• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nie będzie terminalu agro w Gdańsku. OT Logistics rezygnuje z inwestycji

Robert Kiewlicz
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów.

Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów.

OT Logistics wycofuje się z planów budowy terminalu agro, do przeładunku towarów rolnych, w porcie w Gdańsku. Spółka podpisała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości, na której powstać miała inwestycja.



Jak informuje spółka OT Logistics, rozwiązanie umowy dzierżawy nastąpiło ze względu na zmianę okoliczności gospodarczych realizacji planowanej przez spółkę inwestycji na terenie nieruchomości w założonym wcześniej terminie i przewidywanym kształcie.

- Strony zgodnie postanowiły rozwiązać umowę dzierżawy z dniem 30 września 2020 roku. W ramach rozliczeń z dniem podpisania porozumienia spółka przekazała wydzierżawiającemu projekt budowlany i pozyskaną dokumentację budowlaną oraz wyraziła zgodę na przeniesienie na wydzierżawiającego pozwolenia na budowę - poinformowała spółka OT Logistics.

Terminal agro w Gdańsku



Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Na działce o pow. ok. 26 haMapka OTL planował zrealizować budowę największego w regionie terminala przeładunkowo-składowego wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland. Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.

Na działce znajdują się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Terminal miał rozpocząć działalność w 2018 roku. Następnie spółka informowała o tym, że rozpoczęcie inwestycji w terminal agro w porcie w Gdańsku nastąpi w 2019 roku.

Opuszczone silosy na Stogach

Miejsca

Opinie (52) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Klątwa europortu (1)

    I dobrze. Trzeba posłuchać mieszkańców. Dość tych terminali z których korzysta wielki biznes. Zróbmy tam park, 10 basenów i 100 siłowni pod chmurką

    • 38 101

    • tak i wszyscy pracujmy jako trenerzy fitness. Z tego będziemy żyć

      • 29 1

  • (5)

    52 mln ton. Zaczyna się sypać.

    • 21 14

    • Zrobić (3)

      Go w Elblągu

      • 7 1

      • I puchylnie jak na Kanale Elbląskim, żeby coś tam mogło wpłynąć? (1)

        • 5 1

        • Lepiej ponarzekać

          • 0 0

      • Ludmiła..

        popatrz n a zanurzenia na Zalweie Wislanym..pomyśl zanim coś napiszesz..

        • 2 2

    • czlowieku dct zainteresuje sie gruntem

      • 3 0

  • (5)

    Niech broń boże nie sugerują się tym do odwołania budowy "Nowej Wyzwolenia" . Codziennie w drodze do pracy rowerem, na krótkim odcinku, mniej wiecej od wysokości od falowca do skrzyżowania Wyzwolenia z ul. Oliwską mogę na spokojnie naliczyć przynajmniej z 4 tiry. Nachodzi pytanie ile tirów jeździ tą ulica w ciągu doby, bo wydaje się, że od groma!

    • 12 30

    • przecież mowa o części portu przy DCT :)

      • 11 0

    • mi się też wydaje

      • 4 0

    • Ale mniejszy ruch w okolicach portu to może być pretekst do cofniecia budowy tej drogi

      • 1 0

    • spacer od Kasztanowej do przystanku tramwajowego - 12 przejeżdżających TIRów

      • 0 0

    • nowa wyzwolenia bedzie ulica osiedlowa, a tam buduje robyg i mieszkancy zablokuja przejazd tirow przez osiedle

      • 0 0

  • 55 mln ton

    do 2030 będzie 85 mln ton

    • 8 5

  • Gospodarka zaczyna hamować. (2)

    Jeszcze słono zapłacimy za lockdown'y, bony i inne fanaberie z pieniędzy podatników. Jak przykrecą kurek z państwową kasą dla służby zdrowia to wtedy zacznie się już poważny problem. Mam jednak nadzieję że znajdzie się inny chętny na te tereny, bo Port Północny właściwie cały jest już zagospodarowany i trudno o jakiś obszar pod nowe inwestycje.

    • 73 23

    • (1)

      Rachunek jest prosty. Spada popyt, ludzie wydają mniej więc będzie mniejsze zapotrzebowanie na wszystko, na kontenery w DCT rownież.
      To tylko prosty przykład jak na gospodarkę wpłynie spadek popytu i pieniądza w obiegu. Do tego banki przykręcają kurek z kasą. Wstrzymane inwestycje czyli tysiące podwykonawców, dostawców nie będzie miało zleceń. Ogólnie wszystko się zacznie kurczyć więc i dopływ z tutułu podatków też się skurczy. Błędne koło kryzysu.

      • 14 5

      • No i na dodatek sami się wykończamy.

        • 6 0

  • Miasto wybuduje i odda za bezcen (1)

    Będzie jak z szkoła na Kokoszkach albo innymi pseudo spółkami wybudować za publiczne i wydzierżawić za bezcen...

    • 23 28

    • Port to nie teren miasta

      A nawet nie podlega miastu.

      • 9 0

  • 5 lat

    5 lat się bujali z działka (a za wynajem kasa leci) wiec problem był chyba z czymś innym. Covid jest tylko pretekstem żeby wyjść z tego a jednocześnie uratować głowę tego co decydował o inwestycji 5lat temu.

    • 49 2

  • Przenosiny nad Zalew Wislany? (2)

    • 25 8

    • (1)

      Tak. Beda towary kajakamimprzez przekop dostarczac

      • 19 4

      • Szkarpawą i Nogatem będą pływać!

        • 8 2

  • Opinia wyróżniona

    Bajkopisarstwo. (6)

    Czas się już wycofać: z mln aut elektrycznych, promu w Szczecinie, przekopu i CPK. Zarządcy łąk w Baranowie z pensjami po kilkadziesiąt tysięcy złotych, to chyba największa groteska naszych czasów.

    • 102 22

    • nie z przekopu

      po pierwsze, to przekop jest bardzo potrzebny - a po drugie, już jest w połowie roboty.

      • 11 15

    • Raczej z 500+, 300+, 13 i 14 emerytury i całej reszty (2)

      a nie z inwestycji

      • 3 3

      • Tylko że żadna z tych inwestycji nie miała sensu. (1)

        Przekop nic nie daje, bo zalew jest za płytki.
        CPK to w ogóle poroniony pomysł, chociaż na szybką kolej przez cały kraj bym się nie obraził.
        Milion aut elektrycznych nie miał szans wypalić, bo nie mamy technologii, chyba żeby licencję z zachodu kupić jak za PRL.

        • 13 9

        • Tak naprawdę nic nie ma sensu bo i tak nie da się. W Ameryce to co innego. Poza tym idzie koniec świata.

          • 0 0

    • Jeszcze o elektrowni w Ostrołęce zapomniałeś, miliard złotych utopiony... (1)

      • 11 3

      • Trylioliard bikwantylionów

        • 0 0

  • Po co dajecie zdjecie z zupełnie innej części portu? (1)

    • 27 1

    • bo takie mamy. Z Nowego Portu (i Westerplatte gratis)

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz...

Najczęściej czytane