• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe lokomotywy i wagony dla Lotos Kolej

erka
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Lotos Kolej to jeden z wiodących towarowych przewoźników kolejowych w Polsce. Lotos Kolej to jeden z wiodących towarowych przewoźników kolejowych w Polsce.

Zakup 324 nowoczesnych wagonów-platform oraz dwóch lokomotyw elektrycznych za kwotę ok. 150 mln planuje spółka Lotos Kolej. Połowę wartości projektu, czyli ponad 74 mln zł, sfinansuje Unia Europejska.



Projekt zakupu nowoczesnego taboru intermodalnego realizowany przez Lotos Kolej uzyskał najwyższą ocenę w rankingu konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Unijne wsparcie otrzymały projekty przyczyniające się do poprawy konkurencyjności intermodalnych usług transportowych w Polsce.

- Cieszymy się z rozstrzygnięcia konkursu, bowiem zakup nowoczesnego taboru do przewozów intermodalnych wpisuje się w strategię dalszego rozwoju spółki. Znaczące dofinansowanie unijne wpłynie na możliwość oferowania bardziej konkurencyjnych i kompleksowych usług naszym klientom - powiedział Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej.
Projekt Lotos Kolej zakłada zakup 324 nowoczesnych wagonów-platform oraz dwóch lokomotyw elektrycznych za kwotę ok. 150 mln zł. Połowę tej sumy Lotos Kolej uzyska dzięki udziałowi w konkursie "Rozwój transportu morskiego, śródlądowych dróg wodnych i połączeń multimodalnych" (w ramach programu "Infrastruktura i Środowisko 2013-2020").

CUPT opublikowało pod koniec października 2018 roku listę rankingową uwzględniającą wszystkie projekty wybrane do dofinansowania, które spełniły kryteria oceny i uzyskały wymaganą liczbę punktów. Projekt Lotos Kolej został zakwalifikowany do objęcia dofinansowaniem, osiągając wynik 96,88 proc. maksymalnej liczby punktów. Tym samym Lotos Kolej otrzymało (ex aequo z dwiema innymi spółkami) najwyższą ocenę projektu złożonego do konkursu.
erka

Miejsca

Opinie (48) 1 zablokowana

  • I kto tym będzie jeździł ??? (3)

    Z LK już nie jest tak dobrze jak kiedyś, maszynistów brakuje na całym rynku pracy, a z racji dobrej zmiany ludzie z LK odchodzą.
    Dofinansowanie to pieśń przyszłości, teraz trzeba wybrać lokomotywy i wagony, przetargi itp.
    2 lokomotywy to kropla w morzu potrzeb, 324 wagony to 15 składów plus rezerwa, 2 lokomotywy nie zapewnią ciągłej pracy, a lokomotyw w LK też brakuje. Na tą ilość skład powinno być minimum 6 maszyn.

    • 8 3

    • (2)

      A oni budują firmę czy modernizują mistrzu? Mają już tabor i go uzupełniają.

      • 3 1

      • Mają, ale za mało.

        Firma przez braki traci zewnętrzne zlecenia.

        • 1 0

      • LK nie ma wagonów. Wszystko co ciągnie jest z dzierżawy. Lokomotywy też są w dzierżawie lub leasingu. Jedynie lokomotywy manewrowe i to nie wszystkie ma swoje. Platformy? po co jak już nie współpracuje z PCC Intermodal!? Pozyska i odda w dzierżawę - pewnie PKP Cargo , bo oni ostrza sobie ząbki na przewozy intermodalne.

        • 1 0

  • Jescze was nie przylacyzli do orlenu? (1)

    Bardzo dobrze, macie swoich pawelkow 65% zadowlonych. Orlen lepiej bedzie zarzadzal!

    • 3 7

    • Dlatego między innymi pis przegrał w Gdańsku wszystko, jak jak już połączy lotos z orlenem nie będzie miał co tu szukać

      • 1 0

  • Unia

    Nie wiem czemu inwestycje Unii Europejskiej nazywają dofinansowaniem. Jak i tak wszystko co zarobi ten sprzęt idzie połowa do UE

    • 7 0

  • A za PO-PSL straty byly chyba?

    • 5 7

  • Wyimaginowana-ny

    Lotos ,spółeczka skarbu państwa i wyciąga łapę po kasę z wyimaginowanej UE?coś mi tu nie gra

    • 1 7

  • przecież wiodącym przewoźnikiem na rynku jest PKP Cargo (2)

    taki Lotosik to nosem by wciągnął

    • 4 10

    • A wiesz że ten "narodowy" przewoźnik ma tylko 36 % udziału państwa?

      W tym momencie to LK jest bardziej państwowy niż PKP Cargo, i chyba lepiej żeby ten narodowy nie wciągnął nosem LK.

      • 9 0

    • Nosem kurz

      Mogą sobie wciągać z rozklekotanych lokomotyw o wagonach nie wspomnę.Kolos na glinianych łapach w, którego państwo pakuje kase jak pada na pysk.

      • 3 1

  • Lotos Kolej

    Nic nie musiał by kupować jakby mu nie zabrano 5 nowiutkich Grifinów rok temu ic i orlen a były w barwach Lotosu! Co za przypadek po roku 2 maszynki a co z resztą złomu ?! Skansen otworzą ?

    • 5 1

  • Nie rozumiem

    Firma transportowa dostaje dotację na tabor? Przecież JanuszTrans nie może dostać dotacji na nowe auta, a państwowy lotos już może?

    • 2 1

  • Piko (1)

    Ponieważ Tusk twierdzi, że wszystko finansują Niemcy, elektrowozy muszą być niemieckie.

    • 2 1

    • Ponieważ Kaczyński twierdzi, że nienawidzi rosji o PESA robi modernizacje na rosyjskich silnikach.

      • 0 0

  • Jak to dobrze, ze czasy Pełowskie sie skonczyly raz na zawsze (1)

    • 0 7

    • no tak bo komuna już nie dopuści nikogo do władzy... nigdy!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki...

Najczęściej czytane