• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa spółka Lotosu na lotniskach w Gdańsku, Warszawie i Krakowie

erka
28 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowa spółka joint-venture powstała dzięki nabyciu przez Air BP 50 proc. udziału w Lotos Tank. Nowa spółka joint-venture powstała dzięki nabyciu przez Air BP 50 proc. udziału w Lotos Tank.

Grupa Lotos i BP Europe podpisały umowę dotyczącą rozpoczęcia działalności spółki Lotos Air BP Polska. Nowa spółka kontynuuje działalność na lotniskach w Gdańsku , Warszawie i Krakowie.


W skład zarządu nowej spółki Lotos Air BP Polska weszli: Artur Warsocki, jako prezes oraz Adrianna Skoracka, jako wiceprezes. W skład zarządu nowej spółki Lotos Air BP Polska weszli: Artur Warsocki, jako prezes oraz Adrianna Skoracka, jako wiceprezes.

Nowa nazwa Lotos - Air BP Polska, odzwierciedla nowych właścicieli. Oba koncerny są równoprawnymi udziałowcami, wnoszącymi do wspólnego przedsięwzięcia kompetencje i doświadczenie. Spółka joint-venture powstała dzięki nabyciu przez Air BP 50 proc. udziału w Lotos Tank.

- 7 lat temu rozpoczęliśmy starania o demonopolizację rynku paliw lotniczych w Polsce. Wierzę, że razem z nowym partnerem - Air BP - będziemy jeszcze bardziej konkurencyjni - powiedział Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy Lotos.

Perspektywę rozwoju nowej spółki buduje rosnąca konsumpcja paliw lotniczych w Polsce w pierwszych trzech kwartałach br. W swoim najnowszym raporcie Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, jako przyczynę 12 proc. wzrostu rok do roku, wskazuje większą liczbę pasażerów na krajowych lotniskach. W tej kwestii przyda się znajomość lokalnego rynku przez Grupę Lotos i jej możliwości w zakresie realizacji dostaw.

Współpraca z BP otwiera nowe możliwości przed spółką. Lotos Air BP Polska będzie korzystać z międzynarodowej bazy klientów Air BP. To szczególnie ważne, gdy krajowy rynek na paliwo lotnicze JET A-1 jest nadal mniejszy, niż sprzedaż tego paliwa poza Polskę realizowana przez krajowe rafinerie.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (22)

  • Nowa spółka nowi dyrektorzy, wicedyrektorzy itd. (5)

    Kolejna spokojna przystań dla POciotków z mojej kasy.

    • 24 21

    • a jak ktos rozsadny proponuje prytwatyzacje to znowu marudzenie (2)

      • 10 3

      • (1)

        bo nie chodzi o to, aby prywatyzować
        tylko o to, żeby zarządzali fachowcy i przynosiło to dochód skarbowi państwa
        a jak skarb państwa będzie na plusie, to będzie można obniżyć podatki albo zwiększyć świadczenia publiczne dla mieszkańców
        proste jak kalkulacja domowego budżetu

        • 2 8

        • skarb państwa będzie bogaty jak się zrobi tak jak w Wielkiej Brytanii - najpierw prywatyzacja, skok bezrobocia na rok dwa a potem spadek bezrobocia do poziomu 5%/7%.

          U nas bedzie lepiej bo Thatcher ani nikt po niej nie ruszył socjalu. A u nas nie ma socjalu.

          • 1 0

    • Gdzie jest Twoja kasa?

      Klepiesz tak, aby klepać?

      • 4 6

    • Jakiej Twojej

      Lotos to akurat bardzo dochodowa spółka, co rok rocznie wpłaca do naszej kasy spore zyski.
      Nowa spółka akurat nie wniesie nowych dyrektorów, a ograniczy bo Lotos cały czas miał spółkę własną lotniskową. Teraz 50% ma prywatny właściciel, więc Lotos będzie musiał ograniczyć swoje stanowiska.

      • 7 6

  • historyczne zdjęcie!

    bez nowych PPSów i T2

    • 6 0

  • siła napędowa

    to wypadało by przeciągnąć po lotnisku cysternę ze zdjęcie powyżej, przez wiadomych osobników :)

    • 10 4

  • gdyby (7)

    gdyby było państwowe i dobrze zarządzane (nie przez kolesi), to przynosiłoby dochód budżetowi
    gdyby przynosiło dochód budżetowi, i takich firm byłoby więcej, to budżet byłby na plusie a nie na minusie
    wtedy można by zrezygnować z części podatków (obniżyć je) albo zwiększyć świadczenia (np. zasiłki dla matek, przedszkola, służba zdrowia)
    proste jak budżet domowy

    gdyby...
    gdyby państwo było zarządzane w ten sposób... ale jest zarządzane jak folwark, w którym parobków należy wyzyskać, majątek roztrwonić, a na koniec choćby potop

    • 7 6

    • i powyższy wpis dedykuję wszystkim tym, którzy chcą jak najniższych podatków. Po prostu na budżet muszą zarobić wówczas państwowe firmy. Bo z pustego nawet Salomon nie naleje :)

      • 1 5

    • minusują zwolennicy wysokich podatków :)

      • 2 3

    • A Mi się ta koncepcja nie podoba, bo to jest kapitalizm państwowy, czyli wciąż kapitalizm. Przerabialiśmy to przez pół wieku w bloku wschodnim. Państwo staje się wówczas jednym centralnym kapitalistą i wyzyskuje tak samo jak 100 małych. Kapitalizm państwowy, owszem, jest łagodniejszą odmianą kapitalizmu, ale nie można cofać historii. Nie tędy droga, trzeba jak najszybciej przeć do socjalizmu - uspołecznienia środków produkcji, a nie upaństwowienia.

      • 0 6

    • @gdyby (1)

      Twoja koncepcja jest ekonomicznie uzasadniona i słuszna lecz jedynie w paradygmacie kapitalizmu. Ale to nie jedyny paradygmat. Osobiście jestem za zmianą paradygmatu, niż za szukaniem kolejnego "sprytnego sposobu", żeby w końcu przestał on być szkodliwy. Wy socjaldemokraci już rozumiecie że kapitalizm jest zbrodniczy, ale chcecie mu tylko nałożyć smycz i kaganiec, aby nie gryzł. Do tego potrzebujecie silnego państwa, a to degeneruje jego strukturę. Czas jednak wyciągnąć wnioski tyczące przyczyn, a nie tylko skutków. Kaganiec nie powoduje, że pies przestaje być agresywny. Jedynie likwidacja kapitalizmu jest rozwiązaniem trwałym i stabilnym.

      • 0 2

      • Kononowicz mówił to samo.
        Co w zamian proponujesz?

        • 2 0

    • Tyle, że

      Lotos jest dobrze zarządzany i przynosi olbrzymie zyski.

      Problem w tym, że kupa innych spółek zarządzanych przez związkowców ich nie przynosi i topi się tam całą kasę wypracowaną przez spółki dobrze zarządzane.

      Problem jest taki, że w tych nie rentownych najwyższy jest czas, aby się przyjrzeć co należy tam zmienić i czemu należy zwolnić 3/4 administracji w tych spółkach aby były dochodowe. Ale kiedy Państwo zaczyna się im przyglądać, to zaraz podnosi się bunt związkowy i znów nic się nie robi. Problem w tym, że interes narodowy nie idzie w parze z interesem poszczególnych ludzi.

      Pytanie jednak brzmi co zrobić z poszczególnymi ludźmi? Musi na pewno wzmóc się migracja z miejsc o słabym zatrudnieniu do większych miast tak aby dalej móc się rozwijać. Łatwe to nie będzie, ale i wyjścia nie ma, bo wiecznie dokładać się nie da.

      • 3 1

    • gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.
      Jak państwo ma być dobrze zarządzane, jeżeli do władzy cisną się i garną najpospolitsze szuje - czyli lodziarze wg współczesnej nomenklatury.

      • 1 0

  • No to Lotos sie powoli wyprzedaje

    Wtopil w zloza w norwegii, na inwestycje 10+ bral kredyty jak dolar byl po 2 zl, wiec teraz raty pozyczek sa wieksze niz zysk ze sprzedazy, w Petrobalticu siedzi ABW. Jednym slowem rozowo nie jest z nasza perełką.

    • 9 3

  • (1)

    w Petrobalticu siedzi ABW? a co tam się dzieje?

    • 0 1

    • ???

      • 0 1

  • A prawda taka , że Lotosowi brak pieniędzy.... (2)

    Widzimy na zdjeciu cysterne Lotos-u ... i to nie jest dobrze.
    Ale jak bedzie cysterna Lotos- BP to bedzie lepiej...
    Bo zamiast calego zysku ze sprzedazy paliwa lotniczego - BP zabierze 50 %.
    I to ma byc sukces?????????!!!!!!!!!!
    To jest chore .. i informacja tak sformłuowana to tez jest nasza choroba.

    • 2 3

    • Niechaj Polska wolna będzie...

      Zgadzam sie z przedmowca, czy to jest sukces?? 50% na 50% czyli dzielenie sie Polska kasa z innymi to sukces, uwazam ze sukcesem byłoby jesli wszyskie Polskie lotniska obsługiwała Polska firma..mowiac Polska mam na mysli 100% Polskiego kapitału. Tak to jest chore, niczego nie uczymy sie z historii...sprzedalismy duzo, chca sprzedac wszystko..smutne, ale mam nadzieje ze jest w naszym pieknym Kraju ktos, ze bedzie nas wystarczajaco duzo zeby zmienic ten syf ktorym karmia nas od lat...

      • 0 2

    • przeczytaj ostatni akapit

      Współpraca z BP otwiera nowe możliwości przed spółką. Lotos Air BP Polska będzie korzystać z międzynarodowej bazy klientów Air BP. To szczególnie ważne, gdy krajowy rynek na paliwo lotnicze JET A-1 jest nadal mniejszy, niż sprzedaż tego paliwa poza Polskę realizowana przez krajowe rafinerie.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane