konstrukcja kadłuba i energooszczędny silnik z systemem wykorzystującym spaliny do produkcji dodatkowej energii napędzającej statek, to tylko niektóre aspekty potwierdzające wyjątkowość nowej jednostki.
- Długofalowa polityka Maersk Line zakłada stopniową modernizację floty i wymianę obecnych statków na jednostki wykorzystujące najnowsze technologie. W ten sposób w dalszym ciągu będziemy w stanie zapewnić zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - tłumaczy Thomas Bagge, prezes Maersk Polska i szef Maersk Line w Europie Środkowo-Wchodniej. - Triple E to największa inwestycja ostatnich lat, przykład innowacyjności i odważnych dalekowzrocznych decyzji. Dlatego z niecierpliwością czekamy na statek, który ma przypłynąć do Gdańska już w drugiej połowie sierpnia.
Trasa Azja-Europa to najważniejszy obecnie szlak handlowy na świecie, na którym aktualnie skupia się jedna czwarta przewozów realizowanych przez Maersk Line.
- Skierowanie Triple-E na tę trasę jest w pełni uzasadnione również ze względu na najważniejsze porty, które będą mogły te jednostki obsłużyć. Ponadto duża odległość między początkiem i końcem trasy pozwoli na pełne wykorzystanie ekonomii skali oraz wydajności nowej jednostki - podsumowuje Thomas Bagge.
Maersk Mc-Kinney Møller już w połowie lipca rozpoczyna swój dziewiczy rejs na szlaku AE10. A już w środę 21 sierpnia statek zawinie do terminalu DCT w Gdańsku.
Tak powstawał największy kontenerowiec na świecie.
"Eleonora", czyli pierwszy z dużych (15,5 TEU) kontenerowców jaki zawitał do Gdańska.
Miejsca
Opinie (50) 2 zablokowane
-
2013-06-14 13:28
ciekawe ile czasu DCT będzie go rozładowywać? (4)
- 14 20
-
2013-06-14 13:42
Tyle, ile będzie potrzeba
A dokladniej tyle, ile kontenerów przywiezie. I nie sądzę, aby to było więcej, niż zwykle. Do nas trafiają resztki, które nie były adresowane do Rotterdamu lub Hamburga. W Chinach widać skutki recesji w Europie, nie trzeba już czekać tyle na załadunek, jak jeszcze pół roku temu - i nie chodzi tu o chiński Nowy Rok.
- 22 6
-
2013-06-14 17:00
(1)
mniej niż 24h ..... DCT należy do Maersk'a
- 4 5
-
2013-06-15 03:59
Bzdura
Kontenery ze statku wchodzącego we środę so dostępne do kontroli często w piątek lub w poniedziałek
- 2 0
-
2013-06-14 21:40
Każde teu w imporcie mniej pracy dla Polaka
- 1 4
-
2013-06-14 13:37
(1)
nazwa statku - podoba mi się hołd złożony w ten sposób, a sam statek i jego parametry robią wrażenie! a tak na marginesie to jakże będzie tłoczno na DCT 21.08 od wszelkiej maści polityków - obtrąbić wszem i wobec że kryzysu niet i ogólnie jest cool trzeba koniecznie;)
- 34 2
-
2013-07-03 09:59
Czy wiesz ilu polskich producentów zażyna kilka takich kontenerów z Chin ?
Nie ?
To pomyśl nad tym jak będziesz sączył szampana na cześć statku.- 0 0
-
2013-06-14 13:51
Udało się Maerskowi prześcignąć CMA CGM (3)
Zatem CMA CGM Marco Polo, CMA CGM Aleksander von Humboldt oraz CMA CGM Juliusz Verne spadają na dalsze pozycje w rankingu największych kontenerowców.
- 21 0
-
2013-06-15 07:58
Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
Te 3 statki CMA zrobią więcej dla firmy niż ten jeden nowy kontenerowiec. CMA wyprzedziło Maersk w ilości największych kontenerowców a co za tym idzie-więcej przewiezie kontenerów.
- 0 4
-
2013-06-16 13:28
China shipping już zamówiło statek o pojemności 18400
także Maersk może się cieszyć do 2014 roku ze swojego największego statku
- 0 0
-
2013-07-12 00:11
z tego co pamiętam Maersk ma projekt kontenerowca na 21 tyś TEU, tylko są problemy z nim bo nie będzie mógł wpływać do sporej części portów (jeśli się nie mylę ) i z tego co pamietam to ma generalnie pływać na trasie Azja - USA
- 0 0
-
2013-06-14 13:52
pytanie laika (4)
Czy będzie widoczny w DTC od strony stogów (plaża) czy Westerplatte?
Podjechałbym rowerkiem zobaczyć na żywo :)- 20 2
-
2013-06-14 13:59
(1)
bedzie widoczny z samego DCT jak na dloni, smialo mozna tam podjechac, to ogolniedostepny teren. Od strony plazy ze stogow bedzie Ci go zaslanial sam terminal, z plazy Westerplatte nie zobaczysz go chyba w ogole.
- 20 0
-
2013-06-14 14:01
super!
dziękuję za odpowiedź
- 8 3
-
2013-06-14 15:29
nie będzie
to chyba jakas kipna, chamstwo w państwie
- 1 1
-
2013-06-14 19:34
od westerplatte bedzie widac lepiej
- 0 2
-
2013-06-14 14:52
Zbudowany w koreańskiej stoczni??? (2)
No niemożliwe!!! Przecież produkcja statków jest kompletnie nieopłacalna!!!
- 47 7
-
2013-06-14 21:07
no, tam nie mają guzikiewicza i tej całej roszczeniowej bandy
poza tym Azjaci to zdyscyplinowany naród a nie pyskacze-indywidualiści. Za 50 lat Azjaci i Arabowie zaleją świat a biali będą walczyli o swoje prawa.
- 17 3
-
2013-06-16 21:13
Trzeba mieć odpowiednie doki, aby pomieścić taki statek.
Pracowników zamiast związkowców, itp
- 7 0
-
2013-06-14 15:31
Dobry podział kompetencji i możliwości (6)
Gdańsk będzie rozładowywał statki oceaniczne, a Gdynia jako port pomocniczy i uzupełniający statki dowozowe
- 27 3
-
2013-06-14 15:35
Tak jak z samolotami (2)
Gdansk-Rebiechowo bedzie przyjmował duże samoloty pasażerskie, a Gdynia-Kosakowo awionetki i szybowce.
- 21 3
-
2013-06-14 16:20
i latawce
oraz modele RC
- 18 2
-
2013-06-14 17:47
i Drony Jankeskie .
- 7 1
-
2013-06-14 16:12
(1)
A Gdynia przyjmuje największe wycieczkowce świata a Gdynia Kosakowo będzie przyjmować biznesmenów chińskich z pominięciem Warszawy i Gdańska
- 7 7
-
2013-06-14 22:39
chyba biznesmenow do hali targowej
skarpety i tenisowki - nowki sztuki panie!
- 11 0
-
2013-06-14 21:07
ulżyło?
gimnazjalny wizjonerze?
- 1 6
-
2013-06-14 16:09
odp.dla laika
zobaczyc go mozna bedzie na plazy po lewej stronie terminalu od stogow to lipa slaby widok to bedzie
- 6 0
-
2013-06-14 16:27
napisane jest jak byk: w Gdańsku (5)
tak więc gdynianie, nie podniecajcie się...
- 13 11
-
2013-06-14 20:33
(1)
a ty się tym podniecasz ?
Faktycznie jest czym ...- 2 0
-
2013-06-15 08:07
Jest czym się podniecać bo dziewczyny ich już dawno przestały interesować. ;-)
- 0 0
-
2013-06-14 22:53
UM Gdynia (2)
Pamiętaj, że port w Gdansku podlega pod Urząd Morski w Gdynii. Także róbcie co chcemy.
- 3 0
-
2013-06-15 00:57
normalnie wszyscy wam podlegamy (1)
tylko dlaczego większość z was pracuje w Gdańsku?
bo w Gdyni bida z nędzą w infoboksie wszystkich nie zatrudnią tylko swojaków- 4 1
-
2013-06-15 08:03
Bo w Gdańsku się za%&$@%$#a za grosze...
...a w Gdyni się wypoczywa po ciężkiej pracy w bieda Gdańsku.
- 0 5
-
2013-06-14 16:31
Podobno poziom morza w Zatoce ma podnieść się o pół metra (1)
Mieszkańcy Stogów - budujcie wały przeciwpowodne.
A jak nie wyhamuje i wryje się w brzeg?
Kto takiego kolosa będzie wyciągał?- 7 13
-
2013-06-15 08:05
Zwoła się największych kiboli z lg...
...przynajmniej chociaż raz jakiś pożytek z nich będzie. ;-)
- 3 0
-
2013-06-14 16:33
"...i może pomieścić aż 18 tys. TEU" (6)
Panie redakturze, TEU to miara pojemności.
Jak zatem na statku pomieścić pojemność?
----------------------------
* TEU - (twenty-feet equivalent unit) - jednostka pojemności używana często w odniesieniu do portów i statków. Jest ona równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp.- 3 37
-
2013-06-14 17:44
może w ten sposób ogarniesz:
miarą pojemności jest też litr, ile litrów mieści się w baku twojego samochodu? a może nie można tego zmierzyć?
- 15 2
-
2013-06-14 19:13
(1)
gdynia kaput
- 3 2
-
2013-06-14 22:19
Dowódcy Wehrmachtu powiedzieli to już we wrześniu 39
podzielasz i radość, prawda?
- 1 0
-
2013-06-14 19:15
18 tys TEU, czyli ok. 18 000 kontenerów 20stopowych
Miarę to podaje się we wszystkich katalogach, informatorach o statkach konterowych, więc nie wiem w czym problem.- 14 0
-
2013-06-18 08:33
18.000 TEU to 18 tyś kontenerów 20'dv lub 9 tyś 40'dv
18.000 TEU to 18 tyś kontenerów 20'dv lub 9 tyś 40'dv
- 0 0
-
2013-06-18 10:03
o jezu, sam se odpowiedziałeś
18 tys. 20stopowych kontenerów. I po sprawie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.