• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy holownik w Porcie Gdańsk

Wioletta Kakowska-Mehring
11 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Podniesienie biało-czerwonej bandery na holowniku Atlas.


Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach wymusza inwestycje także w firmach dbających o bezpieczeństwo. Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o nowy holownik. Dziś odbyła się uroczystość podniesienia bandery.



Atlas, bo tak nazwano nową jednostkę, został zbudowany w Wietnamie w należącej do Grupy Damen stoczni Song Thu Corporation, powstał według projektu ASD 2411 opracowanego przez Grupę Damen. Jednostka ma 24,47 m długości, 11,13 m szerokości, 3,6 m zanurzenia, 4,6 m wysokości bocznej oraz ponad 70 ton uciągu na palu. Jego maksymalna prędkość to 13 w. Statek zwodowano we wrześniu ub. roku.

Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W listopadzie 2016 r. podniesiono banderę na Herkulesie, który jest większy i mocniejszy od Atlasa. Ma 29,10 m długości, 13,23 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 5,35 m wysokości bocznej. Moc napędu głównego jednostki sięga 5050 kW (6772 KM), a jego uciąg na palu to ponad 84 tony.

Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 ton). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus), Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 roku do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 tony). W sumie dziś gdańska spółka ma 15 holowników i zatrudnia ponad 200 osób.

- Decyzja o zakupie holownika wpisuje się w dynamiczny rozwój portu. Mam nadzieję, że to zaspokoi oczekiwania zarządu Portu, pilotów, Kapitanatu Portu i wszystkich operatorów nabrzeży. To nie jest jednak nasze ostatnie słowo w sprawie modernizacji. Musimy zastąpić nasze najstarsze jednostki - powiedział Marek Wengrzyn, prezes WUŻ Port and Maritime Services.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków, przeładunki sztuk ciężkich przez dźwigi pływające - do 100 ton, lodołamanie czy transport i składowanie ładunków na barkach.

Herkules to najmocniejszy holownik we flocie WUŻ Port and Maritime Services.

Miejsca

Opinie (92) 3 zablokowane

  • Tylko brak dynamik pensji (6)

    Zawodowiec

    • 1 1

    • Do Zawodowca (5)

      Czyli płacą stabilnie?

      • 1 1

      • praca - WUŻ (4)

        tak z ciekawości - może ktoś wie czy WUŻ robi jakieś zewnętrzne rekrutacje?
        bo kiedyś były opinie że tylko krewni, znajomi i poleceni (ale głównie krewni) mogli w ogóle tam pracować - nawet krążyły pogłoski że tak w regulaminie mają zapisane :)
        czy warto z zewnątrz w ogóle starować?

        • 1 0

        • Potwierdzam , krewni i znajomi . (2)

          • 1 0

          • nie nie znajomi, najbliższa rodzina tylko a krewni najbliżsi (1)

            kumpel był pociotkiem i juz był za dalekim krewnym plus ludzie którzy mają wysokie uprawnienia a nie ma ich nikt z rodzin obecnych pracowników, bo np mechanika trzeba mieć prawdziwego a nie jak szyperki co zwą sie kapitanciami a są na dużym statku co najwyżej bosmanami

            • 1 2

            • Pan mechanik

              Pierwszy szyperek, drugi szyperek... co to za dyplom ? Rozdają to jeszcze gdzieś hehe

              • 2 1

        • Skoro spółka pracownicza to proste raczej.

          • 2 0

  • Ekologia się kłania

    Gdzie jest dpf?

    • 2 0

  • Przebieraniec

    A co tam robił facet w sukience? ;-)

    • 4 5

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Podniesienie bandery na holowniku Atlas

    damen (1)

    myślę że jest ok to przyzwoita firma i to jedna z nielicznych a takie póki co są dwie

    • 3 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Podniesienie bandery na holowniku Atlas

      nie nie jest, jest to fimra "tylko dla swoich"

      czyli kiedyś udało sie kto tam pracował dostać akcje i uwłaszczyć się za grosze na państwowym majątku

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Podniesienie bandery na holowniku Atlas

    ale czarny dym z komina jak 30 letni tdi z rozwalonymi wtryskami (1)

    • 3 0

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Podniesienie bandery na holowniku Atlas

      Holowniki

      Jak czytam te wypociny ludzi co nie mają zielonego pojęcia o zakupionych nowych holownikach przez Wuż w Gdansku i na temat i ile spalają paliwa to mi ręce opadają Dureń Durniem pogania

      • 0 0

  • Z innej beczki... (2)

    Firma ta operuje na terenie Gdańska holuje statki dla GSR i innych miejscowych podmiotów a statek buduje w Wietnamie zamiast np.,,Stoczni Północnej '' dając zarobić swoim, kompletny brak lokalnego patriotyzmu.

    • 3 7

    • (1)

      Piszesz żeby pisać?? To lepiej nie wypowiadaj się. Stocznia Północna nie istnieje już od dawna, teraz to Remontowa Shipbuilding. Holownik powstalby w niej w dwa lata i na dodatek byłby to prototyp. Ponadto kosztowałby więcej niż sprawdzony produkt z Damena - czyli lidera w produkcji holownikow. Ludzie, jeśli nie jesteście w temacie to nie piszcie bzdur.

      • 6 1

      • Lider jeśli chodzi o holowniki zasilane węglem ?

        • 1 2

  • Wietnamska maszynka

    Firma wybrała najszybsza, i najbardziej opłacalna opcje dla siebie, lokalny patriotyzm może byc, ale nie w sytuacji gdzie polskie stocznie nie mają jednostek ktore spełniają

    • 5 2

  • A jak toto zostało przetransportowane do Gdańska?

    Na pokładzie większej jednostki czy płynęło samodzielnie wzdłuż wybrzeży Azji i Europy?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Tomasz Basiński

W latach 1987 – 1990 kształcił się w sopockim Policealnym Studium Zawodowym w specjalności...

Najczęściej czytane