- 1 Brytyjska armia w Porcie Gdańsk (92 opinie)
- 2 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (174 opinie)
- 3 Jest umowa na czarter FSRU (10 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (11 opinii)
- 5 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (26 opinii)
- 6 Zobacz, jak wygląda świat z suwnicy (17 opinii)
Nowe miejsca pracy w duńskiej stoczni w Gdyni
Duńska stocznia Karstensens Skibsværft wydzierżawiła od Vistal Offshore nowoczesny zakład produkcyjny przy nabrzeżu Indyjskim w Porcie Gdynia. Od lipca ma tam ruszyć produkcja kadłubów dużych jednostek rybackich.
Według zapewnień Karstensens Skibsværft, w nowo powstałej spółce Karstensen Shipyard Poland pracę znajdzie ok. 200 osób. Już wiadomo, że na początku zakład zajmie się budową kadłuba dla szkockiego armatora Lunar Fishing. Produkcja będzie prowadzona w halach, które stawiała gdyńska firma Vistal na terenie po Olejarni w gdyńskim porcie . Umowa została zawarta na czas określony 3 lat.
Zakład został uruchomiony w 2013 roku. Inwestycja była sporna, ponieważ hala postała w miejsce obiektu wpisanego do gminnej ewidencji zabytków. Ostatecznie udało się zachować zabytkową fasadę portowego budynku, która została odpowiednio zabezpieczona i wkomponowana w inwestycję. Jeszcze niedawno w obiekcie pracowały spółki Grupy Vistal. Niestety w październiku 2017 roku Vistal Gdynia złożył do Sądu Rejonowego w Gdańsku wniosek o ogłoszenie upadłości. Z kolei na początku 2018 roku złożono w sądzie plan restrukturyzacji Grupy.
Teraz przy nabrzeżu Indyjskim operować będzie duńska stocznia. Jak twierdzą władze Karstensens Skibsværft, inwestycja w produkcję kadłubów w Polsce opiera się na sukcesie, jaki stocznia osiągnęła w niszowym obszarze rybackich statków pelagicznych, dostarczając wysokiej jakości, niestandardowe rozwiązania dostosowane do konkretnych potrzeb każdego klienta. Nie wpłynie ona negatywnie na produkcję w Danii i pracowników w Skagen. Wręcz przeciwnie, znacząco poprawi i zwiększy całą produkcję a także poprawi jakość i przyspieszy dostawę.
- To dobrze dla wszystkich stron, że ułożyło się to w ten sposób. Jestem pewien, że nasza inwestycja w Polsce jest ważna dla naszego dalszego rozwoju, także tutaj, w Skagen. Karstensen Shipyard Poland stanie się tym samym już drugą stocznią należącą do kapitału zagranicznego, działającą w Gdyni, obok holenderskiej Damen Shipyards Gdynia - powiedział dyrektor Knud Degn Karstensen.
Miejsca
Opinie (94) 4 zablokowane
-
2018-06-11 22:13
(1)
Dobrzy spawacze to juz od dawna pracuja w Norwegii, Danii, Finlandii, Wielkiej Brytanii oraz Niemczech i w Polsce pracowac nie beda.
- 22 1
-
2019-12-17 23:49
Dobry spawacz zrobi w gdansku 180 h i ma 10 tys i nie musi wyjezdzac
- 0 0
-
2018-06-11 23:56
Brawo (1)
Gratuluję takiego osiągnięcia. Zamykali stocznie jak byly polskie bo sie niby nie opłacało po to żeby w tych miejscach otwierać duńskie, norweskie czy niemieckie. Jeszcze raz gratuluję takiego osiągnięcia hahahahahaha
- 19 7
-
2018-06-12 08:40
oplacało się
No nie tak unia chciała ,nie można było dopłacać( aby ratować stocznie).W ten sposób stocznie niemieckie hiszpańskie no i norweskie budowali statki i zatrudniali polaków za grosze.A nasz upadały. Dziadostwo
- 9 1
-
2018-06-12 08:36
Nowe miejsca pracy w duńskiej stoczni w Gdyni dla Ukraińców.
- 16 0
-
2018-06-12 15:06
Gdynia kiedyś morska potęga Polski dzisiaj miasto upadłe
- 9 3
-
2018-06-12 15:07
Polska teoretyczne państwo z kolonialną gospodarką oraz z niewolniczym i parobczym ludem
- 4 2
-
2018-06-12 17:38
Polsczki mogą byc tylko siłą roboczą, nie umieją prowadzić skomplikowanego biznesu.
- 5 3
-
2018-06-12 18:46
Kadluby w Polsce.
A cale wyposazenie to gdzie? To jest najwazniejsze a nie puste pudlo technicznie nazwane kadlubem.
- 7 1
-
2018-06-12 21:58
Polacy
Pewnie zatrudnia naplywowych ukraincow to pomylka hym.
- 4 2
-
2018-06-14 00:42
Znowu wstaliśmy z kolan!
Słuszna jest polityka naszej parti! To nic, że nici z reaktywacji przemysłu okrętowego w Szczecinie, a działania wokół NAUTY i Stoczni Marynarki Wojennej oraz imperialne plany zakupu Stoczni Gdańskiej to pudrowanie zwłok... Teraz dostaną piękny impuls w postaci przejścia tych nielicznych stoczniowców, co z nieznanych powodów nie pracują jeszcze w Norwegii, do oddziału Karstensena w Gdyni. Daleko nie będą mieli... Aktywiści PiS, co jeszcze nie dostali fajnych posad na pewno do takiej roboty garnąć się nie będą, więc już nie wiem, kim te państwowe trupy chcą budować statki?
- 5 1
-
2018-06-14 12:11
Duńska stocznia w Gdyni, to raczej nie powód do chluby.Co innego gdyby Gdyńska otwierała filię w Danii.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.