Nowe suwnice RMG w DCT Gdańsk

Najnowszy artukuł na ten temat

Spółka DCT wydzierżawiła kolejną działkę od Portu Gdańsk

Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach.
Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. fot. materiały prasowe

Trzy nowe elektryczne suwnice RMG przeznaczone do pracy na bocznicy kolejowej DCT rozpoczęły przeładunki. Suwnice zakupione zostały w ramach programu rozbudowy T2b i są już w pełni operacyjne.



- Rozbudowa naszej bocznicy kolejowej podwoi nasze zdolności przeładunkowe na kolei do ponad miliona TEU. Pierwszy istotny krok został zrealizowany - przebudowa bocznicy tak, aby mogła być obsługiwana przez nasze nowe suwnice RMG. Następnie tory zostaną rozbudowane do długości 750 m, a ich liczba zwiększy się z czterech do siedmiu. Projekt ten wymaga starannego zaplanowania, ponieważ jest realizowany jednocześnie z odbywającymi się przeładunkami na bocznicy - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk. 
Suwnice RMG mają 47 metrów długości, 20 metrów wysokości, 28 metrów szerokości i przeznaczone są do pracy na szynach. Jako że są zasilane elektrycznie, mają niższe emisje niż suwnice placowe RTG, które zastąpiły. Są nie tylko większe i bardziej wydajne, ale także szybsze z maksymalną prędkością jazdy wynoszącą 150 m na minutę. Dla wyobrażenia: wielkość suwnicy RMG to długość ośmiu kontenerów 20-stopowych postawionych jeden za drugim oraz wysokość ośmiu takich kontenerów postawionych jeden na drugim. Dodatkową funkcjonalnością suwnic RMG jest obracanie kontenera w osi pionowej o 360 stopni oraz możliwość pracy 24 h na dobę w każdych warunkach pogodowych, nawet przy wietrze o prędkości 90 km/h.

Nowe szyny i suwnice RMG są pierwszym krokiem w modernizacji kolei w programie T2b. Następnie DCT zwiększy liczbę torów z czterech do siedmiu i wydłuży je do 750 m, w efekcie tego DCT będzie miało tory kolejowe o długości 5,25 km, ponad dwukrotnie zwiększając możliwości przeładunkowe na kolei. Całość komponentu kolejowego programu T2B ma być ukończona pod koniec 2021 roku.

- Pomimo spowolnienia gospodarczego nadal 35 proc. wszystkich kontenerów w ruchu lądowym w porcie w Gdańsku wywozi się koleją. W DCT w pierwszych czterech miesiącach 2020 nie tylko wzrosła liczba ładunków obsługiwanych koleją, ale także wzrósł udział kolei ogółem. 35 proc. to bardzo dobry wynik, ale zarówno my, jak i nasi kontrahenci widzimy jeszcze większy potencjał w transporcie kolejowym - podsumowuje Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.

Opinie (56) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    I dobrze;) Kontenery na tory! Spedycja niby generuje 10 proc. naszego PKB, ale mam mieszane uczucia do przeładowanych ciężarówek prowadzonych przez zmęczonych kierowców, spod brandu Januszexów. Jeden pociąg może uciągnąć takich 100, czyli na drogach jest mniej cieżarówek i jest bezpieczniej. Jak dla mnie proporcje powinny byc 75% kolej, 25 % ruch ciężarowy.

    • 74 6

    • (2)

      Ta Twoja teoria jest trochę naciągana.Zgodzę się z tym że wiecej kontenerów powinno trafić na tory,niestety skład towarowy w tej chwili nie może być dłuższy niż 690m.Każdy kontener 40 ma długość 12m,więc skład musi mieć długość 1200m co jest niemożliwe.Może zabrać więcej kontenerów 20,ale wtedy kontener nie może ważyć więcej niż 20 ton żeby nie przeciążyć wagonów i osi.

      • 7 5

      • to i tak o 19 więcej jak jeden Januszex z gratem na łysych oponach

        i 2,5 prom. we krwi

        • 10 3

      • Kolejarz

        proszę szanownego kolegę o nie pisanie w temacie, jak się nie zna. Jestem wysoce wykfalikowanym specjalistom do kładzenia konteneruf na wagony. Ładujemy kontenery cieższe niż, 20 ton! Nawet takie, co mają czydzieści! Ale to zależy od rodzaju wagonu, czy to 4,6 czy 12-osiowy jest...

        • 4 1

  • Plaza (4)

    Czyli dct zabierze jeszcze więcej plaży w związku z przedłużeniem. Jasne oddajmy całe stogi pod port i obudzimy się z ręką w nocniku jak spadnie koniunktura. I nie mówcie mi że to ograniczy miejsca pracy. Zapraszam wszystkich związkowców z dct do biedronek i lidlow.

    • 23 56

    • Koniunktura nie spadnie,jedynie pójdzie w górę.

      • 13 3

    • tak będzie i bardzo dobrze

      te terny są pod to przeznaczone od lat i tak ma być - teraz chociaż ktoś o tym mówi, wcześniej budyń pomimo zasiadania w radzie nadzorczej i wiedzy o tym co ma tam być za x lat (bo wiedział on i cały UM) przed wyborami wciskał kit.

      • 19 8

    • Zabetonować całą tą pseudoplażę i zrobić tam cokolwiek sensownego dla gospodarki. Zabetonować najlepiej z miejscowymi tubylcami

      • 10 7

    • Plaża zostanie..

      Nie zabierze miejsca, bo plac betonowy, który został wykonany przy okazji ostatniej rozbudowy już nie będzie wydłużany a zostaną przebudowane i dobudowane tylko nowe tory .

      • 8 2

  • (5)

    nie interesuje mnie firma łamiąca prawa pracownika

    • 36 37

    • A mnie ktoś, kto kłamie na forum żeby tylko oczernić pracodawcę. Skoro jest niby tak źle to po co jeszcze tam jesteś? (1)

      • 20 8

      • Bo coś jeść trzeba

        Myślisz, że pracownicy McDonalda, czy innej Biedronki siedzą tam, bo to praca ich życia?

        • 15 7

    • Łamiąca? Gdyby tak było, to dawno jakaś sprawa była w sądzie. Praca ciężka, stresująca, ale nikt do niej nikogo nie zmusza.

      • 11 6

    • Dzban

      W jakim celu siejesz ferment i chcesz jeszcze bardziej skłócać załogę

      • 9 4

    • Jacek Szybki

      Podaj przyklad.Gamoniu

      • 0 1

  • (2)

    Zarowno DCT jak i Zarzad Portu robia sobie ostatnio w mediach niezly PR :D
    Dobra mina do zlej gry. Jaka sytuacja jest a co wiecej bedzie za 2-3 miesiace kazdy, kto jest w temacie to wie. Stad to zaklinanie rzeczywistosci i żąglowanie wybiorczo statystyką. Ze spadku nie da sie nieztety zrobic wzrostu :D

    • 16 34

    • Oho, skarbnica wiedzy się odezwała :) (1)

      • 11 8

      • On jest fanem tych co to mówili, że: "piniędzy nie ma i nie będzie"...

        • 2 2

  • Powodzenia (15)

    Ciekawe ile czasu wytrzymają operatorzy przy tak dużej produktywności jaka ma być po powiększeniu bocznicy kolejowej. Już teraz ciężko jest wytrzymać fizycznie i psychicznie zmianę 12 godzinną. Dlaczego DCT nie chwali się jakie warunki panują na tego typu sprzęcie i jak wynagradza swoich operatorów?

    • 43 19

    • w '85 to dopiero były warunki na suwnicy (3)

      • 7 5

      • Suwnice. (1)

        Pani Walentynowicz dawała radę.

        • 7 2

        • Zaraz wracam

          Podobno nie tylko dawała radę ale wspomagała jeszcze wielu stoczniowców w przetrwaniu 8 godzin w pracy

          • 4 1

      • W 85 roku dopiero zakładali radia na suwnicy a GPS nie było i nie ma do dziś w BCT a te młode siurki płaczą wieża brak GPSa i w porach ma jak ma jechać kalmarem 65,66,67,68,69 cienkie bolki w tym DCT

        • 7 1

    • Jak tobie nie pasuje to się zwolnij!!!! Połowa pracujących tam to dzieci nowego pokolenia którym nie chce się pracować.Stękaja na okrągło nic nie pasuje.

