Nowe lokomotywy gdańskiej spółki kolejowej

Spółka Lotos Kolej wzbogaciła się o kolejną nowoczesną lokomotywę. Przekazano jej właśnie pierwszą z dwóch lokomotyw Bombardier TRAXX MS. Dostawę drugiej lokomotywy wielosystemowej zaplanowano jeszcze we wrześniu 2020.



W wyniku podpisanej umowy lokomotywy TRAXX MS2e wyprodukowane w 2020 roku, będące własnością firmy Cargounit, zostały przekazane do użytkowania przez Lotos Kolej, a zdane z dzierżawy będą trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181), w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne. Pierwsza lokomotywa rozpoczęła już przewozy dla spółki, która obecnie ma w swojej flocie ponad 120 lokomotyw.

Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy TRAXX MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi Lotos Kolej.

Cargounit to największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z największych tego typu podmiotów w UE. Posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Obecnie firma koncentruje się na modernizacji posiadanej floty poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw jednosystemowych do przewozów krajowych oraz lokomotyw wielosystemowych do przewozów międzynarodowych.

Opinie (43) 6 zablokowanych

  • szkoda (4)

    że nie polskiej produkcji.

    • 34 9

    • Nie ma lokomotyw MS polskiej produkcji.
      Do ruchu po kraju kupują w Newagu.

      • 9 1

    • Spokojnie, lokomotywa została wyprodukowana we Wrocławiu. (1)

      Ale przez zagraniczną firmę.

      • 7 2

      • Tylko jej pudło. Montaż Traxxów w zależności od wersji odbywa się w Niemczech lub we Włoszech,

        • 0 0

    • Dobrze, przynajmniej się nie rozpadnie jak pesozłomy

      Jakość ponad patriotyzm!

      • 10 7

  • Konsekwentnie do przodu (2)

    Od jakiegoś czasu co kilka miesięcy nowa lokomotywa.

    • 25 3

    • Tak jak mówisz pracy dużo jest dużo kontraktów

      • 0 0

    • Mnie to nie cieszy

      Widocznie potaniały. Wróży to ,ze energia i żywność podrożeje

      • 0 0

  • Te Skody już wysłużone są trochę

    Jak sprawdziłem na wiki, lata produkcji 1961/62. Wow...

    • 16 0

  • Jakaś tak brzydka... Musi być czarna? (4)

    • 6 28

    • pojdzie do malowania

      • 1 1

    • A musisz tak zrzędzić?

      • 8 1

    • (1)

      Barwy nacjonalistów ukraińskich albo anarchistów blee. Powinna być w barwach narodowych albo firmowych koncernu

      • 2 8

      • Tak jest, najlepiej w PiSie barwy, barwy szczęścia!

        • 1 1

  • tylko co będą przewozić jak politycy planują zamknięcie gospodarki z powodu przeziębienia

    .........dług Państwa w jedną kadencję to ponad 600mld złotych

    • 22 12

  • to już polskich lokomotyw nie produkują? (4)

    Z tego co się orientuję jednak produkują i to nawet niezłe.

    • 17 13

    • to lokomotywa wielosystemowa (1)

      Polskie firmy takich nie produkują.

      • 14 0

      • Spolojnie

        Ta lokomotywa jest dzierżawiona. A Lotos Kolej cyklicznie zamawia polskie lokomotywy (Dragon, Griffin) z polskiej fabryki Newag. Pozdrawiam

        • 2 0

    • (1)

      Prawdziwe polskie lokomotywy to były - SP42, SU42, SM42 produkowane w zakładach Fablok w Chrzanowie. SP45, SU45, SU46, ET41 w produkowane w Fabryce Pojazdów Szynowych Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. EU07, EP09, ET21, ET22 budowane w polskich zakładach Pafawag we Wrocławiu. Teraz to buduje się plastikowy złom, a nie lokomotywy.

      • 3 2

      • Po pierwsze, EU07 była budowana na licencji angielskiej. Po drugie, proponowałbym się zapoznać np. ze zdjęciami Traxxa po poważnej kolizji i ze zdjęciami EU07 po wypadku, a potem pisać o plastikowym złomie. O warunkach pracy dla maszynistów już nie wspominając. Do rodziny Traxx należą też IORE - dwuczłonowe lokomotywy serii H80AC, które są wykorzystywane do prowadzenia pociągów między Kiruną a Narwikiem. Maszyny przystosowane do pracy nawet w -40 stopniach ciągną pociągi o masie ponad 8000 ton i do niedawna były najsilniejszymi lokomotywami elektrycznymi na świecie.

        • 2 0

  • Czarna się bardzo nagrzewa w lato (2)

    Maszyniści już muszą być przerażeni latem 2021

    • 3 12

    • W zimę też się bardziej nagrzewa.

      Maszyniści muszą być pełni pełni szczęścia

      • 10 2

    • Zdaje się że już wszystkie nowe lokomotywy posiadają klimatyzowane kabiny maszynistów domyślnie.

      • 9 0

  • Zyska czy sobie kupił po prostu?

    • 11 1

  • Po co przecież kryzys podobno

    • 4 1

  • Dobrze ze nie trzech kolejnych prezesów

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Andrzej Adler

Prezes zarządu i jeden z współzałożycieli DGT, firmy zajmującej się telekomunikacją i...