• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa hala Vistalu Gdynia gotowa do rozpoczęcia produkcji

erka
11 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Hala ma 212 m długości, 62 m szerokości i 34 m wysokości, co umożliwi realizację najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych. Hala ma 212 m długości, 62 m szerokości i 34 m wysokości, co umożliwi realizację najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych.

Nowa hala gdyńskiej spółki Vistal już z pozwoleniem na użytkowanie. Hala o łącznej powierzchni ponad 12 tys. m kw. przeznaczona jest do realizacji najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych głównie dla segmentu offshore i marine.



Budowa hali stanowi pierwszy i najważniejszy etap inwestycji Grupy Vistal o łącznej wartości 102 mln zł. Hala położona jest na Nabrzeżu Indyjskim zobacz na mapie Gdyni, co oznacza łatwą możliwość załadunku i transportu morskiego produkowanych przez spółkę konstrukcji. Hala ma 212 m długości, 62 m szerokości i 34 m wysokości, co umożliwi realizację najbardziej złożonych, wielkogabarytowych konstrukcji stalowych.

- Rok 2014 rozpoczęliśmy od udanego debiutu na GPW, a dziś możemy już rozpocząć produkcję na terenie naszej nowej hali produkcyjnej. To pierwszy, najważniejszy etap inwestycji Grupy, o łącznej wartości 102 mln zł, zakończony zgodnie z przyjętym harmonogramem - mówi Ryszard Matyka, prezes zarządu Vistal Gdynia. - Pierwsze prace na terenie hali rozpoczniemy już pod koniec stycznia. Obiekt, poza korzystnym położeniem na nabrzeżu - co daje nam nieograniczone możliwości eksportowe - i unikalnymi rozmiarami jest zadaszony. Zadaszona przestrzeń umożliwi nam prowadzenie prac przez cały rok, co dodatkowo - poza dywersyfikacją produktową i geograficzną - ogranicza ryzyko sezonowości działalności Grupy.

Grupa Vistal jest producentem specjalistycznych, wielkogabarytowych, konstrukcji stalowych o najwyższej jakości w Polsce, którego doświadczenie i organizacja pozwalają na oferowanie różnorodnych typów konstrukcji stalowych, zarówno dla partnerów polskich, jak i zagranicznych, w tym na bardzo wymagających rynkach skandynawskich czy na rynku niemieckim.

Grupa Vistal rozpoczęła działalność 22 lata temu, obecnie tworzy ją łącznie 11 spółek specjalizujących się w poszczególnych segmentach działalności w zakresie wytwarzania konstrukcji stalowych.

Zobacz gdyński port widziany z żurawia wieżowego, który pracował na placu budowy przy Nabrzeżu Indyjskim.

erka

Miejsca

Opinie (58) 8 zablokowanych

  • Gdynia to rozwój i potęga (11)

    Niesamowite, z jaką dynamiką rozwija się miasto i jego gospodarka. i to bez kolesiowskich unijnych znajomków

    Brawo!

    • 64 67

    • Śmiesznie piszesz..Pijany jeszcze?

      • 25 14

    • masz na mysli lotnisko? (1)

      • 21 10

      • a co na hali jest jeszcze lądowisko?

        z artykułu wcale nie wynika.

        • 10 5

    • buhahaha (2)

      własnie tą halą pomiejszyli zdolnosci przeładunkowe w porcie (zajeli połowe nab Indyjskiego).
      Wspaniały rozwój.....

      • 9 17

      • Portowy ignorant

        Co za bzdury. Hala została wybudowana na terenie firmy Vistal - Olvit.

        • 11 2

      • przeładunki

        Przecież ta hala została tam zbudowana aby produkcję Vistalu łatwo wrzucać na statki.

        • 5 1

    • koleś mało wiesz:) (2)

      wiesz jak powstała ta firma - pewnie od zera prawda , to się mylisz
      łatwo startować jak dostajesz majątek Stoczni Gdynia i
      zatrudniasz na czarno to jest Polska norma

      • 5 1

      • ta firma zaczynala od zera na poczatku byl jeden prezes rysiek matyka i kilku pracownikow a teraz to juz spolka gieldowa z milionowymi dochodami

        • 2 0

      • a placa ochlapy....

        Placa tyle co na pierwszej lepszej budowie, a przeciez to jest przemysl ciezki i niebezpieczny... Jak zyc !

        • 0 0

    • Byla kiedys tzn do 1989 roku ... (1)

      zlikwidowano kilkadziesiąt tysięcy miejsc pracy ( 12 tys PLO 7 tys Port 8 tys Stocznia 5 tys DALMOR kilka tys Marynarka Wojenna itd. itd. kooperanci i np. Firmy usługowe ... Ciesza oczywiście nowe inwestycje i tak powinno być ale np. Olejarnia , paczkarnie Ryzu itp., POSTI, Chlodnia Gdynia itd. POWINNY DZIALAC I PROSPEROWAC W PORCIE a "wykorzystywanie" tylko ok 20 % terenow "postoczniowych " i przeładunki na poziomie "przedwojennym " przy dzisiejszej technice i konteneryzacji oraz przy innych Europejskich Portach które je zwielokrotnily ... "czy to jest sukces" ... dla "kogo" domniemam ze "prywatyzujących" ...

      • 4 3

      • nasz kraj zawsze mial klapki na oczach!!!

        Podczas gdy Schleswig-Holstein atakowal Gdansk lodz podwona Orzel wyslali na hel. A mogly sie potoczyc inaczej nasze losy, to szkopy powinni uczyc sie Polskiego.....

        • 0 0

  • przyjmuja do pracy na przyuczenie ? ;) (2)

    • 21 1

    • nie wezmą bo tam biorą ukraincow za 7 zl i chinoli za 4 dolary.

      • 6 2

    • niestety w PL juz nie przyjmuja na duze stoczni spawaczy na przyuczenie po kursach , a potem najbardziej beda plakac jak za 20 lat ani jednego spawacza stoczniowego w polsce nie bedzie

      • 1 0

  • hala ............

    wszystko fajnie tylko gorzej z dojazdem kołowym

    • 9 8

  • Kolorki diskopolowe (2)

    • 16 17

    • a co, poznałeś swoje kolory? (1)

      • 7 3

      • twój stary ma dres z kreszu w kolorze tej elewacji

        Nr 1 na targowisku w Chyloni

        • 1 2

  • Kolejne martwe nabrzeze w porcie, potem jeszcze zamkną połowe nab Polskiego (promy) (2)

    niedługo zdolnosci przeładunkowe beda na poziomie Kołobrzegu.

    Port strzelił sobie w kolano sprzedając vistalowi tereny po Olvicie

    • 26 20

    • Portowy ignorant

      Nie pisz bzdur jak się nie znasz. Hala została wybudowana na terenie firmy Vistal - Olvit, a port buduje obecnie dwa nowe nabrzeża.

      • 15 1

    • Tereny po Olvicie, niestety, nie należały do portu. Port swoich terenów nie sprzedaje, tylko wydzierżawia.

      • 18 0

  • Stocznia 2.0 (6)

    Ale lecą z koksem! Jak oni to robią, ze od lat działają, jakby ich kryzysy nie dotyczyły.

    • 18 4

    • Gdansk? Halo? (5)

      Czy ktos wie, jak to jest, ze w gdansku zamykaja stocznie i bankrut za bankrutem, a gdyni crist, nauta no i teraz vistal na prowadzeniu? Jak miastu zależy na rozwoju to jest jak w gdyni, a jak zalezy na uwaleniu to jak w gdańsku... tylko jak ja mam dojezdzac codziennie do gdyni? Bo tam mam szanse, w gdansku mnie "zredukowali"... ech

      • 13 5

      • CRIST jet Gdańską stocznią ;) (1)

        Gdańska firma wykupuje Gdyńskie tereny, nigdy w drugą stronę.
        Szczurek chyba płacze ze smutku ;)

        • 4 7

        • Poza tym Crist ostatnio o mało co nie padł po czym został w wiekszosci znacjonalizowany.

          • 9 3

      • odpowiedź (1)

        Możesz dojeżdzać:
        a) SKMką
        b) autobusami
        c) albo własnym samochodem

        hahahahaha

        nie dziw się, że cię zredukowali jak masz problem, żeby 30 km do pracy dojeżdzać!

        • 7 0

        • Z Elbląga do Gdańska dojeżdżam i nie biadolę. 60 kilometrów w jedną stronę.

          • 2 1

      • Szczurek dba ot cala prawda

        W gdansku kazdy sobie i do siebie, kreca lody az galkowane staja sie spirala!

        • 0 0

  • No i jak to się ma do planowanej zabudowy Dalmoru

    Hala położona jest na Nabrzeżu Indyjskim w gdyńskim porcie 34 m wysokości tj ca 12 pieter.
    Teren po b.Dalmorze ca 5 pięter ???? Czy to nie parodia??

    • 7 7

  • A co ma piernik do

    wiatraka? Ty w ogóle wiesz gdzie jest nab. Indyjskie a gdzie Dalmor?

    • 15 8

  • CRIST TO FIRMA GDANSKA (2)

    Daje zatrudnienie gdyńskim stoczniowcom po upadku ich stoczni

    • 4 16

    • cóż za dobroduszność... hahahah

      w Gdańsku pewnie wszyscy stoczniowcy już mają pracę więc wspaniałomyślnie teraz w Gdyni dają zarabiać ;) wg mnie Gdynia dała lepsze warunki i ta jakże Gdańska stocznia o*****a swoje miasto ;)

      • 9 1

    • Może i Gdańska ale już nie prywatna ale znacjonalizowana.

      To była taka prężna stocznia że przed upadkiem uchroniło ją tylko przejecie przez Agencję Rozwoju Przemysłu wiec znów zrzucamy się na super gdańską stocznię. Może przestańcie budować te stocznie bo jak tak dalej pójdzie to budżetu nie starczy.

      • 8 1

  • CO MI TAM ...

    Europejskie Centrum Solidarności ma 26 tys. m2.
    To dopiero prawdziwa wielkość. Może zmieścić naprawdę gigantycznie wielkie ilości urzędników.

    • 49 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i...

Najczęściej czytane