• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta rozpoczęła budowę okrętu dla Szwedów

VIK
1 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.
  • Palenie blach.
  • W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.
  • Palenie blach.

W Stoczni Remontowej Nauta odbyło się palenie pierwszych blach dla szwedzkiego okrętu wywiadowczego Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Kontrakt na budowę jednostki wynika z realizacji postanowień zawartego w 2016 r. porozumienia o współpracy przy projektach okrętowych pomiędzy koncernem Saab a Polską Grupą Zbrojeniową.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonany zostanie montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz odbędzie się finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi do 2020. W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.

- Uroczystość pierwszego palenia blach oznacza pomyślne zakończenie etapu projektowego i rozpoczęcie prac produkcyjnych. Kontrakt na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, kluczowej jednostki we flocie, jest bardzo ważny dla jego odbiorcy - szwedzkiej marynarki wojennej i wymaga od stoczni wysokiej jakości realizowanych prac. Jesteśmy w stałym kontakcie z Nautą i jesteśmy zadowoleni, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem - powiedział Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab w Polsce i krajach bałtyckich.
Projekt powstał przy współpracy biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Postęp dotychczasowych prac uzyskał pozytywną ocenę szwedzkiej agencji zamówień obronnych (FMV), która wcześniej podpisała z Saab odrębną umowę na zaprojektowanie, budowę i dostawę szwedzkiego okrętu wywiadowczego.

To już kolejna umowa Saab podpisana z firmą z Pomorza. Ostatnio koncern powierzył budowę komponentów dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 firmie Base Group z Koszwał pod Gdańskiem. Współpraca działa jednak w dwie strony. Saab dostarczył do Sił Zbrojnych RP m.in. rakiety morskie oraz radary wykorzystywane na okrętach rakietowych klasy Orkan, granatniki dla operatorów wojsk specjalnych oraz laserowy system strzelań do szkoleń oficerów WSOWL we Wrocławiu.
VIK

Miejsca

Opinie (86) 1 zablokowana

  • A widzial ktoś by cos w gospodarce morskiej sie zmieniło (5)

    Od 2015 roku,totalnie nic .Wszelkie sukcesy obecnego rzadu to projekty rozpoczete wczesniej .Totalnie nic nie robią by wykorzystać potencjał jaki daje dostep do morza .Przepraszam pomylilem sie -coś jednak robią doczytalem -obsadzaja stanowiska -MISIEWICZAMI-zgodnie z zasadą TKM.Szumne zapowiedzi i nic...Okrety dla Wojska-nowe projekty brak,Vistal -upadłość,Stocznia Gdańska czy tez GSG po zmianie prawa w kwesti OZE ledwie zipie ,Remontowa -kilka holownikow ,coz to w porownaniu z tym co bylo kilka lat temu,Crist no tam cos sie dzieje ale tez bez jakiegos wielkigo scisku ,Nauta -trudno powiedziec ale tez nie slychac zbyt duzo o nowych kontraktach .Pytam sie wiec za co minister odpowiedzialny za ta czesc przemyslu wzial kilkadziesiąt tysiecy?Może ja czegoś nie rozumiem ,niech mi ktoś wytlumaczy

    • 17 5

    • Nie rozumiesz tępolu że panuje recesja w przemyśle okrętowym, ceny sa niskie i cała branża jedzie na stratach. (4)

      Na całym swiecie.

      • 3 5

      • przemysł stoczniowy na kolanach

        Marynarka Wojenna RP potrzebuje okręty a państwowa Stocznia Marynarki Wojennej jest w upadłości gdyż nie ma zamówień i zwalnia 100 pracowników.

        • 0 0

      • 3,20 za wpis na konto (2)

        • 4 2

        • Nie każdego można kupić, tak jak ciebie POpaprańcu

          • 2 3

        • Nie każdego można kupić, tak jak ciebie POpaprańcu

          • 2 4

  • Nauta (3)

    Kiedy tej firmie zaczną się prawdziwe porządki????? Jak na razie zaczęło się dobrze (Grudziński, Latos) ale widać, że po pierwszym dobrym ruchu zaczęło się pudrowanie trupa i zamiast konkretnych ruchów są zmiany stanowisk, czyli zwykła kosmetyka (Wit, Juchniewicz). Trzeba być albo ślepym i głuchym, żeby nie widzieć i nie słyszeć jakie są bolączki tej firmy, albo nie mieć odpowiednich kompetencji i możliwości, żeby oczyścić tą stajnię Augiasza i towarzystwo wzajemnej adoracji. Nowa miotła zaczęła dobrze ale chyba baterie se już wyczerpały.....

