- 1 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (64 opinie)
- 2 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (42 opinie)
- 3 Centra handlowe w Wielką Sobotę (88 opinii)
- 4 142 mln zł na modernizację w Porcie Wewnętrznym (33 opinie)
- 5 Etat zabiera nam życie (443 opinie)
- 6 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (201 opinii)
Nietypowy serwis oceaniczny do Gdańska
Z początkiem sierpnia 2019 roku zainaugurowano w Gdańsku nowy serwis duńskiego giganta żeglugowego Maersk, łączący Azję z portami Europy. Co ciekawe, to nowe połączenie jest kombinacją transportu morskiego i kolejowego. Uzupełnia ono obecną ofertę firmy w Azji i Europie, opartą na wyłącznie konwencjonalnych usługach oceanicznych.
Serwis Maerska AE19 łączy kilka azjatyckich portów z Vostochniy w Rosji, międzykontynentalnym przejazdem kolejowym przez Rosję do Sankt Petersburga. Ostatnim etapem jest połączenie pomiędzy Sankt Petersburgiem a portami w Europie kontynentalnej, w tym z Gdańskiem.
- Cieszymy się, że możemy zaoferować tę nową usługę naszym klientom w Azji, Rosji i Europie jako wygodne i wysoce konkurencyjne uzupełnienie naszych dotychczasowych usług - komentuje Zsolt Katona, dyrektor zarządzający, Europa Wschodnia i Maersk.
AE19 pozwala uniknąć zatorów na przejściach granicznych i oferuje opcje szybkiego tranzytu w Rosji w oparciu o rozwiązanie typu blockchain.
Z Azji koleją transsyberyjską do Gdańska
Na początku sierpnia ze statku "Callisto" wyładowano w DCT pierwszą partię kontenerów, które przybyły z Korei Południowej do Polski koleją transsyberyjską. Nie przybyły one klasyczną drogą przez Białoruś i Małaszewicze. Na wagony kolejowe załadowane zostały w porcie Vostochniy na dalekim wschodzie Rosji, a ich lądowa podróż zakończyła się w Sankt Petersburgu. Następnie statkiem przypłynęły do Gdańska, a stąd koleją pojadą do odbiorców w południowej Polsce.
Całkowity czas tranzytu (koleją i oceanem) serwisu AE19 z Pusan do Gdańska wynosi 18 dni, co jest ponad dwukrotnie szybsze w porównaniu do konwencjonalnych usług oceanicznych tylko w tym korytarzu. Czas przejazdu Gdańsk-Pusan na wschód to 22 dni.
Azjatycką część połączenia krótkodystansowego (do portu w Vostochniy) zapewnia Sealand Asia, natomiast europejski odcinek obsługiwany jest przez Sealand Europe. Połączenia kolejowe i formalności celne związane z tranzytem zapewnia Modul, jeden z największych prywatnych operatorów kolejowych w Rosji. Obsługa portowa odbywa się w terminalach port Vostochniy i Sankt Petersburg, należących do największego rosyjskiego operatora portowego Global Ports.
Miejsca
Opinie (26) 3 zablokowane
-
2019-08-12 09:16
ciekawe jeśli chodzi o szybkość, ale pewnie tylko to (3)
bo jednak wielki kontenerowiec, to pewnie kilkadziesiąt składów kolejowych
- 16 2
-
2019-08-12 10:02
Kilkaset składów kolejowych. (2)
- 7 0
-
2019-08-12 10:39
nie chciałem przesadzić, ale też tak pomyślałem (1)
ale w sumie to nie do końca wiem ile kontenerów zabiera duży kontenerowiec
- 4 0
-
2019-08-12 11:13
Ponad 20 tys. Krotkich kontenerów
Lub 10 tys. Długich (tirów).
- 2 3
-
2019-08-12 09:19
niedrozne Malaszewicze przegrywają (1)
- 19 1
-
2019-08-12 09:28
bo Małaszewicze to za mało na całą Polskę, poza tym niedrożnośc powoduje most na Bugu i obsługa białoruskich kolei
- 10 0
-
2019-08-12 09:23
Czyli nowy jedwabny szlak nabiera rumieńców
niedługo powinno pojawić się więcej takich połączeń.
- 18 1
-
2019-08-12 11:14
Najwięcej na tym transporcie zarobi Rosja. (3)
- 11 6
-
2019-08-12 21:08
I wlasnie o to pisiorom chodzi (1)
- 2 4
-
2019-08-13 05:30
Kolejny chory na politykę.
To się leczy!
- 0 1
-
2019-08-13 07:07
No tak - DCT tylko zarabia na tranship do Rosji
- 0 0
-
2019-08-12 11:28
(1)
Nie "Callisto", tylko "Calisto"
- 13 0
-
2019-08-12 13:51
I
Calypso lody od pokoleń
- 1 1
-
2019-08-12 13:40
(4)
A ty jak beduin wozisz te kontenery po Polsce za 2200
- 14 7
-
2019-08-12 14:03
(1)
za 2200 nikt w transporcie nie robi
- 6 0
-
2019-08-13 07:07
chyba za robotę na bramce A1
- 3 0
-
2019-08-12 14:22
Ale euro
- 5 0
-
2019-08-12 19:22
Więc odejdź od dziada
- 0 0
-
2019-08-12 20:45
To nie jest serwis oceaniczny
To jest alternatywny (dla serwisow oceanicznych) serwis kolejowy, trans-kontynentalny - plus feedery Sealanda po obu stronach oczywiscie. Ciekawa kombinacja notabene.
- 12 0
-
2019-08-12 21:07
Nie dali sie tego jeszcze chaotyczniej napisac? (1)
- 13 0
-
2019-08-13 20:32
To pisałbym w na wagony sealed blockchain w u Pietierburka
- 0 1
-
2019-08-13 06:55
Kto to pisał. Jeden wielki chaos
- 10 0
-
2019-08-13 07:50
Blockchain czy blocktrain? (1)
He?
- 5 0
-
2019-08-14 20:40
onboard czy on board? sam wiesz, ze w tej bajce same synonimy...
intermodalność zresztą też jest szerokaśnym hasłem, ostatnio
na sesji transportu publicznego ( = o rowerach w kolejce ) przywiało
kilku takich od kontenerów, i statkow, i się ciut zdziwili ;-)- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.