• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta wyremontuje platformę Lotos Petrobaltic

Robert Kiewlicz
24 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Plan prac platformy "Lotos Petrobaltic" obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących. Plan prac platformy "Lotos Petrobaltic" obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących.

Druga platforma Pertobalicu trafi na remont do Stoczni Remontowej Nauta. Wygrała ona przetarg na remont klasowy (czyli rodzaj przeglądu) platformy "Lotos Petrobaltic", która obecnie prowadzi prace na Bałtyku. Koszt remontu wyceniono na ponad 3,3 mln zł. Konsorcjum, w skład którego wchodzi Nauta przebuduje też platformę "Petrobaltic" na centrum eksploatacyjne.


Platforma "Lotos Petrobaltic" może prowadzić wiercenia na wodach o głębokości 350 ft. (105 m). Przeprowadzone przed zakupem analizy techniczne wykazały, że istnieje możliwość przedłużenia nóg platformy o 50 stóp, co pozwoli jej na pracę na wodach nawet o głębokościach do 120 metrów.


Platforma "Lotos Petrobaltic" to nowy nabytek Lotosu. Do Gdańska trafiła pod koniec lutego 2014 r. Jej koszt to 300 mln zł. Jest to platforma typu "jack-up" (samopodnośna), została zbudowana w 1989 r. w stoczni w Singapurze i wcześniej nosiła nazwę "GSF Monitor". Jej dotychczasowym właścicielem była firma Transocean Offshore Gulf.

W Naucie platforma przejdzie remont w zakresie odnowienia klasy. Oferta gdyńskiej stoczni została wybrana, ponieważ zaoferowała ona najniższą cenę. Jak na razie nie jest znany dokładny termin rozpoczęcia remontu. "Lotos Petrobaltic" prowadzi bowiem wiercenia poszukiwawcze na Bałtyku. Jej wprowadzenie do Nauty zależne jest od zakończenia wierceń i pogody.

Plan prac platformy "Lotos Petrobaltic" obejmuje wiercenie kilkunastu otworów oraz liczne prace związane z rekonstrukcją otworów już istniejących. Jeśli wiercenia poszukiwawcze potwierdzą występowanie kolejnych złóż, ich zagospodarowanie będzie wymagać następnych wierceń - otworów eksploatacyjnych i zatłaczających - oraz budowy centrów produkcyjnych. Realizacja tych zadań będzie wymagała od Grupy Lotos zakupu kolejnych platform w przyszłości.

"Lotos Petrobaltic" to już druga platforma naftowej spółki Skarbu Państwa z Gdańska, której remont przeprowadzą spółki wchodzące w skład państwowej Grupy MARS. Wcześniej informowaliśmy, że spółki z Grupy MARS (Energomontaż Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i Crist) przebudują platformę wiertniczą "Petrobaltic" na platformę eksploatacyjną. Koszt tej inwestycji to minimum 28 mln euro.

Miejsca

Opinie (20) 1 zablokowana

  • (6)

    Remontowa rządzi!

    • 57 13

    • (5)

      I przegrywa koleje kontrakty !!!

      • 7 31

      • (4)

        Sprawdź najpierw czy Remontowa w ogóle podeszła do przetargu.

        • 34 4

        • (3)

          Nie podeszła bo nie potrafi poardzić sobie z przebudową platformy FPF-1

          • 11 24

          • ... (1)

            od razu widać zazdrość i totalny brak wiedzy - współczuję.

            A Stocznia Nauta chyba nie do końca wie na co sie porywa

            • 21 8

            • Stocznia

              Stocznia nauta na pewno nie wie na co się porywa .

              • 2 0

          • fpf1 wyjdzie z gsr za 1.5 roku

            Petrofac jest wsciekly. Wtopa!

            • 2 1

  • Z tych skąpych informacji wynika, że platforma będzie remontowana ok. miesiąca. Prace są dość proste ale mam obawy czy nauta podoła temu zadaniu, gdyż z tego co mówią panuje tam chaos organizacyjny. Dobrze się dzieje, że polskie firmy próbują coś robić, w naucie, która jak tlenu potrzebuje zleceń nawet takie niewielkie zlecenie może poprawić choćby trochę trudną sytuację pod warunkiem, że prace będą dobrze zorganizowane i sprawnie przeprowadzone no cóż , powodzenia...

    • 43 6

  • Brawo Nauta (1)

    Życze powodzenia i kolejnych wielkich projektów tego typu !!!!

    • 15 31

    • przeciez to gwozdz do trumny nauty

      • 15 1

  • 3,3 mln ??? (1)

    Co to za remont platformy - chyba obicie rdzy i pomalowanie minią :)

    • 42 7

    • Remont klasowy - poczytaj, popytaj, zapoznaj sie. Najlepiej przed pisaniem takich komentarzy. Pozdrawiam serdecznie, nikt nie jest nieomylny.

      • 10 11

  • Przegląd platformy.

    Platforma jak każda konstrukcja podlega różnym przepisom, ta platforma samopodnośna także. Ponieważ będzie ona eksploatowana przez polską firmę należy dokonać sprawdzenia czy spełnione są wszystkie wymagania polskich przepisów dotyczących takich konstrukcji. Oczywiście niejako przy okazji zostaną wykonane prace konserwacyjno-malarskie. Jak sądzę prac do wykonania jest sporo bo np. Załoga tej platformy to 100 osób, sporo rożnych urządzeń i mechanizmów, dźwigi itd.Itd. Cena za remont wg mnie jest za niska chyba , że ma być to raczej przegląd niż remont jak sugeruje autor artykułu.

    • 33 2

  • (5)

    Remontowa i remontowa juz mnie głowa boli od tego słowa

    • 5 28

    • remontowa i ..... (4)

      remontowa, sprawa jest prosta, na rybku działa holding gdanskiej stoczni remontowej
      oraz jakaś dziwna grupa firm marsjańskich te państwowe firmy zostały przymusowo zgrupowane tzw. grupę MARS pod pozorem polepszenia sytuacji stoczni polskich a tak naprawdę chodzi by kolesie mieli kasę i nie byłoby to naganne gdyby rzeczywiście chcieli coś robić a nie tylko doić Skarb Państwa a jak na razie wydano ponad miliard złotych bez efektów. Zarówno w stoczniach remontowych w zachodniopomorskiem
      (Gryfia i MSR ) jak i trójmiejskich poza stadami dyrektorów oczywiście wysokopłatnych nic nie zrobiono no nie ze strachu pozamieniano nazewnictwo z dyrektora na szefa , tyle , że nikt za nic nie odpowiada, Straty rosną w zatrważajacym tempie : Nauta ponad 23 miliony złotych w tym roku, Crist jeszcze dokładnie nie oszacowane ale z przegranymi sprawami w sądach ok. 40 milionów euro, Gryfia musi sie wyprzedawać itd. Odpowiedzialność za narażenie Skarbu Państwa ponoszą marsjanie w tym ich główny spec PS opowiadacz bajek o okretach podwodnych .Nie możeon zdzierzyć , tego że prywatny holding gdanskiej remontowej funkcjonuje dobrze a państwowy rozsypał się teraz próbuje szukać winnych .Co do plkatform jakie mają być remontowane i przebudowywane przez konsorcjum marsjanskie - pierwsza ma być dokonany przegląd w ciągu miesiaca za niewielkie pieniądze druga ma zostać przebudowana na platformę wydobywczą hest to kontrakt firmy włoskiej Rosetti Marino z Ravenny platforma ma być gotowa do pracy w listopadzie 2015 roku wartość 28 milionów euro.
      Są nikłe szanse na zrealizowanie tego kontraktu w terminie z różnych względów, zakończy się to z prawdopodobioeństwem graniczącym z pewnością , że firma włoska przejmie niektóre z firm marsjańskich jako odzszkodowanie za straty na tym kontrakcie. a marsjanie odlecą gdzie indziej być może do pegaza.

      • 32 3

      • OO masrjański się odezwał (1)

        A juz było mi smutno że nie poczytam Twoich smutnych wypocin !!!

        • 2 25

        • xyzd-jesteś idiotą !

          • 2 0

      • 28 mln ojro to sama dokumentacja .... (1)

        Sama przebudowa to ok 90 mln eur

        • 8 2

        • dokumentację dostarcza firma włoska. Nauta ma zapewnić jedynie nadzór chociaż z tym będzie trudno bo nie maja rasowych konstruktorów do nadzoru ale można nająć.
          jeszcze gorzej w wykonawcami prac Nauta nie ma doświadczenia przy pracach związanych z budową i remontami platform wiertniczych, nie znają obowiązujących standardów wykonawstwa prac , w strukturach organizacyjnych stoczni nie ma komórek technologicznych a przede wszystkim nie ma głównego spawalnika co przy tych pracach jest niezbędne. Nauta nie ma planu przeprowadzenia tej przebudowy, to wszystko będzie skutkowało, że prace nie będą wykonane w terminie

          • 13 1

  • Remont platformy "Lotos Petrobaltic" czy "Petrobaltic"

    bo to są dwie różne platformy

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN....

Najczęściej czytane