- 1 Bon energetyczny nawet 1,2 tys. zł dopłaty (210 opinii)
- 2 Artur Dziambor typowany na rządową posadę (22 opinie)
- 3 Wstydliwy ranking. Pomorze drugie od końca (31 opinii)
- 4 Sprawdź, czy zarabiasz przeciętną krajową (161 opinii)
- 5 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (241 opinii)
- 6 Luksusowy statek na Westerplatte (13 opinii)
Nowy holownik w Porcie Gdańsk
Podniesienie biało-czerwonej bandery na holowniku Atlas.
Wzrost przeładunków w trójmiejskich portach wymusza inwestycje także w firmach dbających o bezpieczeństwo. Firma WUŻ Port and Maritime Services, operująca głównie w Porcie Gdańsk, wzbogaciła się o nowy holownik. Dziś odbyła się uroczystość podniesienia bandery.
Atlas, bo tak nazwano nową jednostkę, został zbudowany w Wietnamie w należącej do Grupy Damen stoczni Song Thu Corporation, powstał według projektu ASD 2411 opracowanego przez Grupę Damen. Jednostka ma 24,47 m długości, 11,13 m szerokości, 3,6 m zanurzenia, 4,6 m wysokości bocznej oraz ponad 70 ton uciągu na palu. Jego maksymalna prędkość to 13 w. Statek zwodowano we wrześniu ub. roku.
Gdańska firma stale inwestuje w nowe jednostki. To już kolejny holownik, który trafił do floty WUŻ Port and Maritime Services w ostatnim czasie. W listopadzie 2016 r. podniesiono banderę na Herkulesie, który jest większy i mocniejszy od Atlasa. Ma 29,10 m długości, 13,23 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 5,35 m wysokości bocznej. Moc napędu głównego jednostki sięga 5050 kW (6772 KM), a jego uciąg na palu to ponad 84 tony.
Z kolei w grudniu 2014 r. do floty WUŻ dołączył holownik Vega (36 ton). Po trzech nowoczesnych holownikach zbudowanych specjalnie na zamówienie WUŻ w stoczniach Nauta w Gdyni (Tytan) i Remontowa Shipbuilding w Gdańsku (Taurus i Virtus), Vega była jednostką używaną. Z kolei w 2013 roku do flotylli WUŻ dołączył holownik Akul (73 tony). W sumie dziś gdańska spółka ma 15 holowników i zatrudnia ponad 200 osób.
- Decyzja o zakupie holownika wpisuje się w dynamiczny rozwój portu. Mam nadzieję, że to zaspokoi oczekiwania zarządu Portu, pilotów, Kapitanatu Portu i wszystkich operatorów nabrzeży. To nie jest jednak nasze ostatnie słowo w sprawie modernizacji. Musimy zastąpić nasze najstarsze jednostki - powiedział Marek Wengrzyn, prezes WUŻ Port and Maritime Services.
WUŻ Port and Maritime Services Ltd powstał w 1991 r. na bazie prywatyzacji Morskiego Portu Handlowego Gdańsk. Jest w prostej linii spadkobiercą kilkudziesięcioletniej tradycji Wydziału Usług Żeglugowych. Specjalnością firmy są holowania portowe, holowania pełnomorskie, cumowanie statków, przeładunki sztuk ciężkich przez dźwigi pływające - do 100 ton, lodołamanie czy transport i składowanie ładunków na barkach.
Herkules to najmocniejszy holownik we flocie WUŻ Port and Maritime Services.
Miejsca
Opinie (92) 3 zablokowane
-
2018-09-12 02:52
Tylko brak dynamik pensji (6)
Zawodowiec
- 1 1
-
2018-09-12 06:53
Do Zawodowca (5)
Czyli płacą stabilnie?
- 1 1
-
2018-09-12 07:51
praca - WUŻ (4)
tak z ciekawości - może ktoś wie czy WUŻ robi jakieś zewnętrzne rekrutacje?
bo kiedyś były opinie że tylko krewni, znajomi i poleceni (ale głównie krewni) mogli w ogóle tam pracować - nawet krążyły pogłoski że tak w regulaminie mają zapisane :)
czy warto z zewnątrz w ogóle starować?- 1 0
-
2018-09-12 08:25
Potwierdzam , krewni i znajomi . (2)
- 1 0
-
2018-09-12 12:27
nie nie znajomi, najbliższa rodzina tylko a krewni najbliżsi (1)
kumpel był pociotkiem i juz był za dalekim krewnym plus ludzie którzy mają wysokie uprawnienia a nie ma ich nikt z rodzin obecnych pracowników, bo np mechanika trzeba mieć prawdziwego a nie jak szyperki co zwą sie kapitanciami a są na dużym statku co najwyżej bosmanami
- 1 2
-
2018-09-12 15:30
Pan mechanik
Pierwszy szyperek, drugi szyperek... co to za dyplom ? Rozdają to jeszcze gdzieś hehe
- 2 1
-
2018-09-12 11:48
Skoro spółka pracownicza to proste raczej.
- 2 0
-
2018-09-12 07:28
Ekologia się kłania
Gdzie jest dpf?
- 2 0
-
2018-09-12 07:57
Przebieraniec
A co tam robił facet w sukience? ;-)
- 4 5
-
2018-09-12 10:20
damen (1)
myślę że jest ok to przyzwoita firma i to jedna z nielicznych a takie póki co są dwie
- 3 1
-
2018-09-12 12:24
nie nie jest, jest to fimra "tylko dla swoich"
czyli kiedyś udało sie kto tam pracował dostać akcje i uwłaszczyć się za grosze na państwowym majątku
- 0 0
-
2018-09-12 12:23
ale czarny dym z komina jak 30 letni tdi z rozwalonymi wtryskami (1)
- 3 0
-
2020-02-08 23:16
Holowniki
Jak czytam te wypociny ludzi co nie mają zielonego pojęcia o zakupionych nowych holownikach przez Wuż w Gdansku i na temat i ile spalają paliwa to mi ręce opadają Dureń Durniem pogania
- 0 0
-
2018-09-12 13:29
Z innej beczki... (2)
Firma ta operuje na terenie Gdańska holuje statki dla GSR i innych miejscowych podmiotów a statek buduje w Wietnamie zamiast np.,,Stoczni Północnej '' dając zarobić swoim, kompletny brak lokalnego patriotyzmu.
- 3 7
-
2018-09-12 19:11
(1)
Piszesz żeby pisać?? To lepiej nie wypowiadaj się. Stocznia Północna nie istnieje już od dawna, teraz to Remontowa Shipbuilding. Holownik powstalby w niej w dwa lata i na dodatek byłby to prototyp. Ponadto kosztowałby więcej niż sprawdzony produkt z Damena - czyli lidera w produkcji holownikow. Ludzie, jeśli nie jesteście w temacie to nie piszcie bzdur.
- 6 1
-
2018-09-12 21:39
Lider jeśli chodzi o holowniki zasilane węglem ?
- 1 2
-
2018-09-12 22:00
Wietnamska maszynka
Firma wybrała najszybsza, i najbardziej opłacalna opcje dla siebie, lokalny patriotyzm może byc, ale nie w sytuacji gdzie polskie stocznie nie mają jednostek ktore spełniają
- 5 2
-
2018-09-14 08:14
A jak toto zostało przetransportowane do Gdańska?
Na pokładzie większej jednostki czy płynęło samodzielnie wzdłuż wybrzeży Azji i Europy?
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.