- 1 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (214 opinii)
- 2 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (27 opinii)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (31 opinii)
- 4 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (162 opinie)
- 5 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (241 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (13 opinii)
Nietypowy serwis oceaniczny do Gdańska
12 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Nowy terminal kolejowy w Gdańsku. Nawet 1,5 mln TEU na torach
Z początkiem sierpnia 2019 roku zainaugurowano w Gdańsku nowy serwis duńskiego giganta żeglugowego Maersk, łączący Azję z portami Europy. Co ciekawe, to nowe połączenie jest kombinacją transportu morskiego i kolejowego. Uzupełnia ono obecną ofertę firmy w Azji i Europie, opartą na wyłącznie konwencjonalnych usługach oceanicznych.
Serwis Maerska AE19 łączy kilka azjatyckich portów z Vostochniy w Rosji, międzykontynentalnym przejazdem kolejowym przez Rosję do Sankt Petersburga. Ostatnim etapem jest połączenie pomiędzy Sankt Petersburgiem a portami w Europie kontynentalnej, w tym z Gdańskiem.
- Cieszymy się, że możemy zaoferować tę nową usługę naszym klientom w Azji, Rosji i Europie jako wygodne i wysoce konkurencyjne uzupełnienie naszych dotychczasowych usług - komentuje Zsolt Katona, dyrektor zarządzający, Europa Wschodnia i Maersk.
AE19 pozwala uniknąć zatorów na przejściach granicznych i oferuje opcje szybkiego tranzytu w Rosji w oparciu o rozwiązanie typu blockchain.
Z Azji koleją transsyberyjską do Gdańska
Na początku sierpnia ze statku "Callisto" wyładowano w DCT pierwszą partię kontenerów, które przybyły z Korei Południowej do Polski koleją transsyberyjską. Nie przybyły one klasyczną drogą przez Białoruś i Małaszewicze. Na wagony kolejowe załadowane zostały w porcie Vostochniy na dalekim wschodzie Rosji, a ich lądowa podróż zakończyła się w Sankt Petersburgu. Następnie statkiem przypłynęły do Gdańska, a stąd koleją pojadą do odbiorców w południowej Polsce.
Całkowity czas tranzytu (koleją i oceanem) serwisu AE19 z Pusan do Gdańska wynosi 18 dni, co jest ponad dwukrotnie szybsze w porównaniu do konwencjonalnych usług oceanicznych tylko w tym korytarzu. Czas przejazdu Gdańsk-Pusan na wschód to 22 dni.
Azjatycką część połączenia krótkodystansowego (do portu w Vostochniy) zapewnia Sealand Asia, natomiast europejski odcinek obsługiwany jest przez Sealand Europe. Połączenia kolejowe i formalności celne związane z tranzytem zapewnia Modul, jeden z największych prywatnych operatorów kolejowych w Rosji. Obsługa portowa odbywa się w terminalach port Vostochniy i Sankt Petersburg, należących do największego rosyjskiego operatora portowego Global Ports.
erka
Miejsca
Opinie (26) 3 zablokowane
-
2019-08-12 09:23
Czyli nowy jedwabny szlak nabiera rumieńców
niedługo powinno pojawić się więcej takich połączeń.
- 18 1
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.