• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowoczesny prom z Remontowa Shipbuilding

VIK
10 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding

W Remontowa Shipbuilding praca wre, w piątek odbyło się wodowanie pierwszego z serii, nowoczesnego promu pasażersko-samochodowego budowanego dla jednej z firm żeglugowych z Norwegii. Tym razem bez udziału publiczności.


W Remontowa Shipbuilding woduje się z pochylni bocznej. W Remontowa Shipbuilding woduje się z pochylni bocznej.

Czy statki specjalistyczne to szansa dla naszych stoczni?


- Ten prom jest jednym z dwóch, które w tym roku przekażemy armatorowi. Będzie obsługiwał trasę między Stavanger i okolicznymi miejscowościami w Norwegii - informuje Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding.

Zwodowany statek jest największym z dotychczas budowanych promów gazowych w Remontowa Shipbuilding i do tego po wyposażeniu będzie najnowocześniejszym. Wyróżnia się nasyceniem najnowszą technologią oraz zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych.

- W odróżnieniu od wcześniej zbudowanych promów posiadających możliwość korzystania z oleju napędowego lub napędu gazowego, ten napędzany będzie wyłącznie gazem LNG oraz awaryjnie gazem CNG - mówi Andrzej Wojtkiewicz. - Rozwiązanie to umożliwia maksymalną redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery, co jest szczególnym atutem w przypadku statków obsługujących lokalne połączenia u wybrzeży Norwegii.

Budowane aktualnie promy będą jednymi z największych w swojej klasie statków obsługujących transport wokół wybrzeży Norwegii. Statki będą mogły jednorazowo zabrać na pokład 550 pasażerów oraz 165 samochodów. Do dyspozycji podróżujących oddany będzie komfortowy salon pasażerski znajdujący się nad ładownią samochodową. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów w obrębie salonu zainstalowane zostaną dwa systemy ewakuacyjne. Dodatkowym atutem nowo budowanych statków będzie możliwość eksploatacji przy zmniejszonym do minimum stanie załogi, co jest konsekwencją zastosowania najnowocześniejszych systemów automatyki, jakie można dziś spotkać w budowie statków.

Statek ma zostać w pełni ukończony w sierpniu tego roku. Koszt budowy takiej jednostki to około 30 mln euro. Promy te budowane są na podstawie projektu opracowanego wspólnie przez norweskie biuro konstrukcyjne LMG Marin oraz Remontowa Marine Design & Consulting pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV)  i Norwegian Maritime Authority (NMA).

- Kolejne promy budowane przez nas w znaczący sposób umacniają  naszą obecność na wymagającym rynku skandynawskim, zwiększając jednocześnie szanse na  podpisanie kolejnych kontraktów. Wypełniony portfel zamówień naszej stoczni stwarza okazje do następnych wodowań, jakie zaplanowane są na najbliższe tygodnie. Wśród nich będą kolejne statki typu PSV i prom pasażersko-samochodowy - dodaje prezes Wojtkiewicz.
VIK

Miejsca

Opinie (35) 7 zablokowanych

  • Ta Remontowa Shipbuilding jest po prostu Awesome. (4)

    • 42 1

    • (2)

      A czy nie jest to niesamowite mieć pełen portfel zamówień w tych czasach kiedy inne stocznie upadają i zamykają swoje bramy.

      • 10 2

      • (1)

        W sensie "inne" znaczy się w Gdańsku tylko i wyłącznie Stocznia Gdańska, pozostałe, a jest ich chyba jeszcze z 6 (rożnej wielkości), są po pachy uwalone robotą...

        • 8 2

        • To prawda

          stoczni i firm związnych z tym przemysłem to jest nawet więcej, wystarczy zajrzeć do katlogu firm na tym portalu, żeby zobaczyć że w dziale produkcja i przemysł nie ma nic o branży okrętowej. Dlaczego? Bo jest tego tak dużo, że trzeba było zrobić oddzielny dział (stocznie i przmysł morski) a tam w podkategorii: stocznie 51 pozycji, remonty statków 126 pozycji, wyposażenie statków 101 pozycji itd...zainterowanych odsyłam do katolgu. Wystarczy samemu sprawdzić proste fakty i wszysko jasne (zamiast wierzyć telewizji i gazetom). I faktycznie roboty mają tyle, że nie wiadomo w co ręce włożyć

          • 6 1

    • taaa

      takie słówka jak "ta,remontowa, jest, po, prostu" to straszne archaizmy języka polskiego

      • 2 2

  • Czysta propaganda (12)

    Przecież przemysł stoczniowy już w tym kraju nie istnieje. Ten artykuł to przykład na to jak media potrafią kłamać i manipulować

    • 13 57

    • ktoś tam (7)

      Widać człowieku że masz mało wspólnego z przemysłem stoczniowym:/. Stocznia Północna ma zawalony terminarz do końca roku. Proszę jeśli nie masz zielonego pojęcia na temat to chociaż nie odzywaj się.

      • 19 3

      • to ty nie masz pojęcia (6)

        naiwnie wierzysz we wszystko co napiszą lub powiedzą, zamiast samemu zadać sobie trochę trudu i sprawdzić jak jest naprawdę ( i trochę pomyśleć). Przecież te media kasę biorą za to by nam wmawiać jak to niby jest super!!! Co, może to coś na tym zdjęciu to statek? To trochę przerośnięta łódka, albo lekko ulepszona barka. Niby tak na tym zarobią jak na prawdziwym statku??? Dobre sobie, robią po kosztach i tyle, wszystko do czasu... ale dla tych co nie mają o tym najmniejszej wiedzy to jak się pokaże takie coś w efekciarskich fotkach, napisze że niby sukces to uwierzą, bo niby jak mają zweryfikować. Z Gdynią też tak było, niby taka dobra stocznia, tyle roboty i nagle bum, teraz nic nie ma. To że mają zamówienia to jeszcze nie znaczy że zarabiają, mogą mieć zamówień nie tylko do końca roku ale i na pieć i dziesięć lat, ale co z tego jak nie ma zysku? Małe zachwianie płynności finansowej i klapa. Ale jak chcesz to wierz propagndzie (tylko żebyś nie był potem zdziwiony)

        • 3 19

        • (5)

          to nie jest gotowy statek tylko jego kadłub czyli główna konstrukcja w części wyposażona. Wodowanie to jeden z etapu budowy statków. teraz jeden z najtrudniejszych i najbardziej żmudnych okresów budowy czyli prace wyposażeniowe. Po tym etapie obejrzyj sobie zdjęcia ego statku i komentuj, a najlepiej wybierz się do Norwegii i przepłyń się jednym z takich promów wybudowanych w Polsce w Stoczni Poónocnej a jest ich sporo i wtedy komentuj.

          • 10 3

          • kolejny eXpert (4)

            a nawet nie umie czytać ze zrozumieniem. Zupełnie nie zrozumiałeś o co mi chodziło. No i co z tego, że dokończą wyposażanie tego "stateczku", co z tego że jest ich sporo u nas zbudowanych, skoro to robi się po kosztach, bez zysku. Myślisz, że dlaczego Norwedzy właśnie u nas budują. Bo jest po kosztach, dla nich super, tylko dla nas już nie.

            • 3 11

            • stoczniowiec (3)

              a skąd wiesz ile to kosztuje???? Norwedzy zamawiają u nas bo przede wszystkim mamy ogromne doświadczenie w budowaniu takich własnie statków. Fakt mamy konkurencyjne ceny, ale nie robi się tego po kosztach jak to nazwałeś, bo dla Norwegów niska cena równa się niska jakość. Tu akurat mogę się nazwać expertem bo pracuje przy budowie tych projektów i sporo przepracowałem w norweskich stoczniach.
              Kolejna rzecz to zż przez wiele lat wypracowaliśmy sobie dobra markę i Norweddzy to doceniają

              • 7 4

              • (2)

                Uważasz, że "nic się nie stało" z polskimi stoczniami, z polską inżynierią stoczniową przez te ostatnie 20 lat? Budujemy jak budowaliśmy?

                • 0 4

              • jest nawet lepiej

                pod jednym z komentarzy (Ta remontowa Shipbuilding jest...) jest odpowiedź zaczynająca się od "to prawda" - przeczytaj sobie co tam koleś napisał i jak nadal bedziesz twierdził że jest źle, to życzę zdrowia, bo na rozum już za późno

                • 5 1

              • Pod względem przychodów naszych stoczni jest nawet lepiej.

                Fakt, zatrudnienie trochę spadło, ale t dla tego, że za komuny pracowała co czwarta osoba, a reszta ściany podpierała.

                • 1 0

    • re guzik

      jak nie istnieje?? to jest przyklad ze wlasnie istnieje i trzyma sie narazie dobrze bo sa zamowienia. jak sie nie wie to prosze sie nie wypowiadac i nie pisac glupot i bzdur na forum

      • 4 1

    • Guzik wychil glowe znad naszego dziennika albo przestan sluchac radia tadzia

      a swiat bedzie wygladal inaczej

      • 0 2

    • Guzik

      to ty nie wiesz nic o tej stoczni a rozdzierasz japę jakbyś był conajmniej dyrektorem konkurencyjnej firmy. Stocznia Północna , dziś Remontowa Shipbuilding kolejny raz od kilku lat wypłaca dewidendę, czyli wypracowuje zysk i się nim dzieli. Kto nie wierzy to niech sprawdzi w Urzedzie Skarbowym.

      • 1 0

    • Kolejne wodowanie

      przesunięte na 16.04

      • 0 0

  • wiecie dlaczego ? (1)

    Wiecie dlaczego wielkie stocznie padają? Odpowiedź jest banalna. Jak masz wielki moloch, pełno sprzętu to połowa załogi nie pracuje, połowa maszyn stoi bo nie da się w naszej sytuacji globalno ekonomicznej budować statku za statkiem nawet w chinach. Przykro to stwierdzać, ale im bardziej partyzancka stocznia tym będzie sobie radziła lepiej. Teraz statki buduje się jak klocki lego pod chmurką. (nie wymienię nazwy firmy która zbudowała cały kadłub (53m) w Gdyni na nabrzeżu bez nawet jednego własnego żurawia oraz bez ani jednej hali) Przykre ale taka jest rzeczywistość. Partyzantka na dziadowskie pieniądze i przemysł będzie się kręcił. Duże stocznie tylko na dalekim wschodzie.

    • 15 5

    • dlatego

      Wielkie stocznie padają ponieważ "padają" łupem bandy sprzedajnych decydentów którym w głowie tylko zasobność własnego portfela. Sprzedaliby własną matkę, więc o kluczowymi dla gospodarki kraju zakładami przemysłowymi nie mają problemu. Zaorać stocznie i postawić galerie handlową- mistrzostwo gospodarności. Najlepiej od razu podzielić Polskę po połowie. Na jednej kołchoz eurolanu gdzie będziemy odrabiać pańszczyznę , a na drugiej wielki sklep eurolandu w którym będziemy płacić.

      • 0 0

  • pelny portfel zamówień i oplacalność (1)

    szkoda że Gdańskiej nie kupiła Remontówka zamiast Ukraińców. Teraz bylibyśmy naprawdę Stocznią a nie klepiskiem :/

    • 20 1

    • A kto im tą stocznię "sprzedał" i za ile... i ile pałaców i ziemi teraz posiada ten ktoś?

      • 0 0

  • W Swibnie

    -Taki promik potrzebny

    • 4 2

  • Stoczniowcy mylą adres, mając pretensje do rządu, że nie dba o stocznię. Właścicielem ich miejsc pracy nie jest już rząd, czyli Skarb Państwa, tylko ukraińska spółka ISD. Stoczni Gdańskiej nie sprzedały Ukraińcom krasnoludki, tylko rząd PiS z prezesem na czele. W dodatku sprzedali tak nieudolnie, że zamiast wydobyć stocznię z tarapatów, wpuścili ją w głębokie koleiny.

    • 24 5

  • W remontowej praca wre,a kocmołuchy z solidarności z gdańskiej (1)

    cos tam przebąkują o strajku.

    • 17 0

    • solidarność z gdańskiej

      solidarnościowcy związkowcy z gdańskiej są na usługach zarządu stoczni gdańsk! co im karzą to gałązka i guzik się na to zgadzają!
      Oni nie zrobią żadnego strajku prędzej pracownicy pójdą i zrobią dym!

      • 4 0

  • W Polsce nie ma

    ani stoczni ani pracy dla mnie i dlatego jestem parobkiem w Norwegii. Z drugiej jednak strony to nie mam się co dziwić bo jestem grubym durniem bez szkoły.

    • 7 2

  • kowi

    jak jest przy korycie 100 frajerów a póżniej fizole to wszędzie upadnie nawet w norwegi hihiihih pozdro.

    • 2 0

  • dlaczego !!! (1)

    dlaczego ta durna stocznia nie informuje o wodowaniach "przed". na mostek przychodzą zawsze tłumy. bezpłatna promocja i atrakcja turystyczna.chyba boją się, że coś pójdzie nie tak i stad ta tajemniczość.

    • 2 1

    • Dlaczego

      obrażasz jedyną stocznię budującą w pełni wyposażone statki , dającą zatrudnienie dla ponad 2 tyś pracowników i mającą obroty ponad 500 mln zł rocznie.

      • 1 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane