stat

Nauta zbuduje jednostkę do obsługi wież wiatrowych

Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej.
Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej. mat.prasowe

Stocznia Remontowa Nauta zawarła kontrakt z Havyard Ship Technology na budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi wież wiatrowych. Statek będzie pracować na farmie Dudgeon, która powstaje u wybrzeży Norfolk w Wielkiej Brytanii.



Statek będzie miał ponad 83 m długości i 17 szerokości. Jednostka zapewni zakwaterowanie dla załogi, która będzie serwisować i konserwować wiatraki. Statek został zaprojektowany przez Havyard Design & Solutions. Zgodnie z kontraktem jednostka ma zostać dostarczona do zamawiającego we wrześniu 2016 r.

Specjalny kształt dziobu umożliwi operowanie zarówno na spokojnych, jak i wzburzonych wodach, a rufa z dwiema płetwami dennymi zwiększy wydajność kadłuba i śrub napędowych. Jednostka zostanie wyposażona też w specjalny system przejść, który umożliwi przedostanie się personelu z pokładu na farmę nawet w trudnych warunkach pogodowych.

- Kontrakt z norweską stocznią może być początkiem stałej współpracy między firmami - mówi Ewa Jagielska, dyrektor marketingu ds. nowych budów Stoczni Nauta. - Wcześniej podpisaliśmy list intencyjny o współpracy. Klient jest zainteresowany budową kolejnych jednostek, które mogą zostać wybudowane w roku 2015 i 2016.

Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej. W swojej flocie firma posiada 39 nowoczesnych statków pomocniczych, a 5 kolejnych jest w trakcie budowy.

Jest to już drugi kontrakt Stoczni Nauta na budowę jednostki pomocniczej. Pierwszym statkiem zbudowanym w gdańskim Zakładzie Nowych Budów był zwodowany w marcu 2014 roku częściowo wyposażony SIEM Symphony - PSV przeznaczony do obsługi platform wiertniczych.

- Nie ograniczamy się do jednego segmentu rynku, ale budujemy statki różnego typu - zarówno sejnery rybackie, jak też jednostki naukowo-badawcze oraz specjalistyczne statki pomocnicze, takie jak SOV (Service Operations Vessel) czy PSV (Platform Supply Vesel). Oferując różnorodne produkty, jesteśmy w stanie zbudować silną pozycję, mimo wahań na rynku stoczniowym - dodaje Jagielska.

Jest to już drugi kontrakt Stoczni Nauta na budowę jednostki pomocniczej. Pierwszym statkiem zbudowanym w gdańskim Zakładzie Nowych Budów był zwodowany w marcu 2014 roku częściowo wyposażony SIEM Symphony.

Opinie (69) 9 zablokowanych

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...