Nowe lokomotywy Dragon 2 dla Lotos Kolej

Najnowszy artukuł na ten temat

Lokomotywa Vectron we flocie Lotos Kolej

Spółka Lotos Kolej pozyskała sześć nowoczesnych lokomotyw Dragon 2 firmy Newag.
Spółka Lotos Kolej pozyskała sześć nowoczesnych lokomotyw Dragon 2 firmy Newag. mat.prasowe

Podpisano umowę na leasing sześcioosiowych lokomotyw E6ACTab - Dragon 2. Sześć lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych spółce Lotos Kolej przez firmę Newag. Zgodnie z umową Newag jeszcze w 2019 roku dostarczy dwie lokomotywy Dragon 2. Kolejne cztery elektrowozy zostaną włączone do eksploatacji Lotos Kolej w 2020 roku. Kolejowa spółka Lotosu posiada w swojej flocie już trzy lokomotywy Dragon 2, które eksploatuje od marca 2019 roku.



E6ACTab Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 3. Wyprodukowany przez Newag SA pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem lokomotywy jest wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych.

Dragon 2 we flocie Lotos Kolej



W E6ACTab Dragon 2 zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50 proc. oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.

- Lotos Kolej jest na etapie unowocześniania parku lokomotyw. Wymieniamy nasze najstarsze pojazdy na nowoczesny tabor. Dragon 2 jest lokomotywą o parametrach umożliwiających nam obsługę ciężkich pociągów. Charakteryzuje się dobrym współczynnikiem niezawodności i jest łatwa w obsłudze oraz eksploatacji. Dzięki nowym Dragonom 2 oferta dla naszych klientów, zwłaszcza przy obsłudze ciężkich pociągów towarowych, będzie lepsza i bardziej konkurencyjna - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.

Nowoczesny symulator kolejowy



Od 9 grudnia 2019 spółka Lotos Kolej prowadzi szkolenia na nowoczesnym symulatorze kolejowym produkcji firmy SIM Factor, który w pełni odzwierciedla wszystkie elementy kabiny maszynisty lokomotywy Dragon 2. Dzięki umowie pomiędzy Lotos Kolej a Newag przeszkoleni w Ośrodku Szkolenia Maszynistów Lotos Kolej maszyniści będą mieli okazję wyjechać na tory w jednej z najnowocześniejszych lokomotyw w kraju.

- Powiększenie taboru Lotos Kolej to nie tylko wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek naszej grupy kapitałowej, ale również wzmocnienie oferty kierowanej do rynku. Niedawno otwarto Ośrodek Szkolenia Maszynistów wyposażony w nowatorski symulator lokomotywy Dragon 2, a teraz pozyskano kolejnych sześć nowych lokomotyw elektrycznych właśnie tego typu. Lotos Kolej bardzo dobrze zamyka 2019 rok. Widać, że stawia na rozwój i nowoczesność. To bardzo ważna spółka z perspektywy łańcucha logistycznego Grupy Lotos - podkreśla Jarosław Wittstock, p.o. prezesa zarządu Grupy Lotos.

Opinie (20) 1 zablokowana

  • Moim zdaniem (1)

    to dobra wiadomość.

    • 22 1

    • Nawet bardzo

      5 lokomotyw na wiosnę, ostatnio symulator i teraz kolejne 6. Widać rozwój, oby dalej tak szło do przodu.

      • 1 0

  • (1)

    A na Olszynce dalej kradną paliwo na torach. Nic się nie zmienia, nawet złodzieje ci sami od lat.

    • 27 3

    • Jakie paliwo?? Przecież w próżnych nic nie ma:P

      • 0 1

  • Czy Lotos Kolej to nadal firma rodzinna? (3)

    Dewiza "Zatrudniamy wyłącznie swoich lub po wielokrotnym poleceniu"

    • 27 5

    • (1)

      Już dawno nie jest to firma która zatrudniała z polecenia samych najlepszych fachowców w branży kolejowej. Ludzi których dobrze znali pracownicy Lotosu i dobrze wiedzieli czy kandydat jest pracowity, sumienny i ma odpowiednią wiedzę. Teraz zatrudnia się się ludzi z ulicy, którzy z koleją dopiero w Lotosie sie stykaja po raz pierwszy.

      • 5 2

      • Właśnie po wyodrębnieniu się Lotos Kolej zaczęły się układy i nepotyzm. A stworzyła go właśnie część byłych kolejarzy którzy "zwiali" z PKP czując niezłą kasę.

        • 9 0

    • Jak w kazdej firmie

      • 1 0

  • Przyda się do rozwożenia węgla (3)

    z portów na południe Polski, czyli odwrotnie niż powinno być w zdrowo zarządzanym kraju.

    • 20 9

    • A to Lotos wunglem handluje? (2)

      • 2 4

      • Lotos kolej świadczy usługi przewozowe (1)

        Rozumiem, że składów z węglem odmawiają ciągać, bo Greta zakazała?

        • 4 2

        • Ciągną , ciągną w obydwie strony , klijent zleca , płaci to się jeżdzi.

          • 1 0

  • Komfort maszynisty równie ważny jak wszystkich prezesów z PiS

    • 4 14

  • A czy beda wyposazone w koce dla maszynistow ? Dragony 2 maja słabe ogrzewanie (1)

    nieszczelne kabiny i jeszcze spro innych minusów w stosunku do pierszych Dragonów ,,gliwickich"

    • 11 2

    • Do tych co minusują , widac nigdy nie byliscie na żadnym Dragonie.

      a przychodza 010 i wesja ab 025

      • 0 1

  • Co to za oznaczenie? (2)

    Co znaczy skrót E6ACTab?
    To nowy model? Do tej pory Dragon2 był oznaczony w zależności od wersji symbolami E6ACTa i E6ACTad.

    • 3 1

    • Od E6ACTa, E6ACTab różni się tym, że ma ETCS poziomu 3 (E6ACTa miała poziom 2).

      • 2 0

    • Rakieta balistyczna 2

      • 1 0

  • Brawo

    znów idą do przodu! Tak trzymać. Aż miło popatrzeć.

    • 5 0

  • Wlasnie sie dowiedzialem o istnieniu firmy Newag....

    Brawo Polacy.
    Zalozona w 1876 roku...
    Kocham Was.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Informacje

Reklama

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Włodzimierz Ziółkowski

W latach 1988-98 piastował stanowisko prezesa zarządu i dyrektora w spółce Morskie Domy Składowe...