- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (49 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (78 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (39 opinii)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (31 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (224 opinie)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Nogami platformy "Petrobaltic" zajmie się prokuratura
Zawiadomienia o możliwości popełnienia przestępstwa w związku z remontem platformy "Petrobaltic" trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku. Za zawiadomieniem stoi obecny zarząd Petrobalticu, który zarzuca byłym władzom niegospodarność i straty szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych.
O kłopotach z przebudową platformy "Petrobaltic" informowaliśmy już kilkakrotnie. Natomiast w marcu 2016 podaliśmy informację, że zakupione wcześniej elementy nóg platformy po kolejnej optymalizacji przebudowy okazały się zbędne, a spółka szuka chętnych na zakup tych elementów. Spółka od 2014 roku borykała się z przebudową platformy i co rusz korygowała zakres prac do wykonania. Sam remont rozpoczął się dopiero w kwietniu 2016 roku.
Po zmianie zarządu spółki Petrobaltic, nowe władze postanowiły znaleźć winnych tej sytuacji. W listopadzie 2016 roku zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa trafiło do Prokuratury Regionalnej w Gdańsku.
- W ocenie obecnego zarządu spółki zawarto niekorzystny kontrakt na przebudowę platformy "Petrobaltic". Koszty poniesione przez firmę, związane z samym zakupem niewykorzystanych nóg platformy, szacowane są na kilkadziesiąt milionów złotych. Ma to istotny wpływ na realizację całego procesu przebudowy platformy, jak i pełnego zagospodarowania złoża B8. Sprawa została złożona do prokuratury przez obecny zarząd Lotos Petrobaltiku, który w ten sposób broni interesów spółki i dąży do uruchomienia docelowego wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego ze złoża B8 - czytamy w oficjalnym oświadczeniu zarządu Petrobalticu.
Czytaj też: Lotos musiał zmienić plany, by nie dopłacać do każdej baryłki ropy
Przypomnijmy. Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku. Zająć się nią miały: Energomontaż - Północ Gdynia, Stocznia Remontowa Nauta i stocznia Crist związane z Grupą MARS. Nim prace na platformie na dobre się rozpoczęły, zamawiający, czyli Lotos, wycofał się z umowy. Oficjalnie chodziło o dołujący kurs ropy naftowej, w związku z czym Lotos musiał znacznie ograniczyć prace dotyczące przebudowy platformy. Szacowane koszty przebudowy zmniejszyły się o kilkadziesiąt procent.
Ogłoszono więc drugi przetarg i pod koniec kwietnia 2015 roku wybrano ponownie ofertę złożoną przez konsorcjum spółek z Grupy MARS: Energomontaż-Północ Gdynia i Stocznia Remontowa Nauta. Druga oferta została złożona przez spółkę Crist SA. Kolejnym etapem miało być zawarcie umowy z wybranym wykonawcą, które planowane było na 30 kwietnia 2015 roku. Terminów tych jednak nie dotrzymano. Umowa podpisana została dopiero 23 czerwca 2015 roku, jednak mogła wejść w życie dopiero po spełnieniu przez Lotos warunków dotyczących uruchomienia finansowania. Co się nie udało.
W trzecim przetargu, w lutym 2016 roku, wystartowała tylko jedna firma - Gdańska Stocznia Remontowa. Lotos odrzucił jednak tę ofertę i unieważnił postępowanie, ponieważ GSR odmówiła zaakceptowania harmonogramu płatności przedstawionego przez Lotos. Po upływie terminu złożono też jeszcze jedna ofertę - stoczni Crist.
Ostatecznie po trzech nieudanych przetargach i licznych zmianach dotyczących zakresu prac przebudowa platformy ruszyła w kwietniu 2016 roku, a kontrakt trafił do stoczni Nauta.
Pierwszą umowę na przebudowę platformy "Petrobaltic" podpisano pod koniec października 2014 roku.
Miejsca
Opinie (48) 6 zablokowanych
-
2016-12-16 17:19
Piewcy sukcesów Łukaszenki
Stańcie do apelu!
Rozumiem, że ten "rasowy menedżer" - jak mieliśmy okazję czytać o nim na forum - jest współautorem tej porażki?
No bo gdyby przebudowa okazała się sukcesem, to na pewno byłaby to jego zasługa, nieprawdaż?- 16 2
-
2016-12-16 17:37
Nogi do samej podłogi?... (2)
Ja tam nie chcę oglądać niczyich nóg nad program, bardzo bym za to chciał dowiedzieć się, czy my w ogóle jeszcze jesteśmy krajem morskim na taką skalę, jak było to w sławnych latach 1945-89? Zapatrzeni nie wiem w co - pozwoliliśmy wyeliminować się z łowisk dalekomorskich, zaprzepaściliśmy żeglugę liniową, nie ma nas na rynku morskiej turystyki, piejemy z zachwytu przy wejściu do służby trzeciorzędnej klasy okręcików... do jasnej morskiej cholery, to nie tak miało wyglądać!!! Coraz mniej mi się to wszystko podoba.
- 13 0
-
2016-12-16 20:05
Nie stresuj się tak. Wypijmy za błędy...
- 0 0
-
2016-12-18 10:07
RP i dostęp do morza
Zwracam uwagę na prezentowany pogląd iż Świat dzieli się na kraje z dostępem do morza (bogate i z perspektywami)
i kraje bez dostępu do morza (te pozostałe) . Polska ma dostęp do morza choć nie wykorzystuje tego faktu. Nasi włodarze ("hreczkosieje" piszę fonetycznie -kolokwialnie - to od gryki) prezentują pogląd "Polska od morza odsunąć się nie da - Polska od morza odsunie się sama" .- 2 0
-
2016-12-16 18:40
Dodajmy YME do tych nóżek i mamy galarete.
- 15 2
-
2016-12-16 19:33
dobra ta zmiana
zarzad bez wyksztalcenia i branzowego doswiadczenia wydal opinie
- 13 17
-
2016-12-16 20:28
(1)
Zamknąć trzeba polowe załogi Petrobaltic którzy od lat wyciągali kasę ze spółki a teraz sie mszczą ze musieli kilka kat uczciwie pracować. Oby sami na siebie ukręcili bata!
- 9 14
-
2016-12-16 20:37
Racja, racja, racja, racja
- 7 4
-
2016-12-16 20:57
Petrobaltic i Lotos Petrobaltic, o co chodzi z niby podobną nazwą? (1)
Dwie platformy o zbliżonych nazwach. Zastanawiałem się dlaczego nie można było inaczej nazwać Monitora zwanego Karaluchem czyli Platformy Lotos Petrobaltic. Po to aby każdy mylił te platformy. Zaćmienie zamierzone?
- 4 0
-
2016-12-16 22:23
to chyba ty masz zaćmienie!
A jakbyś wiedział ile na świecie jest statków z pierwszą częścią firmy w nazwie to byś padł na zawał chyba. Wpisz sobie np. Mersk albo Stena i zobaczysz. Więc 3 czy ile oni tam mają tych platform to pikuś bo każdy i tak nazywa drugim członem wiec są platformy Petrobaltic, Beta i Lotos
- 0 1
-
2016-12-16 21:04
pracownik
jak się czyta takie rzeczy to ręce opadaja
- 3 0
-
2016-12-16 23:12
Błędem było połączenie !
- 9 1
-
2016-12-16 23:13
no to pasza ma ciepło
dobrze że mu 10+ jako tako wyszło (chociaż nie jego rękoma), ale tam też z kosztami pojechał...
- 10 1
-
2016-12-16 23:28
lepiej niech się zajmie całą PO a nie tylko nogami
- 6 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.