- 1 Białe złoto z gdańskiej Przeróbki (27 opinii)
- 2 150 mld zł na elektrownię jądrową (26 opinii)
- 3 Kontrola NIK w Rafinerii Gdańskiej (25 opinii)
- 4 Poczta Polska. Mniej okienek, mniej etatów (222 opinie)
- 5 Terminal chemiczny obok Naftoportu (29 opinii)
- 6 Ropa popłynie szybciej rurociągiem (43 opinie)
Nowy holownik w Porcie Gdańsk
Podniesienie biało-czerwonej bandery na holowniku Atlas.
Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach wymusza inwestycje także w firmach dbających o bezpieczeństwo. Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o nowy holownik. Dziś odbyła się uroczystość podniesienia bandery.
Atlas, bo tak nazwano nową jednostkę, został zbudowany w Wietnamie w należącej do Grupy Damen stoczni Song Thu Corporation, powstał według projektu ASD 2411 opracowanego przez Grupę Damen. Jednostka ma 24,47 m długości, 11,13 m szerokości, 3,6 m zanurzenia, 4,6 m wysokości bocznej oraz ponad 70 ton uciągu na palu. Jego maksymalna prędkość to 13 w. Statek zwodowano we wrześniu ub. roku.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W listopadzie 2016 r. podniesiono banderę na Herkulesie, który jest większy i mocniejszy od Atlasa. Ma 29,10 m długości, 13,23 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 5,35 m wysokości bocznej. Moc napędu głównego jednostki sięga 5050 kW (6772 KM), a jego uciąg na palu to ponad 84 tony.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 ton). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus), Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 roku do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 tony). W sumie dziś gdańska spółka ma 15 holowników i zatrudnia ponad 200 osób.
- Decyzja o zakupie holownika wpisuje się w dynamiczny rozwój portu. Mam nadzieję, że to zaspokoi oczekiwania zarządu Portu, pilotów, Kapitanatu Portu i wszystkich operatorów nabrzeży. To nie jest jednak nasze ostatnie słowo w sprawie modernizacji. Musimy zastąpić nasze najstarsze jednostki - powiedział Marek Wengrzyn, prezes WUŻ Port and Maritime Services.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków, przeładunki sztuk ciężkich przez dźwigi pływające - do 100 ton, lodołamanie czy transport i składowanie ładunków na barkach.
Herkules to najmocniejszy holownik we flocie WUŻ Port and Maritime Services.
Miejsca
Opinie (92) 3 zablokowane
-
2018-09-11 17:11
A, już wiem dlaczego Titanic poszedł na dno.
Wielebny go nie skropił wodą.
- 9 1
-
2018-09-11 17:21
Szok ! w Wietnamie ? (2)
Myślałem, że tylko my budujemy dla Wietnamu (żaglowiec) a to oni nam budują - holowniki....
- 12 1
-
2018-09-11 21:23
Hala
Skończyli dobrą Politechnikę, są pracowici i praktyczni. Nic dziwnego, że DAMEN ulokował tam swój zakład. Główne rynki zbytu mają na miejscu. W Gdańsku też są zakłady damen, ale produkują najprecyzyjniejsze podzespoły dla grupy.
- 0 0
-
2018-09-11 23:45
Polskie stocznie niestety za tego typu jednostkę liczą sobie kilka milionów PLN więcej i do tego czas o 3 razy dłuższy budowy. Co z tego że Wietnam, pod nadzorem dobrej firmy był budowany. Zgodnie z konwecjami morskimi.
- 2 0
-
2018-09-11 17:50
Hehe, kopci jak mój Głelf w tedei !
- 9 2
-
2018-09-11 18:16
Silniki (6)
Silniki zamontowane na jednostce sa fabrycznie nowe , czy z odzysku i malowaniu ?
- 5 3
-
2018-09-11 20:38
Hmm (3)
Uważaj bo cię twoja stara zaskoczy w nowym malowaniu. A tak na serio to był pokaz, czyli gwałtowne dodawanie obrotów. Wszystkie przeciążane silniki tak kopcą, w normalnej eksploatacji nikt tak nie operuje manetkami. Po co ta szydera jak się nie ma pojęcia?
- 5 3
-
2018-09-11 21:16
Nie wszystkie (2)
Gwałtowne dodawanie obrotów przy manewrach to raczej norma , choć często nadużywana opcja przez operatorów .
Trochę pojęcia sie ma , przy gwałtownym zwierzeniu dawki paliwa , sprężarka nie jest w stanie dostarczyć właściwej ilości powietrza aby całkowicie spalic paliwo , tym niemniej w tym przypadku widac wyraznie ze nawet gdy TC osiagnie juz obroty nominalne , silnik nadal kopci .
Porownaj te dwa filmiki , na drugim widac Herkulesa , zdecydowanie lepiej wyregulowany silnik .
Nie byla to zamierzona szydera , raczej doswiadczenie zyciowe
Co do malowania , to jestem juz w takim wieku ze i lakiernik nie pomoze .
Pozdrawiam- 3 1
-
2018-09-12 07:03
Jet systemu nie ma na T/C. (1)
Dla nie wtajemniczonych, to prosta instalacja sprezonego powietrza w ktorej gdy listwa paliwa na governorze zwieksza dawke paliwa otwiera sie zawor doprowadzsjacy sprezone powietrze na wirnik compressora na T/C przez co T/C osiaga obroty adekwatne do zadanej dawki paliwa. Wspolczynnik nadmiaru powietrza ociaga wsrtosc prawidlowa i nie ma mowy o ziezupelnym spalaniu(czarnej chmurze).
- 1 1
-
2018-09-12 12:34
co za bzdety
może jeszcze siedzi borsuk i dmucha na turbinkę zamiast intercoolera
- 1 1
-
2018-09-11 23:46
(1)
Nowe. Rok produkcji 2017.
- 1 0
-
2018-09-12 06:45
No to wyregulowac i bedzie dobrze
- 0 0
-
2018-09-11 18:25
Kopci strasznie
Kropidlo dobrego mechanika nie zastapi .
- 5 2
-
2018-09-11 19:19
1:56 sprzęt piorący Miele , hm -to górna(najwyższa półka) poszli w koszty....
- 3 2
-
2018-09-11 20:41
Jak nowy to chyba ma DPF ?
Podobno jakieś kary za wycięcie obowiązują
- 5 0
-
2018-09-11 20:44
widać że już po chipsie u Mirka z żukowa
- 1 0
-
2018-09-11 21:18
King Kong
Wietnamczykom gratulujemy.
- 3 1
-
2018-09-11 21:36
DAMEN - brawo!!!
Damen robi najlepsze holowniki, z tego słynie!
Poza tym drodzy Janusze, Damen ma w Polsce 4 firmy i zatrudnia setki osób więc daje zarobić Polskim pracownikom i płaci w Polsce podatki...
ale co tam Janusze muszą hejtować...- 13 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.