Nietypowy serwis oceaniczny do Gdańska

Najnowszy artukuł na ten temat

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego

AE19 - nowy serwis dalekowschodni Maersk Line w DCT Gdańsk.
AE19 - nowy serwis dalekowschodni Maersk Line w DCT Gdańsk. mat.prasowe

Z początkiem sierpnia 2019 roku zainaugurowano w Gdańsku nowy serwis duńskiego giganta żeglugowego Maersk, łączący Azję z portami Europy. Co ciekawe, to nowe połączenie jest kombinacją transportu morskiego i kolejowego. Uzupełnia ono obecną ofertę firmy w Azji i Europie, opartą na wyłącznie konwencjonalnych usługach oceanicznych.



Serwis Maerska AE19 łączy kilka azjatyckich portów z Vostochniy w Rosji, międzykontynentalnym przejazdem kolejowym przez Rosję do Sankt Petersburga. Ostatnim etapem jest połączenie pomiędzy Sankt Petersburgiem a portami w Europie kontynentalnej, w tym z Gdańskiem.

- Cieszymy się, że możemy zaoferować tę nową usługę naszym klientom w Azji, Rosji i Europie jako wygodne i wysoce konkurencyjne uzupełnienie naszych dotychczasowych usług - komentuje Zsolt Katona, dyrektor zarządzający, Europa Wschodnia i Maersk.
AE19 pozwala uniknąć zatorów na przejściach granicznych i oferuje opcje szybkiego tranzytu w Rosji w oparciu o rozwiązanie typu blockchain.

Z Azji koleją transsyberyjską do Gdańska



Na początku sierpnia ze statku "Callisto" wyładowano w DCT pierwszą partię kontenerów, które przybyły z Korei Południowej do Polski koleją transsyberyjską. Nie przybyły one klasyczną drogą przez Białoruś i Małaszewicze. Na wagony kolejowe załadowane zostały w porcie Vostochniy na dalekim wschodzie Rosji, a ich lądowa podróż zakończyła się w Sankt Petersburgu. Następnie statkiem przypłynęły do Gdańska, a stąd koleją pojadą do odbiorców w południowej Polsce.

Całkowity czas tranzytu (koleją i oceanem) serwisu AE19 z Pusan do Gdańska wynosi 18 dni, co jest ponad dwukrotnie szybsze w porównaniu do konwencjonalnych usług oceanicznych tylko w tym korytarzu. Czas przejazdu Gdańsk-Pusan na wschód to 22 dni.

Azjatycką część połączenia krótkodystansowego (do portu w Vostochniy) zapewnia Sealand Asia, natomiast europejski odcinek obsługiwany jest przez Sealand Europe. Połączenia kolejowe i formalności celne związane z tranzytem zapewnia Modul, jeden z największych prywatnych operatorów kolejowych w Rosji. Obsługa portowa odbywa się w terminalach port Vostochniy i Sankt Petersburg, należących do największego rosyjskiego operatora portowego Global Ports.

Opinie (26) 3 zablokowane

  • ciekawe jeśli chodzi o szybkość, ale pewnie tylko to (3)

    bo jednak wielki kontenerowiec, to pewnie kilkadziesiąt składów kolejowych

    • 16 2

    • Kilkaset składów kolejowych. (2)

      • 7 0

      • nie chciałem przesadzić, ale też tak pomyślałem (1)

        ale w sumie to nie do końca wiem ile kontenerów zabiera duży kontenerowiec

        • 4 0

        • Ponad 20 tys. Krotkich kontenerów

          Lub 10 tys. Długich (tirów).

          • 2 3

  • niedrozne Malaszewicze przegrywają (1)

    • 19 1

    • bo Małaszewicze to za mało na całą Polskę, poza tym niedrożnośc powoduje most na Bugu i obsługa białoruskich kolei

      • 10 0

  • Czyli nowy jedwabny szlak nabiera rumieńców

    niedługo powinno pojawić się więcej takich połączeń.

    • 18 1

  • Najwięcej na tym transporcie zarobi Rosja. (3)

    • 11 6

    • I wlasnie o to pisiorom chodzi (1)

      • 2 4

      • Kolejny chory na politykę.

        To się leczy!

        • 0 1

    • No tak - DCT tylko zarabia na tranship do Rosji

      • 0 0

  • (1)

    Nie "Callisto", tylko "Calisto"

    • 13 0

    • I

      Calypso lody od pokoleń

      • 1 1

  • (4)

    A ty jak beduin wozisz te kontenery po Polsce za 2200

    • 14 7

    • (1)

      za 2200 nikt w transporcie nie robi

      • 6 0

      • chyba za robotę na bramce A1

        • 3 0

    • Ale euro

      • 5 0

    • Więc odejdź od dziada

      • 0 0

  • To nie jest serwis oceaniczny

    To jest alternatywny (dla serwisow oceanicznych) serwis kolejowy, trans-kontynentalny - plus feedery Sealanda po obu stronach oczywiscie. Ciekawa kombinacja notabene.

    • 12 0

  • Nie dali sie tego jeszcze chaotyczniej napisac? (1)

    • 13 0

    • To pisałbym w na wagony sealed blockchain w u Pietierburka

      • 0 1

  • Kto to pisał. Jeden wielki chaos

    • 10 0

  • Blockchain czy blocktrain? (1)

    He?

    • 5 0

    • onboard czy on board? sam wiesz, ze w tej bajce same synonimy...
      intermodalność zresztą też jest szerokaśnym hasłem, ostatnio
      na sesji transportu publicznego ( = o rowerach w kolejce ) przywiało
      kilku takich od kontenerów, i statkow, i się ciut zdziwili ;-)

      • 0 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...