- 1 Centra handlowe w Wielką Sobotę (79 opinii)
- 2 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (194 opinie)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (22 opinie)
- 4 ZUS "wziął" wolne w Wielki Piątek (83 opinie)
- 5 Etat zabiera nam życie (440 opinii)
- 6 Wyższa kaucja za szklane butelki (56 opinii)
Nowa linia kontenerowa w Gdańsku
Armator Samskip wprowadza cotygodniowe połączenie między Gdańskiem a portami Danii i Norwegii. Na Nabrzeżu Szczecińskim, eksploatowanym przez Port Gdański Eksploatacja znów pojawi się regularna linia kontenerowa.
W kontenerach Samskipu do Portu Gdańsk transportowane będą mrożone ryby, w eksporcie statek będzie zabierał materiały budowlane i dobra konsumpcyjne. Serwis przystosowany jest też do obsługi ładunków ponadgabarytowych na specjalistycznych kontenerach. Do Nabrzeża Szczecińskiego zawijać będą na zmianę dwie jednostki firmy Samskip - w każdy piątek pojawi się jeden statek.
- Wybór miejsca zawijania kontenerowca nie jest przypadkowy. Transport oferowany przez Samskip będzie konkurował z autami. Jako główny operator przeładunkowy na terenie Portu Gdańsk w Porcie Wewnętrznym możemy kształtować procesy logistyczne. Wierzymy, że zarówno dla Portu Gdańsk, dla firmy Samskip, jak i dla PGE będzie to początek owocnej i długofalowej współpracy - mówi Radosław Stojek, prezes PGE.
Serwis jest realizowany do Oslo, Aarhus, Tananger, Bergen i Alesund, gdzie Samskip posiada hub chłodniczy. Port w Aarhus w Danii jest miejscem przeładunku towarów na serwis kontenerowy do Rejkjawiku. Kolejnym przystankiem na trasie ze Skandynawii do Polski będzie Hamburg, z którego kontenerowiec wpłynie na Bałtyk kanałem Kilońskim.
Branża morska w Trójmieście
- Jesteśmy zadowoleni, mogąc zaoferować klientom pierwszy produkt multimodalny z Bałtyku do Norwegii o tym zasięgu. Norwegia jest bardzo rozległym krajem, gdzie koszt transportu jest często wysoki. Serwis morski z Gdańska, w ramach którego Samskip realizuje dostawy od drzwi do drzwi, jest alternatywą dla transportu drogowego ze względu na czas transportu, korzystną strukturę kosztową i mniejszą szkodliwość dla środowiska. Liczymy, że serwis pomoże w dalszej ekspansji polskich eksporterów w Norwegii - podsumowuje Filip Chajęcki, dyrektor zarządzający Samskip w Polsce.
Firma Samskip wywodzi się z Islandii, natomiast główna siedziba jest zlokalizowana w Rotterdamie. Władze spółki już wcześniej zauważyły możliwości, jakie niesie współpraca z Portem Gdańsk. Konsekwencją tego było otworzenie biura handlowego w Gdańsku w 2017 roku. Firma realizuje transporty z Polski na liniach handlowych do Islandii, Wysp Owczych, Norwegii, Danii i innych krajów europejskich.
Miejsca
Opinie (68) 8 zablokowanych
-
2019-09-07 00:11
Opinia wyróżniona
Nadzieja dla Nabrzerza Szczecińskiego (2)
Hej,
mówcie co chcecie, ale mnie cieszy - że na Nabrzeżu Szczecińskim coś zacznie się dziać poza drobnicą konwencjonalną (Break Bulk) i rolasami. Jakby nie patrzeć, coś po GTK zostało i się marnuje. Czemu hejt ?- 21 4
-
2019-09-07 10:06
(1)
po GTK nic nie zostało, Teren , sprzęt i pracownicy to zawsze było i jest PGE.
GTK to było tylko biuro a całą obsługę realizował PGE swoim sprzętem i ludźmi na swoim terenie.- 16 1
-
2019-09-09 20:40
Ja tam zlecenia zawsze wystawiałem na drukach GTK, co by taniej było ;)
Oczywiście jednak wiem, że infrastruktura i sztauerzy są/byli z PGE. Twoja uwaga jest więc słuszna.
- 2 0
-
2019-09-06 21:27
Opinia wyróżniona
Port Gdańsk
zarabia dla Skarbu Państwa z tytułu ceł, podatków, VAT itp kilkanaście mld pln, przynajmniej 10% z tej kwoty powinno zasilać budżet Miasta Gdańska
- 11 18
Wszystkie opinie
-
2019-09-06 15:33
Jest super (6)
PR przedwyborczy w pełnej krasie. Port Gdański Eksploatacja w ciągłej prywatyzacji. Trzeci rok od wyborów - trzeci prezes. Stanowiska w firmie wymyślane dla swoich - nabór pełną parą a koncepcji na przyszłość firmy brak, tak w ZMPG jak i MGMiŻŚ. Polityka ministerstwa to lodołamacz Puma klejony na taśmę i stępka pod prom, dla którego nie ma nawet projektu. Pozdrawiamy kolegów stoczniowców ze stoczni Gryfia Szczecin.
- 60 24
-
2019-09-06 16:30
Gratulacje i podziękowania dla Pana Prezesa PGE za całokształt
- 11 35
-
2019-09-06 19:37
W punkt... (1)
sipy i przyjaciele - związki (mało) zawodowe. Oopsss
- 9 10
-
2019-09-08 15:37
mogłaś się podpisać nowa koleżanko w PGE
- 13 3
-
2019-09-07 09:37
Ha, Ha! (2)
Okazuje sie,ze jednak mozna,ze sie da,ze jednak to jest mozliwe.Frustratom polecam terapie u psychologa, a na bul! d...y jakas dobra masc.
- 1 10
-
2019-09-07 09:44
(1)
Na bul nie produkują ale slowniki ortograficzne można kupić
- 8 2
-
2019-09-07 09:58
Podobno byly prezydent stworzyl instytut ortografii poolskiej.To autorytet on nie moze sie mylic!W zarzadzie tego instytutu jest trzech bylych prezydentow: Olek, Bolek i Bulek.
- 2 9
-
2019-09-06 15:42
(5)
A kto to będzie niby te przeładunki robił? Sztauerów przez zacofaną politykę kadrową firmy brak. Starzy zaraz odejdą na emeryturę a nowi po zobaczeniu co tam się dzieje, uciekają.
- 64 5
-
2019-09-06 18:59
filipek sztaplarka (3)
- 6 0
-
2019-09-06 19:44
Ludzie, ktorzy chcą pracować (2)
A Wy dalej będziecie w tym samym miejscu.
- 4 11
-
2019-09-06 19:50
(1)
Chcą pracować i narażać codziennie życie za psie pieniądze? Uwierz mi, człowiek który nie ma noża na gardle szybko ucieknie.
- 20 2
-
2019-09-07 18:27
Paru pasjonatów ta firma jeszcze ma
- 5 1
-
2019-09-09 03:56
PG Eksploatacja...
To prawda,że starsi pracownicy odchodzą na emeryturę a brak młodych.Największym szkodnikiem dla Kadry Eksploatacji była Maria Kowalewska-Koska . Uważała,że Firma nie musi mieć pracowników , praca wykona się sama a zysk będzie nieograniczony. Bardziej niekompetentnej Prezes jeszcze nie było . No ale PGE liczyło 600 pracowników a ją przywieziono w teczce , gdzie była Fachowcem od 6 pracowników w Kartuzach. No i oczywiście przywiozła ze sobą " specjalistę" od Marketingu. POrażka dla Morskiego Portu Gdańsk.
- 4 6
-
2019-09-06 15:44
Stojek z Energi przyszedł?
- 26 4
-
2019-09-06 16:40
Ole lat było tam pusto? (1)
- 16 5
-
2019-09-06 18:02
Drobnica tam szła
- 6 1
-
2019-09-06 17:19
A po co do Hamburga? (3)
Z Aarhus...
- 8 3
-
2019-09-06 18:52
po co
bo tam jest prawdziwy port,a nie prowincja z cwaniakami w zarzadzie.