    • 10 2

    • (1)

      Kierowników powymieniać, niektórzy zasiedzieli się już przez lata i nic się nie zmienia, a inni kompletnie się nie nadają

      • 0 0

      • z czystej ciekawości kogo masz na myśli?

        • 0 0

    • Dobrze powiedziane

      • 5 1

  • Za 17 tys nie dałem rady dozyc do pierwszego,Czy jest suchy chleb .....dla G....na

    • 2 0

  • Czy my sami nie potrafimy zbudowac takiej jednostki? (6)

    Budujemy kadlub z systemami ale caly elektroniczny mozg wyposażenia wywiadu elektronicznego montuja Szwedzi. Jezeli chcemy miec wlasna silna flote, chociaz z malych dzielnych okretow to koniecznym jest aby takie jednostki byly kompletnie budowane w kraju. Przeciez w warunkach bojowych mozemy tylko liczyc na siebie. Przypomina mi to paskudne przejscia z okretem ORP Burza w czasie IIWŚw. Nie mozna bylo dostac czesci zamiennych z okupowanej Francji gdzie Burza i Wicher byly budowane. Anglicy musieli je latac po swojemu...

    • 0 4

    • (2)

      Czyli geniuszu twierdzisz ze jakikolwiek kraj pozwoli drugiemu montowac urzadzenia wywiadowcze:)))??? To nie macierewicze, oni swoich agentow i metod wywiadowczych nie podaja na tacy.

      • 3 0

      • To co zrobic jezeli za,mowimy nowe okrety za granica? (1)

        Oni zbuduja nam kadlub z systemami a my nafaszerujemy go Hi Tech elektronika, poniewaz to tajemnica? Wez sie Pogromca wsiurow stuknij w ten swoj bezmyslny leb...

        • 0 1

        • A kto niby mialby zainstalowac systemy wywiadowcze? Zagranica? Moze jeszcze ruscy? Oj stoczniowiec ciemnys jak tabaka w rogu. Po drugie nie bedziemy nigdzie zamawiac okretow, wytrzezwiej w koncu. Po trzecie z twojej wypowiedzi wynika ze nie mamy zdolnosci montazu takich urzadzen, ciekawe wtedy kto montowal urzadzenia wywiadowcze na hydrografie,czernickim itp ufoludki? Czy Polacy?

          • 0 0

    • patrz projekt Delfin

      prowadzony przez MON. zakłada budowę dokładnie takiej jednostki jak ta, własnymi siłami, z polskim wyposażeniem.

      co do statku dla szwecji to projekt w 90% powstaje w polsce. i nie mam na myśli dokumentacji roboczej, ale projekt techniczny - klasyfikacyjny!

      • 1 0

    • stoczniowcowi... (1)

      ... nie to ze nie umiemy lecz po prostu nie ma firm ktore moglyby te prace wkonac..

      • 0 1

      • To bardzo zle ze nie mamy....

        A za 20 lat juz nie bedziemy potrafili... I tak jestesmy w XXI wieku...

        • 0 0

  • Nauta ma młody, dynamiczny Zarząd ze sporą wiedzą o budowie statków. Zmiany są na plus. (7)

    • 4 31

    • Jj (1)

      Tak młody Łubiniak hahaha bardzo doswiadczony jak ludzi na kase robić

      • 4 0

      • lubiniak

        to ten ktoremu buc czyli nieuk placil ?

        • 1 0

    • zarzad

      przeciez 1 kwietnia dopiero bedzie . kto ma wiedze o budowie statkow ?

      • 2 0

    • Dajmy ludziom szansę, są młodzi mają pomysły.

      • 0 3

    • Drogi rzeczniku prasowy - Zarząd Nauty pojęcia nie ma o przemyśle stoczniowym!

      Szkoda, że nie napisałeś "młody, doświadczony Zarząd". Byłoby jeszcze śmieszniej...

      • 8 0

    • Proszę o przykład JAKIEGOKOLWIEK sukcesU, którejkolwiek osoby w tym Zarządzie...
      Największy sukces to fakt że nie siedzą za jawne działanie na szkodę spółki...
      Z lizania d*p politykom się okręt nie pojawi :)

      • 8 1

    • Teraz tylko do przodu.

      • 2 4

  • Gdzie????? (1)

    Gdzie jest Latos i Konieczny!!!! Forpoczta dobrej zmiany... Młotkowy Latos odleciał w niebyt. Szacunek dla Koniecznego, że wciąż bierze kasę z Nauty. Dobry myk!

    • 8 1

    • I jeszcze

      Konieczny jeszcze się kręci, pytanie kiedy ktoś mądry zacznie tam robić porządek???? Porządek z prawdziwego zdarzenia, a nie kosmetykę ze zmianą stanowisk..... Jeszce parę osób powinno z wielkim hukiem polecieć ze stanowisk, w pierwszej kolejności Krzysztof J. obecny "doradca" prezesa.....w sumie jak można doradzać nie mając elementarnej wiedzy, z drugiej strony słabo z osobą, która słucha takiego doradcy........ widać szerokie plecy to podstawa

      • 3 2

  • Podstawowe pytanie ! (4)

    Podstawowym pytaniem w związku z powyższym artykułem jest : kto , czyli jacy podwykonawcy będą realizowali tą budowę ? Nie płacąc podwykonawcom i dostawcom NAUTA nie będzie miała kim i z czego wykonać tego okrętu. Sama nie jest w stanie tego zrobić. A może teraz intensywnie szukają nowych firm . Ale tak lekko nie będzie. Wszyscy już wiedzą o tym że NAUTA nie płaci !!!!!!
    Ludzie nie dajcie robić z siebie frajerów przez tych oszustów z NAUTY !!!!!!!!!

    • 49 3

    • podwykonawcy

      największy problem to brak wykonawców , malo jest firm mogacych wykonac te prace. w samej Naucie nie ma dostatecznej liczby pracownikow o odpowiednich kwalifikacjach, brak tez jest odpowiedniej kadry technicznej ,ktora moglaby zorganizować i nadzorować wykonawstwo prac przy budowie tego okretu. Najpierw trzeba oczyscic Naute z roznych dziwacznych ludzi, ktorzy nie wiadomo po co sa zatrudnieni - by nie powtorzyla sie katastrofa z dokiem i statkiem jaka miala miejsce w 2017r. by nie dochodzilo do niepotrzebnych strat, by kasa nie wyplywala przez palce, nalezy przyjrzec sie kooperacji i ludziom zatrudnionym jako tzw. konstruktorzy itd. itd.

      • 4 0

    • Skoro wszyscy wiedzą że Nauta nie wywiazuje sie z umów i nie płaci (1)

      to dlaczego z nimi podpisują niekorzystne umowy i ryzykują ?

      • 7 1

      • Umowy są normalne i korzystne dla obu stron. Nauta po prostu łamie prawo, co w cywilizowanym kraju nie miałoby miejsca w projektach z finansowaniem ze Skarbu Państwa. U nas jednak nie zapłacenie faktury to legalna forma złodziejstwa na które Państwo przyzwala swoim własnym Spółkom.
        Mieli odbudować przemysł stoczniowy..
        On sobie dobrze radził, poza paroma stoczniach Państwowymi, gdzie personel zamiast dbać o wyniki stoczni, brał w łapę i sprzedawał za bezcen usługi armatorom.
        Zobaczcie jak żyją Ci wszyscy menedżerowie i Prezesi Spółek Skarbu Państwa...
        W prywatnym sektorze jak komuś pada firma to odczuwa on zmianę w kieszeni.
        A jak nie odczuwa... To albo złodziej, albo... Złodziej

        • 7 1

    • Glupolu

      Jak dobrze posmarujesz komu trzeba to zapłacą, idź i gadaj to może nawet na faktoring się zgodzą

      • 5 5

  • a ten nasz, który budowano chyba z 10 lat juz zwodowano i pływa? (1)

    • 4 1

    • To już 17 lat

      • 2 0

  • dd

    w skrócie:
    kontakt jest na wtopę. PGZ Nauta wciągnęła w "złoty interes PGZ stocznie wojenną", bo już nikt nie chciał dla niej robić i sprzedać materiału, nawet blach. Jeszcze parę takich akcji, kontaktów i patrzeć jak PGZ stocznia wojenna będzie w podobnej sytuacji, PGZ Nauta. gratuluje pomysłów na interes.

    • 3 3

  • Hej

    Pytałem dziś o pracę w naucie. 22 brutto dla spawacza na DG

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane