• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Największy Maersk już 21 sierpnia w Gdańsku

VIK
14 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
"Maersk Mc-Kinney Møller" jest największym kontenerowcem na świecie. "Maersk Mc-Kinney Møller" jest największym kontenerowcem na świecie.

Największy i najnowocześniejszy na świecie kontenerowiec, należący do Maersk Line został ochrzczony w Korei Południowej i za miesiąc wyruszy w regularną trasę. 21 sierpnia zawinie do gdańskiego portu. Nowy statek ma 400 metrów długości, 59 metrów szerokości i 73 metry wysokości i może pomieścić aż 18 tys. TEU!


W pierwszą podróż statek wyruszy już w lipcu. W pierwszą podróż statek wyruszy już w lipcu.
Jednostka może zabrać na pokład 18 tys. TEU. Jednostka może zabrać na pokład 18 tys. TEU.

Jednostka otrzymała nazwę "Maersk Mc-Kinney Møller", w hołdzie dla syna założyciela grupy A.P. Møller - Maersk. Maersk Mc-Kinney Møller, będący przez dziesięciolecia ikoną firmy i całej branży, zmarł w 2012 roku w wieku 98 lat.

Nowy kontenerowiec to statek klasy Triple-E. Przeszedł już próby morskie i za miesiąc wyruszy w regularną trasę. Jest to pierwszy z dwudziestu zamówionych przez Maersk Line kontenerowców najnowszej generacji, które sukcesywnie będą zastępowały starsze jednostki kursujące na szlaku Azja-Europa (AE10). Do ich głównych atutów należą: większa wydajność, efektywność kosztowa i energetyczna oraz mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Unikalna konstrukcja kadłuba i energooszczędny silnik z systemem wykorzystującym spaliny do produkcji dodatkowej energii napędzającej statek, to tylko niektóre aspekty potwierdzające wyjątkowość nowej jednostki.

- Długofalowa polityka Maersk Line zakłada stopniową modernizację floty i wymianę obecnych statków na jednostki wykorzystujące najnowsze technologie. W ten sposób w dalszym ciągu będziemy w stanie zapewnić zdrowy stosunek podaży do aktualnego rynkowego popytu - tłumaczy Thomas Bagge, prezes Maersk Polska i szef Maersk Line w Europie Środkowo-Wchodniej. - Triple E to największa inwestycja ostatnich lat, przykład innowacyjności i odważnych dalekowzrocznych decyzji. Dlatego z niecierpliwością czekamy na statek, który ma przypłynąć do Gdańska już w drugiej połowie sierpnia.

Trasa Azja-Europa to najważniejszy obecnie szlak handlowy na świecie, na którym aktualnie skupia się jedna czwarta przewozów realizowanych przez Maersk Line.

- Skierowanie Triple-E na tę trasę jest w pełni uzasadnione również ze względu na najważniejsze porty, które będą mogły te jednostki obsłużyć. Ponadto duża odległość między początkiem i końcem trasy pozwoli na pełne wykorzystanie ekonomii skali oraz wydajności nowej jednostki - podsumowuje Thomas Bagge.

Maersk Mc-Kinney Møller już w połowie lipca rozpoczyna swój dziewiczy rejs na szlaku AE10. A już w środę 21 sierpnia statek zawinie do terminalu DCT w Gdańsku.

Tak powstawał największy kontenerowiec na świecie.


"Eleonora", czyli pierwszy z dużych (15,5 TEU) kontenerowców jaki zawitał do Gdańska.

VIK

Miejsca

Opinie (50) 2 zablokowane

  • ciekawe ile czasu DCT będzie go rozładowywać? (4)

    • 14 20

    • Tyle, ile będzie potrzeba

      A dokladniej tyle, ile kontenerów przywiezie. I nie sądzę, aby to było więcej, niż zwykle. Do nas trafiają resztki, które nie były adresowane do Rotterdamu lub Hamburga. W Chinach widać skutki recesji w Europie, nie trzeba już czekać tyle na załadunek, jak jeszcze pół roku temu - i nie chodzi tu o chiński Nowy Rok.

      • 22 6

    • (1)

      mniej niż 24h ..... DCT należy do Maersk'a

      • 4 5

      • Bzdura

        Kontenery ze statku wchodzącego we środę so dostępne do kontroli często w piątek lub w poniedziałek

        • 2 0

    • Każde teu w imporcie mniej pracy dla Polaka

      • 1 4

  • (1)

    nazwa statku - podoba mi się hołd złożony w ten sposób, a sam statek i jego parametry robią wrażenie! a tak na marginesie to jakże będzie tłoczno na DCT 21.08 od wszelkiej maści polityków - obtrąbić wszem i wobec że kryzysu niet i ogólnie jest cool trzeba koniecznie;)

    • 34 2

    • Czy wiesz ilu polskich producentów zażyna kilka takich kontenerów z Chin ?

      Nie ?
      To pomyśl nad tym jak będziesz sączył szampana na cześć statku.

      • 0 0

  • Udało się Maerskowi prześcignąć CMA CGM (3)

    Zatem CMA CGM Marco Polo, CMA CGM Aleksander von Humboldt oraz CMA CGM Juliusz Verne spadają na dalsze pozycje w rankingu największych kontenerowców.

    • 21 0

    • Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

      Te 3 statki CMA zrobią więcej dla firmy niż ten jeden nowy kontenerowiec. CMA wyprzedziło Maersk w ilości największych kontenerowców a co za tym idzie-więcej przewiezie kontenerów.

      • 0 4

    • China shipping już zamówiło statek o pojemności 18400

      także Maersk może się cieszyć do 2014 roku ze swojego największego statku

      • 0 0

    • z tego co pamiętam Maersk ma projekt kontenerowca na 21 tyś TEU, tylko są problemy z nim bo nie będzie mógł wpływać do sporej części portów (jeśli się nie mylę ) i z tego co pamietam to ma generalnie pływać na trasie Azja - USA

      • 0 0

  • pytanie laika (4)

    Czy będzie widoczny w DTC od strony stogów (plaża) czy Westerplatte?
    Podjechałbym rowerkiem zobaczyć na żywo :)

    • 20 2

    • (1)

      bedzie widoczny z samego DCT jak na dloni, smialo mozna tam podjechac, to ogolniedostepny teren. Od strony plazy ze stogow bedzie Ci go zaslanial sam terminal, z plazy Westerplatte nie zobaczysz go chyba w ogole.

      • 20 0

      • super!

        dziękuję za odpowiedź

        • 8 3

    • nie będzie

      to chyba jakas kipna, chamstwo w państwie

      • 1 1

    • od westerplatte bedzie widac lepiej

      • 0 2

  • Zbudowany w koreańskiej stoczni??? (2)

    No niemożliwe!!! Przecież produkcja statków jest kompletnie nieopłacalna!!!

    • 47 7

    • no, tam nie mają guzikiewicza i tej całej roszczeniowej bandy

      poza tym Azjaci to zdyscyplinowany naród a nie pyskacze-indywidualiści. Za 50 lat Azjaci i Arabowie zaleją świat a biali będą walczyli o swoje prawa.

      • 17 3

    • Trzeba mieć odpowiednie doki, aby pomieścić taki statek.

      Pracowników zamiast związkowców, itp

      • 7 0

  • Dobry podział kompetencji i możliwości (6)

    Gdańsk będzie rozładowywał statki oceaniczne, a Gdynia jako port pomocniczy i uzupełniający statki dowozowe

    • 27 3

    • Tak jak z samolotami (2)

      Gdansk-Rebiechowo bedzie przyjmował duże samoloty pasażerskie, a Gdynia-Kosakowo awionetki i szybowce.

      • 21 3

      • i latawce

        oraz modele RC

        • 18 2

      • i Drony Jankeskie .

        • 7 1

    • (1)

      A Gdynia przyjmuje największe wycieczkowce świata a Gdynia Kosakowo będzie przyjmować biznesmenów chińskich z pominięciem Warszawy i Gdańska

      • 7 7

      • chyba biznesmenow do hali targowej

        skarpety i tenisowki - nowki sztuki panie!

        • 11 0

    • ulżyło?

      gimnazjalny wizjonerze?

      • 1 6

  • odp.dla laika

    zobaczyc go mozna bedzie na plazy po lewej stronie terminalu od stogow to lipa slaby widok to bedzie

    • 6 0

  • napisane jest jak byk: w Gdańsku (5)

    tak więc gdynianie, nie podniecajcie się...

    • 13 11

    • (1)

      a ty się tym podniecasz ?
      Faktycznie jest czym ...

      • 2 0

      • Jest czym się podniecać bo dziewczyny ich już dawno przestały interesować. ;-)

        • 0 0

    • UM Gdynia (2)

      Pamiętaj, że port w Gdansku podlega pod Urząd Morski w Gdynii. Także róbcie co chcemy.

      • 3 0

      • normalnie wszyscy wam podlegamy (1)

        tylko dlaczego większość z was pracuje w Gdańsku?
        bo w Gdyni bida z nędzą w infoboksie wszystkich nie zatrudnią tylko swojaków

        • 4 1

        • Bo w Gdańsku się za%&$@%$#a za grosze...

          ...a w Gdyni się wypoczywa po ciężkiej pracy w bieda Gdańsku.

          • 0 5

  • Podobno poziom morza w Zatoce ma podnieść się o pół metra (1)

    Mieszkańcy Stogów - budujcie wały przeciwpowodne.
    A jak nie wyhamuje i wryje się w brzeg?
    Kto takiego kolosa będzie wyciągał?

    • 7 13

    • Zwoła się największych kiboli z lg...

      ...przynajmniej chociaż raz jakiś pożytek z nich będzie. ;-)

      • 3 0

  • "...i może pomieścić aż 18 tys. TEU" (6)

    Panie redakturze, TEU to miara pojemności.

    Jak zatem na statku pomieścić pojemność?

    ----------------------------
    * TEU - (twenty-feet equivalent unit) - jednostka pojemności używana często w odniesieniu do portów i statków. Jest ona równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp.

    • 3 37

    • może w ten sposób ogarniesz:

      miarą pojemności jest też litr, ile litrów mieści się w baku twojego samochodu? a może nie można tego zmierzyć?

      • 15 2

    • (1)

      gdynia kaput

      • 3 2

      • Dowódcy Wehrmachtu powiedzieli to już we wrześniu 39

        podzielasz i radość, prawda?

        • 1 0

    • 18 tys TEU, czyli ok. 18 000 kontenerów 20stopowych
      Miarę to podaje się we wszystkich katalogach, informatorach o statkach konterowych, więc nie wiem w czym problem.

      • 14 0

    • 18.000 TEU to 18 tyś kontenerów 20'dv lub 9 tyś 40'dv

      18.000 TEU to 18 tyś kontenerów 20'dv lub 9 tyś 40'dv

      • 0 0

    • o jezu, sam se odpowiedziałeś

      18 tys. 20stopowych kontenerów. I po sprawie

      • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kinga Stawicka

Dyrektor Sprzedaży Krajowej w firmie Marcopol Sp. z o.o. Producent Śrub - wiodącego producenta i...

Najczęściej czytane