Największy na świecie kontenerowiec zawinie do Gdańska

W koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries odbyła się ceremonia chrztu największego kontenerowca na świecie. "OOCL Hong Kong" może pomieścić na pokładzie 21 413 kontenerów dwudziestostopowych. Obok jednostek: "Madrid Maersk" i "MOL Triumph", wchodzi do pierwszej trójki największych statków tego typu na świecie. Gigant będzie pływał na trasie Azja-Europa i zawita też do Gdańska.



- To bardzo ważny moment. OOCL odbiera nową jednostkę o ładowności ponad 21 tys. TEU. "OOCL Hong Kong" będzie tytanem wśród statków transportowych na morzu - stwierdził Tung Chee-chen, prezes Orient Overseas (International) Limited, spółki matki OOCL. - W obliczu coraz większej konkurencji i wywierania presji na koszty musimy podjąć śmiałe kroki w zakresie eksploatacji dużych statków o wysokiej wydajności, aby skutecznie konkurować na rynku.
Statek ma 399, 9 m długości i 58,8 m szerokości. To pierwszy z serii sześciu kontenerowców zamówionych przez OOCL w kwietniu 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów.

"OOCL Hong Kong" będzie pływał na trasie Azja-Europa w ramach serwisu LL1 i zawijał także do Gdańska. OOCL jest częścią Ocean Alliance skupiającego też linie żeglugowe: APL, CMA-CGM, COSCO, Evergreen. Alians ten rozpoczął współpracę z DCT Gdańsk. Bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do terminalu DCT Gdańsk będzie docelowo realizowane przy użyciu jednostek o pojemności od 19 tys. TEU do 21 tys. TEU.



Dotychczas największym kontenerowcem na świecie był "Madrid Maersk" o ładowności 20 568 TEU. Jednostka ma 400 m długości i 60 m szerokości. Statek został odebrany przez armatora 7 kwietnia 2017 roku. Maersk Line do końca 2018 roku ma odebrać 27 tego samego typu jednostek.

"Madrid Maersk" pod względem ładowności pokonał jednostkę "MOL Triumph", która została ochrzczona dnia 15 marca 2017. Zbudowany przez Samsung Heavy Industries Triumph ma ładowność 20 179 TEU. Statek ma długość całkowitą 400 m, szerokość 58,8 m, a maksymalne zanurzenie wynosi 16 m.

Opinie (120) 6 zablokowanych

  • No i fajnie - w Gdańsku się dzieje. Tak trzymać ! (24)

    A te gdyńskie terminale kiedy do rozbiórki ?

    • 94 43

    • (7)

      Przykre to :( Gdańsk zasysa cały rynek

      • 11 20

      • (4)

        Nie ma w tym nic przykrego. Gdańsk jest po prostu lepszy

        • 22 12

        • LoL!!! W czym trollu?

          • 9 20

        • (1)

          DCT to najgorszy terminal na świecie, wszyscy spedytorzy mają go serdecznie dosyć, to samo firmy truckerskie. wiekszego syfu nie ma

          • 9 13

          • Gorszy jest BCT w Gdyni - tam to się cuda na kiju wyrabiają !

            • 13 4

        • Tak, dotowany na chama.

          • 2 3

      • (1)

        Jaki rynek? To raczej odprysk rynku. Zobacz porty takie jak Hamburg, Rotterdam czy Antwerpia.... Porty kilkadziesiąt razy większe niż port w Gdańsku i Gdyni razem wzięte

        • 11 13

        • Hamburg od samego Gdańska jest kilka a nie kilkadziesiąt razy większy

          Najpierw poczytaj, a później pisz głupoty

          17.08.2016

          W pierwszym półroczu port w Hamburgu przeładował o 5,4 proc. mniej niż rok temu.

          O 5,8 proc. wzrosły obroty towarami masowymi wyniosły 45,5 mln ton, zmalały natomiast przeładunki drobnicy w kontenerach do 8,8 mln TEU (-9,3 proc. w porównaniu rdr). W kontenerze 20. stopowym mieści się średnio po ok. 10,5 ton ładunku.

          Spadek przeładunków towarów w kontenerach wynika przede wszystkim z mniejszych obrotów z Chinami, Rosją i Polską, stwierdza zarząd portu w komunikacie. Łącznie na tych kierunkach ubyło w I półroczu 800 tys. TEU w porównaniu rdr.

          Warto zauważyć, że w tym samym czasie o prawie 31 proc. wzrosły przeładunki drobnicy w kontenerach w Porcie Gdańsk, a o 7 proc. obroty polskiego handlu zagranicznego.

          • 9 2

    • Szczur co ty na to grabarzu miasta??? (7)

      • 19 5

      • (5)

        A co ma Szczurek do tego?? Ale głupie myślenie. Nic tylko by coś napisać. Żenada

        • 11 18

        • (3)

          To że zaniedbując kwestię budowy dróg i usprawnienia dojazdu do portu armatorzy wybierają Gdańsk gdzie nie musisz stać w korku jak w Gdyni na jedynej drodze dojazdowej do portu jak i osiedli - estakadzie. Do portu w Gdańsku masz A1 zjazd na Obwodnicę Południową dalej trasę Sucharskiego i w mig jesteś w porcie.

          • 22 6

          • Raczej w kolejce do portu...

            • 8 9

          • A kto wybudowal? Wszystko dotacje lub centralne inwestycje...

            • 4 4

          • No tak Obwodnica Poludniowa zbudowana. A OPAT nie. Ale nie Gdansk czy Gdynia za nie odpowiada.

            • 2 4

        • Wina leży w zarządzaniu (właściwie w jego braku) tak gdyńskimi terminalami, jak i miastem.

          Taki np. prezes BCT, który ma wszystko w nosie - tak rozwój, jak i ludzi (w tym drugim, małym terminaliku jakoś się przynajmniej starają coś robić).
          Drugi gwiazdor prezydent Gdyni - mistrz świata i okolic w notorycznym remontowaniu remontowanych dróg oraz w planowaniu przyszłości (bo przecież wszystko będzie ok. - tyle że zawsze w tzw. przyszłości).

          • 10 1

      • To raczej efekt takiej a nie innej polityki regionalnej i centralnej ostatnich lat - pod haslem "cala kasa do Gdanska". Kazde miasto tak radosnie dotowane by sie rozwijalo.

        Szkoda, ze w tym wszystkim brakuje jakiejkolwiek koncepcji Trojmiasta. Gdansk walczy z Gdynia i ma wielka satysfakcje (patrz wpisy tutaj), ze dzieki rozlicznym dofinansowaniom moze dokopac slabszemu. Gdynia faktycznie doluje. Czy jak port w Gdyni padnie, bedzie to dobre na Trojmiasta? Watpie, ale liczne tutejsze trole z pewnoscia bardzo sie uciesza.

        • 8 4

    • nie ma najmniejszego powodu, żebyś się z tego cieszył

      • 7 7

    • źle przeczytałeś

      to nie w Gdańsku je zwodowano

      • 2 6

    • gdanski zakompleksiony trollu (3)

      terminal jest australijski a nie gdanski. gdanszczanie jak i mieszkancy okolicznych wiosek moga tam sobie popracowac za marne grosze. Czym sie wiec trollu ekscytujesz?

      • 10 15

      • Czyj jest Bct i Gct:))? (2)

        • 6 0

        • BCT filipiński a GCT chiński.

          • 11 0

        • z bct i gct jest dokladnie ta sama sytuacja

          oba sa w obcych rekach, stad ta ekscytacja i wojenki gdansko-gdynskie sa zenujace - tluka sie miedzy soba kmiecie, ktorzy moga tam sobie popracowac za marne grosze, ku chwale zagranicznego wlasciciela...... ot wiesniaki maja zabawe

          • 6 1

    • GTK

      Jedyny terminal dotychczas rozebrany, to gdański GTK.

      • 8 2

    • Troll znowu w akcji...

      • 0 2

  • To są wszystko kłamstwa! (18)

    To Gdynia jest liderem regionu! Pojedźcie sobie do Gdańska i sami zobaczcie, tam nic nie ma! To są kłamstwa!

    • 26 92

    • :))))

      • 18 0

    • Gdynia rozwija się niebywale szybko, wskaźniki są na wysokim poziomie.

      • 2 17

    • Ty to pewnie jesteś

      pis dzielcem i to bardzo praktykującym.....

      • 9 13

    • Co ty gadasz. Przecież Gdańsk rywalizuje z Paryżem czy Londynem o miano stolicy Europy... Nie dawno nawet był o tym artykuł

      • 9 4

    • (5)

      gdynia ma przynajmniej lotnisko z którego nikt nie lata
      tego nie ma nikt
      aaa pomijając te sto baniek wtopione

      • 15 1

      • a radom? (2)

        • 8 1

        • Z radomia latają ;) (1)

          • 12 1

          • 3 osoby, ale jednak latają

            • 3 1

      • a Radom? (1)

        Radom jest nasza chluba przeciez!

        • 0 2

        • Z Radomia juz latają o to wcale nie aż tak małódź jak ma początku

          • 1 0

    • Debil

      • 7 5

    • (2)

      Czy byłeś kiedyś w życiu w Gdańsk chyba nie,mieszkasz na prowincji gdzieś na północ od Gdynii i nie wiesz co się na świecie dzieje.

      • 8 1

      • (1)

        Bywam tam kilka razy do roku... I do Paryża czy Londynu ani troche nie podobne...

        • 2 6

        • W d..e byłeś gó...o widziałeś tym bardziej w Paryżu czy Londynie twoje wizje są jak podobne do mieszkanców Wąchocka.

          • 7 2

    • Najlepsze co można kupić w Gdyni to bilet do Gdańska. Może kup i przyjedz i przestan pie***yc

      • 14 3

    • Durna prowokacja naczelnego trola - niezawodny i zawsze na miejscu. Cale zycie na trojmiasto.pl, zeby d...c Gdyni. Zalosne.

      • 6 5

    • Zaskakujace ile osob wzielo ten wpis na serio - double face palm.

      • 2 0

    • Troll znowu w akcji...

      • 0 0

  • Gdynia- tu się żyje! Rozwój na każdym kroku! (6)

    Najlepsze miasto do mieszkania, najwiecej inwestycji, najlepszy prezydent!!!

    • 30 63

    • Najlepsze lotnisko!

      • 17 1

    • Najlepszy prezydent który potrafi się tylko głupio uśmiechać.

      • 15 1

    • Zainfekowałeś głupotę,poszukaj sobie dobrego lekarza od wyleczenia tej choroby.

      • 1 9

    • super prezydent

      No i najleposze lotnisko na ktorym z którego nic nie lata za zmarnowane miljony euro

      Brawo Super prezydent

      • 10 1

    • Artykul jest o Gdyni?

      • 2 4

    • Troll znowu w akcji...

      • 0 1

  • bardzo szybki statek (2)

    Nie tylko największy ale także najszybszy w ciągu tygodnia popłynie do Azji i zdąży wrócić do Gdańska :)

    • 15 19

    • no chyba nie

      z rozpiski na 3-cim zdjeciu widac ze trasa zajmuje 35 - 38 dni w jedna strone. (w przypadku shanghaiu)

      • 7 1

    • Ty wiesz o czym piszesz?

      • 5 1

  • na BCT i GCT w Gdyni straszą zwolnieniami grupowymi, nasze terminale padają. (3)

    jedyne co zyskaliśmy to przeładunki portu ale nie ma się czym chwalić, bo to w centrum miasta...

    • 48 4

    • To nie straszenie - zwolnienia zbliżają się wielkimi krokami. (2)

      W BCT jeszcze wam prezio nic oficjalnie nie powiedział ? A to łobuz z niego (pewnie weźmie was z zaskoczenia), bo zwolnienia to już pewniak.

      • 13 0

      • Jest chyba prosty sposób na poprawę sytuacji w BCT. (1)

        Zamiast grupowo zwalniać pracowników, może wystarczy "zwolnić" jednego prezesa (kiedyś - na trasę gabinet-brama to się nawet grubym rybom taczkę do darmowej podwózki podstawiało).
        Bo przecież nikt z pracowników BCT nie zaprzeczy (chociaż ze strachu głośno nie powie), że tak źle w gdyńskim BCT jak za obecnego prezesa to nie było nigdy. Owszem - macie rację - poprzedni Janek też był na tyle "fajny i miły", że na koniec swojego urzędowania "wysprzątał" firmę z ludzi obecnemu bossowi (Janek przynajmniej długo w Gdyni nie porządził). Podobnie z HR Dżagodą - ona też nie ogarnia. Raz - w 2012r. - twierdzi w mediach, że szuka ludzi do roboty - najlepiej uczonych, zdolnych i zaangażowanych (a tych "nieuczonych" douczy na stosownych szkoleniach i zmotywuje do korpo-roboty), żeby w ostatnich latach, wśród pracowników BCT szukać "chętnych" do odejścia z firmy (a jak się "ochotnicy" sami nie znajdą, to się im zlikwiduje stanowiska albo wyrzuci - nawet za cenę łamania prawa). I taka to z nimi robota - a później sądy, roszczenia, itp. itd.

        • 2 0

        • To polowa łapówkarzy z bolszewa i Wejherowa pójdzie do lopaty.Albo co drugi po swiniaku da prezesowi i kierownikowi.

          • 1 0

  • Trojmiasto (19)

    I to jest nasza narodowa przywara... Kłócić się, czy lepszy Gdańsk, czy Gdynia? Co Wami powoduje, że tak głupio myślicie? Zamiast połączyć siły i współpracować, szukać punktów wspólnych, żeby zdobywać przewagę konkurencyjna w regionie, poszukiwać najlepszych rozwiązań, likwidować bariery itp.

    • 106 7

    • Bo to Polska

      Tutaj sasiad noe moze miec lepszego auta, corka brata lepszego wyksztalcenia a ulice zawsze sa do d*py.

      • 15 3

    • powiedz to szczurowi...

      • 12 3

    • Słuszna uwaga

      Ludzie debilnymi komentarzami leczą (w sumie to myślą, że leczą) swoje kompleksy. Anonimowo, bez kontaktu wzrokowego, bezstresowo - nic tylko "pocisnąć" drugiemu i połechtać swoje ego, jakie to bohaterskie. Administrator powinien wziąć sprawę w swoje ręce, ponieważ z tego portalu robi się g***o. Każdy artykuł jest zalewany przez falę idiotycznych, nic nie wnoszących komentarzy.

      • 18 5

    • Dobrze mówisz. Należy ciągle budować i dodawać, nie dzielić.

      • 7 3

    • To Gdynia zawsze była antygdańska (8)

      Próbowała udowadniać jaka to jest lepsza, nowocześniejsza, bardziej pro biznesowa i inne bzdury. No i się doigrała bo teraz jest najwyżej największym przedmieściem Gdańska i z roku na rok traci dystans

      • 13 10

      • (1)

        Bo Gdansk jest bezwstydnie dotowany - oto caly sekret...

        • 7 9

        • Wszystkie miasta są dotowane tylko biedna Gdynia nie radzi sobie z pozyskiwaniem środków z UE

          • 10 6

      • (5)

        Poczytaj "przyjazne" Gdyni komentarze tutaj... Zionace satysfakcja nie z sukcesow Gdanska a porazek sasiada.

        Dodajmy, ze sukces Gdanska to efekt poteznych dotacji ostatnich lat, kosztem regionu w ogolnosci a Gdyni w szczegolnosci.

        • 7 10

        • (1)

          Trzeba było pozyskiwać dotacje a nie pieniądze na red bule, openery czy inne sylwestra z Maryla wydawać.Nie mówiąc już o niepotrzebnym lotnisku

          • 8 7

          • Tak, tak. OPAT tu dobrym przykładem - wniosek zaopiniowany pozytywnie przez wszelkie komisje, decyzją ministra uznany "za drogę lokalną".

            A pod tym lotniskiem podpisały się Gdynia, Gdańsk i województwo - tak na marginesie. To, czy jest potrzebne i dlaczego Gdańsk dostał amnezji, to już inna bajka. I jak się ma koszt owego lotniska do np. OPATA czy nawet stacji Gdańsk-Wrzeszcz.

            • 2 1

        • I to jest właśnie typowy komentarz zawistnego gdynianina (2)

          Wszystko zło co nas spotyka, to przez ten straszny Gdańsk :) Gdybyśmy to my byli tak dotowani to.....

          Macie straszne kompleksy na każdym kroku. Kiedys tak nie było. Od jakichs 20 lat strasznie się to zmieniło. Straszne to.

          • 6 6

          • (1)

            Zawistnego?

            Poczytaj komentarze tutaj - artykuł nie ma nic wspólnego z Gdynią a głównie hejt na Gdynię. I tak jest wszędzie na tym portalu.

            Poza tym dotowanie Gdańska to fakt. I oczywiście, że gdyby Gdynię (czy dowolne inne miejsce) tak dotować, to... by kwitła. Ale tu nie chodzi o zawiść i żeby Gdańsk nie dostał - życzę, żeby dostawał i drugie tyle, niech się rozwija i radzi sobie jak najlepiej. Chciałbym jednak, żeby te dotacje trafiały RÓWNIEŻ do Gdyni.

            Kiedyś tak faktycznie nie było - bo dopóki unijną kasę rozdzielano nie w Warszawie, Gdynia radziła sobie bardzo dobrze (to Gdańsk miał problemy). Jakieś dziesięć lat temu to się zmieniło. Ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, jak widać.

            W każdym razie to nie zawiść - jak wspomniałem, nie życzę źle Gdańskowi. Raczej smutek.

            • 2 4

            • Ale to taki jeden Troll pisze i sam sobie odpowiada na swoje prowokacje

              • 2 1

    • (1)

      Tu nie ma się co kłócić, wszyscy wiedzą, że Gdańsk jest lepszy!

      • 11 4

      • Chyba musiała cię rzucić dziewczyna z Gdyni i teraz leczysz swoje kompleksy na forum.

        • 2 1

    • (2)

      Glownie widac zionace jadem wypowiedzi mieszkancow Gdanska, tak na marginesie.

      • 3 10

      • (1)

        Masz racje. Teraz jeszcze mieszkają w Gdyni ale już wkrótce wielu z nich wyprowadzi się do Gdańska bo już mają dość tego marazmu

        • 6 4

        • A byłeś już u psychiatry?

          • 0 0

    • Stolica bufonów

      Przeciez to zaglebie platfusow - co sie dziwic. Mieszkalem w 3m kilka lat, nigdy wiecej. Jeden wazniejszy od drugiego, nawet jazda po tej biednej obwodnicy to jak wyscig o milion dolcow. A zaje..cie sie tam jedni z drugimi (Gd vs. Ga) hehe

      • 1 0

  • Zawinął a gdzie przeładunek? (5)

    Kontenery( ile) dalej jadą tirami do..po jakich drogach..??

    • 15 6

    • Myślisz baranie, że te 20 tyś wyładuje w Gdańsku?, w świat nie pójdzie nawet parę procent, to jest hub

      • 5 3

    • Po autostradach i ekspresówkach. Kiedy ostatnio wyciągałeś trabanta z garażu?

      • 6 2

    • Faktycznie niedoróbka kolei w tym temacie to poważna sprawa

      • 4 3

    • A jak mają iść? (1)

      Jak mają iść inaczej niż tirami skoro wszyscy są przeciwni budowaniu dróg wodnych bo przecież nasza Wisła i Odra takie piękne naturalne... Jak nie chcecie mieć tego syfu na drogach to trzeba skanalizować największe rzeki w Polsce i nie będzie takiego problemu z tirami na drogach. Tiry wtedy będą jeździły bardziej lokalnie. Tylko jak ktoś słyszy o budowie stopnia wodnego piętrzącego rzekę, czyli zaporę to wielkie krzyki obrońców środowiska, że to dewastuję naturalny ekosystem rzeczny i okolicznych terenów. Ludzie będą protestować, że nie wolno ruszać naturalnego środowiska itp. A drugą sprawą jest wielkie lobby ze strony firm transportowych ponieważ to one najwięcej stracą na takiej zmianie.

      • 2 6

      • Koleją Kaziu, koleją...

        • 4 0

  • A idzie skądś ten statek zobaczyć? (2)

    Poza puntami widokowymi typu wieża Kościoła Mariackiego? Coś kiedyś pisali, że DCT płotem oddzielili...

    • 12 5

    • Płot jest, ale statek wielkości sporego bloku z daleka nawet zobaczysz.

      • 5 0

    • A w jakim kraju na świecie wejdziesz na teren portu?

      No może w Radomiu...

      • 3 0

  • (3)

    Wiezie moje paczuszki z aliexpress!

    • 33 4

    • A co ciekawego tam dają?

      • 3 1

    • (1)

      cebula ;)

      • 7 1

      • i czosnek z chin

        • 4 1

  • kiedy (4)

    fajnie, fajnie, że zawinie. ale przybliżony czas?

    • 14 1

    • (3)

      Tylko ciekawe, czy tu nie jest za płytko na takie statki..? Myślałem że takie duże nie mogą do nas zawijać.

      • 1 6

      • (2)

        Mamy ponad 16m przy nabrzeżu.

        Do Gdańska wpłyną największe statki na świecie.
        Jest potencjał!
        Brawo!

        • 8 1

        • max15m

          Niestety cieśniny Duńskie mają tylko 15 i nie ma szans na wieksze zanurzenie.

          • 4 2

        • Baltimax

          Prosze wrzucic powyzszy termin w google.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy...