- 1 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (214 opinii)
- 2 Terminal chemiczny obok Naftoportu (25 opinii)
- 3 Jak zarobiłem 2 mln USD na giełdzie (69 opinii)
- 4 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (41 opinii)
- 5 Zwolnienia grupowe. Stały trend czy tylko zmiana jakościowa (215 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Nasi najwięksi podatnicy. Kto w Trójmieście płaci najwyższy CIT?
Dane blisko 2,5 tys. podatników podatku dochodowego od osób prawnych, największych podatników w kraju, opublikowało Ministerstwo Finansów. Na tej liście znalazło się także kilkadziesiąt firm z Trójmiasta, które w największym stopniu dokładają się do budżetu. Najnowsze dane obejmują rok 2017, kolejne będą publikowane na bieżąco.
Takie działanie resortu finansów to efekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Dzięki temu minister finansów dostał możliwość upubliczniania danych podatkowych podatników CIT działających w formie podatkowej grupy kapitałowej oraz podatników, których przychody przekraczają równowartość 50 mln euro.
Obowiązek dotyczy danych zawartych w zeznaniach za rok podatkowy kończący się w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje publikacja i powinien być wypełniony do 30 września każdego roku.
W skali kraju największym podatnikiem była Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski z podatkiem w kwocie ponad 1,97 mld zł. Na kolejnych miejscach były: PKN Orlen (883,7 mln zł) i Bank Polska Kasa Opieki (620,5 mln zł). Jeśli chodzi o grupy kapitałowe to liderem była spółka KGHM (824,8 mln zł), za nią PGNiG (750 mln zł) i PGE (618 mln zł).
Jak wygląda sytuacja w Trójmieście? Też nie mamy się czego wstydzić. Największym podatnikiem indywidualnym był Lotos z podatkiem w kwocie ok. 172,5 mln zł. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się kolejno: Lotos Asfalt (81,5 mln zł) oraz LPP (41 mln zł). Ciekawostką jest Stocznia Marynarki Wojennej w upadłości likwidacyjnej (obecnie Stocznia Wojenna), która może poszczycić się podatkiem w wysokości prawie 28 mln zł.
Wśród podatkowych grup kapitałowych pierwsze miejsce zajęła Grupa Energa z wynikiem ponad 84 mln zł. Kolejne miejsca zajęły: Prime Car Management z wynikiem 16 mln zł i GPEC (15 mln zł).
Indywidualne dane największych podatników CIT | ||
Nazwa firmy | Podatek w zł | Dochód w zł |
Politechnika Gdańska | 36304 | 310 019 324 |
Lotos Petrobaltic SA | 51 658 | 271 882 |
Uniwersytet Gdański | 87890 | 371 270 507 |
Marine Harvest Polska SA | 211 299 | 1 114 100 |
Gdańskie Autobusy i Tramwaje | 219 593 | 1 466 903 |
Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Zdunek | 344 291 | 1 812 060 |
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk | 386 362 | 81 231 883 |
Etos SA | 554 486 | 25 201 118 |
Korporacja Budowlana Doraco | 6 708 261 | 4 149 511 |
Blue Media SA | 776 791 | 7 179 513 |
Multimedia Polska SA | 1 231 166 | 6 479 822 |
Gadus | 1 550 289 | 8 159 418 |
Omida SA | 1 601 484 | 842 8861 |
Lotos - Air Bp Polska | 1 728 076 | 9 110 137 |
Okręgowe Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej | 1 806 924 | 9 550 526 |
Graal SA | 2 535 640 | 46 920 525 |
Lotos Biopaliwa | 2 587 820 | 13 620 107 |
Stefczyk Finanse - Towarzystwo Zarządzające Skok | 3 156 020 | 16 610 629 |
Spie Elbud Gdańsk SA | 3 266 534 | 17 192 283 |
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe | 3 965 444 | 28 612 377 |
Multimedia Polska Infrastruktura | 4 410 677 | 23 214 091 |
Dr.Oetker Polska | 8 038 539 | 43 088 490 |
Vectra | 8616603 | 45 350 543 |
Lotos Kolej | 10 725 217 | 56 488 511 |
Lotos Oil | 12 268 018 | 64 573 518 |
Gdańska Stocznia Remontowa im. J.Piłsudskiego | 12 337 492 | 64 934 166 |
Ziaja Ltd | 12 421 780 | 66 216 419 |
DCT Gdańsk SA | 15 897 239 | 83 669 679 |
STU Ergo Hestia Spółka Akcyjna | 16 079 784 | 85 530 444 |
Federal-Mogul Bimet SA | 19 672 047 | 103 537 087 |
Oceanic SA | 21 132 328 | 21 967 235 |
SKOK im. Franciszka Stefczyka | 22 039 904 | 118 262 018 |
Europejski Fundusz Leasingowy SA | 25 050 735 | 131 878 841 |
Lotos Paliwa | 39 121 454 | 205 927 387 |
LPP SA | 41 147 350 | 535 530 338 |
Lotos Asfalt | 81 545 159 | 428 960 048 |
Grupa Lotos SA | 172 466 961 | 1 709 932 299 |
Podatkowe grupy kapitałowe | ||
Nazwa firmy | Podatek w zł | Dochód w zł |
Grupa Kapitałowa Energa | 84 033 369 | 494 712 008 |
Grupa Prime Car Management | 16 305 815 | 85 820 080 |
Grupa Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej | 15 180 622 | 79 898 008 |
Miejsca
Opinie (177) 2 zablokowane
-
2019-04-04 12:04
ile płaci Urząd Miasta Gdynia? szczurek zatrudnia przecież armię ponad 1000 urzedników. (14)
- 43 26
-
2019-04-04 12:08
Niebardzo się orientujesz jak działa podatek CIT, prawda? (1)
- 32 6
-
2019-04-05 18:28
Kaczyński nie płaci mu za rozumienie
- 0 1
-
2019-04-04 12:19
On się w ogóle nie orientuje, ale nie takie ma zadanie (1)
Jego zadanie to krytykować gdzie się da.
- 20 5
-
2019-04-05 08:33
Normę komentarzy musi wyrobić, przecież za to mu płacą.
- 3 0
-
2019-04-04 12:39
to największy pracodawca w "prężnej " Gdyni (1)
- 10 4
-
2019-04-04 15:41
Papier wszystko przyjmie. Pierwsza z brzegu firma - Multimedia. 2000 pracowników. I tyle odnośnie absurdów, który piszesz pod każdym artykułem.
- 9 3
-
2019-04-04 13:21
A ile płacą Horała i Trzebiatowski? (2)
Trolle nie odpuszczają.
- 6 6
-
2019-04-04 13:25
ci to zapewne poPiSowo ludzi biorą z łapanki na ulicy na czarno lub na umowy śmieciowe
- 1 6
-
2019-04-04 13:47
pisałeś, że horała porywa dzieci z ulicy.
- 4 4
-
2019-04-04 13:50
gminy są zwolnione z CIT
poczytaj najpierw jak nie wiesz
- 9 4
-
2019-04-04 14:01
Czy Ty w ogóle wiesz co jest jest podatek CIT? (1)
Skad wy sie ludzie urywacie z takimi komentarzami? Aż wstyd.
- 9 4
-
2019-04-05 22:22
Kaczyński nie ma ani żony ani pracy ani konta
a ty pytasz czy ten dziad rozumie co to cit
- 1 1
-
2019-04-05 06:27
Pozostaje mieć nadzieję że te plusy są generowane, inaczej wychodzi na to że ludzie to (1)
....
- 1 0
-
2019-04-05 08:35
Przecież to fabryka trolli. Generują łapki w górę dla swoich wybranych, negatywnych komentarzy.
- 2 0
-
2019-04-04 12:07
praktycznie zero zagranicznych firm. (27)
oni płacą podatki u siebie: w Niemczech, Francji, Szwecji...
- 98 21
-
2019-04-04 12:10
sam jesteś zero, a ile na Pomorzu jest dużych zagranicznych firm? (9)
- 20 20
-
2019-04-04 14:04
a obiecywali, że jak będzie duda to sie uda :))))
- 7 8
-
2019-04-04 14:38
np drugi co do wielkości ubezpieczyciel Ergo Hestia (1)
- 13 3
-
2019-04-06 07:29
Przecież Ergo Hestia jest w tym rankingu.
- 0 0
-
2019-04-04 15:59
State Street Bank np. (1)
- 7 3
-
2019-04-05 08:04
to tylko jeden departament, bądź poważny
- 3 0
-
2019-04-04 19:18
Wszystkie (1)
Miedzynarodowe korpo
- 5 1
-
2019-04-05 18:30
biedronka?
- 1 0
-
2019-04-04 21:13
(1)
A hipermarkety czy to ogólnospożywcze czy budowlane to co nasze, rodzime?
- 4 2
-
2019-04-05 18:30
a czemu nie?
- 0 0
-
2019-04-04 12:10
(5)
Bo nie mają siedziby w Trójmieście.
- 15 8
-
2019-04-04 12:45
to ile otrzymujemy z janosikowego? (1)
- 6 2
-
2019-04-05 08:05
to w innym zestawieniu
- 0 0
-
2019-04-04 13:37
(2)
firma, w której pracuję (ponad 700 osób) jest w Trójmieście ale właściciel w Luxemburgu, zarabiamy miliony a nas tu nie ma, czyli co? nie płacą podatków?
- 24 4
-
2019-04-04 22:40
Zarobki
Oni zarabiają na wasze pracy, ale pewnie spółce polskiej płacą za roboczogodzinę tak aby przeważnie wyjść rocznie tylko na nie wielki plus lub mały minus :)
- 3 0
-
2019-04-05 08:06
jeżeli tyle zarabiacie to PIT, trzeci próg
- 1 1
-
2019-04-04 16:23
Sporo... Pierwsze z brzegu jakie przychodzą mi do głowy (2)
State Street, Biedronka, która ma nie tylko sklepy, ale też duże centrum dystrybucyjne, Orange, Multimedia Polska, Nordea czy PwC
- 6 4
-
2019-04-04 23:31
No to żeś wymyślił.
- 2 0
-
2019-04-05 07:59
jest jeszcze Bayer i Thyssen - mają w Gdańsku działy księgowe
Taki dochód jest przecież z tego, że to skandal że nie płacą dużego podatku dochodowego.
- 4 0
-
2019-04-04 17:25
W Trójmieście oczywiście są zagraniczne korporacje, ale faktycznie na liście największych podatników CIT ich nie ma... (2)
... gdyż zyski transferują na różne sposoby do innych spółek (w innych krajach) ze swojej grupy. Skutek jest taki, że te zagraniczne spółki zysk wykazują za granicą i tam płacą podatki.
- 13 1
-
2019-04-05 08:00
masz o tym dziecko zielone pojęcie (1)
podaj te różne sposoby
- 1 3
-
2019-04-08 14:53
Panama Papers :
Poczytać ! Poczytać ! Poczytać !
I wiadomo jak to funkcjonuje !
Jak na razie w Pl znany jest SKOK na Cypr i Luksemburg ...- 0 1
-
2019-04-04 17:54
Marie Harvest i wiele innych
pranie mózgu w Radyju nie udane?
- 4 4
-
2019-04-04 20:11
Bimet
Bimet jest polski?
- 2 0
-
2019-04-04 21:19
nie mają tutaj zysków
a jakie te firmy osiągają tutaj zyski?
przecież to są kosztowe centra operacyjne, tutaj zysków nie ma.- 2 2
-
2019-04-04 23:17
Gdyby rząd z nich nie zdzierał, to by płacili u nas
Ale jeśli od najbogatszych odciąga się dodatkowe daniny, to nic dziwnego że kombinują. Gdyby im się opłacało, to opodaykowaliby się w Polsce.
- 4 2
-
2019-04-05 15:18
bez komentarza
w 2017 roku CD Projekt zapłacił 45,8 mln zł podatku cit.cd projekt zapłacił więcej podatku CIT niż IBM Polska, Microsoft Polska, Oracle Polska, SAP Polska i Enterprise Services razem wzięte. Po zsumowaniu ich wpłat do budżetu państwa wpłynęło 27 mln zł.
- 3 0
-
2019-04-04 12:08
Dlaczego w trójmieście mamy na pierwszym miejscu "Grupa lotos sa" (11)
a pod nią kolejno spółki lotos asfalt, lotos oil itp. To nie są one częścią grupy?
- 26 8
-
2019-04-04 12:12
tak, są częścią grupy Grupy Lotos S.A. (2)
- 8 0
-
2019-04-05 00:26
(1)
Nie do końca - są częścią grupy kapitałowej Lotos, ale Grupa Lotos S.A. to oddzielna spółka (akcyjna)
- 1 1
-
2019-04-05 08:01
no co ty nie powiesz
- 1 0
-
2019-04-04 12:28
grupa jako grupa płaci raz ... a jej pod-firemki "słupy" drugi raz (3)
i dzięki temu ... płacą połowę tego ... jakby była to jedna firma / ot kreatywna księgowość i więcej kasy dla zarządów, dyrektorków i koleś-stołków
- 10 4
-
2019-04-04 13:20
no no (2)
widzę sami "ekonomiści" się wypowiadają
- 5 1
-
2019-04-04 13:29
jak Holdingi Weglowe czy jak PKP i jej firmy córeczki ... (1)
a w każdej prezesik + kilku dyrektorków... sekretareczki, samochodziki służbowe, dyrektorskie premie kwartalne, nagrody roczne... a na koniec kilkaset milionów strat
- 10 2
-
2019-04-05 18:34
a rząd ile już lat swoich ludzi tam umieszcza?
skąd Kaczyński ma miliony?
- 1 0
-
2019-04-04 14:03
nie są :)
- 1 0
-
2019-04-04 17:28
Gdyż nie jest to Grupa Kapitałowa? Grupa Lotos S.A. to osobna spółka, tak samo Lotos Paliwa czy Asfalt. Każda z nich osobno
Natomiast na przykład Energa tworzy tzw. podatkową grupę kapitałową i jako taka osiągnęła wyżej wskazany dochód i zapłaciła od niego podatek
- 7 0
-
2019-04-04 19:15
A jak Orlen wchłonie Lotos
To łatwo policzyć ile straci region
- 3 3
-
2019-04-05 09:07
Spółki są w grupie kapitałowej, ale nie w grupie podatkowej. Dlatego zostały zaprezentowane indywidualnie, każda jest osobnym podatnikiem CIT.
- 0 0
-
2019-04-04 12:08
najwięcej płacimy my, maili i średni przedsiębiorcy. (15)
Przyznaję, że kiedyś kombinowałem z podatkami, teraz po obniżkach nie opłaca mi się to.
- 31 32
-
2019-04-04 12:26
Obnizkach czego? Pensji zatrudnionych pracownikow? (13)
- 26 8
-
2019-04-04 12:41
obniżka? za tuska ludzie pracowali za 5 zł za godzinę (7)
płaca minimalna to było 900 zł a bezrobocie kilkanaście procent
- 13 10
-
2019-04-04 13:22
A potem otworzyli granice (6)
I płaca wzrosła, a bezrobocie spadło.
Potem pojawiło się 500+ i koszt życia wzrósł o 80%, marnując to, co zyskaliśmy.
Brawo.- 27 12
-
2019-04-04 13:49
przecież najwięcej ludzi wyjechało za tuska, masowa emigracja była faktem na jego zielonej wyspie. (5)
nawet komorowski mówił zmień pracę, weź kredyt i wyjedź zagranicę
- 15 11
-
2019-04-04 14:08
zmień pracę, weż kredyt (1)
i na koniec podiwań obraz z pałacu
- 10 10
-
2019-04-04 14:51
Nie zmieniaj pracy. Nie bierz kredytu
Płacz, że nie stać Cię na mieszkanie.
- 10 6
-
2019-04-04 14:50
I stąd zniknęło bezrobocie. (1)
Czy myślisz, że Prezes skinął różdżką i zrobił dobrobyt?
Przyszedł na gotowe.- 11 4
-
2019-04-04 19:27
Według popaprancow właśnie tak było.
- 4 3
-
2019-04-05 18:36
ludzie wyjechali bo granice się otwarły, proste
jedni wyjechali a inni przyjechali, czego nie rozumiesz?
- 1 0
-
2019-04-04 12:46
obniżono CIT (4)
na tvnie nie mówili?
- 10 10
-
2019-04-04 13:24
Molochy zarobiły, normalny przedsiębiorca stracił. Jak zwykle.
już na etapie prac legislacyjnych w 2016 r. przedsiębiorcy oraz eksperci zwracali liczne uwagi, że obniżka CIT do 15% dla najmniejszych firm de facto nie zmniejszy istotnie obciążeń podatkowych, gdyż zdecydowana większość tzw. małych podatników w Polsce podlega opodatkowaniu PIT. Jak wynika bowiem z danych statystycznych przygotowanych przez MF, ok. 90% firm w Polsce (w tym jednoosobowych działalności gospodarczych) rozlicza się z fiskusem jako działalność gospodarcza osób fizycznych i są one opodatkowane na zasadach ogólnych (skala podatkowa 18% lub 32%) albo podatkiem liniowym wynoszącym 19% podstawy opodatkowania. W dodatku samych tylko przedsiębiorców opodatkowanych tzw. liniowym PIT było w 2016 r. ok. 530 tys., czyli więcej niż wszystkich podatników CIT razem wziętych, tj. ok. 480 tys. Spośród wszystkich podatników CIT przeciętny przychód wyniósł nieco ponad 11 mln zł, a podatek należny do zapłaty wykazał zaledwie co trzeci podatnik CIT.
- 14 5
-
2019-04-04 13:31
jeeee i podwyższono kwotę wolną od podatku (2)
dla nielicznych cuś ok 1%
- 7 6
-
2019-04-04 13:53
Mniej niż 1%
- 4 4
-
2019-04-05 18:37
obiecali znieść podatki dla najbiedniejszych
i co? i jajco? po wyborach szybko zapomniał Jarosław co obiecywał tak szumnie.
- 0 0
-
2019-04-04 17:35
Mali i średni nie mają takich możliwości "optymalizacji podatkowej" jak międzynarodowe grupy kapitałowe, które płacą krocie
Wolą zapłacić gdzie indziej, gdzie stawki są niższe.
Natomiast co do tekstu "teraz po obniżkach..." to ciekawe o jakich obniżkach płacisz, gdyż przedsiębiorcy w Polsce niezmiennie płacą wysokie podatki. Mają mniejszą siłę przebicia (mniej głosów), więc muszą zarabiać i płacić na rozbudowany socjal. Jak rząd nie zacznie myśleć o realnym ułatwieniu życia przedsiębiorcom, to zaczną uciekać stąd.
A są kraje o wiele sprytniejsze, gdzie są niskie podatki dla przedsiębiorstw, a wpływy z CIT czy podatku dywidendy o wiele wyższe niż u nas, gdyż do takich krajów właśnie te zyski i koniecznośći zapłaty (niższego) podatku się transferuje z takich krajów jak Polska.- 8 1
-
2019-04-04 12:27
co za bzdury (6)
UG i PG prawie takie same dochody co LPP
- 15 10
-
2019-04-04 12:39
zle liczysz
- 7 0
-
2019-04-04 14:09
"dochody" taaaaaa....
Znawca ekonomii i systemu funkcjonowania budżetu Państwa się odezwał.
- 2 1
-
2019-04-04 16:10
(3)
PG placi 36kpln podatku? to ja juz nawet więcej płacę wtf?
- 5 1
-
2019-04-04 21:16
(2)
Słabo coś ta pg interesy robi
- 1 0
-
2019-04-04 21:50
na pewno (1)
Jesteś pewien?
Czyli jak płacisz dużo podatku to dobrze?- 1 1
-
2019-04-05 09:41
Jemu chyba chodziło o to, że jak Kali płacić mały podatek to dobrze, ale jak inni płacić mały podatek to źle.
- 0 0
-
2019-04-04 12:42
Niedługo nie będzie Lotosu (2)
Nie będzie Lotosu, jakiś klakier z LPP podpowie prezesowi pomysł uciekania do Panamy lub na cypr i będziemy drugim sosnowcem
- 29 15
-
2019-04-04 17:38
Część podatku CIT trafia do budżetu samorządu. Dlatego właśnie tak istotne dla Gdańska jest by Lotos został tu. (1)
Połączenie z Orlenem jest pod tym względem ryzykowne, gdyż dochody z CIT od spółek z Grupy Lotos, mogą uciec z Trójmiasta i przestać zasilać budżet Gdańska..
Lepiej jakby to Lotos przejął Orlen, ale to nierealne ;)- 5 0
-
2019-04-04 22:32
Mało tego. Lotos ma większość udziałów Państwa, Orlen nie. „Zakup” Lotosu przez Orlen oznacza tak naprawdę jego częściową prywatyzację a uzyskaną kasę będzie można rozwalić, taki jest cel pisuaru.
- 3 0
-
2019-04-04 12:50
Za Peło to byl chyba raj podatkowy? (7)
- 28 34
-
2019-04-04 13:49
a za prawych i sprawiedliwych
- 10 5
-
2019-04-04 13:50
liberłowie którzy podnosili podatki min VAT i zadłużyli Polske na wieki - 8 lat ponad 500 miliardów złotych. (4)
- 11 10
-
2019-04-04 14:11
VAT został podniesiony tymczasowo ze względu na kryzys Europejski. (3)
Kryzys w Europie minął, do władzy w Polsce doszedł PiS i co, obniżył VAT? Nie! Zamiast tego dowalił kilka nowych podatków, niektóre nazywając dla niepoznaki opłatami, bo musi zbierać kasiorkę żeby zapłacić za oddane na nich głosy patologii+
- 14 9
-
2019-04-04 18:43
BigWit (1)
......o jakim kryzysie piszesz ????? Przecież u nas to była przez 8 lat zielona wyspa buahaha tylko zadłużenie wzrosło o 500 miliardów i zajumali z OFE 150 miliardów .
- 6 4
-
2019-04-04 19:39
Oni sami nie wiedzą co gadają. Pamiętam jak rudy pokazywał zielone słupki że jako jedyni w Europie nie mieliśmy kryzysu, i to ludzia wmawiali a ciemny lud to kupował. Jak przegrali wybory to zmienili retorykę i mówią teraz pis ma przyjazną koniunkture i dlatego bilansu mają dodatnie. Więc jak to było był kryzys czy zielona wyspa? Oni sami tego nie wiedzą wsumie wiedzą tylko odpowiedź jest zależna od osoby która pytanie zadaje jak ktoś z prawicy to był kryzys jak ktoś z lewicy to była zielona wyspa,
- 3 2
-
2019-04-04 19:35
Kryzys trwał do 2015? Odstaw tvn bo Ci szkodzi najlepiej wogole odstawić tv bo wszystkie są czyjąś tubą propagandową najlepiej to samemu szukać informacji ale dla ludzi tak zmanipulowanych to jakaś abstrakcja bo wystarczy włączyć tvn/tvp i napewno podadzą rzetelne informacje. Ale czego wymagać od społeczeństwa którego pierwsza czynnością po wejściu do domu jest włączenie tv.
- 4 2
-
2019-04-04 19:31
Był raj. Kombinowalem i miałem. Żadnych kontroli nic nikogo nie interesowało. Nie to co teraz ledwo rok sie zaczal a juz 2 kontrola bo gdzies cos zlw ksiegowy zakombinowal wczesniej nikt sie nie czepial jak zyc przez tych wstretnych pisiorow. Niech rudy wróci to wszystko będzie jak kiedyś
- 1 2
-
2019-04-04 13:07
Widać znaczący spadek wpływu z CITu za czasów PiSuaru! (3)
A przecież mamy hossę - co na to Pinokio i reszta towarzyszy z departamentu propagandy?
- 38 22
-
2019-04-04 13:20
atorze wpisu "Widać znaczący spadek wpływu z CITu za czasów PiSuaru!" wobec takiego stwierdzenia załugujesz na pseudonim DEDES przepełnionu
- 9 9
-
2019-04-04 13:22
Pytanko
A gdzie w tym zestawieniu są parafie kościelne???
- 9 9
-
2019-04-04 13:36
szczególnie lotos
płacił za pelo 0 zł
- 9 7
-
2019-04-04 13:16
obliczanie CIT vs dochód (9)
Nie za bardzo rozumiem tą statystkę... podstawa opodatkowania dochodu osób prawnych wynosi u nas 19%.. liczby podane tutaj w ogóle tego nie odzwierciedalają.. dochód vs. podatek wynosi tutaj w przypadku Lotosu nieco ponad 10%, dla LPP 7,6%... jest ktoś mi to w stanie wytłumaczyć?
- 9 13
-
2019-04-04 13:29
(2)
Bo są koszty uzyskania przychodu, więc robi się odliczenia, więc stawka efektywna podatku z 15% nie 19%, wychodzi np. w przypadku lotosu 10% a LPP 7,6%.
- 5 3
-
2019-04-04 14:03
a to nie dochód ma byc opodatkowany? (1)
- 4 0
-
2019-04-04 17:41
Oczywiście, że dochód a nie przychód. Są koszty które odlicza się od przychodu, ale są też takie, które pomniejszają podstawę
Jest co najmniej kilka czynników, które wpływają na ostateczną kwotę podatku, jak rozliczenie strat z lat ubiegłych i wiele innych. Dlatego nie wychodzi to równo 19% zysku netto.
Spójrzcie na pierwszą z góry PG. Dochód ponad 300 mln, a CIT 19% wyszedłby w granicach 60 mln, a tymczasem płacą zaledwie 36 tysięcy.- 2 0
-
2019-04-04 14:05
Już Ci tłumaczę. To wiedza własciwie powszechna, wiec wstyd no ale co robić- taka świadomośc w narodzie. (2)
Podatek CIT płaci się od zysku. A zysk to przychód minus koszty.
Rozjaśnia się coś w główce czy jeszcze nie bardzo...? ;)- 4 17
-
2019-04-04 14:13
(1)
W tabeli jak byk stoi dochód, a nie przychód. Pytanie jest zasadne.
- 24 0
-
2019-04-04 16:17
Kryspin, przeproś
- 14 0
-
2019-04-04 14:46
Wyjaśnienie
Podobnie jak w podatku PIT istnieją różnego rodzaju ulgi i odliczenia, jak również przychody zwolnione z opodatkowania. Stąd podatek jest mniejszy niż 19% od dochodu.
"Kryspin" - podszkol się jeszcze zanim zaczniesz obrażać innych.- 12 0
-
2019-04-04 15:37
CIT płaci się od zysku (1)
Dochód - Koszty daje zysk. Dochód może być 1 mln koszty 1 mln CIT2=0. Pismak nie przemęczył się.
- 2 9
-
2019-04-05 08:39
Przychód z dochodem się myli.
Przychód minus koszty daje dochód.
CIT to podatek dochodowy od osób prawnych, czyli jak sama nazwa wskazuje jest naliczany od dochodu. Natomiast istnieją zwolnienia odliczane od dochodu.- 3 0
-
2019-04-04 13:29
co za inteligentny inaczej przygotował zestawienie (tabelkę)? (7)
ani alfabetycznie
ani podatkiem
ani dochodem- 93 3
-
2019-04-04 13:38
(1)
byle jak, jak to w ministerstwach bywa
- 15 3
-
2019-04-05 22:19
jaki rząd takie dokumenty
czego się spodziewać po ludziach bez szkoły
- 1 0
-
2019-04-04 14:47
na stronie ministerstawa jest wg wielkości przychodów (2)
... tu zapewne jest podobnie przy czym kwoty tych przychodów nie podano
- 11 0
-
2019-04-04 16:43
no bo wygląda to dosyć dziwacznie (1)
- 6 1
-
2019-04-05 22:20
wygibasy prostytutki trójmiasto. pl
- 2 0
-
2019-04-04 22:16
(1)
Hmmm, a ja widzę, że wg podatku rosnąco. Ale możem za głupia na to.
- 3 1
-
2019-04-05 08:02
raczej spóźniona
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.