• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe TRAXX-y i Dragon w taborze Lotos Kolej

erka
4 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Flota spółki Lotos Kolej zwiększyła się do 14 lokomotyw typu TRAXX. Flota spółki Lotos Kolej zwiększyła się do 14 lokomotyw typu TRAXX.

Lotos Kolej wzbogaciła się o kolejne 3 lokomotywy elektryczne Bombardier TRAXX MS, które dotarły do Gdańska z Niemiec. Dzięki nowym nabytkom flota Lotos Kolej zwiększyła się do 14 TRAXX-ów. W rezultacie spółka może poszczycić się największą flotą nowoczesnych lokomotyw w kraju.


Od sierpnia 2010 roku Lotos Kolej eksploatuje trzy pojazdy typu Siemens Eurosprinter. Od sierpnia 2010 roku Lotos Kolej eksploatuje trzy pojazdy typu Siemens Eurosprinter.
Spółka przymierza się też do testowania polskiej lokomotywy Dragon. Spółka przymierza się też do testowania polskiej lokomotywy Dragon.
Oprócz lokomotyw na platformie Bombardiera Lotos Kolej użytkuje również z powodzeniem od sierpnia 2010 roku trzy pojazdy Siemens Eurosprinter, których dzierżawę przedłużono w listopadzie 2010 r.

Ze wszystkich operujących w Polsce przewoźników towarowych Lotos Kolej obsługuje pociągi na najdłuższej średniej odległości przewozu z których najdłuższa jest relacja Gdańsk-Jasło. W 2010 r. Lotos Kolej przewiozła w sumie ok. 8,4 mln ton produktów, co dało spółce 7 proc. udział w krajowym rynku przewozów towarowych.

Większość ubiegłorocznej pracy przewozowej zostało wykonane tańszą w eksploatacji trakcją elektryczną. W tym roku Lotos Kolej zakłada wielkość przewozów na poziomie ok. 10 mln ton. Pomogą w tym m.in. nowe lokomotywy spalinowe TRAXX DE.

- Ich pierwszej partii spodziewamy się jeszcze wiosną tego roku - podaje Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. - Do końca września 2011 roku do Gdańska dotrą wszystkie z dziesięciu zamówionych przez nas TRAXX-ów serii DE. Przymierzamy się również do testowania polskiej lokomotywy Dragon, która zostanie nam dostarczona po odbyciu próbnej eksploatacji w STK Wrocław. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku, do testów, na naszej bocznicy pojawią się kolejne nowoczesne lokomotywy, tym razem manewrowe.

Spółka zamierza także inwestować w modernizację oczyszczalni cystern, która będzie spełniała najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. W planach na najbliższe dwa lata Lotos Kolej ma także zakończenie rozbudowy układu torowego wraz z komputerowym systemem sterowania ruchem na terenie stacji zakładowej.
erka

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (76) 3 zablokowane

  • brawo (7)

    No ładnie. Przynajmniej jeszcze coś w tym kraju się rozwija ;)

    • 132 4

    • W głowie się nie mieści! (3)

      Firma, która nie ma w swych targecie transportu ma lepszy tabor niż PKP.

      • 38 0

      • to jest spółka storzona tylko dla transportu i to jest własnie jej TARGET (2)

        i nie porównuj tego do PKP InterCity tylko do PKP Cargo które jest największym po Schenkerze przewoźnikiem kolejowym w Europie, a w dodatku ma licencje na transport towarów m.in. w Niemczech i w paru innych krajach. Potrafi takze wypracować całkiem spory zysk.

        Lotos Kolej też świetnie sie rozwija i ze względu na to że PKP woli oddać stare lokomotywy na złom niż je odsprzedać konkurencji to Lotos musi kupować albo szroty ze wschodu albo kupować nówki sztuki wiec za bardzo nie mają wyjścia i kupują też jak widać nówki

        Jeśli chodzi o PKP InterCity to posiadają 10 sztuk nowoczesnych "Husarzy" (obsługują trasę m.in. do Berlina) z czego 2-3 sztuki regularnie są w naprawie

        • 8 4

        • tak myślałem że Lotos z tymi paliwami tak naprawdę ściemnia... i ich prawdziwe główne zajęcie to transport kolejowy (1)

          dzięki za dogłębne wyjaśnienie... powinni CIę zatrudniś w muzeum kolejnictwa z taką wiedzą!

          • 2 7

          • Dlaczego jesteś takim kretynem???????????????????????

            • 7 2

    • i to w branży kolejowej !

      • 6 0

    • (1)

      pytanie: jaki sens ma sprzedaż Lotosu?

      • 15 1

      • właśnie niech sprzedadzą PKP a nie Lotos

        • 7 0

  • (6)

    pozwólmy na upadłość PKP i sprzedaż majątku celem zawiązania nowej spółki to będziemy mogli takie lub podobne częściej oglądać.

    • 68 13

    • Tak to jest, jak się lajki wypowiadają na publicznym forum (4)

      Akurat PKP Cargo ma się bardzo dobrze. Zysk netto na poziomie 100 mln zł to mało? Zresztą ma się na tyle dobrze, że ma zostać sprywatyzowane w tym roku.

      Żeby było zabawniej to w zeszłym roku był temat przejęcia LK przez Cargo, ale PKP wycofało się z tego pomysłu, bo wolano skoncentrować się na inwestycjach na rynku czeskim, słowackim i niemieckim.

      Możesz tego nie wiedzieć, ale Cargo też dysponuje Traxxami. Najlepsze lokomotywy Cargo jeżdżą głównie za granicą, nie mniej jednak, takie posiada. I owszem, też przymierza się do testowania Dragonów.

      Ale widzę baranki podążają za stadem i bezmyślnie wciskają pozytywy jak tylko widzą połączenie PKP+likwidacja.

      A w ogóle PKP SA wyprzedaje swój majątek - dokładnie tym się zajmuje i po to została powołana, więc w ogóle nie wiem o co Ci chodzi.

      • 14 11

      • może na wstępie mniej agresji?

        W żadnym ze zdań nie napisałem, że odnoszę się do spółki PKP Cargo, o któej wiadomo, że ma się nieźle. Z racji, iż nie jest to forum dla profesjonalistów i 90% osób czytających tego posta pomyśli o PKP jako o prymitywnym molochu do przewalania (bo przewozem to ciężko określić, nawet w intercity) ludzi celowo nie określałem dokładniej, o którą spółkę chodzi gdyż nie miało to sensu bo jest ich tyle, że nikt nie liczy.

        Zgadzam się z Tobą odnośnie wyprzedaży majątku, lecz uważam, że ona nic nie da. Pozwoli tylko na spłacenie części z niebotycznego zadłużenia ale nie sprawi, że firma stanie się rentowna. Uważam, że najpierw należy ogłosić upadłość spółki, następnie pokryć zobowiązania majątkiem, a w końcu zbudować ją w całości od nowa (wtedy spółka startuje na czysto), nawet przy pomocy chętnego do współpracy kapitału zagranicznego.

        pozdrawiam i mniej stresu życzę:)

        • 11 1

      • "w zeszłym roku był temat przejęcia LK przez Cargo"

        był, ale w mediach tylko...

        • 2 0

      • Powiedz to pracownikom Cargo

        Warunki pracy, organizacja, płace wszystko to nie przystaje do tego co jest w LK.
        Oczywiście LK to inny rodzaj przewozów i w związku z tym ma łatwiej. Spytaj się też klientów jednej i drugiej spółki o jakość wykonywanych usług. Cargo z tak dużym potencjałem który otrzymał z PKP powinien być po za jakąkolwiek konkurencją.

        • 1 0

      • Chciało przejąć LK ???

        Ha Ha Ha, chciało przejąć tylko kontrakty, ludzie i sprzęt ich nie obchodzą...

        • 0 0

    • logiki tutaj niema zadnej!!Doprowadzic państwową firme do banructwa i oddac ją za grosze

      Juz tak było nieraz A poco poto by cwaniaczek mugł kupic wartą milardy firme .Tak sie własnie unas dorabiaja złodzieje powiazani z politykami doprowadzic najlepiej wszystko do upadłosci wykupic za grosze apotem robic na tym kokosy.PKP przynosi zyski i nema zdnego rpoblemu .ale w PKP est mafia podobnie jak wkopalniach wszedie gdzie tylko powiazana polityczne sa .Wystarczy z prywatyzowac ale nie cwaniakom i złodzieją przykłady są niedaleko za zachodnią granicą !Owsiak funduje połowe sprzetu dla szpitali ale teraz najlepiej niech zbankrutują oddac za grosze .

      • 2 3

  • SKM też się rozwija i też ma nowoczesny, zadbany sprzęt*

    * Stoi na półce w gabinecie prezesa oraz jest obecny w licznych wizualizacjach.

    • 116 4

  • a SKM kupuje nic... (5)

    ściemnia za to remontem starych złomów o założeniach konstrukcyjnych z lat 30 XX w.

    • 64 2

    • Przewozy osobowe są nierentowne (4)

      towarowe rentowne i to jest cała tajemnica

      • 9 4

      • hmm, SKM PKP Trójmiasto jako jedna z nielicznych spółek PKP przynosi zyski (1)

        w Japonii wszystkie przewozy są rentowne. W pozostałych krajach cywilizowanego świata stosuje się dopłaty i z nich tez można nieźle pożyć. Ale trzeba chcieć, a nie udawać

        • 8 1

        • Ze wszystkim się pomyliłeś

          1) SKM akurat zysków nie przynosi
          2) Zyski ze spółek PKP przynosi m.in Energetyka, Cargo, LHS i SA (choć to akuraz z uwagi na wyprzedaż majątku) i zapewne TK Telekom
          3) w Japonii wszystkie przewozy rentowne? A Maglev?

          • 5 5

      • Należy przy tym podkreślić... (1)

        ...że nierentowność przewozów pasażerskich nie wynika z niczyjej nieudolności a jest naturalną cechą tego środka transportu. Myślicie, że kolej pasażerska w Niemczech czy Francji opłaca się? Oczywiście, że nie. Nie w znaczeniu bezpośrednim, ekonomicznym. Tam po prostu występują ogromne dotacje dzięki którym kolej pasażerska funkcjonuje i rozwija się a bilety są względnie tanie i dostępne dla nieszczególnie zamożnych pasażerów. Kolej ma służyć obywatelom i sama w sobie jest swego rodzaju inwestycją. Kraje "zachodnie" mają tego świadomość i dlatego pompują w nią masakryczne pieniądze co przekłada się na prestiż (TGV), wzrost poziomu życia, spadek bezrobocia itd. itd.

        • 10 1

        • Super post!

          • 0 0

  • (2)

    Może jakby tak Lotos przejął całą kolej, to w PKP wreszcie nastałby początek i skm?

    • 38 3

    • (1)

      Bosz, Lotos ma się dobrze, bo otrzymuje zlecenia od spółki-matki to cała tajemnica.

      Jeżeli chodzi o przewozy towarowe, to PKP ma akurat bardzo dobre wyniki.

      A poza tym nie wyobrażam sobie, żeby Lotos zajmował się infrastrukturą kolejową, PKP musi.

      • 3 2

      • i myślisz,że jedna spółka z nastu wyprowadzi to ogrmne zadłużenie na 0? W jakim świecie żyjesz?

        • 0 4

  • Ładne lokomotywki (6)

    Szkoda, że w Polsce takie nie powstają, ale najważniejsze, że jeździć wreszcie zaczęły

    • 32 5

    • a Dragon? (1)

      Czytać ze zrozumieniem ;)

      • 6 2

      • te dragony mają lampy jak w peugeotach:(

        niemieckie ładniejsze

        • 1 5

    • jak to (2)

      Jak to nie powstają? Pudła Traxxów powstają we Wrocławiu!

      • 5 2

      • projektują je tam czy tylko spawają? (1)

        • 5 0

        • BOMBARDIER

          • 1 0

    • traxxy

      Pudła traxxa powstają w Bombardierze we Wrocławiu z malowaniem włącznie, a helmuty montują w nich bebechy...

      • 2 0

  • Fajnie, jakby Lotos kupił lub wydzierżawił jakiś tabor pasażerski i w ramach promocji obsługiwał jakieś regionalne linie, które PLK za wszelką cenę chce udupić.

    • 23 1

  • Do tych jadących po PKP (10)

    Wyniki Cargo w tym roku:
    - 100 mln zysku netto za 2010
    - przychody 4,5 mld zł.
    - 550 mln przeznaczone na inwestycje
    - 56% udział w rynku
    - świeżo po restrukturyzacji (zatrudnienie w ciągu 3 lat ograniczone dwukrotnie, do 25 tys. ludzi, liczba zakładów zmniejszona z 42 do 10!)
    - drugi przewoźnik towarowy w Europie (po Deutsche Bahn)
    - inwestycje w Niemczech, Czechach, Słowacji i Rumunii (docelowo Czechy, Słowacja, Węgry, Austria, Niemcy, Rumunia, Słowenia, Bałkany, kraje Morza Śródziemnego)
    - plan modernizacji 300 sztuk lokomotyw do 2015 roku i zakupu 10 nowoczesnych, wielofunkcyjnych do obsługi przewozów na rynku międzynarodowym

    a dodać do tego trzeba jeszcze, że w przeciwieństwie do Lotosu Cargo nie ma zapewnionych gigantycznych zamówień od spółki-matki.

    • 30 19

    • no i pięknie. szkoda tylko, że przeciętny użytkownik nie ma najmniejszej, bezpośredniej (dla nerwusa podkreślam BEZPOŚREDNIEJ ;) ) styczności ze wspomnianą firmą oraz, że przewozy pasażerskie nie funkcjonują ani nie rozwijają się podobnie.

      • 18 2

    • no to tak znacie rynek?Od kiedy pkp cargo wozi ludzi? jak pkp cargo jest tak świetne zarządzane (3)

      to niech ten dyrektor przeniesie do pkp

      • 5 7

      • (2)

        od kiedy Lotos Kolej wozi ludzi?

        • 8 0

        • no ja się przejechałem, a człowiek jestem... (1)

          • 1 3

          • jop w cysternie, albo pod podwoziem sie schowałeś ;)

            • 1 0

    • Super, panie Ministrze Prawdy (1)

      Ale jakości usług pan nie uwzględnił.

      • 2 5

      • jakby DB Schrenker świadczyło większą jakość, to PKP Cargo tak dobrze się nie rozwijało

        • 3 2

    • porównanie

      Cargo ma 57% rynku, LK ponad 7% - to 8 razy mniej
      Cargo ma 25 tys. pracownikow, LK ma kilkuset - to 40 razy mniej

      • 4 1

    • Tyle że PKP Cargo w ramach reformy dzieli się na nowe spółki zmniejszając liczbę zakładów (Spółka Tabor, Logistic)i łączy okręgi ograniczająć ilość pracowników zmieniając nazwę np z Pomorskiego na Północny i pozbywa się stacji paliw zysk jest nie z przewozów tylko z odsprzedaży Energetyce. Więc zobaczmy ich za rok z wynikami. Zresztą co roku Cargo traci systematycznie udziały w rynku a do połączeń z innymi krajami ma inną spółkę i nie jest ona zarejestrowana w PL i jest to większościowy udział zagranicznego przewoźnika, my dajemy sprzęt a oni zarabiają.

      • 4 0

    • Nie ma co porównywać

      Cargo ma dużo więcej lokomotyw (LOTOS większość dzierżawi), ogromną ilość własnych wagonów (LOTOS ma swoich zaledwie 40, resztę dzierżawi), nadwyżkę ludzi, itp...
      I nie prawdą jest że LOTOS ma zapewnione zamówienia od spółki matki, wygrał przetarg w którym startowali też inni przewoźnicy. Dodatkowo ustawa antymonopolizacyjna zmusza go do przewozu ponad 20% dla innych podmiotów. LOTOS Kolej wozi kontenery dla PCC Intermodal, Biokomponenty dla Orlenu, tłucznie, mączki wapienne i wiele innych.
      Ponad 20 lat pracowałem w Cargo i nie ukrywam że do przejścia do Lotosu skłoniły mnie warunki finansowe, ale też żałuję że w PKP Cargo źle się dzieje. Mimo że poprawiły się warunki w spółce, to pracownicy ciągle narzekają, a winę tylko i wyłacznie ponosi zarząd PKP Cargo.
      Gdyby przenieść zarząd z Lotosu do Cargo, to pewnie dużo by się tam zmieniło.
      Pozdrawiam Wszystkich kolejarzy, niezależnie od przewoźnika u którego pracują.

      • 10 0

  • ... (2)

    Może ktoś w końcu pomyśli i przywróci w sezonie lokomotywy Nogat i Costerina...

    • 15 4

    • Właśnie ich pozbyło się PKP Cargo

      • 1 0

    • a zapłacisz ?

      • 0 2

  • NO,NO,NO, NIE POGADZSZ CZŁOWIEKU OTAKICH TRAXX-ach. WYGLADAJĄ EXTRA.

    • 16 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Maciej Dobrzyniecki

Od roku 1994 jest członkiem Business Centre Club i pełni funkcję wiceprezesa. Jest ponadto...

Najczęściej czytane