      • 24 7

    • (8)

      Jak tobie nie pasuje to idź pracować do Kaszuba lub innego dziada.Wiekszośći tam pracujących w głowie się po przewracało od tych przerw.Malo i mało !!!! Dziecinada

      • 22 7

      • (7)

        Jak jesteś taki wygadany to zapraszam ciebie na kilka ruchów na RTG. Może być czerwony kalmar lub e-kalmar.

        • 4 9

        • Zwolnij się prosze (2)

          Zwolnij się proszę jak cię ten sprzęt przerasta.Nie każdy się nadaje do pracy w Porcie są biedronki i inne śmieszne firmy .Czekają na ciebie CV wysylaj

          • 11 3

          • Sam się zwolnij (1)

            Lepiej sam się zwolnij skoro nie masz pojęcia o czym ludzie (operatorzy) pisza, zapewne nigdy nie pracowałeś na takiej suwnicy a udajesz mądrego oglądając pracę przez okno. Jak taki mądry jesteś to co ty tutaj robisz, równie dobrze możesz pracować np. w NASA. Skoro zarząd ma w d.... operatorów i nawet nie potrafi z nimi rozmawiać a jedynie wysyłać na przeszpiegi kierowników i brygadzistow, a następnie tylko podkręcać śrubę bo przecież tam tylko wszyscy leżą i narzekają że za mało leżą. Kierownicy zamiast motywować do pracy to tylko potrafią straszyć ludzi ze zaraz obetną przerwy albo jak się nie podoba to idź do domu.

            • 8 4

            • Przecież nie pracujesz cały czas ,przyznaj rację nie raz stoisz i godzinę dwie nic nie robisz lub przez cały dzień 10 kontenerów przedstawisz.Tego nie napiszesz tylko jak źle jest !!!! A kierownik widzi ile dziś przeladowales tak że zwolnij się i idź pracować do ochrony.

              • 2 2

        • Słaby operatorek jesteś i tyle w temacie

          • 2 4

        • (2)

          Pracuje na wszystkich RTG i na czerwonym diable też 9 i 10 dla twojej informacji.Jeżeli jest tobie ciężko to idź pracować gdzie indziej może do budowlanki.Wynika że nie nadajesz się do pracy tylko do narzekania.

          • 4 5

          • Czytaj ze zrozumieniem (1)

            Komentarz do którego się odnosisz powinien dotyczyć RMG a piszesz o RTG. Nadajesz się do budowlanki idealnie

            • 0 4

            • Ty pisz że zrozumieniem championie z RTG ta praca Ciebie wykancza i współpraca z Imv !!!! Zmień prace

              • 0 1

    • Dziecko

      Dziecko po prostu się zwolnij .Połowa z was jak by was zwolnili z Dct to byście się chyba nie odnaleźli.

      • 11 3

  • Tak z ciekawości pzt z Gdyni to składał? (1)

    • 11 2

    • Tak, gdyński PZT

      • 10 1

  • Ile zarabia taki operator suwnicy (7)

    W portach w Gdańsku lub Gdyni?

    • 13 2

    • 8 koła na rękę

      • 7 4

    • 4830 zł brutto

      • 6 6

    • (3)

      A ile km/h wyciąga taka suwnica?

      • 1 0

      • 100 na godzine (1)

        • 1 1

        • Taaa sto na godz?
          Chyba że z górki:]

          • 0 0

      • Max. 150 m/min = 9 km/h

        • 1 0

    • 100 tys

      • 0 2

  • Brawo Karol!

    • 9 2

  • Terminal. (2)

    Już niedługo zabiorą nam plaże,przecież tory dla nich muszą gdzieś leżeć.

    • 14 23

    • Byłeś widziałeś, nie siej fermentu (1)

      • 6 5

      • Już to co teraz jest było kiedyś plażą,często tam bywam.Były tam też schrony,wieża artyleryjska i sanowiska armat.Wszystko zostało zniszczone.

        • 2 0

  • (1)

    Fajnie,że terminal się rozwija sprzętowo. Jeszcze gdyby ludzie zaczęli się rozwijać umysłowo w tej firmie to by było spoko. Pozdro dawni koledzy :)

    • 35 4

    • Jak tam u Dziadz transa

      Jak tam u Dziad transakcji umowa od najniższej i cię boli

      • 3 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Moim zdaniem

Ludzie biznesu

Ryszard Krauze

Gdyński biznesmen. Karierę w biznesie zaczynał w latach osiemdziesiątych. Jego spółka Prokom...