• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa bocznica kolejowa DCT oficjalnie otwarta

erka
22 maja 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowa bocznica DCT to 2,5 km torów kolejowych - cztery tory po ponad 600 m długości każdy. Nowa bocznica DCT to 2,5 km torów kolejowych - cztery tory po ponad 600 m długości każdy.

Ponad 700 tys. TEU rocznie przepustowości ma nowo otwarta, czterotorowa bocznica kolejowa na terminalu kontenerowym DCT Gdańsk. Projekt, wart ponad 10 mln złotych, niemal w połowie został zrealizowany ze środków unijnych.


Czy warto rozwijać transport intermodalny w Polsce?


Nowa bocznica kolejowa w DCT Gdańsk ma cztery tory, każdy z nich jest w stanie pomieścić pełnowymiarowy pociąg. W ramach projektu wybudowano place do składowania kontenerów wzdłuż bocznicy, a także trzy przejazdy umożliwiające przemieszczanie sprzętu przeładunkowego pomiędzy zachodnią i wschodnią częścią bocznicy.

Rozbudowa bocznicy kolejowej weszła w skład większego projektu, obejmującego rozbudowę placów składowych i zakup nowego sprzętu dla terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Terminal otrzymał certyfikat bezpieczeństwa wydany przez Urząd Transportu Kolejowego, który został poszerzony o dobudowane tory, co ostatecznie zamyka projekt.

- Obecnie udział transportu koleją w całym ruchu lądowym w DCT Gdańsk wynosi 35 proc. To jest poziom promowany przez Unię Europejską, niemniej wciąż dążymy do tego, by stopniowo zwiększać transport kolejowy w stosunku do ruchu drogą - mówi Maciek Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Kolej stanowi bardzo istotny element łańcucha dostaw, szczególnie w przypadku dostaw na odległości powyżej 300 km, przy których transport kolejowy jest bardziej opłacalny niż transport drogowy. Transport kolejowy jest także mniej kolizyjny, bardziej ekologiczny, pozwala również zmniejszyć natężenie ruchu samochodów ciężarowych z naczepami kontenerowymi w miastach.

DCT obsługuje średnio 100 pociągów w miesiącu. Władze terminalu DCT Gdańsk przewidują znaczący wzrost ilości ładunków transportowanych koleją wraz z rozpoczęciem współpracy z aliansem trzech największych linii żeglugowych Maersk Line, CMA CGM oraz MSC, który na jesień tego roku zapowiedział rozpoczęcie działań operacyjnych, a także po oddaniu do użytku drugiego nabrzeża głębokowodnego w DCT, tzw. projekt T2.

- W Gdańsku najpilniejszą inwestycją jest modernizacja linii kolejowej nr 226 wraz z budową nowego mostu nad Martwą Wisłą, który łączy Port Północny z korytarzem kolejowym E65/ C-E 65 - tłumaczy Marcin Kamola, kierownik ds. rozwoju biznesu DCT. - Obecny most ma już ponad sto lat i zaledwie jedną nitkę, co pozwala na przepustowość dobową w granicach ok. 50 par pociągów. Przy sukcesywnie rosnącej liczbie przeładowanych kontenerów w DCT Gdańsk, a także przy ciągłym rozwoju Portu Północnego, most ten stał się wąskim gardłem, a jego przebudowa koniecznością.

DCT wybuduje kolejny terminal kontenerowy w Gdańsku.

Wielki kontenerowiec opuszcza port.

erka

Miejsca

Opinie (35) 4 zablokowane

  • Dziwne, dobrze widzę, że drewniane podkłady? (2)

    • 2 1

    • Akurat drewniane są najlepsze. Żelbetowe dawno poszły do lamusa... (1)

      • 3 1

      • Jakoś nie widać tego na świeżo przebudowanej trasie do stolicy ...

        • 0 0

  • brawo dla rządu TUSKA !!!

    jak wyżej

    • 2 4

  • Bocznica czynna po przebudowie od dawna

    4 tory na dzień dzisiejszy wsam raz tylko szkoda że nie możę przyjmować jak napisał redaktor ,, pełnowymiarowych" składów ( 750 m ) a tylko 600 m.
    Za jedną przebudową z 2 do 4 torów można było od razu je wydłużyć..
    Ładnie się prezentuje na fotce lokomotywa Lotosu ...

    • 1 0

  • Nowa ???

    A od pół roku wjeżdżam tam z wagonami ;-)

    • 1 0

  • i dobrze

    niedługo tylko ten port będzie obslugiwal kolej ,bo niebedzie samochodow ,chore kierownictwo wymysla coraz to nowsze reguly poruszania się po porcie za co grozi upomnienie ,dwa upomniwnia i zakaz wjazdu do portu .w tej chwili jakies 60% kierowcow ma już po jednym upomnieni ,oby tak dalej i w takim tempie to pewnie pod koniec roku to samochody po kontenery będzie można liczyc na palcach na dobe wjezdzajace

    • 5 0

  • Panie Szczur

    Kiedy pierwszy lot cargo z Gdyni?

    • 2 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Hanna Kąkol

Od 1999 r. dyrektor zarządzający firmy Perfect Consulting, która powstała z jej inicjatywy....

Najczęściej czytane