• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe Nabrzeże Oliwskie ma być gotowe w 2020 roku

erka
5 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne zmiany personalne w Porcie Gdańsk
Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz Ro-Ro. Główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim jest zboże. Obsługiwane są tam także jednostki z drobnicą oraz Ro-Ro.

W III kwartale 2020 roku ma być gotowe unowocześnione i rozbudowane Nabrzeże Oliwskie w gdańskim porcie. Zarząd Morskiego portu Gdańsk ogłosił przetarg w tej sprawie i z końcem lutego 2018 roku ma dokonać wyboru wykonawcy.



Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na rozbudowie i przebudowie Nabrzeża Oliwskiego oraz Nabrzeża Zakrętu Pięciu Gwizdków zobacz na mapie GdańskaNabrzeża Ziółkowskiego zobacz na mapie Gdańska wraz ze stanowiskiem dawnej bazy promowej PŻB w Porcie Gdańsk. Nabrzeża stanowią obudowę zachodniego brzegu kanału portowego na wysokości Westerplatte. Zakres inwestycji obejmuje nabrzeża o łącznej długości ok. 1192 metrów.

- Jeśli chcemy nadal być liderem usług portowych w naszym regionie i zwiększać liczbę przeładunków, to musimy inwestować w infrastrukturę portową. To warunek konieczny - mówi Marcin Osowski, wiceprezes ZMPG ds. infrastruktury. - Chcemy, by już niedługo Port Gdańsk stał się kluczowym węzłem komunikacyjnym na południowym Bałtyku. Zmodernizowane, nowoczesne i dostosowane do potrzeb naszych kontrahentów nabrzeża to jeden z elementów tego planu.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy w gdańskim porcie przeładowano ok. 40,6 mln ton. To o niemal 9 proc. więcej niż w roku 2016. Dominującą grupą przeładunkową w Porcie Gdańsk jest drobnica (44,5 proc. ogółu przeładunków), drugą stanowią paliwa (32,4 proc.), trzecią węgiel (12,5 proc.).
erka

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

  • Brawo Port Gdańsk, budować, modernizować, działać! :)

    • 73 3

  • Gdynia upada na naszych oczach :(

    • 44 20

  • Po modernizacji Stena przenosi się do Gdańska. Rozmowy w tej sprawie są już na finiszu:) (1)

    • 50 11

    • tak na Chemików już czekają na Skandynawów.

      • 6 9

  • Budować budować,

    rozwijać, unowocześniać!!! Tak trzymać!!!

    • 41 1

  • klonower (2)

    Bardzo trafne zdjęcie, które obrazowo przybliża czytelnikowi statki obsługujące główną grupą towarową przeładowywaną na Nabrzeżu Oliwskim czyli zboże. Dziennikarze....

    • 33 2

    • Hahaha

      to pierwsze co przyszło mi do glowy ;)

      • 2 0

    • Nab.Oliwskie....

      Wytężam wzrok i nie mogę zobaczyć statków "obsługujących główną grupę towarową".Na zdjęciu są promy pasażerskie a nie towarowe.Zboże i makuchy były zawsze przeładowywane w Elewatorze nr.5 i taka jest rola portu.

      • 0 0

  • połowy budynków ze zdjęcia już dawno nie ma (2)

    ino trawa i piach

    • 21 2

    • Których ? Może z 2 nie mam.

      • 3 2

    • Racja jakieś zabytkowe to zdjęcie. Jak pracowałem tam dobrych kilka lat temu to rozbierali widoczne na zdjęciu dźwigi stojące na placu przy Nabrzeżu Oliwskim, więc zdjęcie ma pewnie ponad 10 lat.

      • 9 0

  • A trawa na dachach magazynów ma się dobrze jak dawniej tylko, zaczęły rosnąć jeszcze brzozy i inne drzewka..

    Także mowa-trawa i nic się nie zmienia oprócz nazwiska prezesa tego...kołchozu

    • 18 2

  • (3)

    A linki na bramach i wstrętne budy od lat bez zmian
    Wstyd dla zmpg

    • 22 2

    • (2)

      Masz rację
      Wizerunek portu (pierwszy kontakt z portem) linka , dziadek na bramie , buda jak dla psa

      • 4 1

      • (1)

        A kto o zdrowych zmysłach za te pieniądze będzie pracować na bramach
        Młodzi się zwalniają a chętnych nie ma

        • 4 0

        • Ale kolesie mają się dobrze

          • 2 0

  • Brawo Gdańsk. (4)

    Gdynia, miasto z morza, odwróciła się o morza zupełnie. Port sprzedany pod apartamenty. Stocznia zamknięta. Armatorzy splajtowali. Złe zarządzanie miastem.

    • 33 5

    • (3)

      Port sprzedany? Co za debil.

      • 4 8

      • Skrót myślowy uprawniony. Tereny Dalmoru, które miały służyć rozwojowi portu, więc (2)

        miejsc pracy zostały przez władze Gdyni, których częścią był i jest Wojciech Szczurek celowo wyłączono z granic portu i w niejasnych okolicznościach oddane w ręce deweloperów.

        To jest najczystsza degradacja w imię zarobku kilku szemranych facetów.

        • 12 1

        • sugestywna opinia

          Nie w niejasnych okolicznościach, tylko kanałami, jak to u szczurów....

          • 3 0

        • hasło - "gminy okradły porty"

          Nie tylko Dalmor, nie tylko Gdynia - szczegóły na gospodarkamorska.pl

          • 1 0

  • a całkiem niedawno (3)

    nic się nie opłacało

    • 17 10

    • (2)

      port gdanski od wieiu lat się modernizuje i rozwija i świry pisowskie nie mają z tym nic wspolnego.

      • 12 9

      • A ten Osowski to właśnie nikt inny jak pisowski świr. I co? (1)

        • 4 11

        • I nic. Przyszli na gotowe i się chwalą planami jak swoimi

          • 7 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Arkadiusz Aszyk

Menedżer z branży stoczniowej. Prezes Mostostalu Pomorze. Ukończył Wydział Zarządzania na...

Najczęściej czytane