Nie będzie terminalu agro w Gdańsku. OT Logistics rezygnuje z inwestycji

Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów.
Inwestycja OT Logistics w Gdańsku miała polegać na budowie terminalu przeładunkowo-składowego, przystosowanego i wykorzystywanego do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów. fot. Kacper Kowalski/KFP

OT Logistics wycofuje się z planów budowy terminalu agro, do przeładunku towarów rolnych, w porcie w Gdańsku. Spółka podpisała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk porozumienie w sprawie przedterminowego rozwiązania 30-letniej umowy dzierżawy nieruchomości, na której powstać miała inwestycja.



Jak informuje spółka OT Logistics, rozwiązanie umowy dzierżawy nastąpiło ze względu na zmianę okoliczności gospodarczych realizacji planowanej przez spółkę inwestycji na terenie nieruchomości w założonym wcześniej terminie i przewidywanym kształcie.

- Strony zgodnie postanowiły rozwiązać umowę dzierżawy z dniem 30 września 2020 roku. W ramach rozliczeń z dniem podpisania porozumienia spółka przekazała wydzierżawiającemu projekt budowlany i pozyskaną dokumentację budowlaną oraz wyraziła zgodę na przeniesienie na wydzierżawiającego pozwolenia na budowę - poinformowała spółka OT Logistics.

Terminal agro w Gdańsku



Przypomnijmy, że firma jeszcze w 2015 roku sfinalizowała z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk umowę 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym. Na działce o pow. ok. 26 haMapka OTL planował zrealizować budowę największego w regionie terminala przeładunkowo-składowego wyspecjalizowanego w ładunkach agro.

Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland.
Na działce znajduje się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Bateria 18 silosów żelbetowych oraz magazyn to pozostałość po nieudanej inwestycji kanadyjskiej spółki Euro Port Poland. żródło: ZMPG

Na działce znajdują się m.in: południowa część Pirsu Rudowego o długości 602,4 m oraz magazyn płaskiego składowania o powierzchni użytkowej 8,7 tys. m kw. i bateria silosów żelbetowych o powierzchni użytkowej 1,6 tys. m kw. Terminal miał rozpocząć działalność w 2018 roku. Następnie spółka informowała o tym, że rozpoczęcie inwestycji w terminal agro w porcie w Gdańsku nastąpi w 2019 roku.

Opuszczone silosy na Stogach

Opinie (51) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Klątwa europortu (1)

    I dobrze. Trzeba posłuchać mieszkańców. Dość tych terminali z których korzysta wielki biznes. Zróbmy tam park, 10 basenów i 100 siłowni pod chmurką

    • 38 100

    • tak i wszyscy pracujmy jako trenerzy fitness. Z tego będziemy żyć

      • 29 1

  • (5)

    52 mln ton. Zaczyna się sypać.

    • 21 14

    • Zrobić (3)

      Go w Elblągu

      • 7 1

      • I puchylnie jak na Kanale Elbląskim, żeby coś tam mogło wpłynąć? (1)

        • 5 1

        • Lepiej ponarzekać

          • 0 0

      • Ludmiła..

        popatrz n a zanurzenia na Zalweie Wislanym..pomyśl zanim coś napiszesz..

        • 2 2

    • czlowieku dct zainteresuje sie gruntem

      • 3 0

  • (4)

    Niech broń boże nie sugerują się tym do odwołania budowy "Nowej Wyzwolenia" . Codziennie w drodze do pracy rowerem, na krótkim odcinku, mniej wiecej od wysokości od falowca do skrzyżowania Wyzwolenia z ul. Oliwską mogę na spokojnie naliczyć przynajmniej z 4 tiry. Nachodzi pytanie ile tirów jeździ tą ulica w ciągu doby, bo wydaje się, że od groma!

    • 12 30

    • przecież mowa o części portu przy DCT :)

      • 11 0

    • mi się też wydaje

      • 4 0

    • Ale mniejszy ruch w okolicach portu to może być pretekst do cofniecia budowy tej drogi

      • 1 0

    • spacer od Kasztanowej do przystanku tramwajowego - 12 przejeżdżających TIRów

      • 0 0

  • 55 mln ton

    do 2030 będzie 85 mln ton

    • 8 5

  • Gospodarka zaczyna hamować. (2)

    Jeszcze słono zapłacimy za lockdown'y, bony i inne fanaberie z pieniędzy podatników. Jak przykrecą kurek z państwową kasą dla służby zdrowia to wtedy zacznie się już poważny problem. Mam jednak nadzieję że znajdzie się inny chętny na te tereny, bo Port Północny właściwie cały jest już zagospodarowany i trudno o jakiś obszar pod nowe inwestycje.

    • 73 22

    • (1)

      Rachunek jest prosty. Spada popyt, ludzie wydają mniej więc będzie mniejsze zapotrzebowanie na wszystko, na kontenery w DCT rownież.
      To tylko prosty przykład jak na gospodarkę wpłynie spadek popytu i pieniądza w obiegu. Do tego banki przykręcają kurek z kasą. Wstrzymane inwestycje czyli tysiące podwykonawców, dostawców nie będzie miało zleceń. Ogólnie wszystko się zacznie kurczyć więc i dopływ z tutułu podatków też się skurczy. Błędne koło kryzysu.

      • 14 5

      • No i na dodatek sami się wykończamy.

        • 6 0

  • Miasto wybuduje i odda za bezcen (1)

    Będzie jak z szkoła na Kokoszkach albo innymi pseudo spółkami wybudować za publiczne i wydzierżawić za bezcen...

    • 23 28

    • Port to nie teren miasta

      A nawet nie podlega miastu.

      • 9 0

  • 5 lat

    5 lat się bujali z działka (a za wynajem kasa leci) wiec problem był chyba z czymś innym. Covid jest tylko pretekstem żeby wyjść z tego a jednocześnie uratować głowę tego co decydował o inwestycji 5lat temu.

    • 49 2

  • Przenosiny nad Zalew Wislany? (2)

    • 25 8

    • (1)

      Tak. Beda towary kajakamimprzez przekop dostarczac

      • 19 4

      • Szkarpawą i Nogatem będą pływać!

        • 8 2

  • Po co dajecie zdjecie z zupełnie innej części portu? (1)

    • 26 1

    • bo takie mamy. Z Nowego Portu (i Westerplatte gratis)

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Monika Płocke

Banking Technology, Head of Change and Technology Capabilities w Nordea Bank AB. Absolwentka...