- 7 2
-
2019-09-06 21:08
po co?
zanim ten statek doplynie z Hamburga do Gdanska,to wiekszosc towaru jest juz u klienta,nawet w Polsce.
- 0 1
-
2019-09-06 23:01
no dobra ale Aarhus jest na wschodnim wybrzeżu Jutlandii
a Hamburg na zachodnim. Po co pętla do Gdańska i to przez kanał?
Koszty robią?- 2 0
-
2019-09-06 17:53
gratulacje! (4)
Szacunek i uznanie dla Pana Radosława. Człowiek, który naprawdę chce i zmienia PG Eksploatację, realizuje to co dla poprzedników było niemożliwe. Gratuluję Panu i jestem dumny, że mogę pracować w Pana zespole. Wszystkiego dobrego :-)
- 17 40
-
2019-09-06 18:48
Łubu dubu, łubu dubu niech żyje nam prezes naszego klubu. Nieeech żyje nam.
- 25 3
-
2019-09-06 19:59
niestety
Brakuje na Wiślanym wagi z prawdziwego zdarzenia- ta co jest to porażka.Trzeci Świat........
- 9 0
-
2019-09-06 20:03
Może wreszcie odchlewi się ten Szczeciński. Dawniej prężnie działające Nabrzeże, dziś...
- 9 0
-
2019-09-09 15:44
Ciekawe kto z "zespołu Prezesa" taki komentarz zostawił :-D
- 7 1
-
2019-09-06 18:03
Gratulacje dla Samskip (4)
Filip, swietna robota i gratulacje! Powodzenia w nowym projekcie
- 18 30
-
2019-09-06 18:48
kompetencje filipka są akurat mocno wątpliwe (3)
- 11 2
-
2019-09-06 20:19
(1)
A Dominika?
- 6 2
-
2019-09-06 21:28
podobne
- 7 1
-
2019-09-07 23:39
Dominik szanuje ludzi, filipek nie...
- 5 3
-
2019-09-06 18:46
Gdynia upada na naszych oczach:( (3)
- 30 8
-
2019-09-06 18:50
W Gdańsku nowa linia kontenerowa...
Gdynia powiększy cmentarz w Kosakowie...
Jeden dzień - dwie informacje - dwa miasta...- 11 5
-
2019-09-06 21:38
A co to ma wspólnego z Gdynią? (1)
Ten terminal od kilku lat nie przeładowywał żadnych kontenerów, mimo że był niedawno modernizowany za grube pieniądze z unijnym dofinansowaniem. Mieli nóż na gardle to ściągnęli wreszcie małego armatora (zapewne za stawkę ledwo pokrywającą koszty), który raz w tygodniu będzie zawijał małym feederem. Rzeczywiście wielki sukces. Mimo wszystko cieszę się, że infrastruktura ex GTK wreszcie będzie choć po części wykorzystana.
- 7 4
-
2019-09-07 02:05
Ale mnie to nie interesuje bo ja dostaję 2zl od komentarza i muszę pisać te głupoty codziennie.
- 8 5
-
2019-09-06 18:54
Każdy wie że z Norwegii to tylko łosoś hodowlany i paliwa (2)
Kontenery to może 20 tygodniowo. Mocno deficytowe.
- 22 6
-
2019-09-07 03:02
Nawozy, granit, sprzęt medyczny i wiele innych.
- 2 2
-
2019-09-09 20:42
Z taką wiedzą startuj na Ministra Transportu ! ;)
- 0 0
-
2019-09-06 19:03
super info (2)
brawo , ali szczytu....je
- 6 1
-
2019-09-06 20:27
Info strategiczne
Ciekawe ile kontenerów? Jak zwykle ludzie to obrobią w 2-3h, taki to wielki kontrakt będzie
- 7 0
-
2020-05-06 08:18
Bądź pewien
Czepiasz się Ali-ego pamiętaj że on trzyma ten bałaaagan w ryzach nie boi się powiedzieć bossowi co myśli o danej sprawie a większość z was chowa się i nie chce się narażać.On niedługo idzie na emeryturę a wy w tym syfie zostaniecie.przyjdzie lepszy a wtedy go docenicie
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.