• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta rozpoczęła budowę okrętu dla Szwedów

VIK
1 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.
  • Palenie blach.
  • W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.
  • Palenie blach.

W Stoczni Remontowej Nauta odbyło się palenie pierwszych blach dla szwedzkiego okrętu wywiadowczego Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Kontrakt na budowę jednostki wynika z realizacji postanowień zawartego w 2016 r. porozumienia o współpracy przy projektach okrętowych pomiędzy koncernem Saab a Polską Grupą Zbrojeniową.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonany zostanie montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz odbędzie się finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi do 2020. W uroczystości palenia blach, która rozpoczyna budowę jednostki wzięli udział przedstawiciele szwedzkiej grupy zbrojeniowej Saab, która zleciła budowę okrętu.

- Uroczystość pierwszego palenia blach oznacza pomyślne zakończenie etapu projektowego i rozpoczęcie prac produkcyjnych. Kontrakt na budowę okrętu rozpoznania radioelektronicznego, kluczowej jednostki we flocie, jest bardzo ważny dla jego odbiorcy - szwedzkiej marynarki wojennej i wymaga od stoczni wysokiej jakości realizowanych prac. Jesteśmy w stałym kontakcie z Nautą i jesteśmy zadowoleni, że wszystkie prace przebiegają zgodnie z ustalonym harmonogramem - powiedział Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab w Polsce i krajach bałtyckich.
Projekt powstał przy współpracy biura MMC Ship Design & Marine Consulting Ltd. Postęp dotychczasowych prac uzyskał pozytywną ocenę szwedzkiej agencji zamówień obronnych (FMV), która wcześniej podpisała z Saab odrębną umowę na zaprojektowanie, budowę i dostawę szwedzkiego okrętu wywiadowczego.

To już kolejna umowa Saab podpisana z firmą z Pomorza. Ostatnio koncern powierzył budowę komponentów dla szwedzkich okrętów podwodnych A26 firmie Base Group z Koszwał pod Gdańskiem. Współpraca działa jednak w dwie strony. Saab dostarczył do Sił Zbrojnych RP m.in. rakiety morskie oraz radary wykorzystywane na okrętach rakietowych klasy Orkan, granatniki dla operatorów wojsk specjalnych oraz laserowy system strzelań do szkoleń oficerów WSOWL we Wrocławiu.
VIK

Miejsca

Opinie (86) 1 zablokowana

  • no robole (1)

    cieszyc się
    Polacy możecie być z siebie dumni :D

    • 10 39

    • oby nie było jak z Gawronem - korwetą :D

      • 3 2

  • Oby tym razem z zyskiem (3)

    Jestem ciekaw ile Nauta miała strat za zeszły rok, w świetlanym, PIS-skim okresie w"wstawania z kolan" przemysłu okrętowego, za rządów siostrzeńca posła czy senatora Latosa....

    • 45 21

    • (1)

      Niedługo się dowiemy, wyniki Nauty i praca jej zarządu będzie mocno przeswietlona...

      • 6 2

      • Straty Nauty

        Pewnym jest że za ubiegły rok Nauta ma duże straty. Jakie wykaże trudno powiedzieć z pewnością będzie to kilkanaście milionów złotych. Jest program naprawczy ale potrzebuje do niego ludzi.

        • 3 0

    • H....

      Nauta miała tyle strat ile srubinia nakradł hehehe ludzi oszukiwał na kase to i firme oszukuje

      • 6 0

  • (2)

    ... a Polska nie potrzebuje czasem nowych okrętów? :)

    • 32 3

    • no weź, nie wiesz że u nas się nic nie opłaca i trzeba kupować z zachodu ??

      • 2 3

    • Nie

      Kupimy ten od Szwedów za 30 lat

      • 4 0

  • Co to za beczkowóz? (2)

    • 1 18

    • butla na LPG to jest, tam jest instalacja LGP 5tej generacji sekwencyjna z wtryskiem cieczy chłodzącej (1)

      Aby gniazda zaworów wydechowych tak szybko się nie wypalały. Bo remonty głowic są drogie, A LPG jest bardziej EKO od mazutu. Tylko nie można tym wpływać do portów podziemnych - jest zakaz w prawie wszystkich takich portach.

      • 11 1

      • dobre:)

        • 3 1

  • Super (1)

    Bardzo się cieszę z takich wiadomości. Brawo.

    • 20 12

    • A ja i tak będę narzekał.

      • 3 1

  • zenek (1)

    no to za jakieś 30 lat i pareset baniek bedzie gotowy .......

    • 14 15

    • zenek

      głupek

      • 2 0

  • Warto pytać o szczegóły... (3)

    Równolegle z ogłoszeniem sukcesu - palenia blach pod ten statek - Nauta nie płaci dostawcom i podwykonawcom.
    Mają taką metodę - robota jest zrobiona - faktury wystawione, a oni nie płacą.
    Tak jakby wejść do salonu z nowymi samochodami, wszystko dogadać, wsiąść i wyjechać bez płacenia.
    I wiecie co? To nie jest ścigane jako przestępstwo... Polskie Państwo (PGZ -
    NAUTA) kradnie od prywatnych osób, a obok ogłasza sukcesy.

