stat

Nowe połączenie w BCT i giganty w DCT

Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT.
Kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU w terminalu DCT. fot. Wojciech Strozyk / KFP

W trójmiejskich portach wiosenne ożywienie. Bałtycki Terminal Kontenerowy BCT rozpoczął obsługę nowego połączenia bezpośrednio z Wielką Brytanią, a do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w gdańskim Porcie Północnym od maja zaczną przypływać największe statki kontenerowe na świecie.



Unifeeder, lider europejskiej branży operatorów kontenerowych rozszerzył zakres działalności na Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Dzięki temu w miniony czwartek statek Merwedijk wywiózł z BCT pierwsze trzy kontenery bezpośrednio do Wielkiej Brytanii. Do tej pory większość tego typu połączeń miały jeden lub więcej przystanków w niemieckich lub holenderskich portach. Utworzenie bezpośredniego połączenia znacznie zmniejsza koszty ponoszone przez operatorów, a dla portu w Gdyni i BCT, oznacza to więcej klientów.

- Na tych zmianach skorzystają wszystkie strony wymiany handlowej, ale nie tylko one - twierdzi Krzysztof Szymborski, prezes BCT - Jednym z głównych beneficjentów będzie samo miasto i branża morska. Mam nadzieję, że to tylko pierwszy krok i w przyszłości powstanie więcej tego typu połączeń.

Unifeeder wszedł na brytyjski rynek w ubiegłym roku, otwierając trzy nowe szlaki żeglugowe pomiędzy europejskimi ośrodkami portowymi - Rotterdamem i Hamburgiem, a portami na terenie Wielkiej Brytanii - Felixstowe, Immingham, Teesportem, South Shields i Grangemouth. W przyszłym tygodniu Unifeeder uruchomi czwarte połączenie, w ramach którego jeden statek popłynie z Rotterdamu do brytyjskich portów, następnie wróci do Rotterdamu i skieruje się do portów w Gdańsku i Gdyni.

Dobre informacje płyną też z gdańskiego portu. Do terminalu kontenerowego DCT Gdańsk SA w Porcie Północnym od maja zaczną przypływać kontenerowce o pojemnościach 13 tys. TEU i 15,5 tys. TEU. Te gigantyczne statki należą do duńskiej firmy żeglugowej Maersk Line i mają pływać na linii AE 10 (Azja - Europa), pomiędzy portami dalekowschodnimi a europejskimi, wśród których jest Gdańsk.

Linię transportową AE 10, z zawinięciem do DCT, zainaugurowano w styczniu ubiegłego roku, gdy do Portu Północnego wpłynął kontenerowiec Maersk Taikung o pojemności 8,4 tys. TEU. Teraz na tej linii pływać będą dużo większe statki. Pierwszym będzie Maersk Elba (ponad 13 tys. TEU). Przypłynie on 11 maja. W następnych tygodniach spodziewane są w terminalu kolejno Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk o pojemność 15, 5 tys. TEU.

Linia AE 10 połączyła Daleki Wschód z Europą, na trasie obejmującą m.in. porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie -Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W programie Marka Kańskiego - Pomorska Kronika Biznesu m.inn : Liverpoolczycy kibicują Gdańskowi - wizyta reprezentantów miasta uhonorowanego tytułem Europejskiej Stolicy Kultury 2008 ; Berlin zdobyty - sukcesy Pomorzan na największych europejskich Targach Turystycznych ; Cumy rzuć - Żegluga Gdańska rozpoczyna nowy sezon...
Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20 i w sobotę o 17.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (86)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane