- 1 Miesięcznie 2678,30 zł na życie (68 opinii)
- 2 Inflacja w marcu tylko 1,9 proc. (30 opinii)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (151 opinii)
- 4 Centra handlowe w Wielką Sobotę (89 opinii)
- 5 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (46 opinii)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (202 opinie)
Nietypowy serwis oceaniczny do Gdańska
Z początkiem sierpnia 2019 roku zainaugurowano w Gdańsku nowy serwis duńskiego giganta żeglugowego Maersk, łączący Azję z portami Europy. Co ciekawe, to nowe połączenie jest kombinacją transportu morskiego i kolejowego. Uzupełnia ono obecną ofertę firmy w Azji i Europie, opartą na wyłącznie konwencjonalnych usługach oceanicznych.
Serwis Maerska AE19 łączy kilka azjatyckich portów z Vostochniy w Rosji, międzykontynentalnym przejazdem kolejowym przez Rosję do Sankt Petersburga. Ostatnim etapem jest połączenie pomiędzy Sankt Petersburgiem a portami w Europie kontynentalnej, w tym z Gdańskiem.
- Cieszymy się, że możemy zaoferować tę nową usługę naszym klientom w Azji, Rosji i Europie jako wygodne i wysoce konkurencyjne uzupełnienie naszych dotychczasowych usług - komentuje Zsolt Katona, dyrektor zarządzający, Europa Wschodnia i Maersk.
AE19 pozwala uniknąć zatorów na przejściach granicznych i oferuje opcje szybkiego tranzytu w Rosji w oparciu o rozwiązanie typu blockchain.
Z Azji koleją transsyberyjską do Gdańska
Na początku sierpnia ze statku "Callisto" wyładowano w DCT pierwszą partię kontenerów, które przybyły z Korei Południowej do Polski koleją transsyberyjską. Nie przybyły one klasyczną drogą przez Białoruś i Małaszewicze. Na wagony kolejowe załadowane zostały w porcie Vostochniy na dalekim wschodzie Rosji, a ich lądowa podróż zakończyła się w Sankt Petersburgu. Następnie statkiem przypłynęły do Gdańska, a stąd koleją pojadą do odbiorców w południowej Polsce.
Całkowity czas tranzytu (koleją i oceanem) serwisu AE19 z Pusan do Gdańska wynosi 18 dni, co jest ponad dwukrotnie szybsze w porównaniu do konwencjonalnych usług oceanicznych tylko w tym korytarzu. Czas przejazdu Gdańsk-Pusan na wschód to 22 dni.
Azjatycką część połączenia krótkodystansowego (do portu w Vostochniy) zapewnia Sealand Asia, natomiast europejski odcinek obsługiwany jest przez Sealand Europe. Połączenia kolejowe i formalności celne związane z tranzytem zapewnia Modul, jeden z największych prywatnych operatorów kolejowych w Rosji. Obsługa portowa odbywa się w terminalach port Vostochniy i Sankt Petersburg, należących do największego rosyjskiego operatora portowego Global Ports.
Miejsca
Opinie (26) 3 zablokowane
-
2019-08-13 13:16
Jacek Bartosiak się cieszy ;) (1)
Najważniejszymi inwestycjami infrastrukturalnymi powinny być teraz połączenia kolejowe z polskimi portami. W kierunki północ-południe przed wszystkim. i droga via Karpatia łącząca nas z doliną Dunaju i portami Morza Czarnego. S3 z Czech do Szczecina już prawie gotowa.
Do tego wszystkiego Centralny Port Komunikacyjny + koleje normalnych (250km/h) prędkości.
Realizować to konsekwentnie i systematycznie. I nie dopuszczać autorów "hołdu berlińskiego" do władzy. Bo zamiast własnych planów mielibyśmy mitteleuropę.
Jeśli te opisane inwestycje zrealizujemy to pokolenie naszych dzieci będzie nas błogosławić.- 5 3
-
2019-08-13 15:24
No oby, ale w tej ukladance politycznej to trudne do zrealizowania. Kluczowe haslo: szpieg. Taki ktos moze omamic kolegow i opinie publiczna, a dzialac na rzecz obcego panstwa.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.