- 1 Dorota Pyć została prezesem Portu Gdańsk (194 opinie)
- 2 Centra handlowe w Wielką Sobotę (83 opinie)
- 3 Niższe taryfy zamiast mrożenia cen (31 opinii)
- 4 Nie ma zgody na dzierżawę zbożowego (9 opinii)
- 5 Etat zabiera nam życie (440 opinii)
- 6 ZUS "wziął" wolne w Wielki Piątek (83 opinie)
Nowe lokomotywy Dragon 2 dla Lotos Kolej
Podpisano umowę na leasing sześcioosiowych lokomotyw E6ACTab - Dragon 2. Sześć lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych spółce Lotos Kolej przez firmę Newag. Zgodnie z umową Newag jeszcze w 2019 roku dostarczy dwie lokomotywy Dragon 2. Kolejne cztery elektrowozy zostaną włączone do eksploatacji Lotos Kolej w 2020 roku. Kolejowa spółka Lotosu posiada w swojej flocie już trzy lokomotywy Dragon 2, które eksploatuje od marca 2019 roku.
E6ACTab Dragon 2 to pierwsza w Europie sześcioosiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) oraz wyposażona w ETCS poziom 3. Wyprodukowany przez Newag SA pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz zapewnia wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem lokomotywy jest wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych.
Dragon 2 we flocie Lotos Kolej
W E6ACTab Dragon 2 zabudowano przekształtniki oparte na węgliku krzemu (SiC), zapewniające bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50 proc. oraz zmniejszenie rozmiarów i masy urządzeń o 60 proc.
- Lotos Kolej jest na etapie unowocześniania parku lokomotyw. Wymieniamy nasze najstarsze pojazdy na nowoczesny tabor. Dragon 2 jest lokomotywą o parametrach umożliwiających nam obsługę ciężkich pociągów. Charakteryzuje się dobrym współczynnikiem niezawodności i jest łatwa w obsłudze oraz eksploatacji. Dzięki nowym Dragonom 2 oferta dla naszych klientów, zwłaszcza przy obsłudze ciężkich pociągów towarowych, będzie lepsza i bardziej konkurencyjna - podkreśla Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Nowoczesny symulator kolejowy
Od 9 grudnia 2019 spółka Lotos Kolej prowadzi szkolenia na nowoczesnym symulatorze kolejowym produkcji firmy SIM Factor, który w pełni odzwierciedla wszystkie elementy kabiny maszynisty lokomotywy Dragon 2. Dzięki umowie pomiędzy Lotos Kolej a Newag przeszkoleni w Ośrodku Szkolenia Maszynistów Lotos Kolej maszyniści będą mieli okazję wyjechać na tory w jednej z najnowocześniejszych lokomotyw w kraju.
- Powiększenie taboru Lotos Kolej to nie tylko wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów spółek naszej grupy kapitałowej, ale również wzmocnienie oferty kierowanej do rynku. Niedawno otwarto Ośrodek Szkolenia Maszynistów wyposażony w nowatorski symulator lokomotywy Dragon 2, a teraz pozyskano kolejnych sześć nowych lokomotyw elektrycznych właśnie tego typu. Lotos Kolej bardzo dobrze zamyka 2019 rok. Widać, że stawia na rozwój i nowoczesność. To bardzo ważna spółka z perspektywy łańcucha logistycznego Grupy Lotos - podkreśla Jarosław Wittstock, p.o. prezesa zarządu Grupy Lotos.
Miejsca
Opinie (20) 1 zablokowana
-
2019-12-16 11:43
Przyda się do rozwożenia węgla (3)
z portów na południe Polski, czyli odwrotnie niż powinno być w zdrowo zarządzanym kraju.
- 20 9
-
2019-12-16 12:18
A to Lotos wunglem handluje? (2)
- 2 4
-
2019-12-16 12:29
Lotos kolej świadczy usługi przewozowe (1)
Rozumiem, że składów z węglem odmawiają ciągać, bo Greta zakazała?
- 4 2
-
2019-12-17 19:15
Ciągną , ciągną w obydwie strony , klijent zleca , płaci to się jeżdzi.
- 1 0
-
2019-12-16 16:51
A czy beda wyposazone w koce dla maszynistow ? Dragony 2 maja słabe ogrzewanie (1)
nieszczelne kabiny i jeszcze spro innych minusów w stosunku do pierszych Dragonów ,,gliwickich"
- 11 2
-
2019-12-17 19:08
Do tych co minusują , widac nigdy nie byliscie na żadnym Dragonie.
a przychodza 010 i wesja ab 025
- 0 1
-
2019-12-16 11:35
Czy Lotos Kolej to nadal firma rodzinna? (3)
Dewiza "Zatrudniamy wyłącznie swoich lub po wielokrotnym poleceniu"
- 27 5
-
2019-12-17 16:15
Jak w kazdej firmie
- 1 0
-
2019-12-16 14:07
(1)
Już dawno nie jest to firma która zatrudniała z polecenia samych najlepszych fachowców w branży kolejowej. Ludzi których dobrze znali pracownicy Lotosu i dobrze wiedzieli czy kandydat jest pracowity, sumienny i ma odpowiednią wiedzę. Teraz zatrudnia się się ludzi z ulicy, którzy z koleją dopiero w Lotosie sie stykaja po raz pierwszy.
- 5 2
-
2019-12-16 16:00
Właśnie po wyodrębnieniu się Lotos Kolej zaczęły się układy i nepotyzm. A stworzyła go właśnie część byłych kolejarzy którzy "zwiali" z PKP czując niezłą kasę.
- 9 0
-
2019-12-16 10:21
(1)
A na Olszynce dalej kradną paliwo na torach. Nic się nie zmienia, nawet złodzieje ci sami od lat.
- 27 3
-
2019-12-17 15:11
Jakie paliwo?? Przecież w próżnych nic nie ma:P
- 0 1
-
2019-12-16 10:12
Moim zdaniem (1)
to dobra wiadomość.
- 22 1
-
2019-12-17 11:54
Nawet bardzo
5 lokomotyw na wiosnę, ostatnio symulator i teraz kolejne 6. Widać rozwój, oby dalej tak szło do przodu.
- 1 0
-
2019-12-17 09:25
Wlasnie sie dowiedzialem o istnieniu firmy Newag....
Brawo Polacy.
Zalozona w 1876 roku...
Kocham Was.- 3 2
-
2019-12-16 17:30
Co to za oznaczenie? (2)
Co znaczy skrót E6ACTab?
To nowy model? Do tej pory Dragon2 był oznaczony w zależności od wersji symbolami E6ACTa i E6ACTad.- 3 1
-
2019-12-17 02:53
Rakieta balistyczna 2
- 1 0
-
2019-12-16 18:05
Od E6ACTa, E6ACTab różni się tym, że ma ETCS poziomu 3 (E6ACTa miała poziom 2).
- 2 0
-
2019-12-16 21:39
Brawo
znów idą do przodu! Tak trzymać. Aż miło popatrzeć.
- 5 0
-
2019-12-16 12:14
Komfort maszynisty równie ważny jak wszystkich prezesów z PiS
- 4 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.