    • 77 3

    • Tak jest! (1)

      Ale zapytajcie pana Adama W. od kooperacji. On wie jak to działa...robił to już kiedyś w BOSiu.Kiedyś z jego pomocą budowali domy w Mierzynie, teraz inni statki dla szwedow i innych takich w Gdyni budują. Co za różnica. Kasa płynie, a wąsaty tylko bydło na niedole skazuje

      • 10 1

      • Adam W.

        ... ten od kooperacji szykuje sie do przejęcia spólki SRK Nauta , bo tu gdzie jest grunt pali sie pod nogami i trza uciekac ... a co do placenia poddostawcom to fakt ze nie placa terminnowo . straty Nauty sa duze poraktycznie nie ma kontraktu bez strat jedyne zyski sa na zleceniach wojskowych i stad ;pokrywa sie straty... trzeba tu zmian i to radykalnych..

        • 3 1

    • Skąd ten minus ???

      • 1 0

  • Podstawowe pytanie ! (4)

    Podstawowym pytaniem w związku z powyższym artykułem jest : kto , czyli jacy podwykonawcy będą realizowali tą budowę ? Nie płacąc podwykonawcom i dostawcom NAUTA nie będzie miała kim i z czego wykonać tego okrętu. Sama nie jest w stanie tego zrobić. A może teraz intensywnie szukają nowych firm . Ale tak lekko nie będzie. Wszyscy już wiedzą o tym że NAUTA nie płaci !!!!!!
    Ludzie nie dajcie robić z siebie frajerów przez tych oszustów z NAUTY !!!!!!!!!

    • 49 3

    • Glupolu

      Jak dobrze posmarujesz komu trzeba to zapłacą, idź i gadaj to może nawet na faktoring się zgodzą

      • 5 5

    • Skoro wszyscy wiedzą że Nauta nie wywiazuje sie z umów i nie płaci (1)

      to dlaczego z nimi podpisują niekorzystne umowy i ryzykują ?

      • 7 1

      • Umowy są normalne i korzystne dla obu stron. Nauta po prostu łamie prawo, co w cywilizowanym kraju nie miałoby miejsca w projektach z finansowaniem ze Skarbu Państwa. U nas jednak nie zapłacenie faktury to legalna forma złodziejstwa na które Państwo przyzwala swoim własnym Spółkom.
        Mieli odbudować przemysł stoczniowy..
        On sobie dobrze radził, poza paroma stoczniach Państwowymi, gdzie personel zamiast dbać o wyniki stoczni, brał w łapę i sprzedawał za bezcen usługi armatorom.
        Zobaczcie jak żyją Ci wszyscy menedżerowie i Prezesi Spółek Skarbu Państwa...
        W prywatnym sektorze jak komuś pada firma to odczuwa on zmianę w kieszeni.
        A jak nie odczuwa... To albo złodziej, albo... Złodziej

        • 7 1

    • podwykonawcy

      największy problem to brak wykonawców , malo jest firm mogacych wykonac te prace. w samej Naucie nie ma dostatecznej liczby pracownikow o odpowiednich kwalifikacjach, brak tez jest odpowiedniej kadry technicznej ,ktora moglaby zorganizować i nadzorować wykonawstwo prac przy budowie tego okretu. Najpierw trzeba oczyscic Naute z roznych dziwacznych ludzi, ktorzy nie wiadomo po co sa zatrudnieni - by nie powtorzyla sie katastrofa z dokiem i statkiem jaka miala miejsce w 2017r. by nie dochodzilo do niepotrzebnych strat, by kasa nie wyplywala przez palce, nalezy przyjrzec sie kooperacji i ludziom zatrudnionym jako tzw. konstruktorzy itd. itd.

      • 4 0

  • Nutaj wykona tylko drobne prace konstrukcyjno-spawalnicze. Czyli brudną robotę. (4)

    Nie ma mowy o zbudowaniu okrętu.

    • 23 7

    • Nie prawda. Oni bedą zakładać tą butle lpg i instalacje sekwencyjną 5tej generacji.

      Ponoć przetarg na dostawie instalacji wygrała firma LPG-tech z Poznania, mają ponoć jakieś najnowsze wtryski team założyć. Wiem bo mówił mi to spawacz dzojtów z nauty

      • 1 3

    • z całym szacunkiem (2)

      ale bredzisz. nauta (siłami podwykonawców czy nie) zbuduje statek, który o własnych siłach wypłynie do Szwecji, gdzie zamontowane zostanie wyposażenie stricte wojskowe - wywiadu elektronicznego. czytanie ze zrozumieniem nie boli, zachęcam.

      • 7 3

      • głupoty piszesz. W poslce bedzie montaż tylko LPG (1)

        To ma być Bi-fuel LPG/CNG w razie podboju rosji przez szwecje , szwecja uzyska dostęp to nieograniczonych złóż CNG i ten okręt ruszy dalej przez nową ziemie na podbój kanady , japonii i chin!

        • 4 4

        • spieprzaj dziadu

          • 2 2

  • Na szczescie nasza armia nie potrzebuje okretow. Obronimy sie barierkami z Krakowskiego Przedmiescia

    • 33 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane