• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zbuduje jednostkę do obsługi wież wiatrowych

erka
5 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej. Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej.

Stocznia Remontowa Nauta zawarła kontrakt z Havyard Ship Technology na budowę częściowo wyposażonej jednostki do obsługi wież wiatrowych. Statek będzie pracować na farmie Dudgeon, która powstaje u wybrzeży Norfolk w Wielkiej Brytanii.



Statek będzie miał ponad 83 m długości i 17 szerokości. Jednostka zapewni zakwaterowanie dla załogi, która będzie serwisować i konserwować wiatraki. Statek został zaprojektowany przez Havyard Design & Solutions. Zgodnie z kontraktem jednostka ma zostać dostarczona do zamawiającego we wrześniu 2016 r.

Specjalny kształt dziobu umożliwi operowanie zarówno na spokojnych, jak i wzburzonych wodach, a rufa z dwiema płetwami dennymi zwiększy wydajność kadłuba i śrub napędowych. Jednostka zostanie wyposażona też w specjalny system przejść, który umożliwi przedostanie się personelu z pokładu na farmę nawet w trudnych warunkach pogodowych.

- Kontrakt z norweską stocznią może być początkiem stałej współpracy między firmami - mówi Ewa Jagielska, dyrektor marketingu ds. nowych budów Stoczni Nauta. - Wcześniej podpisaliśmy list intencyjny o współpracy. Klient jest zainteresowany budową kolejnych jednostek, które mogą zostać wybudowane w roku 2015 i 2016.

Operatorem statku będzie duńska firma ESVAGT, która dostarcza usługi związane z zapewnieniem bezpieczeństwa na morzu, zwłaszcza w segmencie offshore i morskiej energetyki wiatrowej. W swojej flocie firma posiada 39 nowoczesnych statków pomocniczych, a 5 kolejnych jest w trakcie budowy.

Jest to już drugi kontrakt Stoczni Nauta na budowę jednostki pomocniczej. Pierwszym statkiem zbudowanym w gdańskim Zakładzie Nowych Budów był zwodowany w marcu 2014 roku częściowo wyposażony SIEM Symphony - PSV przeznaczony do obsługi platform wiertniczych.

- Nie ograniczamy się do jednego segmentu rynku, ale budujemy statki różnego typu - zarówno sejnery rybackie, jak też jednostki naukowo-badawcze oraz specjalistyczne statki pomocnicze, takie jak SOV (Service Operations Vessel) czy PSV (Platform Supply Vesel). Oferując różnorodne produkty, jesteśmy w stanie zbudować silną pozycję, mimo wahań na rynku stoczniowym - dodaje Jagielska.

Jest to już drugi kontrakt Stoczni Nauta na budowę jednostki pomocniczej. Pierwszym statkiem zbudowanym w gdańskim Zakładzie Nowych Budów był zwodowany w marcu 2014 roku częściowo wyposażony SIEM Symphony.

erka

Miejsca

Opinie (70) 9 zablokowanych

  • Odpowiedzialnosc (1)

    ciekawe czy kiedykolwiek ludzie którzy naraził stocznię na straty którzy doprowadzili do upadłości spółkę Konrem Nauta którzy wyprowadzili kasę zniszczyli setki miejsc pracy zostaną rozliczeni.

    • 8 0

    • Odpowiedzialnosc

      Wielomilionowe straty stoczni Nauta w wyniku działań tych ludzi jak do tej pory nie ponieśli odpowiedzialności.

      • 4 0

  • sprawiedliwy ? (13)

    nie ma co sie dziwic ze ludzie pisza o swojej stoczni bo sa zaniepokojeni tym co sie wyprawia od 4 lat. marsjanie systematycznie niszcza to co tworzono od kilkudziesieciu lat w stoczni. nigdy w historii nie bylo tak zle.. najpierw jakas pani od dywanow, pozniej smieszny prezes dopiero ostatnia zmiana daje nadzieje na polepszenie sytuacji tej firmy. przed nowym prezesem dluga droga oczyszczenia stoczni i przywrocenia normalnosci. budowa sejnera, ktora miala zrealizowac spolka konrem zakonczyla sie kleska i porazka finansowa. tercet egzotyczny stach. f., krzystof g. i wojciech s. celowo i swiadomie doprowadzili do upadlosci spolke, narazikli na strat skarb panstwa oraz wspolnikow - straty siegaja dziesiatki milionow zlotych , jest to ponad 45 milionow pln. sejner budowano dwa lata zamiast 4-5 miesiecy. biernie przygladali sie ludzie marsa piotr s. i in.jezeli masz informacje kto ujawnia poufne lub tajne dane to zglos skw . dla mnie jestes wilkiem w owczej skorze. lepiej pomoz nowemu prezesowi .

    • 98 2

    • (9)

      Celowo i świadomie aby doprowadzić do upadku to działało wiele osób w tym ty rownież.

      • 31 15

      • (7)

        W sumie to najbardziej zależało tym odwołanym. Andriej Dmitrij robił wszystko co się da nawet kontrakt na 600tys euro podpisał sam ze sobą tzn z jednej strony jako prezio konremu a z drugiej jako prezio konremu bis.

        • 0 57

        • Odp.

          a Pawel MD. ,razem z Stachem F. , włamał się do spółki. Stach wyprowadzal kasę ion

          • 7 0

        • (1)

          buc zwany nieukiem wyprowadzal kase ze spolki i stad straty prawie 30 milionow zlotych dzialal wspolnie z Krzysztofem G. i Wojciechem S, - to prawdziwi zlodzieje i kanciarze

          • 33 0

          • Stach Fiedorowicz, Gesicki Krzysztof i Wojciech Sobocinski to sa osoby kyore doprowadzily do upadlosci spolke konrem oraz wygenerowali straty ponad 30 milionow zlotych

            • 26 0

        • (1)

          cosik pomylilo sie tobie 600 tys euro sa winni fiodor, stary gasior i oficer - tyle trzeba oddac norwegom.

          • 52 0

          • trzeba pytac sie i straty np. na budowie dla norwegow nr NB 361 - tutaj 6 milionow strat spowodowali Stanislaw F., Krzysztof G. i Wojciech S., co sie stalo z pieniedzmi z funduszu socjalnego ? itd.

            • 52 0

        • (1)

          dobre

          • 5 37

          • Dobre bo do tego wziął zaliczkę od samego siebie żeby nowi nie mieli na wypłaty nie mówiąc już o wyniesieniu dokumentów. Miał nadzieje że wszystko pier... jeszcze na samym początku.

            • 1 42

      • na zlikwidowaniu konremu zalezalo : Piotr S., Pawel MD, Andrzej Sz., a wykonawcami byli Stach F., Krzysztof G., Wojciech S. i były to działania swiadome i celowe. Teraz Nauta ma kłopoty z wykonawstwem prac stalowych zaklad nowych budow wykonujacy te prace przynosi strat sa one wynikiem tego ze marsjanie uwazaja ze nie ma kosztow zakladowych, nie umieja liczyc kosztow wogole. wynika to z tego ze do tej pory byli zasilani z kasy panstwa. teraz by ukryc straty xzalicza sobie produkcje w toku np z remontowanych platform, oddali to pokazanie prawdziwego wyniku - jest to bardzo ryzykowny sposób.

        • 55 0

    • (2)

      chlopie nie pij tyle...

      • 42 0

      • (1)

        Musze pic bo inaczej nienawiść mnie zżera. Musze pisać te głupoty bo tak ich nienawidzę że juz mi sie te miliony i miejsca pracy pieprzą ale muszę sie dwoić i troić. Walczyć za moje udziały. Da zdrastwujet svoboda. Zdrówko... Napijmy się..!!!!

        • 3 0

        • to idz do stacha f. ten to jest milosnikiem wod mineralnych

          • 54 0

  • Sukcesss (23)

    Inne Stocznie nawet te mniejsze już 2 miesiące temu podpisały zlecenia z Kleven na 3 lata na przód i nikt o tym nie pisze...O tym że w Trójmieście będą budowane bloki dla Maerska też nie...Jakiś kosmos.Tym to można się chwalić bo daje perspektywę.

    • 5 177

    • (21)

      kogo to interesuje? nikogo oprocz krolika i jego znajomych. dzisiaj jest wiele wazniejszych spraw.

      • 151 3

      • (20)

        dwoch cwaniaczkow wieprz i bialy udaja byznesmenow a wiadomo kogo okradli

        • 141 0

        • (6)

          kto to jest - wieprz a kto to - bialy zkad oni sa i co robili do teraz?

          • 77 0

          • (2)

            Sebastian W. i Piotr D. to te zwierzaki

            • 60 0

            • (1)

              tak "Gruby" czyli "Wieprz" i "Biały" albo " Zetor"

              • 42 0

              • te ksywki z czasow gdy byli zolnierzami "N"

                • 12 0

          • (1)

            to zlodziejaszki

            • 54 0

            • lagodnie mowiac a to zorganizowana szajka przestepcza majaca na celu okradzenie panstwa - pracownikom i podwykonawcom placa czesciowo pod stolem, wymuszaja haracze za zlecenia itp, dla pozoru zapisali sie do organizacji pracodawcow...

              • 39 0

          • sam bym chcial wiedziec kto sie kryje za tymi ksywkami - wieprz i bialy moze kiedys ktos zdradzi

            • 71 0

        • (9)

          ukradli sprzet konremowi tera okradaja spolki

          • 128 0

          • (3)

            czyli to jacys zlodzieje no co tam sie u was dzieje to potwierdza zle opinie o polakach

            • 85 0

            • (2)

              czy tu chodzi o panow SW i PD ?

              • 69 1

              • (1)

                tak to tych dwoch zlodzieji

                • 59 0

              • to nie zlodzieje tylko OZI

                • 11 0

          • (2)

            podobno byly trzy tiry tego sprzetu i narzedzi

            • 59 0

            • podobno byly szafy spawalnicze, ceony, narzedzia sporo tego wyparowalo do firemki wieprza i bialego

              • 17 0

            • kto im pomagal? w tych kradziezach,

              • 12 0

          • jak mówią ludzie jest to sprzet wart ponad milion złotych a jak mowia to wiedza.

            • 21 0

          • teraz zacieraja slady by nic nie wydalo sie

            • 70 0

        • (1)

          podobno to kolesie odwolanego prezesa nauty

          • 71 0

          • i kolesie maqrsjan

            • 43 1

        • ludzie z miasta chodza za nimi

          • 17 1

    • warto by ludzie z abwery zajeli sie ta dziwna firemka

      • 83 0

  • SOV (4)

    Jednostka 832 SOV nr budowy 125 ma byc oddana dla ESVAGT w 2016, ESVAGT to duńska firma z Esbjerg , powstała w 1081 roku, dysponuje flotą 39 statków aktualnie 5 w budowie z tego 3 w Havyard.Czy Nauta poradzi sobie ze zbudowaniem kadłuba tego statku - bo kontrakt dotyczy zbudowania kadłuba a nie całej gotowej jednostki pod klucz ? Można mieć spore wątpliwości wspomnieć można np. historię budowy sejnera nr bud. 690 , którego to budowę organizowali pp Stach F., Krzysztof G.
    i Wojciech S. a budowa trwała dwa lata zamiast 4 miesiace i przyniosła wielomilionowe straty dla stoczni czyli dla Skarbu Państwa. Problemem Nauty jest to, że nie umieją tam liczyć kosztów a może nie chcą bo i tak MARS załatwi dofinansowanie ze Skarbu Państwa .Ciekawe ile państwo polskie dołozy do zabawy marsjan w stocznie?

    • 141 5

    • (3)

      Powtarzasz się ciągle i jest to nudne.

      PS. Zapomniałeś zdania o wirtualnych 300 miejscach pracy.

      • 3 75

      • to ty marsjaninie zyjesz w wirtualnej rzeczywistosci, zycie to nie gra komputerowa ale co ty o tym mozesz wiedziec ...

        • 37 0

      • odtworzenie 1 miejsca pracy w przemysle to wydatek ok miliona zlotych a tu zlikwidowano prawie 300 miejsc pracy

        • 59 0

      • szanowna/y internautko/to : obserwujac z oddali wszystko to co sie dzieje w stoczniach
        mozna wyciagnac wnioski, ze nikomu nie zalezy na tym by w Polsce wszystko funkcjonowało normalnie w tym i praca w stoczniach a wlasciwie w firmach ktore zostały jeszcze. strata kazdego miejsca pracy to duza szkoda dla wszystkich i raczej nie trzeba wyjasniac dlaczego. to co sie dzieje m.in. w stoczni Nauta nie moze napawac optymizmem, fakt wlasciciel stoczni fundusz Mars ma dobrych rzecznikow prasowych, ktorzy rzeczywistosc przedstawia w taki sposob, jakby byli wiernymi uczniami i nastepcami propagandzistow peerelowskich a nawet ich przewyzszaja.mam nadzieje ze zmiana prezesa stoczni Nauta zaowocuje poprawa sytuacj stoczni, polepszeniem wynikow ekonomicznych i stocznia zacznie pracowac normalnie tak jak to bylo do 2010 roku to jest roku sprzed Marsa. ale jest to tylko szansa. a co do zlikwidowanych miejsc pracy to nie byly one wirtualne, dzisiaj wiekszosc z tych ludzi pracuje gdzie indziej m.in. w gdansku w jednej z firm ktora wykonuje i to dobrze prace , ktore wykonywano kiedys w zniszczonej przez ludzi z MARS ,spólce nautowskiej.

        • 67 0

  • Arturowi, który myśłi, że zna się na budowie statków...

    Szanowny Panie Arturze , najpierw ustalmy o jaki statek rybacki chodzi . Stocznia Nauta miała zbudować cześciowo wyposażony kadłub sejnera, Budowę zlecono w ramach umowy o dzieło
    nr 2/DB/129 056/13 z dn. 27 stycznia 2013 roku,umowę podpisali ze strony Nauty pp. Andrzej Szwarc i Paweł Matwiejko Demusiak a ze strony Konrem Nauta pp. Stanisław Fiedorowicz i Krzysztof Gęsicki. Ustalona kwota w umowie ( par.4 ) - 5.297.650,00 zł, masa kadłuba 1049 ton.
    Kadłub sejnera bud . 690 miał być ukończony w 36 tygodniu 2013 r. (par.3 umowy), położenie stępki powinno odbyć się 4 kwietnia 2013 r. Czyli budowa trwac winna 22 tygodnie tj ok. 4,5 miesiąca. Tak wynika z podpisanej umowy o dzieło i taka jest praktyka stoczniowa. Pracochłonność przy budowie wynieść powinna ok. 120 tys. rbg. Jeżeli twierdzi Pan , że taki kadłub buduje się przez 9 miesięcy to jest dowodem na to , że nie masz pojęcia o kalkulacji prac stoczniowych i jeszcze jedno w dobrze zorganizowanej stoczni budowa tej wielkości kadłuba i o takim stanie wyposażenia trwa ok. 2,5 miesiąca. Kadłub jednostki 690 budowano prawie dwa lata i stąd straty
    stoczni bo to stocznia Nauta odpowiadała za kontrakt. Wg szacunkowej oceny straty siegają
    ok. 25 milionów złotych. Koszt umowny na zbudowanie kadłuba tego statku wynosi ok. 16 mln zł
    czyli można domniemywać , że źle p. Fiedorowicz skalkulował wartość umowy albo było to
    celowe działanie, do tego doszły braki wiedzy p.Fiedorowicza i p. Gęsickiego organizacji pracy przy budowie statku nie mówiąc o brakach wiedzy nt konstrukcji statku i technologii budowy i w efekcie musiało to się tak skończyć jak się skończyło. By wypowiadać się na temat terminów wykonania prac powinien Pan wczesniej zapoznać się z technologią budowy statków jaka stosuje się w stoczni Nauta a wczesniej poczytać o konstrukcji statków , technologii budowy okrętów i jeszcze trochę innej literatury ( mam tu na myśli książki ) związanej z okrętownictwem można to znaleźć i wypożyczyć w bibliotekach w szkołach technicznych. Jestem pewien, że nie ma Pan żadnego wykształcenia związanego z budownictwem okrętowym nie pisałby Pan takich bzdur,
    Tak więc poziom Pana wiedzy o statkach i stoczniach , Panie Arturze jest bliski zeru i z tym musi się Pan pogodzić .

    • 67 2

  • sprawiedliwy

    człowieku ty w każdym artykule piszesz o Sejnerze zbudowanym w Stoczni Nauta że powinien on być zbudowany w terminie 4-5 miesięcy co jest nie prawdą Gdyż statek taki w dobrze przygotowanej stoczni buduje się minimum 9 miesięcy czyli wszystko mówi o Tobie że jesteś burakiem nie znającym się na budowie statków i innych tematów

    • 2 82

  • prawo

    Idjoci ktorzy to samo ciągle piszą o naucie i o budowanym tam Sejnerze to pracownicy Stoczni Nauta i to Ci którzy mają dostęp do tajnej Dokumentacji czas najwyższy ujawnić tych nierobów z stoczni i wyrzucić ich na zbity łeb może kiedyś zmądrzeją i zaczną coś robić bo do tej pory to stocznia Nauta płaci im za to że piszą głupoty

    • 4 81

  • Sejner (2)

    Pani Jagielska zapomniała wspomnień jak długo był budowany Sejner i co się z nim stało.Stocznie opuścił na pontonie.

    • 121 1

    • przeciez ona nie wie co to jest, nie zadawaj trudnych pytan. pani musi dbac o wlasna firme a nie o jaka stocznie.zrozum to wreszczie.

      • 53 1

    • no wlasnie

      • 58 0

  • Koreańcy z pł i Ukraińcy będą mieli co spawać .

    • 47 0

  • Pomiędzy Grupa Remontowa z Gdańska, a Grupa Mars z Marsa jest tylko mała ale (1)

    znacząca różnica. Otóż kierunek przepływu pieniędzy. Jedna płaci dla podatnika, a druga pobiera od podatnika.

    • 78 3

    • uzbierało sie sporo tej kasy wyjetej ze skarbu panstwa prawie 2 miliardy złotych w ciagu 3 lat i marsjanie nic sobie z tego nie robia bo to nie batonik za 99 gr

      • 30 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane