• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nauta zbuduje okręt dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej

erka
26 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego statku. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.
  • Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego okrętu. Na zdjęciu HMS Orion, obecny okręt SIGINT Szwedzkiej MW.

Stocznia Remontowa Nauta w Gdyni została przez szwedzką grupę zbrojeniową Saab wybrana jako wykonawca platformy okrętu rozpoznania radioelektronicznego (SIGINT) dla Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej. Całkowita wartość tego kontraktu to 730 mln koron szwedzkich, jego wykonanie nastąpi w latach 2017- 2020.



Stocznia Remontowa Nauta odpowiedzialna będzie za całość prac przy budowie, zwodowaniu oraz wstępnych próbach morskich platformy szwedzkiego statku. Następnie w stoczni Saab w Karlskronie wykonane zostaną montaż wyposażenia wywiadu elektronicznego oraz finalny etap prób morskich przed przekazaniem go użytkownikowi. Kontrakt z polskim partnerem wynika ponadto z ustaleń memorandum porozumienia zawartego pomiędzy Saab a PGZ w październiku 2016 roku.

- Dla Stoczni Remontowej Nauta udział w tym przedsięwzięciu będzie szansą na dalszy, dynamiczny rozwój i możliwość zwiększenia portfela zamówień na statki, nie tylko na arenie krajowej. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę, mamy odpowiednią infrastrukturę i wieloletnie doświadczenie. Jesteśmy firmą, która bardzo szybko się rozwija, stawia na innowacyjność, odważnie i z powodzeniem wchodzi na nowe obszary techniczne - to wszystko sprawia, że jesteśmy przygotowani do udziału w projekcie, jakim jest budowa jednostki o specjalnym przeznaczeniu - tłumaczy Sławomir Latos, prezes Stoczni Remontowej Nauta.
- Okręty wywiadowcze muszą wyróżniać się dostępnością i niezawodnością na najwyższym poziomie. Nauta jest doświadczonym partnerem, z wysokimi kwalifikacjami. Jestem również bardzo zadowolony z faktu, iż pierwotne zamiary współpracy z Polską Grupą Zbrojeniową przekształciły się w rzeczywiste partnerstwo biznesowe, które już teraz przynosi wymierne korzyści dla zaangażowanych stron - stwierdził Jyrki Kujansuu, wiceprezes Saab odpowiedzialny za Polskę i kraje bałtyckie.
W 2016 roku Polska Grupa Zbrojeniowa podpisała porozumienie w sprawie możliwości współpracy ze szwedzkim koncernem zbrojeniowym Saab w zakresie budowy nowych okrętów dla polskiej Marynarki Wojennej. Dokument przewiduje podjęcie bliskiej współpracy przy pracach rozwojowych i dostarczaniu nowych jednostek podwodnych oraz nawodnych dla Marynarki Wojennej, a także dla klientów eksportowych.

Saab buduje obecnie pierwszy okręt podwodny typu A26 dla Szwedzkiej Marynarki Wojennej oraz prowadzi modernizację szwedzkich okrętów podwodnych. Portfel produktów grupy obejmuje jednostki nawodne i podwodne oraz szerokie portfolio rozwiązań i wyposażenia dla operacji morskich.
erka

Miejsca

Opinie (50) 1 zablokowana

  • (1)

    Zbuduje okret i odrazu pod wode.tak jAk z norweskim chemikaliowcem

    • 1 0

    • Dok podwodnyz lat 1936roku.ekonomia gora .po co zbudowac. Nowy .lepiej kAsA dokieszeni.

      • 0 0

  • Sławomir Latos gada jak wyuczony na pamięć robot (4)

    widać że partyjny ćwik z nadania pis

    • 10 16

    • Zgadza się (1)

      Wujek z pisu robotę załatwił

      • 9 3

      • Latos-

        nazwisko nie jeden pies ma na imię Burek i nie pochodzi z tego samego miotu.

        • 0 0

    • Konkurencja? (1)

      Ćwik to jesteś Ty. Ten człowiek robi wszystko, żeby Nauta była dumą nie tylko Trómiasta, ale i kraju. Kim Ty byłeś lub jesteś w jego wieku?? Zamiast zajmować się bzdurami zrób coś pożytecznego - jeśli nie potrafisz dla siebie, to proponuję zapukać do sąsiada..

      • 4 11

      • Nauta dumą Trójmiasta???

        A tak...może i była ale nigdy już nie będzie. Za dużo spółek, małe doświadczenie przez to...

        • 3 1

  • (1)

    Chyba po dzisiejszym dniu już nie będą chętni: /

    • 3 0

    • TAAAAAAAAAAAAAAK będą chętni,

      po co umowy ?do niczego nie zobowiązują? myślę że są wiążące, a może się mylę

      • 0 1

  • Takich artykulow nie powinno sie wcale (1)

    publikowac tu na forum. Poniewaz tylko denerwuja zarowno obecnych jak i starych stoczniowcow. Gdyby calosc zbudowac w naszych stoczniach to rozumiem ale kadlub z nadbudowka?!?!? Widac ze wszyscy wyycieraja sobie ^*#& o nasze umiejetnosci budowy okretow.

    • 5 3

    • To jest statek na gotowo

      Nie kadłub

      • 0 0

  • No to po wczorajszych

    wydarzeniach już go chyba Nautawnue zbuduje

    • 1 0

  • Tylko rzeby pilnowali terminów bo znwowu padną polskie stocznie (1)

    • 11 1

    • a co to "rzeba"

      może rzepa? Znowu na obiad?? Masakra

      • 0 0

  • nie zbuduja bo dok zatopili na dobre (1)

    ciekawe czy saab sie nie wystraszy

    • 6 0

    • Dok zatonął w Gdyni oddziale remontowym, a ten statek pewno byłby budowany w Odziale nowych budów w Gdańsku.

      • 0 2

  • Kolejna fala dobrych fachowców z Remontowej jest juz w drodze do Nauty. I nic tego (2)

    juz nie zatrzyma. Nawet głupie wpisy wiernych piesków- obszczekiwaczy.

    • 3 9

    • Na razie to polecam wędkarzy sobie załatwić ;)

      Łowić jest co :D

      • 0 0

    • Takich jak Grudziński czy karaskiewicz specjalistów?

      A może jak latos? Powiedz proszę, jakich?!

      • 5 2

  • jak wylowia norwegow

    • 5 0

  • okręt (2)

    co właściwie ma budować Nauta? czy kadłub okrętu? czy jakieś sekcje?
    Dobrze byłoby gdyby Szwedzi zlecili budowę kadłuba . Dzisiaj Nauta nie ma kadry technicznej, która mogłaby poprowadzić budowę . Rzeczywistość skrzeczy patrz : statek dla - nomen omen- Szwedów z Goteborga czy dla Uniwersytetu Gdańskiego.
    Chęciami to piekło jest wybrukowane. Jeżeli nie zatrudni się ludzi o odpowiednich kwalifikacjach to marzenia o budowie okrętu zostaną w sferze marzeń , przecież spadochroniarze z holdingu nie są w stanie nic zorganizować nie darmo Piotruś pozbył się ich. Bez prawdziwych zmian w Naucie nic się nie ruszy z szkoda byłoby utracić taką szansę na rozwój stoczni.

    • 11 5

    • Nauta ma dzielny zarząd (1)

      I jeszcze dzielniejszą kadrę managerów. Dzadza radę.

      • 5 6

      • Dzielni to się sprawdzili pod Somosierrą

        Zarząd i managerowie mają być fachowi.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane