- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (80 opinii)
- 2 Po 30 latach idzie na "żyletki". Zbożowy czeka na zmiany (3 opinie)
- 3 Nowi wiceprezesi w Enerdze, prezesa brak (32 opinie)
- 4 Badanie dna Zatoki Gdańskiej (12 opinii)
- 5 150 mld zł na elektrownię jądrową (172 opinie)
- 6 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (87 opinii)
Nowe lokomotywy gdańskiej spółki kolejowej
Spółka Lotos Kolej wzbogaciła się o kolejną nowoczesną lokomotywę. Przekazano jej właśnie pierwszą z dwóch lokomotyw Bombardier TRAXX MS. Dostawę drugiej lokomotywy wielosystemowej zaplanowano jeszcze we wrześniu 2020.
W wyniku podpisanej umowy lokomotywy TRAXX MS2e wyprodukowane w 2020 roku, będące własnością firmy Cargounit, zostały przekazane do użytkowania przez Lotos Kolej, a zdane z dzierżawy będą trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181), w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne. Pierwsza lokomotywa rozpoczęła już przewozy dla spółki, która obecnie ma w swojej flocie ponad 120 lokomotyw.
Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy TRAXX MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi Lotos Kolej.
Cargounit to największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z największych tego typu podmiotów w UE. Posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem, zarówno trakcyjnych, jak i manewrowych. Obecnie firma koncentruje się na modernizacji posiadanej floty poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw jednosystemowych do przewozów krajowych oraz lokomotyw wielosystemowych do przewozów międzynarodowych.
Miejsca
Opinie (43) 7 zablokowanych
-
2020-09-08 08:19
szkoda (4)
że nie polskiej produkcji.
- 34 9
-
2020-09-08 08:27
Nie ma lokomotyw MS polskiej produkcji.
Do ruchu po kraju kupują w Newagu.- 9 1
-
2020-09-08 08:45
Spokojnie, lokomotywa została wyprodukowana we Wrocławiu. (1)
Ale przez zagraniczną firmę.
- 7 2
-
2020-09-09 11:50
Tylko jej pudło. Montaż Traxxów w zależności od wersji odbywa się w Niemczech lub we Włoszech,
- 0 0
-
2020-09-08 09:10
Dobrze, przynajmniej się nie rozpadnie jak pesozłomy
Jakość ponad patriotyzm!
- 10 7
-
2020-09-08 08:26
Konsekwentnie do przodu (2)
Od jakiegoś czasu co kilka miesięcy nowa lokomotywa.
- 25 3
-
2020-09-10 11:15
Tak jak mówisz pracy dużo jest dużo kontraktów
- 0 0
-
2020-09-14 10:45
Mnie to nie cieszy
Widocznie potaniały. Wróży to ,ze energia i żywność podrożeje
- 0 0
-
2020-09-08 08:28
Te Skody już wysłużone są trochę
Jak sprawdziłem na wiki, lata produkcji 1961/62. Wow...
- 16 0
-
2020-09-08 08:31
Jakaś tak brzydka... Musi być czarna? (4)
- 6 28
-
2020-09-08 09:06
pojdzie do malowania
- 1 1
-
2020-09-08 11:30
A musisz tak zrzędzić?
- 8 1
-
2020-09-08 13:57
(1)
Barwy nacjonalistów ukraińskich albo anarchistów blee. Powinna być w barwach narodowych albo firmowych koncernu
- 2 8
-
2020-09-08 19:15
Tak jest, najlepiej w PiSie barwy, barwy szczęścia!
- 1 1
-
2020-09-08 09:18
tylko co będą przewozić jak politycy planują zamknięcie gospodarki z powodu przeziębienia
.........dług Państwa w jedną kadencję to ponad 600mld złotych
- 22 12
-
2020-09-08 09:26
to już polskich lokomotyw nie produkują? (4)
Z tego co się orientuję jednak produkują i to nawet niezłe.
- 17 13
-
2020-09-08 09:50
to lokomotywa wielosystemowa (1)
Polskie firmy takich nie produkują.
- 14 0
-
2020-09-09 13:33
Spolojnie
Ta lokomotywa jest dzierżawiona. A Lotos Kolej cyklicznie zamawia polskie lokomotywy (Dragon, Griffin) z polskiej fabryki Newag. Pozdrawiam
- 2 0
-
2020-09-08 22:29
(1)
Prawdziwe polskie lokomotywy to były - SP42, SU42, SM42 produkowane w zakładach Fablok w Chrzanowie. SP45, SU45, SU46, ET41 w produkowane w Fabryce Pojazdów Szynowych Hipolita Cegielskiego w Poznaniu. EU07, EP09, ET21, ET22 budowane w polskich zakładach Pafawag we Wrocławiu. Teraz to buduje się plastikowy złom, a nie lokomotywy.
- 3 2
-
2020-09-09 11:54
Po pierwsze, EU07 była budowana na licencji angielskiej. Po drugie, proponowałbym się zapoznać np. ze zdjęciami Traxxa po poważnej kolizji i ze zdjęciami EU07 po wypadku, a potem pisać o plastikowym złomie. O warunkach pracy dla maszynistów już nie wspominając. Do rodziny Traxx należą też IORE - dwuczłonowe lokomotywy serii H80AC, które są wykorzystywane do prowadzenia pociągów między Kiruną a Narwikiem. Maszyny przystosowane do pracy nawet w -40 stopniach ciągną pociągi o masie ponad 8000 ton i do niedawna były najsilniejszymi lokomotywami elektrycznymi na świecie.
- 2 0
-
2020-09-08 10:03
Czarna się bardzo nagrzewa w lato (2)
Maszyniści już muszą być przerażeni latem 2021
- 3 12
-
2020-09-08 11:37
W zimę też się bardziej nagrzewa.
Maszyniści muszą być pełni pełni szczęścia
- 10 2
-
2020-09-08 11:51
Zdaje się że już wszystkie nowe lokomotywy posiadają klimatyzowane kabiny maszynistów domyślnie.
- 9 0
-
2020-09-08 11:14
Zyska czy sobie kupił po prostu?
- 11 1
-
2020-09-08 11:19
Po co przecież kryzys podobno
- 4 1
-
2020-09-08 11:49
Dobrze ze nie trzech kolejnych prezesów
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.