• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta rozpoczęła budowę okrętu dla Szwedów

VIK
1 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.
  • Palenie blach.
  • W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.
  • Palenie blach.

W Stoczni Remontowej Nauta odbyło się palenie pierwszych blach dla szwedzkiego okrętu wywiadowczego Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Kontrakt na budowę jednostki wynika z realizacji postanowień zawartego w 2016 r. porozumienia o współpracy przy projektach okrętowych pomiędzy koncernem Saab a Polską Grupą Zbrojeniową.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonany zostanie montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz odbędzie się finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi do 2020. W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.

- Uroczystość pierwszego palenia blach oznacza pomyślne zakończenie etapu projektowego i rozpoczęcie prac produkcyjnych. Kontrakt na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, kluczowej jednostki we flocie, jest bardzo ważny dla jego odbiorcy - szwedzkiej marynarki wojennej i wymaga od stoczni wysokiej jakości realizowanych prac. Jesteśmy w stałym kontakcie z Nautą i jesteśmy zadowoleni, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem - powiedział Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab w Polsce i krajach bałtyckich.
Projekt powstał przy współpracy biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Postęp dotychczasowych prac uzyskał pozytywną ocenę szwedzkiej agencji zamówień obronnych (FMV), która wcześniej podpisała z Saab odrębną umowę na zaprojektowanie, budowę i dostawę szwedzkiego okrętu wywiadowczego.

To już kolejna umowa Saab podpisana z firmą z Pomorza. Ostatnio koncern powierzył budowę komponentów dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 firmie Base Group z Koszwał pod Gdańskiem. Współpraca działa jednak w dwie strony. Saab dostarczył do Sił Zbrojnych RP m.in. rakiety morskie oraz radary wykorzystywane na okrętach rakietowych klasy Orkan, granatniki dla operatorów wojsk specjalnych oraz laserowy system strzelań do szkoleń oficerów WSOWL we Wrocławiu.
VIK

Miejsca

Opinie (86) 1 zablokowana

  • super (3)

    a kiedy dla naszej marynarki będziemy budować ?

    • 8 0

    • (1)

      Nie ma kasy. Ministrowie umieraja z glodu, trzeba nagrody placic, rozdawac kase i budowac miejsca pracy dla Misiewiczow.

      • 8 1

      • kurde

        zapomniałem ,ale puszkę podobno z drobnymi w sejmie uzbierali ,czyli można zacząć budować ?

        • 4 0

    • Nam wystarczy ustawić różaniec na granicach i nikt nas nie napadnie.

      • 1 0

  • A gdzie będzie budowany (3)

    ...to jest właściwe pytanie

    • 5 0

    • (2)

      W Naucie

      • 1 1

      • Nie (1)

        Nope. Może Pan Redaktor odnajdzie prawdę...

        • 2 0

        • Moze pojdzie do smw

          • 2 0

  • Nauta ma młody, dynamiczny Zarząd ze sporą wiedzą o budowie statków. Zmiany są na plus. (7)

    • 4 31

    • Teraz tylko do przodu.

      • 2 4

    • Proszę o przykład JAKIEGOKOLWIEK sukcesU, którejkolwiek osoby w tym Zarządzie...
      Największy sukces to fakt że nie siedzą za jawne działanie na szkodę spółki...
      Z lizania d*p politykom się okręt nie pojawi :)

      • 8 1

    • Drogi rzeczniku prasowy - Zarząd Nauty pojęcia nie ma o przemyśle stoczniowym!

      Szkoda, że nie napisałeś "młody, doświadczony Zarząd". Byłoby jeszcze śmieszniej...

      • 8 0

    • Jj (1)

      Tak młody Łubiniak hahaha bardzo doswiadczony jak ludzi na kase robić

      • 4 0

      • lubiniak

        to ten ktoremu buc czyli nieuk placil ?

        • 1 0

    • Dajmy ludziom szansę, są młodzi mają pomysły.

      • 0 3

    • zarzad

      przeciez 1 kwietnia dopiero bedzie . kto ma wiedze o budowie statkow ?

      • 2 0

  • A widzial ktoś by cos w gospodarce morskiej sie zmieniło (5)

    Od 2015 roku,totalnie nic .Wszelkie sukcesy obecnego rzadu to projekty rozpoczete wczesniej .Totalnie nic nie robią by wykorzystać potencjał jaki daje dostep do morza .Przepraszam pomylilem sie -coś jednak robią doczytalem -obsadzaja stanowiska -MISIEWICZAMI-zgodnie z zasadą TKM.Szumne zapowiedzi i nic...Okrety dla Wojska-nowe projekty brak,Vistal -upadłość,Stocznia Gdańska czy tez GSG po zmianie prawa w kwesti OZE ledwie zipie ,Remontowa -kilka holownikow ,coz to w porownaniu z tym co bylo kilka lat temu,Crist no tam cos sie dzieje ale tez bez jakiegos wielkigo scisku ,Nauta -trudno powiedziec ale tez nie slychac zbyt duzo o nowych kontraktach .Pytam sie wiec za co minister odpowiedzialny za ta czesc przemyslu wzial kilkadziesiąt tysiecy?Może ja czegoś nie rozumiem ,niech mi ktoś wytlumaczy

    • 17 5

    • Nie rozumiesz tępolu że panuje recesja w przemyśle okrętowym, ceny sa niskie i cała branża jedzie na stratach. (4)

      Na całym swiecie.

      • 3 5

      • 3,20 za wpis na konto (2)

        • 4 2

        • Nie każdego można kupić, tak jak ciebie POpaprańcu

          • 2 4

        • Nie każdego można kupić, tak jak ciebie POpaprańcu

          • 2 3

      • przemysł stoczniowy na kolanach

        Marynarka Wojenna RP potrzebuje okręty a państwowa Stocznia Marynarki Wojennej jest w upadłości gdyż nie ma zamówień i zwalnia 100 pracowników.

        • 0 0

  • Te palenie blach wygląda jak wycinanie arkuszy do Małego Modelarza :)

    • 3 1

  • a ten nasz, który budowano chyba z 10 lat juz zwodowano i pływa? (1)

    • 4 1

    • To już 17 lat

      • 2 0

  • A co (2)

    Z wyborem nowego prezia ?
    Czy może prowizorka zostanie aby podpisać się pod tymi sukcesami ?

    • 10 1

    • Nie ma sensu zmieniać dobrego konia w biegu. (1)

      • 1 6

      • To chyba

        ŻART. Ten koń jest ślepy i głuchy a ciągnie powóz wart ciężkie miliony i to państwowe !
        Nauta w branży słynie z braku fachowej kadry a na czele są przypadkowi chłopcy z warszawki.

        • 7 1

  • Niektórym z zasady nic się nie podoba. (2)

    Gdyby nie podpisano tego kontraktu to by narzekali. Podpisano - też źle. Patologia jakaś. Najlepiej nic nie robić i wcinać ośmiorniczki na koszt podatników.

    • 6 5

    • lepiej brac premie po 60 tysi za nic, ale głupi naród to kupi bo 500+ dostał

      • 1 2

    • I 10 ,miesiąca następnego autokary do Warszawy zawioza tych nawiedzonych , aby poraz 90 obejrzeć szopke z jaśniepanujacym gościem na drabince .Przypominam te imprezy sa po 700 tys minimalnie (koszty zabezpieczenia , deorganizacja pól Warszawy) Wszystko po to by człowiek ,który dąży do skłócenia wszystkich Polaków ze sobą powiedział ,ze" juz niedługo prawda zostanie ujawniona .....

      • 3 0

  • Matko jedyno !

    Stocznia buduje statki. A co ma budować, karmniki dla ptaszków ?

    • 1 0

  • no to od razu robić 4szt, 3 dla Polski.... i wyposażać tak samo.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane