- 1 150 mld zł na elektrownię jądrową (120 opinii)
- 2 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (59 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (52 opinie)
- 4 Terminal chemiczny obok Naftoportu (31 opinii)
- 5 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (225 opinii)
- 6 Śmiertelny wypadek w stoczni (128 opinii)
Z Gdyni do Tunezji. Oferta dla eksporterów
MSC realizuje unikalne połączenie kontenerowe z Portu Gdynia do portu Rades w Tunezji. Jest ono dedykowane głównie polskiemu eksportowi.
Firma Mediterranean Shipping Company zaoferowała usługę między Europą Północną a Afryką Północną. Łączy polski Port Gdynia ze swoim odpowiednikiem Rades w Tunezji. Ta opcja wysyłki przeznaczona jest głównie dla towarów eksportowych z Polski. W soboty statki MSC wypływają z Gdyni i w czwartki zawijają do Portu Rades, niedaleko stolicy Tunezji.
Połączenie zostało zaaranżowane poprzez połączenie trzech istniejących linii firmy - NWC do IPAK, Levante Express, Linia Tunis CON-RO. Kontenery na trasie między terminalami są przeładowywane dwukrotnie, w Antwerpii i Gioia Tauro. Cały czas tranzytu zajmuje tylko 25 dni.
- Według firmy żeglugowej nowa linia kombinowana zapewnia klientom szereg korzyści. Przede wszystkim jest to stały rozkład jazdy uwzględniający stałe czasy postojów na przystankach pośrednich. Ponadto MSC obsługuje statki CON-RO na odcinku Gioia Tauro - Rades, co pozwala firmie na szybki rozładunek i wydanie kontenerów dla odbiorców cargo w Tunezji - poinformował serwis intermodalnews.pl.
To już kolejne nowe połączenie z Gdyni w tym roku. W lutym BCT - Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni zyskał nowe stałe połączenie kontenerowe, choć tylko feederowe, czyli mniejsze, dowozowe, to jednak symboliczne, bo do gdyńskiego portu wrócił z regularnymi połączeniami armator Maersk. Na początku marca poinformowano, że cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią uruchamia operator logistyczny Unifeeder. Z kolei pod koniec marca podano, że norweska firma Viasea Shipping AS uruchamia linię Gdynia - Oslo - Kłajpeda z zawinięciami do terminalu BCT. W czerwcu Containerships uruchomił nowy serwis kontenerowy na trasie łączącej region wschodniego Morza Bałtyckiego z południowo-zachodnim wybrzeżem Wielkiej Brytanii. Serwis Balt 7 stanowi kombinację dwóch dotychczasowych realizowanych połączeń łączących porty w Kłajpedzie i Gdyni z portami Teesport i Tilbury w Wielkiej Brytanii.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-09-08 15:53
(4)
No i elegancko. Mimo dynamicznego rozwoju DCT, warto, zeby gdynskie terminale rowniez sie rozwijaly.
Najwieksza blokada jednak jest brak odpowiedniej infrastruktury drogowej wyprowadzajacej ruch w trasy szybkiego ruchu.
Estakada Kwiatkowskiego moze co najwyzej pelnic funkcje uzupelniajaca. Bez inwestycji w ten obszar bedzie krucho.- 41 5
-
2021-09-10 09:54
otoz to, drogi i drogi , chcialoby sie powiedziec , no ale tyle lat gdynia nie rozumie tego problemu nie bedzie rozwoju miasta portowego bez drog
- 0 0
-
2021-09-08 19:49
Kotenery na rowery.
Gdynia jest przygotowana na taki ruch.
- 4 1
-
2021-09-08 18:53
Estakada Kwiatkowskiego i co dalej???
Za kadencji pana prezydenta Szczurka nie powstała żadna,ale to żadna poważna inwestycja drogowa.Za to wybudował teatr,muzeum w których wiatr śmiga i Urząd Miasta z naszych podatk ów do tego interesu dopłaca.Brak słów na rządy pana Szczrka>
- 3 4
-
2021-09-08 17:09
Na ten moment jest ok
Ale jak na estakadzie będzie poważna awaria albo katastrofa budowlana to jak zwykle będzie mądry Polak po szkodzie. Niesamowite to jest, że Gdynia nie stara sie o finansowanie tej drogi Czerwonej chociażby z UE. A jak nie z UE to niech składają się operatorzy terminali. W przeciwnym wypadku podnieść im koszt dzierżawy i koniec tematu.
- 2 1
-
2021-09-11 19:39
Ciekawe
Mam z okna widok na zatokę i lubię rano popatrzeć na nią i statki czekające na redzie na wejście do portu.Jakiś czas temu kontenerowiec tego armatora stał ponad dwa tygodnie, chyba coś kiepsko z logistyką w porcie.
- 0 0
-
2021-09-08 23:20
(2)
Co za bzdura. Przeciez to nie jest serwis bezposredni a 25 transit time z 2 przeladunkami. Takich "serwisow" do setek portów na swiecie mamy z Trójmiasta bardzo ale to baaardzo dużo.
- 21 0
-
2021-09-10 09:53
hehe, no brawo gdynia;)
- 0 1
-
2021-09-09 08:49
oczywista oczywistość
Wymienione poza Tunezją "nowe" serwisy są równie mocno naciągane. Fakt jest taki, że żaden statek Maersk nie zawija do Gdyni. Serwisy Unifeeder i Containerships istnieją od lat i są co jakiś czas modyfikowane - nie są to bynajmniej "nowe" serwisy.
Zatem czysta propaganda - "ciemny lud to kupuje", niestety.- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.